Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerD’r zit bij mij inderdaad de Solex PDSI 35 carb op. Volgens de boekjes werd die alleen gebruikt op de 1.7 en de 1.9n. De tweeliters hadden die veel gecompliceerde Varajet II carbs.
Het kan nu nog het volgende zijn. Of de rotor en/of contactpuntjes of de instelling van de carb (te arm misschien). Dat zijn de punten waar we nu gaan controleren. De rest is, zover ik kan beoordelen, okido.
To be contnued……
rinus de boer
DeelnemerIk heb een Delco ontsteking (de Rekord was of met een Delco of een Bosch uitgerust) Vacuümvervroeger gevonden, en het slangetje gecontroleerd wat daar vandaan loopt naar de carb, maar daar is niks mee aan de hand. Ook de aansluitrubbertjes zijn nog als nieuw. Nokkenasje lijkt me niet, het blokje heeft maar 57.000 gelopen.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Goossens Bjorn
toch geen lek in je vacuumvervroeging van je ontstekingDat is toch dat tonnetje naast de verdelerkap?
rinus de boer
DeelnemerNou, de boel ingespoten met vochtbeschemer, en de zaak op winterstand gezet. Een stukje wezen rijden, en het is nu voor 70% weg. Alleen bij accelereren houdt hij nog een beetje in.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door variant
Winterstand in de gaten houden ,, ///;)
Speelt dat ook een rol wanneer het blok reeds op bedrijfstemperatuur is? En wanneer ga je van zomer- naar winterstand, bij welke temperatuur ongeveer?
rinus de boer
DeelnemerVandaag een nieuwe verdelerkap erop gezet, bougies gecontroleerd (alle vier mooi grijs, geen koolafzetting of andere aanslag) en het lijkt of dat het blok nu iets mooier loopt. Het euvel is nog niet helemaal weg, en misschien speelt ook de carb een rol (vervuiling inderdaad, of misschien staat tie wel iets te arm afgesteld vanwege APK emissie eisen). Gaan we nog naar kijken.
11 december 2009 om 09:53 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545333rinus de boer
DeelnemerIk vind het niks, dat oranje. Een A2 is met witte knippers mooier. Toch mooi, dat je met Photoshop alvast een impressie kan maken.
Maar ik kan erin komen, dat als je een witte A1 hebt, dat witte knippers wel weer mooi zijn. Ik stel het me zo voor bij m’n witte Rekord, en dan heeft het wel wat, denk ik.
Net zoals die deels meegespoten spiegels op jouw oranje Monza, dat vind ik ook mooi. En het kan ook qua tijdsbeeld, want je zag in die jaren al meer auto’s met meegespoten spiegels. Misschien een optie om dat bij mijn Monza ook eens te laten doen, gelijk in combinatie met de motorkap, om de steenslag verwijderd te hebben. Ik zal eens een bezoekje brengen aan m’n spuiter, wat dat gaat kosten.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Ghanz
optie lijst..???of dat bij de spiegels en bij de achterbank ook zo was, of is
dat wet ik niet, bij de B namelijk wel.!Kijk maar in de lijst, ja dus. verwarmde spiegels was ook een optie. Ik heb ze zitten op m’n Monza, li en re. Nadeel, je kunt het verwarmen niet zelf uitschakelen, maar ze worden een vast tijd verwarmd, en dan gaan ze uit.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
En een Monza CD bestaat niet…..Nooit gezien in een folder,nooit van gehoort,zelf de mensen die al 10tallen Monza,s hebben gesloopt bereden aan gesleutelt zoals de MonzaGuhru en Ronald Bolz hebben nog nooit van een Monza CD gehoort,wel heb ik vaker CD Senator A spatschermen op een Monza zien zitten met het CD logo.
Klopt, officieel bestaat die ook niet, maar een Monza met leer (inderdaad op klant aanvraag) wordt wel eens CD genoemt.
En er kwam inderdaad niks van die pakketten terecht, juist om de redenen zoals je al zei….Iedereen kleedde z’n auto aan met de opties die hij/zij erop wilde hebben. Daarom is er haast geen eentje hetzelfde uitgerust.
rinus de boer
DeelnemerDe optielijst is haast te lang om hier op te noemen. Als ik in de folder kijk van m’n Monza, dan wordt dat zowat een lijst van een halve meter. Je kon er van alles in gooien. Maar om kort te gaan…
Er waren eigenlijk bij de A1 standaard 3 pakketten..
Monza standaard
Monza Sport pakket, te herkennen aan de S op het voorscherm
Monza Comfort pakket.Volgens mij, waren deze pakketten ook gewoon op de Sennie te krijgen.
Maar, je kon alles dwars door elkaar gooien, dus van alle pakketten wat. Daarom zie je qua uitrusting haast nooit dezelfde Sennie of Monza. Daarnaast had je van alle mechanische opties ook elektrisch bedienbare opties, en sommige opties waren weer alleen voor bepaalde afzetmarkten voorbehouden.
Bij de A2 verdween die driedeling een beetje, en kon je gewoon kiezen uit alle opties. Er kwam alleen (voor de Monza althans) een GSE uitvoering bij, maar je kon bij een normale Monza ook weer GSE opties in laten bouwen. De Senator kreeg er een CD uitvoering (leer, enz) bij, en volgens mij zijn er ook plm 500 CD Monza’s gemaakt (dus ook met leer).
Daarnaast zijn er ook een een gelimiteerd aantal Monza’s gemaakt met een wit vinyl dak (in combinatie met donkerblauw) En Keinath heeft een wonderschone Cabrio van de Monza gemaakt.
rinus de boer
DeelnemerHee Bjorn,
Ik hoop, dat je een goed baasje voor hem vindt.
Oh ja, tipje. Zet hem ook te koop op het Big Opels Forum.
rinus de boer
DeelnemerNou, we zijn van het weekend wezen kijken, en hij gaat het worden. Het ding is als nieuw. Heeft een Dinitrol behandeling gehad al gelijk in 1981, dat is netjes bijgehouden (door periodieke nabehandelingen, certificaten erbij) door de eerste eigenaar. Autootje ziet er werkelijk als nieuw uit (in zover een auto van zowat 30 jaar nieuw kan zijn) en rijdt ook als nieuw. Alles werkt zoals het werken moet. Over een weekje of 2 staat tie voor de deur, dan halen we hem op.
rinus de boer
DeelnemerDe frames, waar de speakertjes inzitten, zijn aan beide kanten anders van maat
rinus de boer
DeelnemerHierbij…:P
rinus de boer
DeelnemerDat is een erg mooi exemplaar !!:wors:wors:wors
Zo kom je ze niet vaak (meer) tegen.rinus de boer
DeelnemerKlopt helemaal wat Ben zegt. Bij mijn Monza en Rekord komt er alleen maar koude lucht door de middelste roosters. Hoort dus zo.
rinus de boer
DeelnemerJa en nee. Vanaf een bepaald chassisnummer zijn de pompen bij de Cali 2.0l iter gewijzigd. Deze pomp van Bosch met h-base nummer 0 580 464 070 wordt in de oudjes gebruikt. De pomp wordt in verschillende modellen toegepast. Er zijn ook universele pompen van Pierburg, die 3 bar druk leveren.
rinus de boer
DeelnemerMisschien te overvloede, maar het schoonspoelen doe je in de tegengestelde richting. Tuinslang erop (dus niet al te veel druk) en gaan. Komt er hoogstwaarschijnlijk al een boel zooi uit.
27 november 2009 om 09:08 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545310rinus de boer
DeelnemerLijkt het nou, of de rechterkoplamp (bijrijderskant) er schuin inzit?
26 november 2009 om 07:00 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545305rinus de boer
DeelnemerStaat idd niet verkeerd.
rinus de boer
DeelnemerSommige mensen hebben echt een wansmaak Maar ja, tuning in Japan is nog erger..
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Arjen
Gewoon zoeken naar een roestvrije; ze zijn er echt!Ik weet het, mijn Rekord is ook helemaal roestvrij (1979-er) en mijn Monza was ook voor 98% roestvrij toen ik hem kocht.
rinus de boer
DeelnemerInderdaad de standaard Opelplekjes. Het verschilt inderdaad erg van auto tot auto van hetzelfde model, zelfs binnen het zelfde bouwjaar. Het ligt er ook maar helemaal aan, wat de vorige eigenaar eraan gedaan heeft.
Nou, ik wilde naar deze gaan kijken. Als het goed is, gebeurt dat a.s. weekend. Voor mij een eind rijden (want in Friesland en ik kom uit Zuid-Holland).
rinus de boer
DeelnemerZaklamp is standaard uitrusting als ik naar een auto ga kijken :P
rinus de boer
DeelnemerDat van de moeilijk te verkrijgen deuren had ik wel eens gehoord. Maar het is een 2-deurs.
En rond de ruiten is dus makkelijk te kontroleren, evenals de binnenschermen. En het plaatwerk achter de koplampen zal ik dus even extra aandacht geven.
-
AuteurBerichten