rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kachel wordt niet warm #17553212
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien een open deur om in te trappen, maar misschien helpt WD40? Of anders het staafje voorzichtig los tikken?

    In reactie op: ruiten wisser senator A2 #17551741
    rinus de boer
    Deelnemer

    Op m’n Monza zit 45 cm. Dit is dacht ik hetzelfde als bij de Sennie.

    In reactie op: Universeel kanteldak #17549650
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het lijkt me sterk, dat er niet ergens bij iemand een origineel dak op de plank ligt, of in een sloper misschien.

    je zou een Kees Wesdorp in Stavenisse (Tholen, provincie Zeeland) kunnen proberen, die heeft een boel Monza’s en Sennies staan. (pas nog bij hem langs geweest).
    Z’n nummer is (0031) 06-542 473 93

    In reactie op: ff een klein vraagje over het belastingvrije en keuren #17545960
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dus alleen het laatste bouwjaar van de Monza dus niet, Ron.

    In reactie op: interieur senator a2 #17546036
    rinus de boer
    Deelnemer

    In een zilvergrijze hoort of zwart of blauw (en er zijn er ook sporadisch met rood geleverd).

    In reactie op: olie differentieel achteras vervangen #17545028
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik laat er altijd SEA90 indoen, en het wordt om de 3 a 4 jaar vervangen (preventief). Wordt wel elk jaar gekontroleerd bij de beurt. Kost je de kop niet.
    Ruikt de olie “zurig”, moet deze echt vervangen worden.

    Je zou voor het “zingen”een additief erin kunnen stoppen. Er zijn verschillende merken, die dat leveren, zoals Slick, Xado, enz. Ik weet, dat sommigen hier een weerstand tegen hebben, maar ik zweer erbij.

    In reactie op: Welk blok 3.0 in 84er Monza #17544668
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door rinus de boer
    Is deze niks voor je ?

    http://link.marktplaats.nl/291578123

    Ziet eruit als een aardige basis voor een redelijk bedrag.

    Maar…….. die heeft zoveel sleutelwerk gehad, waarbij ik mijn bedenkingen heb, en dan voor deze prijs :o

    Met datgene wat er in 1 jaar tijd aan gedaan is, mag je zekers een andere prijs verwachten:hmmz

    We zijn aan het overwegen om hem van dichtbij te bekijken, kijken kan geen kwaad :thumbup

    Hoeft geen slecht teken te zijn. Heeft misschien al het nodige geinvesteert, maar de schatkist kan op zijn, of heeft iets anders op het oog. Je weet hoe het vaak gaat in dit wereldje.
    Bij de mijne was ook al het nodige gedaan door de vorige eigenaar, en die deed hem weg wegens geldgebrek. Ik heb toen de rest afgemaakt. Wat de vorige eigenaar geinvesteert heeft, komt vaak niet terug in de prijs.

    In reactie op: Welk blok 3.0 in 84er Monza #17544662
    rinus de boer
    Deelnemer

    Is deze niks voor je ?

    http://link.marktplaats.nl/291578123

    Ziet eruit als een aardige basis voor een redelijk bedrag.

    In reactie op: Welk blok 3.0 in 84er Monza #17544657
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon
    Met andere woorden ‘Staan Laten’, moet dus vanaf bj85 rondkijken,
    want dat was me nog niet duidelijk, vanaf welk bj het blok is
    veranderd cq verbeterd :hmmz

    Het kan zijn, dat een late 84’er al uitgerust is met een 4-traps (en dan alleen nog als klantenoptie). Maar als standaard kwam de 4-traps pas ongeveer in februari 85 dacht ik. En die is tot eind produktie (1987) erin gebleven.
    je herkent de 4-traps aan het kleine knopje naast de schakelcoulisse (om de 4de trap uit te schakelen voor “sportiever” schakelgedrag).

    In reactie op: 17 inch onder een rekord #17544636
    rinus de boer
    Deelnemer

    Is dat niet een beetje te groot voor een Rekord? past toch niet in het tijdsbeeld van de auto?

    In reactie op: Welk blok 3.0 in 84er Monza #17544653
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ligt zowiezo een 3-traps TH180 automaat in, Ron. Dezelfde dus die jij hebt. De 4-traps AL71-03L kwam pas in 1985. En het “standaard” 3 liter blok dus van (op papier) 180 PK. En ik denk ook al met het injectiesysteem met de gele injectoren, zonder de afsluitweerstanden.

    In reactie op: Paar pics van de Monza (nog meer pics gemaakt) #17540953
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon

    Maar hoe jij hem in een glazen kooi krijgt, is me een raadsel :hmmz:D:D

    En nog een groter raadsel is, hoe hij dan, in die glazen kooi, bij mij in de kast staat :P

    In reactie op: voorschermen e rekord #17540869
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door obelix
    zit er ook verschil in rekord e1 en e2 voorschermen

    Dacht het wel. Ook volgens mij iets anders van vorm bij de knipperlichten.

    In reactie op: Paar pics van de Monza (nog meer pics gemaakt) #17540946
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ziet er goed uit, Bjorn. En dat wilde jij in onderdelen gaan verkopen…..:o Nu nog even een stripje voor de bumper, en de auto is weer af.:D:D:D

    In reactie op: De aanhouder wint!!!!! #17540400
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hartstikke goed, man !! En je had die Monza weg willen doen? Had je spijt van gekregen….

    In reactie op: Holden [Opel] Commodore #17524306
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik ben een beetje jaloers op je, Ben. Ik ben nog nooit in kangeroeland geweest. En dat terwijl, way back in 1963, mijn ouders wel bezig waren om te emigreren naar Australie. Maar daar is het nooit van gekomen, vanwege de geboorte van mijn zus, en van uitstel kwam afstel.

    In reactie op: vraagbaak, werkplaatshandboek ?? #17538670
    rinus de boer
    Deelnemer

    Een origineel WP handboek betaal je de hoofdprijs voor, maar ze zijn ingescant op CD-rom te krijgen voor 1 a 2 tientjes.

    In reactie op: automaatbak vervangen senator #17535032
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hee Ron, als we elkaar weer zien mag je wel eens een stukkie in mijn Monza rijden. Weet je gelijk, wat het verschil is in rijden.

    Het is echt een wereld van verschil (veel gerelaxter), een TH180 of een AL03/71L (de 4 bak dus). En het mooie van een 4-bak is, dat je de 4de trap uit kan zetten, zodat de bak ineens als een 3 bak werkt. De bak schakelt dan ook later op in toeren. Dan rij je dus als het ware “sportiever”.

    In reactie op: weer winterklaar #17536461
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ach, Ben is ook wel eens makkelijk, denk ik :D:D:D

    In reactie op: weer winterklaar #17536459
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik denk dat het “simoniseren” van het wasmerk Simoniz afkomt. Je ziet het hier ook nog wel eens in de betere autohandels staan. Is dus in Belgenland een werkwoord geworden, net zoals Googlen.

    De mijne staat altijd binnen, zomer of winter, en onder een stofhoes. En ik probeer zowiezo 1 maal in de maand te rijden, ook in de winter, dus dan wordt de accu bijgeladen.

    Er zit nooit water in het koelsysteem. Koelvloeistof is dit jaar met de waterpomp vervangen (d’r gaat plm 9 liter in het systeem !!) en is nu beschermt tot -32C.

    Kijk uit met druppelladers, kunnen nog wel eens oorzaak van brand zijn.

    De Rekord moet noodgedwongen buiten staan op de carport, maar de auto is goed geconserveerd, dus tegen een beetje regen moet tie kunnen :P:P:P

    In reactie op: kent iemand deze senator #17536348
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als ik naar de foto kij,k zie ik op het blok gele injectoren, en dat is toch alleen bij een A2? Even er van uitgaande, dat dit het originele blok is. Ook zie ik een A2 radiator erin zitten (de oudere versies hadden zo’n vuldop aan de linkerkant zitten).

    In reactie op: opgelost #17525513
    rinus de boer
    Deelnemer

    Jeetje….ik dacht dat dit topic over motorolie ging, en het gaat op het eind over iets heel anders.

    Ik heb, geloof ik, wat gemist…(of waarschijnlijk meer naar de waarheid, eigenlijk niet).

    Maar 1 ding is zeker…dit soort zaken is fnuikend voor fora.:(

    In reactie op: Ik weet het niet meer hoor #17532862
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door rinus de boer

    origineel gepost door opelforever
    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    Dus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D

    Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
    dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:D

    Dat heb ik gisteren even gedaan, over het midden van de ruit, en dan van hart rubber onder naar hart rubber boven, en dan kom ik uit op 740 mm. Alleen weet ik niet, of dat inderdaad de daadwerkelijke afmeting van de eigenlijke ruit is.:hmmz

    In reactie op: Ik weet het niet meer hoor #17532860
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door opelforever
    :hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn

    Dus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D

    In reactie op: Ik weet het niet meer hoor #17532851
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon
    Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:o

    zie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz

    Nee, de ruitantenne was al te bestellen bij de Rekord E1 in 1977, en volgens mij ook al bij vroegere modellen. En bij de Monza/Senator A1 was het een klantenoptie.

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,087)