Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door charlois187
Ik zit zelf te denken aan BBS velgen 17 of 18 of 19 inch.
Kunnen BMW velgen er onder?
Deze hebben ook steek 5 x 120Ja, die kunnen eronder, vooral als je de velgen neemt die onder de oude 3 serie (de E30 dacht ik) neemt. Bedenk wel, dat de BMW BBS-sen een lagere ET waarde hebben, dus je velgen gaan meer naar buiten staan, en dat 17 inch of groter dan waarschijnlijk niet gaat passen.
rinus de boer
DeelnemerEr zijn maar relatief weinig 2.0 en 2.2’s gemaakt in een korte productiecyclus (ik geloof maar 1 jaartje), omdat Opel met deze lichtere motoren de Monza (en Senator) een verkoopimpuls wilde geven. Door de lichtere motoren kon de catalogusprijs (flink) omlaag. Het zijn inderdaad geen snelheidsduivels.
Ik weet er zegge en schrijve eentje te rijden (dat is zelfs een 2 liter), en die jongen een paar keer ontmoet op meetings, en die heeft hem al behoorlijk lang, dus die zal er tevreden mee zijn, denk ik.
Voor de rest kon je in deze motorvariant gewoon alle gebruikelijke opties bestellen.
Oh ja, een verschil in de remmerij. De 2 liter (en misschien de 2.2 ook wel) heeft massieve schijven op de vooras (ipv geventileerde).
De lichtere versies wegen zo rond de 1300 Kg (afhankelijk ook een beetje hoeveel opties er op zitten, want dat maakt de auto zwaarder) en de acceleratie van de tweeliter is dacht ik 14 of 15 seconden naar de 100 toe. De 2.2 zal daar waarschijnlijk een seconde van afsnoepen. Topsnelheid (volgens het boekje dan) moet op de 180 zitten (plm. 175 met automaat)
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
ff weer ‘On Topic’ :mad:Al met al een mooie Rekord, dit type moet je zoeken met een vergrootglas :o:D:thumbup
Ik was al met m’n vergrootglas naar die achterklep aan het kijken, is dat nog een originele garage-sticker??? :hmmz
Yes, dat is de originele garagesticker van de Belgische garage, door wie de auto is afgeleverd in het plaatsje Lokeren, alwaar de auto tot 2006 heeft rondgereden door dezelfde eigenaar.
En hij moet nog een keertje goed in de was enzo. Toen ik de auto kreeg, zat er een soort vettige laag op. En op sommige plekjes was tie groen. Dat is er nu wel allemaal af, maar de finishing touch moet nog. Interieur is echt als nieuw, moest het alleen goed schoonmaken (stof, zand, enz.)
En, als de schatkist het weer eens toelaat, misschien wel eens een keertje nieuw (wit) velletje.
rinus de boer
DeelnemerDie houtstrippen heb ik ook wel eens in een Rekord gezien, evenals velours deurpanelen. Volgens mij was dat allemaal wel weer een klantenoptie bovenop de Berlina uitvoering.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Lijkt me een strak exemplaar, Rinus, mooi wit, met rood interieur, mmm, dat maakt een Rekord wel mooi.:thumbupen die lijsten en dat chroomwerk, bijna nieuw en strak :wub
Trouwens dat interieur komt me ergens bekend van voor:hmmz
Zit, in een iets aangepaste vorm, ook in een Monza A1.
De Rekord E2, de opvolger van deze, heeft weer het aangepaste interieur van een Monza A2. Bekledingdesign en stoffen, maar ook het dashboard en knoppen, worden in deze modellen gedeeldrinus de boer
DeelnemerHier wat foto’s van het apparaat…







Echte kilometers !! Die 169 Km op de dagteller zijn mijn eerste kilometertjes met de Rekord.rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Vind der niks mooi aan:een gewone serie witte GSE op lelijke velgen vol geplakt met stickers….Tis inderdaad een “opzichtig” ding, om het maar elegant uit te drukken. Idd, voor de vraagprijs zijn er, in mijn ogen dan, mooiere exemplaren te verkrijgen.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
De onderste is de mijne. Deze foto is genomen op de familiedag te Tiel van de Historische Opel Club Nederland.Jij bent ook overal, hé, waar de camera’s zijn,
maar die van die veerpont vond ik tot nu toe het mooist, maar we wachten af,
misschien komen er nog meer foto’s :D:D:thumbupNou het mooiste is, dat als de Monza op de foto gaat, ben ik zelf meestal in geen velden of wegen te bekennen. :D:D:D
Dus de auto is zelf “schuldig”. :P
En ja, ik kom nog wel eens op een meeting.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door jomanta
Deze zijn gewoon nog nieuw te verkrijgen hoor , teminste als je deze bedoeld.

Ik zal meteen ff de bestellink er bij plaatsen van de firma XXXXXX
Die zijn het.:wors Ik ga gelijk twee setjes brestellen !!
Als de link niet werkt, ze staan onder: Home/Autoapparatuur/Auto Hifikabels/Autohifi luidsprekerkabels en toebehoren.rinus de boer
DeelnemerDe onderste is de mijne. Deze foto is genomen op de familiedag te Tiel van de Historische Opel Club Nederland.
rinus de boer
DeelnemerJa, maar jouw voorbeeld is voor normale audio apparatuur. Zie in mijn vorige bericht, waar ik nu een voorbeeld in heb staan. Deze zijn een stuk kleiner (want je hebt minder plek), en speciaal voor alle (oudere) autoradio’s. Ze zijn ook haaks, dus de luidsprekerkabel gaat in een hoek van 90 graden uit de stekker.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door fluks
origineel gepost door rinus de boer
Geweldig !!!:worsIk heb voor mijn A2 ook nog een originele Opel (=Philips) radio/cassette recorder liggen, alleen daar horen op de achterkant van die kleine DIN luidsprekerpliggen in, en die moet ik nog ergens zien op te scharrelen.
De C-boxen (die cassettebandjes houders), heb ik 3 weken geleden op de kop getikt.
In mijn Rekord zit zelfs helemaal geen radio. Is er door de eerste eigenaar nooit ingezet, dus zit het originele afdekjeplaatje nog in het dashboard.
heb je er ook een voorbeeld van
mischien heb ik ze nog welEen voorbeeld heb ik jammer genoeg niet, maar het zijn stekkertjes met een plat pootje en een rond pootje. Het is hetzelfde systeem als bijvoorbeeld Philips (maar ook andere merken zoals Grundig) had op z’n normale audioapparatuur voor de luidsprekeraansluitingen, maar dan veel kleiner, speciaal voor autoradio’s.
Voorbeeld toch gevonden

rinus de boer
DeelnemerGeweldig !!!:wors
Ik heb voor mijn A2 ook nog een originele Opel (=Philips) radio/cassette recorder liggen, alleen daar horen op de achterkant van die kleine DIN luidsprekerpliggen in, en die moet ik nog ergens zien op te scharrelen.
De C-boxen (die cassettebandjes houders), heb ik 3 weken geleden op de kop getikt.
In mijn Rekord zit zelfs helemaal geen radio. Is er door de eerste eigenaar nooit ingezet, dus zit het originele afdekjeplaatje nog in het dashboard.
rinus de boer
DeelnemerDe mijne…
Foto’s zijn genomen tijden de toerrit van 3 mei van Opel Oldtimer Forum.
rinus de boer
DeelnemerAch, het wordt toch geen echt dagelijkse auto, dus verbruik is iets minder belangrijk in deze. Wel grappig, dat dit blokje gewoon Euro 95 lust (tis een N-netje). En hij is net de wereldbol rondgetuft, dat is ook wel leuk. Er zit zelfs geen radio in (nooit gemonteerd geweest), geen rechterbuitenspiegel, en er is nooit in gerookt. Maar wel weer een origineel schuifdak en getint glas rondom.
Veerpootdomes zijn gewoon onaangetast, net zoals andere bekende Opel plekken. Heeft eigenlijk alleen op een paar plekjes wat oppervlakte roest aan de buitenkant, en meestal veroorzaakt door krasjes. Voor de rest is de lak wat dof (vooral de liggende plaatdelen), maar we gaan kijken wat er gebeurt na een goede poetsbeurt. Alle chroomdelen zijn aanwezig en onbeschadigt.
Ik heb de gehele historie van dat ding, inclusief de oorspronkelijke afleveringsdocumenten/onderhoudsboekje en handleiding.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door opelforever
wel een vakman zoals die het ingebouwd heeft:o:thumbdown:pukeHahahaha, je zal er versteld van staan als je ziet wat er allemaal in Rusland rondrijdt, en dan bedoel ik de staat van vele auto’s.
rinus de boer
DeelnemerVan deze inventieve Rus is ook een filmpje (in 2 delen) op YouTube. Met een hele uitleg, hoe hij ertoe gekomen is.
Maar ik hou het ook maar liever bij de benzine versie :D:D:D Er kan geen kratje bier meer in de kofferbak.:D:D:D
Vraag me alleen af, waar hij in Moskou woont. Ik zie op zijn kenteken regio 26, en Moskou is regio 55 (dat is een gebied zo groot als Nederland). Maar ik hoorde pas, dat regio 55 opgesplitst was, dus het kan zijn, dat zijn kenteken al aangepast is. Ze hebben nu in Rusland sinds een tiental jaar ook een soort jaarlijkse APK keuring, alleen stelt het daar echt 3x niks voor.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Jigsaw
kan ook een import zijn ;)En dat geloof je….:D:D:D
Ik zie hier heel veel A2’s met een klein stukje A1.
rinus de boer
DeelnemerAlles hangt af van je rechtervoet. Als je een constante rijstiijl (= snelheid) aanhoudt, dan is 1 op 12 net mogelijk met een 2500 en viertrapsautomaat op een lang traject. Ik hou dan gewoon rond de 110 aan. Dat kan je “boemelen” noemen, maar ik rij gewoon door de bank eigenlijk haast nooit harder (af en toe wel eens 130). Vind ik gewoon een prettige manier van rijden. En ik trek haast nooit op boven de 4000 toeren. Ik hou niet van haasten. Zit ik in de Monza, heb ik alle tijd van de wereld. Ik heb hem 1 keer op de 170 gehad, en dat was voldoende voor mij.
En ik gebruik de Monza niet dagelijks, en eigenlijk alleen maar op lange stukken. Zelfs als ik zo af en toe de auto uit de garage haal om naar mijn werk te tuffen (met mooi weer alleen), is dat al 120 km aan afstand.
Als ik de auto puur voor mijn werk zou gebruiken, kan ik de hele week met 1 tank doen. Dat heb ik toen gedaan, toen het het paar weken geleden zo mooi weer was. Er stond toen 670 KM op de teller, en de tankmeter stond toen op het 1 na laatste streepje (nog boven het rode vlakje dus).
Dus kortom, het is maar hoe je met de auto omgaat.
rinus de boer
DeelnemerZo op de foto een erg mooi ding. Mooie kleur zo.
Raampje open doe ik ook altijd, al staat de mijne in een garage. Blijft de auto geventileerd, en verkom je eventuele schimmelvorming.
rinus de boer
DeelnemerAls je auto van voor januari 1979 is, mag je blauwe platen voeren,.
rinus de boer
DeelnemerVolle tank (plm 71 liter) kan ik ongeveer 700 tot 750 km mee doen(heb ik echt gehaald op een lang traject, tank was nog niet helemaal leeg, en lampje brandde nog niet). Maar meestal rond de 350 km stand de benzniemeter op de helft ongeveer. Daar blijft tie vrij lang staan, en dan zakt tie weer wat sneller naar beneden. Gemeten gebruik (over 3 jaar) ergens tussen de 1 op 9 en 1 op 12.
Als het lampje gat branden, ga je zogenaamd over op je reserve, en dat is plm 5 liter (50 tot 60 km). het lampje gaat ook branden als je start, en gaat uit als de meter boven het rode vlakje is gekomen. Op dat moment start ik de motor pas, want dan is ook het hele electrische systeem gestabiliseerd.
rinus de boer
DeelnemerIk denk het niet. Probeer Opel Classic Parts Obere eens. Die hebben veel van de oudere spul.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door astrawez
Dan staat jouw Monza waarschijnlijk ook op de foto’s die ik gisteren heb gemaakt (in het meeting topic)???Gr Wesley
Yep, derde serie, eerste foto. Die blauwe A2.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Ja wat maakt het uit of ding nu een echte NL auto is of niet,als ie ingevoert is is het toch een NL auto of dat nu of 25jaar terug gebeurt is maakt toch geen drol uit,de waarde zal der ook geen cent door stijgen…..Of de waarde erdoor stijgt, maakt niet uit. En aan de kwaliteit van de auto ook niet.
Maar er zijn (steeds meer) mensen in de oldie en youngtimer wereld, die graag een echte Nl wagen hebben. dat heeft voor hun een “emotionele” meerwaarde. Dan hoort het kenteken ook echt bij die auto en bouwjaar, enz. En als er dan ook nog de documentatie bijzit, dan vindt men dat helemaal geweldig. En ik ben namelijk ook zo iemand, dat dat mooi vind..
-
AuteurBerichten