rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Olie vervangen differentieel #17596904
    rinus de boer
    Deelnemer

    Olie een beetje warm rijden, dan die onderste bout van het deksel losdraaien. Zo komt de olie eruit.

    De olie hoort bij elke grote beurt gekontroleerd te worden, en dient te vervangen worden (volgens het boekje) om de paar jaar. Ik laat het om de 3 a 4 jaar vervangen. Meestal ruikt de monteur of deze nog goed is. Oude olie gaat zurig ruiken.

    In reactie op: Waarom BMW velgen?? #17571144
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik vind die zweverigheid wel meevalllen. Niet echt last van spoorvorming ofzo, hij wordt niet echt zoekerig of zo. Ik vind, dat de auto in de bochten zelfs veel beter gaat. En bij stuur loslaten, blijft tie netjes rechtuit gaan (al zal dat meer aan de goede uitlijning liggen). Toen de velgjes erop gingen, heb ik de auto gelijk uit laten lijnen.

    En als je geen Opel logo’s kan krijgen, dan BBS logo’s erop (want de meeste oudere BMW velgen waren van BBS).

    In reactie op: senator a wielprobleem–opgelost– #17595485
    rinus de boer
    Deelnemer

    Stabilisatorstang (rubbers) misschien?

    In reactie op: Show hier je import Monza A1 / A2!! #17486911
    rinus de boer
    Deelnemer

    en die blauwe is de mijne….:):):)

    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooi Kadettje nog. Misschien duikt tie wel op op MP of Speurders.

    In reactie op: Glijertje #17580662
    rinus de boer
    Deelnemer

    Je hele wielophanging kan goed ontzet zijn aan die ene kant. Dus je zult de auto de brug op moeten zetten, om te kunnen zien wat er daadwerkelijk beschadigd is.

    En dan zul je op zoek moeten gaan voor vervangende onderdelen, nieuw of tweedehands. Rob van Opel4ever is een goede startplaats (http://www.opel4ever.nl)

    In reactie op: Stroom #17575212
    rinus de boer
    Deelnemer

    Probleem was, dat ik de verkeerde aftakking te pakken had. Daarom sloeg de zekering elke keer door. Ik heb nu de stroomdraad gepakt van het lampje van de sigarettenaansteker, en een massadraad die al klaar lag onder het speakerfrontje (bovenop het dashboard). Nu is de radio contactgeschakeld (hij gaat dus uit als het contact af staat).

    In reactie op: Stroom #17575208
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hij zit erin en werkt !!:P:P:P

    In reactie op: senator A1 #17578908
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wat is/zijn roelementen ? :):):)

    In reactie op: Stroom #17575205
    rinus de boer
    Deelnemer

    After market, maar wel uit die tijd ongeveer. Heeft ook een tijdje in m’n Monza gezeten, en daar deed tie het goed.

    In reactie op: Stroom #17575203
    rinus de boer
    Deelnemer

    Klopt, Bjorn. Echter, ik heb de bedrading van de aansteker losgemaakt, en toen op de radio aangesloten. En hoppa, daar ging de zekering weer. Zie ik iets over het hoofd?

    In reactie op: rekord ruitenwissers #17574675
    rinus de boer
    Deelnemer

    Een schakelaar zien te krijgen, die deze standen wel heeft? Dus uit een luxere versie? Dat die standen erop zitten kun je gelijk zien aan de “hefboom” zelf.

    Misschien heeft Opel4ever zo’n ding wel liggen, en misschien kun je het uit een ander model Opel, bijvoorbeeld een E1, gewoon overzetten. Opel gebruikte toch van alles en nog wat in diverse modellen.

    In reactie op: benzine uit gelopen in de auto #17571409
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Andreas.Berger
    of dat op benzine geur werkt, lijkt mij sterk, heb al 2 bussen weg gespoten, werkte ook al niet

    Nee, de benzine moet echt verdampen, en dan verdwijnt de geur ook. En pas daarna kun je alles schoonmaken, om de laatste restanten weg te werken.

    In reactie op: Mijn nieuwe aanwinst, D Kadett. Foto's 15-12-2009 #17529608
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij had de GT/E dezelfgde benzineopvoerpomp als de Manta en Ascona. En die zit buiten de tank, gemonteerd aan een beugel (bracket) aan de vloer.

    En er zijn universele brandstofpompen van Pierburg, die voldoen ook.

    In reactie op: Waarom BMW velgen?? #17571137
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb gewoon gewoon mijn oude banden (195 breed) erom heen liggen, en de mijn BBS velgjes zijn gewoon 14 inch, en dan heb je van bovenstaande problemen geen last.

    Alleen bij grotere maten gaan die problemen opspelen.

    In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571595
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hij is gewoon ook nog nieuw te krijgen, nr. R12783 op h-base. (272 Euries, dat weer wel).

    In reactie op: benzine uit gelopen in de auto #17571403
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij bestaat het tapijt (bij alle oude opels trouwens zo’n beetje) uit twee stukken. Het voor- en achterstuk. Meestal zit de overlap van beide stukken net aan de voorkant bij de sleden van de voorstoelen, die die zullen er zowiezo uit moeten. Zo ver ik weet, is er geen verschil in 2 of 4 deurs.

    In reactie op: benzine uit gelopen in de auto #17571400
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dus in het tapijt en isolatiemateriaal eronder? Dan het tapijt eruit, en laten luchten/drogen.

    In reactie op: benzine uit gelopen in de auto #17571397
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zit het in de bekleding? Dan is er niks anders te doen, dan deze te verwijderen en indien mogelijk te wassen. Misschien helpt lang luchten ook, want benzine verdampt ten slotte.

    In reactie op: Aandachtspuntjes bij aanschaf van een D Kadett #17554925
    rinus de boer
    Deelnemer

    Plannen? We houden hem helemaal origineel, net zoals mijn andere Opels. Hij is van en voor m’n vrouw. . Hij heeft maar 66.000 gelopen (aantoonbaar, en alles zit er bij, alle rekeningen vanaf 1981, keuringsrapporten, onderhoudsboekje, enz). De auto heeft in z’n eerste 8 jaren van z’n bestaan maar 18.300 gelopen. Alleen rondjes rond de kerk gedraaid. En hij heeft van 1997 tot 2005 geschorst gestaan, altijd in een verwarmde garage. Heeft een Dinitrol behandeling gehad (al gelijk bij de aankoop) en dat is altijd mooi bijgehouden.

    Er zit net nieuwe apk op. We gaan de auto eerst maar eens een grote beurt geven, dan is tie weer helemaal toppie. M’n vrouw is de derde eigenaar.

    Oh ja, het is een Deluxe, daarom de chroom- en stootlijsten. En geheel beklede kofferbak, en stof op de stoelen. Maar met een mooie 2 knops Philips mono radio, die wel weer 2 (originele GM) luidsprekertjes aanstuurt.

    In reactie op: Waarom BMW velgen?? #17571134
    rinus de boer
    Deelnemer

    BMW had onder andere van die mooie honingraadjes, door BBS. En omdat de steek hetzelfde is, kunnen ze bijvoorbeeld mooi onder een Sennie of Monza. Ik heb ook, van orgine, BMW BBS-sen eronder zitten. En ja, door de lagere ET waarde, staat de auto nu wat wijder op z’n poten.

    In reactie op: Stoterig lopen Rekord #17564571
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het probleem is opgelost. Nieuwe rotor en contactpuntjes (waren erg ingebrand), voor de zekerheid 4 nieuwe bougies erin. Compressie test gedaan, op alle 4 de cilinders erg goed.

    Carb stond goed afgesteld, CO was OK.

    Rijdt weer als een jacco. :):):)

    In reactie op: Aandachtspuntjes bij aanschaf van een D Kadett #17554922
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, hier zijn de eerste foto’s

    In reactie op: Kachel wordt niet warm #17553232
    rinus de boer
    Deelnemer

    Maar beter een openstaande thermostaat dan een dichtstaande. Dan oververhit je blok.

    In reactie op: Kachel wordt niet warm #17553221
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mario, volgens mij gewoon de kachelslangen loshalen. Je hebt er dacht ik maar twee, eentje in en eentje uit. Zitten boven elkaar. Lopen vanaf je blok naar je schutbord toe. Sluit daar de slang op aan, en laten lopen. Volgens mij hoef je de kachel zelf niet los te halen.

25 berichten aan het bekijken - 901 tot 925 (van in totaal 1,087)