rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Show hier je import Monza A1 / A2!! #17486794
    rinus de boer
    Deelnemer

    D’r zijn meer import dan Nederlandse auto’s.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Elk jaar komt van deze lijst weer een update. Beself wel, dat er achter deze 167 kentekenregistraties voor een deel misschien geen auto achter hangt, dus alleen een kenteken. En dat er een heleboel of slapen, of restauratieprojecten zijn. En nuiteraard is het A, A1 en A2 bijelkaar.

    Ik denk, dat het aantal echte nederlanders (waarvan ik er dus eentje heb, wel een A2) niet meer bedraagt dan zo’n 40 a hooguit 50 stuks. De rest is import. En ik merk steeds meer, zoals ook gisteren op de HOCN familiedag te Tiel, dat als je auto een echte Nederlander is, dat steeds meer een pre wordt.

    Ik hoorde vorig jaar van een andere Monzabezitter, dat zijn vriend, die bij de RDW werkt, hem vertelde dat er in 2007 niet meer dan 39 Monza’s ter APK keuring waren aangeboden.

    In reactie op: open dak commodore #17485467
    rinus de boer
    Deelnemer

    Is het schuif/kanteldak van een Rekord (E2) niet hetzelfde? Ik ben pas bij een Rekord wezen kijken, en dat dak zag er hetzelfde uit als in mijn Monza. Ook kwa bediening.

    In reactie op: Wie weet dit? #17484598
    rinus de boer
    Deelnemer

    Naar 6 a 7000 toeren jagen is niet gezond voor een CIH. Van dat soort toerentallen houden ze helemaal niet. En als een 6 pitter staat te schudden bij stationair, betekend dat er minstens 1 zuiger niet meedoet. Ontsteking is inderdaad de eerste verdachte, maar een vervuilde (aangeroete) bougie kan ook de oorzaak zijn. Dat fenomeen heb ik gehad.

    In reactie op: >>Monzaguhru Treffen – Zondag 16 Mei – 2010<< #17482400
    rinus de boer
    Deelnemer

    Die witte cabrio is geen originele Keinath. Dan hoort er een wit lederen Recaro interieur in te zitten, dat is vele malen mooier.

    Valt me op, dat veel duitse Monza’s (maar andere auto’s ook) een voor mijn smaak althans, te dikke velgen eronder hebben liggen (buiten de spatschermen uitstekend).

    In reactie op: Welke Velgen voor m'n Monza [Nu met Foto's] #17480476
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door rinus de boer
    Hee Ron,

    Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.

    Staan goed onder je Monza.

    Bedankt Rinus, heb er meteen een notitie van gemaakt,
    zal het goed in de gaten houden.
    Ben een goede poetser, heb er nu al bijna geen lak meer op zitten :D

    grtz Ron

    Misschien een tip (als je toch een grote poetser bent :P)… Ik heb toen gemerkt, dat als je ze in de (auto)was zette, ze beter beschermd waren en dus beter bestand waren tegen inbijten.

    In reactie op: Welke Velgen voor m'n Monza [Nu met Foto's] #17480473
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hee Ron,

    Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.

    Staan goed onder je Monza.

    In reactie op: nieuw project updat 28-5 #17483120
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ziet er niet fout uit. Is al aan geklust natuurlijk, ook in de motorruimte (blauwe verfzweem op rem tankje en rubbers van de paravan). Maar volgens mij kun je daar een statige auto van maken. Mooie kleur trouwens.

    In reactie op: Workshop Spuiten, interesse ?? [update] #17481940
    rinus de boer
    Deelnemer

    Kom maar op met die workshop. Ik heb me tijdens de resto van mijn Monza uitgebreid me op de hoogte laten stellen van hoe alles in z’n werk gaat (ik ben een nieuwsgierig typetje), maar hoe meer info, hoe beter.

    Vooral kleine schades en hoe ze te herstellen lijkt me heel interessant, omdat je dat inderdaad (gedeeltelijk) zelf zou kunnen doen.

    In reactie op: big opels forum #17473889
    rinus de boer
    Deelnemer

    Maar eh…..weet iemand wat er aan de hand is met het BOF?

    In reactie op: big opels forum #17473888
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    Ik mis het eigenlijk ook wel een beetje al hoe wel hier ook leuke discussies plaats vinden met dezelfde mensen van het BIG Opels forum alleen hier krijg ik geen PM,s dat ik moet stoppen en anders geblokt word omdat de mensen met wie ik in discussie ben geen Moderator zijn en die niet tegen kritiek kunnen…..Zoals soms op het BIG OPEL forum wel gebeurt is.

    Ben, ik leef met je mee. :):):)

    In reactie op: dit is mijn monza v8 #17473174
    rinus de boer
    Deelnemer

    Niet mijn smaak, zeker de motorkap niet en het interieur. Ik hou van origineel.

    Voor de rest een strakke auto, en zeker een mooie kleur. De V8 zou voor mij niet hoeven, ik ben bang dat de motor op den duur de auto uitelkaar trekt.

    In reactie op: Opel onderhouds schema #17473155
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    Ik weet niet wat je precies wilt doen maar als je goed je olie en filters bijhoud doe je al goed werk:

    Roest dynamo,s startmotors enz enz is allemaal oud en gaat kapot,je kunt niks doen om bv een startmotor of radiateur of waterpomp langer te laten leven.

    Inderdaad. Je kunt hooguit er voor zorgen, dat je slijtagegevoelige onderdelen alvast als spare op de plank hebt liggen. Dat is altijd handig, vooral als het niet zo makkelijk verkrijgbaar meer is.

    In reactie op: Rekord 1900 benzine lekkage en meterfout #17471387
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Tito

    origineel gepost door rinus de boer
    Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..

    Als ik me auto op contact zet of aan de bedrading onder de motorkap friemel gaat de meter nu een stukje omhoog, Zegmaar tot het reserve en dan blijft ie hangen en geeft ie weer niks aan. Kan het alsnog aan dat ding liggen? en waar kan ik die kopen?

    En de tank is als het goed is gewoon een slangenklem die een beetje rot is van de vulslang

    Kan een combinatiie zijn van slechte bedrading en de spanningsregelaar. Die spanningsregelaars gaan nog wel eens kapot, en dan krijg je rare meteruitslagen.

    Ze zitten achterop de VDO printplaat van je klokkenwinkel, en het is een klein metalen kastje met drie pootjes, die in de printplaats is gestoken.

    Opel heeft voor verschillende modellen dezelfde gebruikt (Manta A en B, Ascona A en B, Kadett C en D, Rekord, enz), en met een klein beetje geluk is tie nog gewoon te bestellen bij de dealer. Anders moet je opzoek naar een sloper, of het hier vragen op het forum, of dat iemand zo’n ding heeft liggen. Op het Big Opel forum zitten ook veel mensen met onderdelen. Het ding kost je de kop niet, nieuw waren ze rond de 10 euro. En om er eentje spare te hebben liggen kan ook geen kwaad, want bij een beetje stroomstoring kunnen ze al doorslaan.

    In reactie op: dakraam rubber monza #17471364
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door renecoupe

    origineel gepost door GSE
    De rubber is goed alleen:
    Hij is leger groen,de auto was een Sennie A2 die groen gerolt is en het dak is gewoon mee gerolt,maar is nog wel schoon te maken met wasbenzine of net wat.

    Ik haal um zelf niet los,je kunt het complete dak zo komen halen.

    (Dak paneel van een Senator is ongeveer 1,5/2cm langer dan van een Monza en past zodoende niet) rubber heeft wel dezelfde maten maar is ook iets te lang)

    bedankt voor je aanbod maar dan zoek ik nog even verder mijne is niet zo mooi meer maar groen in een witte auto lijkt mij ook niet wat.

    Volgens mij kun je dat spul per meter kopen. Het is eigenlijk geen echt rubber, maar een stevig soort viltband, dat om het dakpaneel zit. Het laat ook enigszins water door. Ik heb het voor mijn Manta’s ook wel eens besteld (ik weet alleen niet meer waar), en het was qua kosten niet schrikbarend.

    In reactie op: Rekord 1900 benzine lekkage en meterfout #17471382
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..

    In reactie op: Aan Monza geklust + wat vraagjes #17471309
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    Ik heb vandaag ff bij mijn A2 GSE bj 84 gekeken en de mist lampen doen het alleen met de stadlichten aan en klein licht,grootlicht doen ze het niet.

    Misschien dat je er wat aan hebt.

    Bij mij hetzelfde als biij GSE.

    Leuk he, die kleine dingetjes doen en weer goed werkend krijgen, geeft altijd veel voldoening (vind ik althans)

    In reactie op: Antenne draad gezocht #17468902
    rinus de boer
    Deelnemer

    Aha, nooit te oud om weer wat bij te leren. Heb hetzelfde systeem in mijn Monza hoor, dus ik wist wel wat je bedoelde, maar het woord nog nooit gezien of gehoord. Er ziten wel meer verschillen in Nederlandse of Vlaamse benamingen van dingen.

    In reactie op: Antenne draad gezocht #17468899
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wat is een “knetser” ?

    In reactie op: Draagarmen Monza #17469030
    rinus de boer
    Deelnemer

    Vele wegen leiden idd naar Rome, en als je zelf niet kan lassen, en je moet het allemaal laten doen (zoals ik), dan is het fijn, dat er mensen zijn, zoals Opel4ever, die NOS of gebruikte onderdelen “verzamelen”, opslaan en verkopen (via een overzichtelijke site trouwens), zodat je je auto op de weg kunt houden. Daarvoor hulde !!

    Zo heb ik dus mijn setje draagarmen voorkant, die ik spare heb liggen, weer mooi compleet gekregen (met de silent blockjes)

    In reactie op: Opel Monza fotoshootje #17469493
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij dezelfde kleur als de mijne, heliosblau.

    In reactie op: Draagarmen Monza #17469003
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zo, die gozer heeft er iets moois van gemaakt zeg !!

    In reactie op: Draagarmen Monza #17468997
    rinus de boer
    Deelnemer

    Is niet alleen bij de Monza / Senator een probleem, hoor. Bij mijn Monza zijn ze ook 4 jaar geleden vervangen (door de vorige eigenaar). Daar heb ik de rekening nog van, en volgens mij waren ze rond de 60 Euro stuk.

    Het probleem komt ook voor bij Vectra’s, Calibra’s, en het zou me niks verbazen als het bij de Commo en Rekord dit ook zo is.

    In reactie op: monza a,motor slaat af bij gasgeven #17462393
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien een domme opmerking.. Maar kunnen de eindweestanden van de injectoren (L-Jetronic systeem toch?), die op het linkerbinnenscherm zijn gemonteerd, van invloed zijn op dit fenomeen?

    In reactie op: originele banden maat commodore B met ronal velgen #17462589
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het lijkt op het oog, of dat de originele velgen iets meer naar binnen staan dan de huidige velgen (die zaten toch ook onder een Bitter?). Andere ET waarde?

    Een wang van 70 (of zelfs 80) was in die dagen heel gewoon hoor. Toen had men nog niet van die platte 55, 50 of nog lager serie banden. De wanghoogte van de band mag niet het probleem zijn.

    Standaard, volgens mij, was de originele bandenmaat 185H13/70, en misschien als klantenoptie een 14 inch velg. In die dagen had men niet zulke grote velgen. Een uitzondering was de Kever, die stond toen al op 15 inch.

25 berichten aan het bekijken - 1,051 tot 1,075 (van in totaal 1,087)