rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: stijgen koelwater temperatuur. #18004367
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dat je temperatuur zakt als je de kachel aanzet is normaal, zeker bij onze oudere Opeltjes. Dan verliest / staat het koesysteem hitte af via de kachel, en dus zakt de temperatuur van je vloeistof. Maar ik vermoed misschien wel, dat je systeem OK is, maar dat je zendertje niet helemaal meer lekker is. Als deze teveel massa maakt, dan zit de meter ook tegen of in het rode gebiedje. Probeer het zendertje en het kabelschoentje eens vrij te maken van eventueel aanwezige oxidatie,of anders het zendertje vervangen. Dat kost je ook de kop niet.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781605
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Goofy44 wrote:

    @ GSI maar dit zijn dingen die op een auto van begin 80 horen

    Vind ik nou ook. Dat zijn van die typisch tijdsgebonden accessoires, die erbij horen. Spatlappen zitten er bij mij ook op,hahahahaha.
    Smaken verschillen gelukkig. Wat ik dus niet onder een Monza vind staan zijn veel te grote velgen (17 inch en groter) met te brede banden, of die massieve Borbet velgen, die hele volksstammen mooi schijnen vinden. Het maakt de auto ordinair in mijn ogen. Maar daar gaat het niet om. Ieder kleedt zijn auto aan naar zijn eigen smaak toch? Anders zou iedereen dezelfde auto rijden.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781549
    rinus de boer
    Deelnemer

    Kijk,en dat wisten wij ook weer niet. :D :D :D Ik heb me echt rot gezocht naar zo’n schermpje, en wilde al een universele kopen. Toen deze per ongeluk op het Big Opels Forum werd aangeboden, ben ik er gelijk op ingesprongen. Ik wist niet, dat deze ook op MP stond, en dat hou ik toch goed bij qua aangeboden onderdelen.

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781552
    rinus de boer
    Deelnemer

    Windschermpje voor het schuifdak op de Monza gemonteerd. Ik zocht hier al een hele tijd naar, en geduld loont….

    Ik ben er erg verguld mee.Er zijn ook universele schermpjes, maar die zijn of net aan of te groot.

    In reactie op: originele kleuren rekord e1 #17998643
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wat een geweldige site, Ron. Daar staat echt een megaberg aan info op, ook qua motoren en transmissies. Super !! Gelijk in mijn favorieten gezet. :thumb :thumb :thumb

    In reactie op: originele kleuren rekord e1 #17998640
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dat waren er best wel wat. Ik weet de officiele benaming en codes niet, maar..

    Wit, rood, appeltjes groen, groen, donker groen. oranje, geel, zandgeel, brons, goud, metallic blauw, metallic groen. En al dan niet, wat de klant wilde, met vinyl dak. Even zo uit mijn bolle hoofdje. Ik heb een folder van de E1, dus ik zal eens kijken, of daar de officiele benamingen plus codes in staan.

    In reactie op: Update: verandering van de plannen. #17998411
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Boskje wrote:

    Ruimte is het probleem niet, tijd wel net als bij de meeste mensen denk ik.

    Nou, dan moet je dat bij ons in de Randstad toch even anders zien. Ik heb meestal tijd zat (of ik zin heb is weer wat anders :D ), maar ruimte is juist het probleem. Als je op het platteland woont, in een vrijstaand huis of boerderij, met grote schuur….dat is waar wij alleen maar van kunnen dromen. het houdt je hobby dan wel beperkt (pas mijn Rekord mede daardoor weggedaan), maar wel overzichtelijk.

    In reactie op: kleine fotoshoot met de rekord #17995476
    rinus de boer
    Deelnemer

    Leuke E2, hoor. En hoewel ik meestal voor origineel ben, vind ik de neus erg stoer, ook die dieselkap erop. En die Omega 3000 stoelen (daar komen ze toch uit?)staan wonderwel goed. Daarintegen vind ik die handvatloze achterklep weer zeer onhandig.

    In reactie op: bbs rs 5-120 #17539601
    rinus de boer
    Deelnemer

    Kleine aanvulling c.q. correctie op Ron’s uitleg. Ik vind persoonlijk Photobucket iets lekkerder werken dan Imageshack.

    In reactie op: Rekord E1 2.0e 2deurs #17987921
    rinus de boer
    Deelnemer

    Prima auto’s hoor. Ik had er ook eentje (nog niet zolang geleden verkocht) , een witte met rood interieur, wel weer een 4 deurs. Heb ik een groot deel van Europa mee doorgereden, en heeft me nooit laten staan.

    In reactie op: kadett nu ook dood. #17979987
    rinus de boer
    Deelnemer

    Tja, ik rij nu al zowat 30 jaar Opel, en eigenlijk nog nooit iets geks mee gehad (op de normale slijtagedelen na). Ik heb Manta’s, 2 Calibra”s, Rekord, Kadett, Monza en Corsa (de laatste 3 nog steeds in bezit) , en nog nooit in de steek gelaten. En door heel Europa ermee gereden. Manta’s en Calibra’s zijn verkocht met kilometermetrages die ver boven de 2 ton lagen.

    Onderhoud doet echt alles, minimaal 1 x per jaar goed onderhoud aan laten plegen, scheelt een berg. En als er iets “aan komt”, gewoon preventief vervangen. En nooit geen problemen bij de APK, loopt er altijd in ene keer doorheen.

    Een moderne auto? Veel teveel elektronica, die het begeeft. Praat maar eens met een wegenwachter. Zeker nu in deze koude periode.

    Volvo? Kom je toch uit bij een oudere serie. Vooral de 200 serie is gebouwd als een tank. Die was, vanaf fabriek uit al, gebouwd om minimaal 20 jaar mee te gaan. En de 700/900 serie is ook erg goed. De V series zit al een berg elektronica in, die het kan begeven.

    Saab? Allesbehalve een betrouwbare auto.

    In reactie op: Temperatuurmeter D Kadett #17986261
    rinus de boer
    Deelnemer

    Opgelost. Kabeltje lag los. Zendertje en contactschoentje gelijk even opgeschuurd. Werkt weer zoals vanouds.

    In reactie op: Lekker eten in een Opel Monza #17973592
    rinus de boer
    Deelnemer

    Geinig, Ron. Als ik eens in de buurt kom daar……..

    In reactie op: Oude bekende op MP #17986435
    rinus de boer
    Deelnemer

    Lijkt me ook een nette prijs, zeker bij de gelopen aantal kilometers. Hou je nog wat geld over, om eventuele ongerechtigheden weer inn orde te maken.

    In reactie op: Radio inbouwen Rekord E1 #17958450
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het enige wat je kunt doen, is het gat (dat inderdaad geen DIN formaat heeft) ietsje ruimer vijlen. Als je dat met beleid doet, gaat er niks kapot en dan past je frame ook weer, en ligt je radio niet los te rammelen.

    In reactie op: Nieuwe Opel Commodore Coupé #17966895
    rinus de boer
    Deelnemer

    Prachtig, hoor. Dit zou echt een “revolutie” zijn bij Opel. Komt gelijk hoog op mijn verlanglijstje. Het merk heeft jammer genoeg niks moois meer op de weg gezet na de laatste Omega. Dat vond ik echt het laatst mooie model van Opel. En een 6 in lijn zou prachtig zijn, dat hoort bij zo’n Opel.

    Maar een niche model zou best wel eens heel gunstig uit kunnen pakken. Kijk maar naar de Audi TT. daar zijn er ook veel meer van verkocht, dan dat Audi ooit dacht. En het model loopt nog steeds.

    In reactie op: monza ongeluk #17911540
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nepperd GSE of niet, het blijft een Monza en deze auto valt goed te herstellen.

    In reactie op: Omega interieur in Rekord #17955871
    rinus de boer
    Deelnemer

    Denk aan bij het opnieuw bekleden ongeveer aan 200 Euro per zitting. Maar dan kun je ook gelijk de vulling meelaten nemen, in de door jouw gewenste hardheid. Voor een heel interieur, dus alle zaken die je genoemd hebt, zul je inderdaad ongeveer wel bij 1000 Euro uitkomen. Maar ja, het loont altijd om offerte’s op te vragen bij verschillende aanbieders.

    Andere optie is uiteraard een mooi interieur zoeken uit een andere Rekord, en dan als het even kan een Berlina. Heb je gelijk dat mooie velours, armsteun in de achterbank en ook dikker tapijt.

    Ik denk, dat een Omega interieur niet gaat passen. Andere maten, en ook andere bevestigingspunten en rails. Ook een Monza of Senator interieur heeft andere maten. Daarvan kun je waarschijnlijk wel de voorstoelen zo overnemen. Een Commo C interieur past in z’n geheel wel (want eigenlijk hetzelfde koetswerk), en dat is zowiezo altijd in een vergelijkbaar Berlina uitvoering..

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan #17781688
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het Kadettje van de vrouw gisteren naar de APK gebracht. Liep er weer in ene keer door. Het beestje is al weer 30, dus de APK zit er weer voor 2 jaar op.

    In reactie op: dynamolampje begint lichtjes te branden #17759435
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij een algemeen bekend verschijnsel van Opel. Mijn Monza heeft dat soms ook af en toe (ook al jaren), vooral bij stationair toerental. Maar accu laadt gewoon goed bij.

    In reactie op: Koppakking #17806018
    rinus de boer
    Deelnemer

    Oh jee, voor de rest niks gebroken? Zijn die moeren niet zelfborgend? Misschien beter nieuwe halen.

    In reactie op: welke automaat #17939955
    rinus de boer
    Deelnemer

    Oh ja, ik heb het, geloof ik, nog niet hier gelezen, maar….. Let er ook op, dat je met een 4-traps de kortste cardanas nodig hebt, vanwege de lange “staart” van die versnellingsbak. Dus het eerste stuk, met het tussenaslager. Die asjes zijn zeldzaam (want gezocht). Andere optie….Je kunt je originele as in laten korten en weer uit laten balanceren.
    En moet er voor de 4-traps ook nog niet een extra dwarsbalk onder de bak gemonteerd worden? Als het goed is, zitten de gaten er al voorgeboord (bij een A2 chassis dan).

    In reactie op: welke automaat #17939943
    rinus de boer
    Deelnemer

    Een 83’er is toch al een vroege A2. Dan zou een 4 traps geen probleem moeten zijn. De 4-traps (AW71-03L) kwam er pas in 1985 standaard in, maar was volgens mij al eerder leverbaar als klantenoptie. De 4 traps is preferabel, want lagere toerentallen, minder verbruik.

    In reactie op: vragen over olympia rekord 57 #17939363
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik denk dat je met deze vragen het beste bij de HOCN terecht kan. Daar hebben ze een boel know-how van deze soort oldtimers. De HOCN heeft ook een eigen forum.

    In reactie op: opel rekord kachel weerstand #17937834
    rinus de boer
    Deelnemer

    @Deperik wrote:

    Printplaatje wil wel slechter worden hoor.
    Heb ik ook bij mijn beide rekords, dan doet alleen de hoogste stand het nog.
    Zou je hem uit moeten bouwen en de contacten opnieuw opschuren.
    Het veertje iets oprekken zodat het glijcontactje weer beter contact maakt wil ook wel eens helpen.

    Toen ik het dashboard uitelkaar had om de kachelunit te vervangen, heb ik inderdaad ook gelijk dat printplaatje weer schoongemmakt en de groene aanslag op de contactbanen lichtjes weggeschuurd met Scotchbrite.

    En de site die Ben (GSE) voorstelt, is inderdaad een geweldige site met een boel know-how erop.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 1,087)