Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
Deelnemer@noci wrote:
gewoon een van een sennie B monteren, kleine aanpassing en die heeft kees westerdorf nog wel liggen is stavernisse.
Het is Kees Wesdorp, niet Westerdorf….
rinus de boer
DeelnemerVoor de hand liggend misschien, maar ik zou het gehele ontstekingstraject even nakijken. En niet te vergeten, de massa verbindingen, ook degene die van het motorblok naar het chassis lopen.
rinus de boer
DeelnemerIk dacht, dat Kees Wesdorp ze nog had liggen.
rinus de boer
DeelnemerMisschien bij Egbert de Boer? Die zit veel dichter bij jou in de buurt.
rinus de boer
DeelnemerIk had een typo in mijn vorige berichtje :D :D :D De gemeten afstand was plm. 10 cm (en geen 4 cm).
Aan de bijranderskant kom je uit op een te grote afstand. Aan de bestuurderskant kan het waarschijnlijk wel, als je de misschien niet altijd exacte bevestiging van de voorschermen in acht hou.rinus de boer
DeelnemerIk heb gisteren ook eens even gemeten. En als ik van rand binnenscherm (dus waar de bouten van de bevestiging in zitten) naar dichtstbijzijnde opstaande rand dome meet, kom ik op ongeveer 10 cm. uit aan beide kanten (beetje lastig, want 1 van die 3 boutjes op de dome zit in de weg om precies goed te kuinnen meten) En ik zeg ongeveer, omdat het kan zijn, dat de voorschermen niet ook exact hetzelfde zitten gemonteerd. Maar dat zijn toch andere waarden dan die van jou.
rinus de boer
DeelnemerGroen is een relatief veel voorkomende kleur bij de Monza/Sennie, dus daar moet wel een stoel van te krijgen zijn. Probeer Kees Wesdorp in Stavenisse eens. Die heeft veel interieurdelen liggen.
rinus de boer
DeelnemerIk zie nu pas, dat tie koplampwissers heeft. Dat zie je niet vaak.
rinus de boer
DeelnemerTja Ben..
Ik doe meestal rond de 70 a 80 DKm met mijn banden, hangt een beetje van het merk af. En dan zit er meestal nog rond de 2,5 mm op. Ik rij ze nooit op tot aan APK geldig profiel. Maar ja, ik rij meestal snelweg, wat slijten ze dan?
rinus de boer
DeelnemerEen andere stoel in dezelfde kleur geen optie i.p.v. een totaal ander interieur? Andere stoelen zijn volgens mij wel te vinden.
rinus de boer
DeelnemerFree… Je hebt het goed gemeten. Je mist echt 3 cm. Dan moet elke dome 1,5 cm meer naar binnen staan. Welke afstand meet je van opstaande rand dome naar voorscherm?
En wow, zoveel slijtage (glad af) na 4000 KM. Maar ja, het “wringt”natuurlijk best zo op deze wijze. Ik heb ondertussen meer dan 35.000 km met mijn voorbanden gereden, en die zijn nog maar plm 2 mm minder aan profiel geworden. Daar zit nog 5 mm op.
De positie van de domes kloppen. Die smalle bultjes staan bij mij ook “naar elkaar te wijzen”.
rinus de boer
Deelnemer@GSE wrote:
IK heb ook gemeten 98cm bij mij,ik dacht dat het 99 moest zijn,maar mijn veerpootbrug paste 1 op 1 en dat is een Wiecher model…
En Rinus die lagers zitten altijd uit de midden met het hard,der veerpoot staat der ook scheef onder dwz een hoek,bekijk maar eens een veerpoot als je um los hebt zitten dan snap je wat ik bedoel..Ben, ik heb nog eens goed gekeken, en je hebt gelijk. Ze zitten inderdaad iets uit het hart.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij moet je aardig veel rottigheid hebben, voordat je poten echt inzakken.
rinus de boer
DeelnemerIk zie wat je bedoelt. Bij mij staan ze in het midden gecentreerd, en niet zo naar de zijkant toe. Of jouw idee een oplossing kan zijn, weet ik niet. Als je straks toch de binnenschermen gaat doen, is het misschien verstandiger, om dan alles volgens de fabrieksmaatvoering weer te herstellen. Dan hoef je ook niks “interim” te verzinnen. Of zeg ik nou iets geks?
rinus de boer
DeelnemerIk was voor revisie 150 Euriies kwijt, en toen was tie gelijk heavy duty gemaakt (groter koelvermogen door aangepast koelblok). Als je een automatenversie nodig hebt, schijnen er twee maatvoeringen te zijn van de aansluiting voor de automaatkoelleidingen. Kijk daar even naar bij jouw oude.
rinus de boer
DeelnemerIk heb het net bij de Rekord en de Monza opgemeten, en het is 98 cm. Bij beide modellen is het dus gelijk.
Jij “mist” dan 3 cm, en dat kan je bandenslijtage dus goed verklaren.rinus de boer
Deelnemer@champo wrote:
Radiateur uit de monza getrokken. Klusje van niks zeg :thumbup . Ik hoop dat Romijn er nog een heeft liggen!!
Je kan hem ook laten reviseren, is tie beter dan nieuw, en voor minder geld.
rinus de boer
Deelnemer@hans-01 wrote:
@rinus de boer wrote:
Zo, de Monza opgehaald. Zonder opmerkingen weer door de apk heen.
helemaal geweldig vroeger maakten ze alles beter ook onze opels :jerry :thumb
Ach, misschien wel…. In ieder geval eenvoudiger. Dus er kan minder kapot. Maar ik heb de auto nu al weer voor het 6de jaar, en nog nooit wat mee gehad m.b.t. de APK. Altijd er in ene keer doorheen. :D :D :D
In het begin relatief veel in geinvesteerd om de autio in optima forma te krijgen, en dat betaalt zich nog steeds terug. En regelmatig onderhoud en dat netjes bijhouden doet ook veel, hoor.rinus de boer
DeelnemerZo, de Monza opgehaald. Zonder opmerkingen weer door de apk heen.
rinus de boer
DeelnemerSchakelaar van een Commo C en Senator / Monza A1 zijn hetzelfde, dacht ik.
rinus de boer
Deelnemerrinus de boer
DeelnemerMorgen (woensdag) gaat de Monza voor de APK (een beetje vroeg, hoeft eigenlijk pas eind augustus), en worden gelijk alle ontluchtingsslangen van de tank vervangen. Maar dan is tie weer klaar voor Duitsland straks. Geen beurtjes, want nog geen 6000 KM gereden sinds laatste (grote) beurt bij de vorige APK.
rinus de boer
DeelnemerHeel af en toe worden ze ook wel eens op MP aangeboden.
rinus de boer
DeelnemerWat een bende weer !!! Monza’s zijn niet zo dik bezaaid, dus die auto valt zowiezo snel op. Ik hou ook mijn ogen open.
Hopelijk alleen voor joyriding gebruikt, en niet voor de onderdelen voorziening. :swearDe GSE velgen onder een normale A2 is ook een herkenningspuntje.
rinus de boer
DeelnemerIk heb een witte Berlina, met rood interieur, Voor de rest precies dezelfde (alleen zonder de roestplekken). :D :D :D

Foto van het interieur. -
AuteurBerichten