Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerJe bedoelt toch dat printplaatje met die dikke banen, waar die schuiven overheen gaan. Of die dingen nog nieuw te krijgen zijn, weet ik niet. Ik heb daar een hard hoofd in. Je zal de tweedehandsmarkt op moeten, denk ik. Iemand, die het nog heeft liggen uit een sloper, enz.
rinus de boer
Deelnemer@charlois187 wrote:
@rinus de boer wrote:
Hahahah, leuke ervaring, mario. Als hij het biedt voor de mijne, mag tie hem hebben.
volgens mij weet ik dan wat er in jou garage komt te staan……..635CSI??
Er zijn wel meer mensen die zoiets zeggen natuurlijk, maar ik ga ervan uit dat ik er natuurlijk niks meer van hoor.Spijker op z’n kop, Mario !!
En ja, wat sommige mensen dan weer doen je met ex-auto, waar jezelf zo veel liefde en tijd in hebt gestoken…….Kan je beter eigenlijk maar niet weten.
Ik weet nog wel, toen ik mijn 2de Manta verkocht (die had ik helemaal met pijn en moeite teruggebouwd naar een GSI origineel) en ik zag per ongeluk de auto 6 maanden later. Toen zag de Manta eruit als een kippenhok. Helemaal verrampeneerd. Dat deed wel pijn. Beter om je auto maar te verkopen aan iemand die in een andere hoek van Nederland woont, als waar je zelf woont. Of het moet het liefhebber zijn natuurlijk. Dan is het weer iets anders.
rinus de boer
DeelnemerHahahah, leuke ervaring, mario. Als hij het biedt voor de mijne, mag tie hem hebben.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij heeft koppel alleen maar te maken met vermogen van je motor. Met een andere bak krijg je andere overbrengingen, die gunstiger of juist ongunstiger uit zullen pakken in acceleratie en/of verbruik. Het koppel van je motor zal daardoor niet toenemen.
Alleen de bak uit een 3 liter kan veel meer koppel aan, dwz hij kan veel meer krachten aan.rinus de boer
DeelnemerIn dat geval, een andere ruitenwissermotor monteren, en je weet het. Volgens mij zijn de wissermotortjes redelijk universeel bij Opel, dus je kunt er ook eentje gebruiken uit een ander model.
rinus de boer
DeelnemerDat hoort eigenlijk niet. Als je het contact uitzet, terwijl de wissers werken, dan blijven ze inderdaad staan. Maar als je gewoon de ruitenwisserschakelaar op uit zet, dan moeten ze terugkomen op de ruststand. Zal hoogstwaarschijnlijk in de electronica zitten, die de motor aanstuurt.
rinus de boer
DeelnemerLekker met de Monza naar Gent geweest zondag.
rinus de boer
DeelnemerMaar niet matzwart, zoals gezegd, Krijgt zo’n auto gelijk een goedkope uitstraling en sjonnielook van.
rinus de boer
DeelnemerIs mogelijk, maar je moet inderdaad behoorlijk veel aanpassen. Monza/Senator neus is langer (plm. 5 cm), en de auto is breder.
rinus de boer
DeelnemerKijk, goede berichten. :thumb
rinus de boer
Deelnemer@peter777 wrote:
Hebbes! was toch de zoemer. Deze is blijkbaar ook verantwoordelijk voor het hele licht schakel gebeuren!
Altijd weer goed om dat te weten !!!
rinus de boer
DeelnemerHoger verbruik vooral, en ook je uitlaatemissie zal wel veranderen. maar in het ergste geval schiet het motormanagement in het “noodloop” programma. In principe kan er niks echt kapot.
rinus de boer
DeelnemerZaterdag bij de Kadett (had het fenomeen ook) en de Monza alles open gehad (zoveel werk was het niet) en de boel ingespoten. Ze rollen nu inderdaad een stuk beter op. Maar ik heb niks op de gordels zelfs gespoten, alleen op/in het rolmechanisme zelf. Dus dat gaan we ook nog even doen.
rinus de boer
DeelnemerZo, dat staat !! :thumb
Gisteren een toerrit gemaakt met de HOCN in Noord-Holland.. Een boel oude Opeltjes op de weg gezien.
rinus de boer
DeelnemerDraadbreukje? Slecht massa? Even de zijpaneeltjes in de voetenbak weghalen, en kijken of het draadje niet bloot ligt, enz. Ik heb hetzelfde fenomeen bij de kofferbak verlichting in mijn Corsa. Krijg ik ook maar niet aan de gang. Moet ik ook nog eens de bekleding maar weghalen, en de draad volgen om te kijken wat er aan de hand is.
rinus de boer
Deelnemer@jethro wrote:
De gordels inspuiten met cockpitspray, heb ik ooit hier op het forum gelezen.
Of het werkt?
:jerryDa inspuiten heb ik nu al een paar keer van anderen ook gehoord. Ga het binnenkort eens even proberen.
rinus de boer
DeelnemerHet kan wel eens je cardanas tussenlager zijn, die het langzaam aan het begeven is. Geeft een brommend geluid en trillingen. Heb ik ook gehad. Lagers los zijn moeilijk aan te komen. Lager zit aan het voorste gedeelte van de aandrijfas. Bij mij werd het dus een ander asje (en daar was ook al niet makkelijk aan te komen, want ik heb de korte).
rinus de boer
DeelnemerJa, hoor. Dit is een echte. De stickers zitten op de deuren. Misschien is ooit de motorkap overgespoten, en is de sticker niet teruggeplaatst. Mooie auto zo op het eerste gezicht.
rinus de boer
DeelnemerNaar het Nationaal Oldtimer Festival te Zandvoort geweest. Veel mooie auto’s gezien, maar niet veel Opels. Misschien een stuk of 10 a 12., waaronder twee Monza’s (de mijne meegerekend :D :D :D ).
rinus de boer
DeelnemerIk heb de wagen wel een op een meeting gezien. je moet van de kleurstelling houden, vooral die blokken op de motorkap. Ik dacht, afgezien van deze zaken, leek de auto me wel acceptabel. Ik weet niet, hoe de auto “onderhuids” is.
rinus de boer
DeelnemerEn alles zal goedkomen :thumb . Eigenlijk nooit aan getwijfeld.
5 september 2011 om 13:20 In reactie op: monza/senator 2.5 e bij warme motor moeilijker starten ????? #17890200rinus de boer
DeelnemerEd, dat doet de mijne ook. En in de meer dan 5 jaar dat ik hem heb, heeft tie me nog nooit laten staan wat dat betreft.
Warm starten duurt nu eenmaal iets langer. Wat de oorzaak is, daar zijn de meningen over verdeelt. Ik hou het er maar op…..Het hoort erbij.Maar als de startmotor hem echt niet meer rond krijgt, dan is een andere accu met ook nog eens een iets hoger Amp een aanrader. Hoeveel Kw de startmotor is weet ik niet. Ik heb een reserve liggen, en dat is een kloek apparaat met het nodige gewicht.
5 september 2011 om 07:49 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861278rinus de boer
DeelnemerIk vind zelf 17 inch onder een Rekord (of welke oldie dan ook maar) te groot. Krijgt zo’n auto gelijk een sjonnie uitstraling van. Deze velgjes zijn een goede keus. En inderdaad, hoe groter de velg, hoe duurder ook de banden gaan worden. En het rijdt “pur sang” ook nog geen eens beter, want je hebt meer last van sporing en aquaplanning.
4 september 2011 om 11:59 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861275rinus de boer
Deelnemer@Deperik wrote:
Gisteren even op bezoek geweest bij John uit Helden (bekende hier?).
Aardige man, had zelfs patat en hamburgers voor me klaar :DEn een setje honingraat:


Deze moeten nog wel opgeknapt worden, maar dat komt nog wel een keer.
Iemand enig idee waar deze velgen origineel onder liggen?Even weer on topic….
Erik, ga je nog at doen aan de vervelende deukje?
En die velgen zijn geen originele BBS-jes. Zullen wel imitatieachtigen zijn. Met een Opel naafdopje erin. Maar het staat de Rekord goed. :thumb
rinus de boer
Deelnemer@hans-01 wrote:
nou rinus weet niet of ik een 2 e oldie erbij voor elkaar krijg met moeders de vrouw :hmmz
de voorzijde word straks afgesloten met 2 naar buiten draaiende deuren gemaakt van hardhout :thumb
Gelukkig heb ik met het eerste geen problemen mee. Lena wil straks een A2 kopen (is ze helemaal verliefd op), maar de Kadett gaat niet de deur uit. Dat heeft ze al gezegd. Want het is “haar kadettje”. Dus ze wordt langzamerhand net zo autogek als ik, wat dat betreft. :D :D :D
Mooi, dat je er deuren inzet. Voorkomt inkijk, en als je klussen wil, kan je dat windvrij doen. :thumb
Vandaag en morgen wordt het puik weer, dus de Monza lekker naar buiten getrokken, Tank volgegooid, en lekker binnendoor door de polder op en neer naar m’n werk. Daar doen we het voor. :D :D :D
-
AuteurBerichten