Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerD’r zijn meer import dan Nederlandse auto’s.
rinus de boer
DeelnemerElk jaar komt van deze lijst weer een update. Beself wel, dat er achter deze 167 kentekenregistraties voor een deel misschien geen auto achter hangt, dus alleen een kenteken. En dat er een heleboel of slapen, of restauratieprojecten zijn. En nuiteraard is het A, A1 en A2 bijelkaar.
Ik denk, dat het aantal echte nederlanders (waarvan ik er dus eentje heb, wel een A2) niet meer bedraagt dan zo’n 40 a hooguit 50 stuks. De rest is import. En ik merk steeds meer, zoals ook gisteren op de HOCN familiedag te Tiel, dat als je auto een echte Nederlander is, dat steeds meer een pre wordt.
Ik hoorde vorig jaar van een andere Monzabezitter, dat zijn vriend, die bij de RDW werkt, hem vertelde dat er in 2007 niet meer dan 39 Monza’s ter APK keuring waren aangeboden.
rinus de boer
DeelnemerIs het schuif/kanteldak van een Rekord (E2) niet hetzelfde? Ik ben pas bij een Rekord wezen kijken, en dat dak zag er hetzelfde uit als in mijn Monza. Ook kwa bediening.
rinus de boer
DeelnemerNaar 6 a 7000 toeren jagen is niet gezond voor een CIH. Van dat soort toerentallen houden ze helemaal niet. En als een 6 pitter staat te schudden bij stationair, betekend dat er minstens 1 zuiger niet meedoet. Ontsteking is inderdaad de eerste verdachte, maar een vervuilde (aangeroete) bougie kan ook de oorzaak zijn. Dat fenomeen heb ik gehad.
rinus de boer
DeelnemerDie witte cabrio is geen originele Keinath. Dan hoort er een wit lederen Recaro interieur in te zitten, dat is vele malen mooier.
Valt me op, dat veel duitse Monza’s (maar andere auto’s ook) een voor mijn smaak althans, te dikke velgen eronder hebben liggen (buiten de spatschermen uitstekend).
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
Hee Ron,Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.
Staan goed onder je Monza.
Bedankt Rinus, heb er meteen een notitie van gemaakt,
zal het goed in de gaten houden.
Ben een goede poetser, heb er nu al bijna geen lak meer op zitten :Dgrtz Ron
Misschien een tip (als je toch een grote poetser bent :P)… Ik heb toen gemerkt, dat als je ze in de (auto)was zette, ze beter beschermd waren en dus beter bestand waren tegen inbijten.
rinus de boer
DeelnemerHee Ron,
Dat zijn dezelfde velgen als die ik toen had onder mijn Calibra. De Rials zijn gevoelig voor inbijten van remstof (vooral in de hoekjes), dus hou ze (erg) goed bij.
Staan goed onder je Monza.
rinus de boer
DeelnemerZiet er niet fout uit. Is al aan geklust natuurlijk, ook in de motorruimte (blauwe verfzweem op rem tankje en rubbers van de paravan). Maar volgens mij kun je daar een statige auto van maken. Mooie kleur trouwens.
rinus de boer
DeelnemerKom maar op met die workshop. Ik heb me tijdens de resto van mijn Monza uitgebreid me op de hoogte laten stellen van hoe alles in z’n werk gaat (ik ben een nieuwsgierig typetje), maar hoe meer info, hoe beter.
Vooral kleine schades en hoe ze te herstellen lijkt me heel interessant, omdat je dat inderdaad (gedeeltelijk) zelf zou kunnen doen.
rinus de boer
DeelnemerMaar eh…..weet iemand wat er aan de hand is met het BOF?
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Ik mis het eigenlijk ook wel een beetje al hoe wel hier ook leuke discussies plaats vinden met dezelfde mensen van het BIG Opels forum alleen hier krijg ik geen PM,s dat ik moet stoppen en anders geblokt word omdat de mensen met wie ik in discussie ben geen Moderator zijn en die niet tegen kritiek kunnen…..Zoals soms op het BIG OPEL forum wel gebeurt is.Ben, ik leef met je mee. :):):)
rinus de boer
DeelnemerNiet mijn smaak, zeker de motorkap niet en het interieur. Ik hou van origineel.
Voor de rest een strakke auto, en zeker een mooie kleur. De V8 zou voor mij niet hoeven, ik ben bang dat de motor op den duur de auto uitelkaar trekt.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Ik weet niet wat je precies wilt doen maar als je goed je olie en filters bijhoud doe je al goed werk:Roest dynamo,s startmotors enz enz is allemaal oud en gaat kapot,je kunt niks doen om bv een startmotor of radiateur of waterpomp langer te laten leven.
Inderdaad. Je kunt hooguit er voor zorgen, dat je slijtagegevoelige onderdelen alvast als spare op de plank hebt liggen. Dat is altijd handig, vooral als het niet zo makkelijk verkrijgbaar meer is.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Tito
origineel gepost door rinus de boer
Als je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..Als ik me auto op contact zet of aan de bedrading onder de motorkap friemel gaat de meter nu een stukje omhoog, Zegmaar tot het reserve en dan blijft ie hangen en geeft ie weer niks aan. Kan het alsnog aan dat ding liggen? en waar kan ik die kopen?
En de tank is als het goed is gewoon een slangenklem die een beetje rot is van de vulslang
Kan een combinatiie zijn van slechte bedrading en de spanningsregelaar. Die spanningsregelaars gaan nog wel eens kapot, en dan krijg je rare meteruitslagen.
Ze zitten achterop de VDO printplaat van je klokkenwinkel, en het is een klein metalen kastje met drie pootjes, die in de printplaats is gestoken.
Opel heeft voor verschillende modellen dezelfde gebruikt (Manta A en B, Ascona A en B, Kadett C en D, Rekord, enz), en met een klein beetje geluk is tie nog gewoon te bestellen bij de dealer. Anders moet je opzoek naar een sloper, of het hier vragen op het forum, of dat iemand zo’n ding heeft liggen. Op het Big Opel forum zitten ook veel mensen met onderdelen. Het ding kost je de kop niet, nieuw waren ze rond de 10 euro. En om er eentje spare te hebben liggen kan ook geen kwaad, want bij een beetje stroomstoring kunnen ze al doorslaan.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door renecoupe
origineel gepost door GSE
De rubber is goed alleen:
Hij is leger groen,de auto was een Sennie A2 die groen gerolt is en het dak is gewoon mee gerolt,maar is nog wel schoon te maken met wasbenzine of net wat.Ik haal um zelf niet los,je kunt het complete dak zo komen halen.
(Dak paneel van een Senator is ongeveer 1,5/2cm langer dan van een Monza en past zodoende niet) rubber heeft wel dezelfde maten maar is ook iets te lang)
bedankt voor je aanbod maar dan zoek ik nog even verder mijne is niet zo mooi meer maar groen in een witte auto lijkt mij ook niet wat.
Volgens mij kun je dat spul per meter kopen. Het is eigenlijk geen echt rubber, maar een stevig soort viltband, dat om het dakpaneel zit. Het laat ook enigszins water door. Ik heb het voor mijn Manta’s ook wel eens besteld (ik weet alleen niet meer waar), en het was qua kosten niet schrikbarend.
rinus de boer
DeelnemerAls je benzine- en tempmeter het tegelijkertijd niet goed aangeven, is hoogstwaarschijnlijk je spanningsregelaar op de achterkant van de printplaat van je klokkenwinkel kapot Alle andere meters blijven gewoon werken, alleen die twee raken van slag..
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Ik heb vandaag ff bij mijn A2 GSE bj 84 gekeken en de mist lampen doen het alleen met de stadlichten aan en klein licht,grootlicht doen ze het niet.Misschien dat je er wat aan hebt.
Bij mij hetzelfde als biij GSE.
Leuk he, die kleine dingetjes doen en weer goed werkend krijgen, geeft altijd veel voldoening (vind ik althans)
rinus de boer
DeelnemerAha, nooit te oud om weer wat bij te leren. Heb hetzelfde systeem in mijn Monza hoor, dus ik wist wel wat je bedoelde, maar het woord nog nooit gezien of gehoord. Er ziten wel meer verschillen in Nederlandse of Vlaamse benamingen van dingen.
rinus de boer
DeelnemerWat is een “knetser” ?
rinus de boer
DeelnemerVele wegen leiden idd naar Rome, en als je zelf niet kan lassen, en je moet het allemaal laten doen (zoals ik), dan is het fijn, dat er mensen zijn, zoals Opel4ever, die NOS of gebruikte onderdelen “verzamelen”, opslaan en verkopen (via een overzichtelijke site trouwens), zodat je je auto op de weg kunt houden. Daarvoor hulde !!
Zo heb ik dus mijn setje draagarmen voorkant, die ik spare heb liggen, weer mooi compleet gekregen (met de silent blockjes)
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij dezelfde kleur als de mijne, heliosblau.
rinus de boer
DeelnemerZo, die gozer heeft er iets moois van gemaakt zeg !!
rinus de boer
DeelnemerIs niet alleen bij de Monza / Senator een probleem, hoor. Bij mijn Monza zijn ze ook 4 jaar geleden vervangen (door de vorige eigenaar). Daar heb ik de rekening nog van, en volgens mij waren ze rond de 60 Euro stuk.
Het probleem komt ook voor bij Vectra’s, Calibra’s, en het zou me niks verbazen als het bij de Commo en Rekord dit ook zo is.
rinus de boer
DeelnemerMisschien een domme opmerking.. Maar kunnen de eindweestanden van de injectoren (L-Jetronic systeem toch?), die op het linkerbinnenscherm zijn gemonteerd, van invloed zijn op dit fenomeen?
29 januari 2009 om 09:41 In reactie op: originele banden maat commodore B met ronal velgen #17462589rinus de boer
DeelnemerHet lijkt op het oog, of dat de originele velgen iets meer naar binnen staan dan de huidige velgen (die zaten toch ook onder een Bitter?). Andere ET waarde?
Een wang van 70 (of zelfs 80) was in die dagen heel gewoon hoor. Toen had men nog niet van die platte 55, 50 of nog lager serie banden. De wanghoogte van de band mag niet het probleem zijn.
Standaard, volgens mij, was de originele bandenmaat 185H13/70, en misschien als klantenoptie een 14 inch velg. In die dagen had men niet zulke grote velgen. Een uitzondering was de Kever, die stond toen al op 15 inch.
-
AuteurBerichten