Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerMisschien een open deur om in te trappen, maar misschien helpt WD40? Of anders het staafje voorzichtig los tikken?
rinus de boer
DeelnemerOp m’n Monza zit 45 cm. Dit is dacht ik hetzelfde als bij de Sennie.
rinus de boer
DeelnemerHet lijkt me sterk, dat er niet ergens bij iemand een origineel dak op de plank ligt, of in een sloper misschien.
je zou een Kees Wesdorp in Stavenisse (Tholen, provincie Zeeland) kunnen proberen, die heeft een boel Monza’s en Sennies staan. (pas nog bij hem langs geweest).
Z’n nummer is (0031) 06-542 473 937 november 2009 om 16:17 In reactie op: ff een klein vraagje over het belastingvrije en keuren #17545960rinus de boer
DeelnemerDus alleen het laatste bouwjaar van de Monza dus niet, Ron.
rinus de boer
DeelnemerIn een zilvergrijze hoort of zwart of blauw (en er zijn er ook sporadisch met rood geleverd).
rinus de boer
DeelnemerIk laat er altijd SEA90 indoen, en het wordt om de 3 a 4 jaar vervangen (preventief). Wordt wel elk jaar gekontroleerd bij de beurt. Kost je de kop niet.
Ruikt de olie “zurig”, moet deze echt vervangen worden.Je zou voor het “zingen”een additief erin kunnen stoppen. Er zijn verschillende merken, die dat leveren, zoals Slick, Xado, enz. Ik weet, dat sommigen hier een weerstand tegen hebben, maar ik zweer erbij.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
Is deze niks voor je ?http://link.marktplaats.nl/291578123
Ziet eruit als een aardige basis voor een redelijk bedrag.
Maar…….. die heeft zoveel sleutelwerk gehad, waarbij ik mijn bedenkingen heb, en dan voor deze prijs :o
Met datgene wat er in 1 jaar tijd aan gedaan is, mag je zekers een andere prijs verwachten:hmmz
We zijn aan het overwegen om hem van dichtbij te bekijken, kijken kan geen kwaad :thumbup
Hoeft geen slecht teken te zijn. Heeft misschien al het nodige geinvesteert, maar de schatkist kan op zijn, of heeft iets anders op het oog. Je weet hoe het vaak gaat in dit wereldje.
Bij de mijne was ook al het nodige gedaan door de vorige eigenaar, en die deed hem weg wegens geldgebrek. Ik heb toen de rest afgemaakt. Wat de vorige eigenaar geinvesteert heeft, komt vaak niet terug in de prijs.rinus de boer
DeelnemerIs deze niks voor je ?
http://link.marktplaats.nl/291578123
Ziet eruit als een aardige basis voor een redelijk bedrag.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Met andere woorden ‘Staan Laten’, moet dus vanaf bj85 rondkijken,
want dat was me nog niet duidelijk, vanaf welk bj het blok is
veranderd cq verbeterd :hmmzHet kan zijn, dat een late 84’er al uitgerust is met een 4-traps (en dan alleen nog als klantenoptie). Maar als standaard kwam de 4-traps pas ongeveer in februari 85 dacht ik. En die is tot eind produktie (1987) erin gebleven.
je herkent de 4-traps aan het kleine knopje naast de schakelcoulisse (om de 4de trap uit te schakelen voor “sportiever” schakelgedrag).rinus de boer
DeelnemerIs dat niet een beetje te groot voor een Rekord? past toch niet in het tijdsbeeld van de auto?
rinus de boer
DeelnemerLigt zowiezo een 3-traps TH180 automaat in, Ron. Dezelfde dus die jij hebt. De 4-traps AL71-03L kwam pas in 1985. En het “standaard” 3 liter blok dus van (op papier) 180 PK. En ik denk ook al met het injectiesysteem met de gele injectoren, zonder de afsluitweerstanden.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Maar hoe jij hem in een glazen kooi krijgt, is me een raadsel :hmmz:D:D
En nog een groter raadsel is, hoe hij dan, in die glazen kooi, bij mij in de kast staat :P
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door obelix
zit er ook verschil in rekord e1 en e2 voorschermenDacht het wel. Ook volgens mij iets anders van vorm bij de knipperlichten.
rinus de boer
DeelnemerZiet er goed uit, Bjorn. En dat wilde jij in onderdelen gaan verkopen…..:o Nu nog even een stripje voor de bumper, en de auto is weer af.:D:D:D
rinus de boer
DeelnemerHartstikke goed, man !! En je had die Monza weg willen doen? Had je spijt van gekregen….
rinus de boer
DeelnemerIk ben een beetje jaloers op je, Ben. Ik ben nog nooit in kangeroeland geweest. En dat terwijl, way back in 1963, mijn ouders wel bezig waren om te emigreren naar Australie. Maar daar is het nooit van gekomen, vanwege de geboorte van mijn zus, en van uitstel kwam afstel.
rinus de boer
DeelnemerEen origineel WP handboek betaal je de hoofdprijs voor, maar ze zijn ingescant op CD-rom te krijgen voor 1 a 2 tientjes.
rinus de boer
DeelnemerHee Ron, als we elkaar weer zien mag je wel eens een stukkie in mijn Monza rijden. Weet je gelijk, wat het verschil is in rijden.
Het is echt een wereld van verschil (veel gerelaxter), een TH180 of een AL03/71L (de 4 bak dus). En het mooie van een 4-bak is, dat je de 4de trap uit kan zetten, zodat de bak ineens als een 3 bak werkt. De bak schakelt dan ook later op in toeren. Dan rij je dus als het ware “sportiever”.
rinus de boer
DeelnemerAch, Ben is ook wel eens makkelijk, denk ik :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerIk denk dat het “simoniseren” van het wasmerk Simoniz afkomt. Je ziet het hier ook nog wel eens in de betere autohandels staan. Is dus in Belgenland een werkwoord geworden, net zoals Googlen.
De mijne staat altijd binnen, zomer of winter, en onder een stofhoes. En ik probeer zowiezo 1 maal in de maand te rijden, ook in de winter, dus dan wordt de accu bijgeladen.
Er zit nooit water in het koelsysteem. Koelvloeistof is dit jaar met de waterpomp vervangen (d’r gaat plm 9 liter in het systeem !!) en is nu beschermt tot -32C.
Kijk uit met druppelladers, kunnen nog wel eens oorzaak van brand zijn.
De Rekord moet noodgedwongen buiten staan op de carport, maar de auto is goed geconserveerd, dus tegen een beetje regen moet tie kunnen :P:P:P
rinus de boer
DeelnemerAls ik naar de foto kij,k zie ik op het blok gele injectoren, en dat is toch alleen bij een A2? Even er van uitgaande, dat dit het originele blok is. Ook zie ik een A2 radiator erin zitten (de oudere versies hadden zo’n vuldop aan de linkerkant zitten).
rinus de boer
DeelnemerJeetje….ik dacht dat dit topic over motorolie ging, en het gaat op het eind over iets heel anders.
Ik heb, geloof ik, wat gemist…(of waarschijnlijk meer naar de waarheid, eigenlijk niet).
Maar 1 ding is zeker…dit soort zaken is fnuikend voor fora.:(
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door opelforever
:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijnDus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D
Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:DDat heb ik gisteren even gedaan, over het midden van de ruit, en dan van hart rubber onder naar hart rubber boven, en dan kom ik uit op 740 mm. Alleen weet ik niet, of dat inderdaad de daadwerkelijke afmeting van de eigenlijke ruit is.:hmmz
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door opelforever
:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijnDus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:ozie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz
Nee, de ruitantenne was al te bestellen bij de Rekord E1 in 1977, en volgens mij ook al bij vroegere modellen. En bij de Monza/Senator A1 was het een klantenoptie.
-
AuteurBerichten