Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerZiet er goed uit die A1, zo op de foto. Houden zo.
En ik ben 1 van diegenen, die een 2500 heb (maar wel met een 4-bak), en er uitermate tevreden over is. Het gaat hard zat (ik kom toch nooit boven de 140 km p/u), ik ben ook geen strepentrekker en het rijdt waanzinnig gerelaxed. Een echte cruiser.
En GSE heeft gelijk…de staat van het koetswerk is bij een Monza belangrijker dan de motor. Een motorwissel is altijd mogelijk.
rinus de boer
DeelnemerAaah, inderdaad, dat zal het wezen. De auto’s van 83 hadden het interieur al van de A2. helemaal even niet aan gedacht.:D:D:D
rinus de boer
DeelnemerWeer welkome aanvullingen op het verhaal. Alleen heb ik dus wel Aisin Warners gezien zonder het knopje naast de pook. Zit het dan ergens anders ?
rinus de boer
DeelnemerStandaard de 3 traps TH180 bak (vanaf 1978), later optioneel een 4 traps. De 4 traps automaat was een optie tot 1985, daarna werden ze standaard uitgerust met een 4 traps, op in ieder geval de 2.5 en 3.0 liters.
Daar zijn volgens mij weer twee varianten van, eentje met een niet uitschakelbare 4de trap, en eentje met een uitschakelbare 4 de trap. Dan zit er een knopje naast de pook. Zo eentje heb ik dus op mijn A2.
De mijne heeft geventileerde schijven voor, en niet geventileerde achter.
rinus de boer
DeelnemerHet is zoals GSE zegt, volgens mij is er geen Monza dezelfde als het om uitrusting gaat. Je kon van alles en nog wat bestellen, en dan ook nog delen van het C, S of (het latere) GSE pakket dwars doorelkaar.
Als ik in mijn brochure van 1985 kijk, kon je zelfs het Recaro nterieur bestellen in een normale (niet GSE) Monza, maar ook het digidash, als je zou willen. Maar je kon ook een GSE zonder digidash bestellen, dus met de normale klokken. Alles was mogelijk, en inderdaad zullen veel mensen een “kale” Monza hebben gekocht, plus de opties die zij belangrijk vonden op dat moment. De lijst van mogelijke opties is echt berelang.
Zo heb ik ook iets raars. Mijn bestuurders stoel staat op een lagere slede dan de bijrijdersstoel, die staat duidelijk zo’n 2 a 3 cm hoger. Waarschijnlijk was de originele eigenaar of een lange vent, of zijn partner was van een kleiner postuur, zodat je vanuit een hogere stoel makkelijker uit en in kan stappen. Dus kon je naast een in hoogte verstelbare stoel, ook verschillende hoogten van sleden krijgen.
Ander voorbeeld, achterbanken waren altijd neerklapbaar, maar soms deelbaar, en soms weer niet, dat hing weer af van welk soort interieur je wilde. Gordels achterin waren ook een optie (ik heb ze niet, de voorbereiding zit er weer wel).
Daarnaast kon je van vele opties of de electronische of de mechanische variant kiezen. En ga maar zo door.
rinus de boer
DeelnemerOrigineel gepost door Jo
Die velgen,………. waren die niet van Ben?Dat klopt.
rinus de boer
Deelnemerde mijne…

rinus de boer
DeelnemerZo’n Commo B blijft een bere mooie auto, vooral als coupe. En zilver staat hem goed.
rinus de boer
DeelnemerDe mijne nog maar een keer………
rinus de boer
DeelnemerIs tie mat gespoten of gerold? Resultaat is wel mooi (zeker op de foto´s).
rinus de boer
DeelnemerMaar daardoor best wel zeldzaam. Ook de B is in de black Magic uitvoering geleverd, alleen met andere striping.
Greettzz,
Rinus :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerHoi allemaal,
Ik heb een B1 GT/E uit 1980, Kleur dakar Gold, gemodificeerd naar een B2 GT/E, met een 2.2, N-groep, gele Koni's en Exclusive interieur.
Greettzz,
Rinus :):):)
-
AuteurBerichten