Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerDaar kunnen straks zeker 2 oldies in !!! Dus Hans, straks nog een Monza naast je Commo, en je bent helemaal de man !! :jerry
By the way, blijft het aan de voorkant open? Geen deur(en)?
rinus de boer
DeelnemerNet muurtje !! :thumb
28 augustus 2011 om 12:09 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861263rinus de boer
DeelnemerGoed werk verricht, Erik !! :thumb
Je zou eerst eens Commandant 5 kunnen proberen. Is minder “grof” dan nummertje 4, en is vloeibaar (geen pasta zoals 4). Gewoon niet al te hard opbrengen, en volgens mij komen dan de oude gele stukken netjes op. Zo kreeg ik mijn Rekord ook weer helemaal netjes.
Voor de velgjes…de originele lichtmetaaltjjes, die je als optie bij de Berlina kon bestellen staan erg goed. Of idd honingraatjes.
Ik heb gewoon de staaltjes eronder, maar wel met chromen naafdoppen en velgringen.25 augustus 2011 om 19:23 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861249rinus de boer
DeelnemerHelemaal goed !!!! :thumb :thumb :thumb
Die dashboardspeaker kan wel eens helemaal vergaan zijn (conusrand), want een papieren ding. Bij mij zat er zelfs geen speaker in, dus ik had de keus nog geen eens. Toen maar gelijk die opzet speakers gekocht, en mijn radio/cassettespeler is stereo. Ik heb ook nog een goede mono liggen, maar daar zat weer geen cassette deel in, en ik speel vaak cassettes in de auto (in alle auto’s trouwens).
rinus de boer
DeelnemerGisterenavond het afwateringssysteem vanuit de parafan, dat ik bedacht heb, geupgrade met slangen met een dikkere diameter. Ipv 3 mm nu 10 mm. Dat past nog precies door het onderste gat van de driehoek. Nu kan het elke stortbui aan.
rinus de boer
DeelnemerWaarom niet gewoon tot dezelfde hoogte spuiten? Is volgens mij toch het mopoiste. Auto’s, die two-tone gespoten zijn, zijn dat altijd tot aan de stootstrippen.
Maar qua kleur…. gewoon een soort grijs dat een paar tinten donkerder is dan de originele kleur van je auto. Dat vind ik persoonlijk altijd het mooiste.
rinus de boer
DeelnemerTopic starter had niet aangegeven waar de lucht vandaan komt, dus vandaar mijn “brainstorm”.
rinus de boer
DeelnemerOf er is iets mis met je ontluchting. Die zijn origineel van een soort transperante kunststof gemaakt, en die verouderen best wel.
rinus de boer
DeelnemerOp de foto…een “feest” der herkenning. :D :D :D
Zo zag het er bij mij ook uit. Ik heb alleen het voorste gedeelte van het tapijt er ook uitgehaald, want dat was uiteraard nat. En de isolatie (met dat rubber, dat gelijk breekt) was ook helemaal doordrenkt. Die zooi dus verwijdert en weggegooit, de bodem goed droog gemaakt en enkele dagen laten drogen. Het tapijt ook goed schoongespoelt (tuinslang erop) en ook dagen aan de waslijn laten hangen.
Toen als isolatielaag voor onder het tapijt dik vilttapijt gebruikt, dat je bij elke tapijtenzaak kan krijgen. Ik had het nog over van een tapijtvernieuwingsklus in het huis, maar het kost je de kop niet qua prijs als je het nieuw moet halen.
Ik was precies 90 Euro kwijt voor een nieuwe kachelrad. Een boel geld voor zo’n klein ding, maar ja, je hebt het nodig, he……. Waar die prijs op h-base vandaan komt, geen flauw idee. Is 2 x zo duur, als dat het ding daadwerkelijk kost.
23 augustus 2011 om 06:14 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861245rinus de boer
DeelnemerPast helemaal geweldig !!! Ik heb ook zo’n oudje, en dan zelfs nog origineel Opel (is wel een Philips, hoor) erin zitten. Maar dan wel met cassettedeck er ook nog in. En ik heb van die opzet hoedenplank speakers, want ik wilde nergens gaten in het interieur. Pioneer maakt ze nog, helemaal in retrolook.
Wat jij nu wilt maken, was vroeger gewoon te koop. Afdekplaatjes, waar alleen de gaten voor de knoppen en de schaalverdeling inzaten. Af en toe zie ik ze nog wel eens liggen bij old- en youngtimerevenementen. maar die dingen zijn gezocht, want iedereen wilt tegenwoordig een radio in z’n oldie hebben uit de tijd van de auto, al was het alleen maar voor het zicht. Want soms hebben ze wel een moderne audiop installatie, maar die is dan “verdekt opgesteld”.
22 augustus 2011 om 07:59 In reactie op: Opel Monza in programma over jaren 70 sportcoupe’s #17836491rinus de boer
DeelnemerAch, de bekende plekjes toch? Tja, die oorlogsuitrusting op een A1 vind ik ook verre van mooi. Op de 1 of andere manier past het niet, al is het dan wel passend in het tijdsplaatje. Een A1 is “clean” gewoon het mooiste, maar ja, dat vind ik van een A2 ook. ben niet helemaal onbevooroordeeld, ik ken mezelf.
Gisteren op de old- en youngtimermeeting in Wervik geen enkele Monza te bekennen. :thumbdown
rinus de boer
DeelnemerOh ja, en van het weekend een goed setje achterdempers gescoord voor de Monza. Kunnen weer mooi op de plank als spare. Beter mee verlegen zitten dan om verlegen.
rinus de boer
DeelnemerZondag samen met m’n maatje naar Wervik in Belgie gegaan (in de buurt van Kortijk). Daar was een grote old-en vooral youngtimer festival. Zo’n dikke 500 a 600 auto’s, van allerlei slag. Veel Frans, maar ook nogal wat Engeles en Duits, een verdwaalde amerikaan en wat Italiaans.. Ook Opeltjes gezien, zoals Rekord C (2x), Rekord D, Commo B, Kadett D, Manta A en B, Ascona en 1 Diplo. Geen Senator, geen Monza. Erg leuke locatie (in een soort van park midden in het stadje, gelijk naarst de rivier). Erg leuke dag, en het weer hield zich erg goed.
22 augustus 2011 om 06:10 In reactie op: Opel Monza in programma over jaren 70 sportcoupe’s #17836489rinus de boer
DeelnemerGrappig filmpje. :thumb
rinus de boer
DeelnemerHee Hans, goed bezig. Heb je daar een vergunning voor nodig, om zoiets te bouwen?
rinus de boer
DeelnemerTjee, zou die nog te redden zijn? Ik zie niet veel echte brandschade zo aan de buitenkant.
En hij lijkt ook wel op die van mij, dezelfde kleur, alleen ik heb andere velgen en geen striping.
rinus de boer
DeelnemerDoe het op je gemak, en hou de schroeven bij de onderdelen die je losgemaakt heb, en leg het tesamen apart. En met papieren afplakband erop geschreven wat wat was, en links of rechts. Zo wist ik zeker bij het inbouwen weer, dat ik niks vergeten had. Zorgvuldigheid voor alles. Succes !!
rinus de boer
DeelnemerIk heb het pas een paar weekjes geleden gedaan, want mijn kachelrad was ook lek. Het is in principe vrij simpel, maar een boel werk.
De hele onderkant moet eraf, en je moet de middelconsole vewijderen.
Begin met de ventilatie roosters links en rechts te verwijderen. Eruit wippen met een platte schroevendraaier. Daar zitten schroeven aan de bovenkant, die er uit moeten.
Daarna de onderste kartonnen beplating van het dashboard er af halen (als die er nog zitten)
Daarna de stuurbekledingskappen eraf, 3 schroefjes. (daar zitten weer bevestigingsbouten van het dashboard onder).
Lichtschakelaar uitbouwen en bedrading losmaken.
Daarna kan het linker gedeelte eraf.
Asbak verwijderen, radio eruit, sigarettenaanstekker ontkoppelen.
bedieningpaneelje verwarming losschroeven (twee schroefjes)
Rubber rand om midden gedeelte eraf halen
Dashboardkastje eruit halen (schroeven)
En daarna kan het rechtergedeelte eraf, maar nog niet helemaal, want je moet het bedeiningspaneel van de verwarming ontkoppelen van het kleppen mechanisme van de verwarming. Dat zit met stangetjes vast, die op hun beurt weer met kleine schroefjes geborgd zijn. Draai die los, dan komt het bedieningspaneeltje los, en dan kun je de onderkant van het dashboard helemaal verwijderen.
Haal de middenconsole eruit.
En dan kun je de zwarte beschermkap voor de verwarming weg halen.
Verwijder dan alle klemmen waarmee het kachelelement is geborgd plus een schroef in het midden.
Maak de ventilatiebuizen los
Maak de kachelslangen los bij het schutbord in de motorruimte.
En nu kan het kachelelement eruit.
Nu kun je de overige klemmen losmaken, want het kachelelement behuizing bestaat uit twee helften
En voila, hier zit het kachelrad dus in en kun je het er met gemak uithalen.Kijk uit voor koelvloeistof, dat je kunt morsen op je tapijt. is een crime om er weer uit te krijgen
Kachelrad kun je niet laten reviseren. Is een aluminium ding met kunststof zijkanten. Dus dat wordt een andere/nieuwe. Ik had het geluk, dat er nog een nieuwe op de plank lag.Bij het inbouwen is het enige punt van aandacht om de bedieneningsstangetjes weer goed te krijgen van de kachel. Dat is echt een crime, en het lukte mij niet (zelfs met twee man) om dat voor elkaar te krijgen. Gewoon te weinig ruimte voor je handen. Dat heb ik op de volgende manier (na lang nadenken) opgelost.
Ik heb dus het rechter gedeelte van het dashboard door de middengezaagd, daar waar het kachelbedieningspaneeltje zit. Dan zaag je maar twee dunne stukjes door, maar het gemak dat je daar dan van hebt !! Je kunt dan het grootste gedeelte van de rechterkant al helemaal monteren, inclusief kachelbedieningspaneeltje, en je kunt dan de stangetjes in no time goed vast maken, want je kunt nog overal bij. Dan het afgezaagde deel weer monteren (dat zit nog met 3 schroeven vast, hoor), rubber rand er weer overheen en je ziet er niks meer van.
En daarna de rest weer monteren, de de stuurbekledingskappen als laatst.Oh ja, en doe alles voorzichtig. het is oude kunststof, dus het kan breken.
rinus de boer
DeelnemerMisschien een open deur intrappen, maar……. Oliepeil van de bak bij bedrijfstemp goed? Vooral, omdat je problemen bij warme bak zich voordoen.
rinus de boer
Deelnemer:thumb Toppie, Steef. Langzaam maar zeker straks weer een mooie Monza !!
rinus de boer
DeelnemerBij mij zit hij echt daar. En zo heb ik het bij andere blokken ook gezien. Wat dan dat slangetje bij jouw is…………???? :hmmz En onderdruk sensor, zo heet dat ding inderdaad.
rinus de boer
DeelnemerDat stuk met dat dikke rubberen uiteinde hoort op een aansluiting te zitten op je gashuis (voor het inlaatsspruitstuk). Die zit naast de stelschroef, in het directe verlengde van waar dat ronde balletje zit. Voor de rest loopt die slang linea recta naar dat kastje met de paarse hoed.
rinus de boer
Deelnemer@hans-rekord-e wrote:
De v6 2.0 ( ford ,ja ja ik weet het ) opgehaald uit kaatsheuvel en van de winter in de rekord-e leggen !!! :wtf
Lagen toch o.a in de Taunus (en misschien Capri?) Maar gaat dat passen zonder al te veel aanpassingen? En waarom die motor? Een andere CIH is veel makkelijker erin te lepelen.
rinus de boer
DeelnemerIk heb er nooit geen last van gehad. maar het kan van alles zijn. Daar is geen oordeel op te trekken. Gewoon dat ding vervangen, en gelijk kijken of er iets mis is met de bedrading (is die nog origineel, dus niet verknipt, isolatie weg, breukje, slechte verbinding, noem maar op). Misschien pas geleden nog iets gedaan daar?.
rinus de boer
Deelnemer120 op de teller is 117 op de TomTom.
Vandaag het witte kleine ei gewassen (de Corsa).
-
AuteurBerichten