Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerOlie een beetje warm rijden, dan die onderste bout van het deksel losdraaien. Zo komt de olie eruit.
De olie hoort bij elke grote beurt gekontroleerd te worden, en dient te vervangen worden (volgens het boekje) om de paar jaar. Ik laat het om de 3 a 4 jaar vervangen. Meestal ruikt de monteur of deze nog goed is. Oude olie gaat zurig ruiken.
rinus de boer
DeelnemerIk vind die zweverigheid wel meevalllen. Niet echt last van spoorvorming ofzo, hij wordt niet echt zoekerig of zo. Ik vind, dat de auto in de bochten zelfs veel beter gaat. En bij stuur loslaten, blijft tie netjes rechtuit gaan (al zal dat meer aan de goede uitlijning liggen). Toen de velgjes erop gingen, heb ik de auto gelijk uit laten lijnen.
En als je geen Opel logo’s kan krijgen, dan BBS logo’s erop (want de meeste oudere BMW velgen waren van BBS).
rinus de boer
DeelnemerStabilisatorstang (rubbers) misschien?
rinus de boer
Deelnemeren die blauwe is de mijne….:):):)
13 januari 2010 om 06:58 In reactie op: Wie heeft mijn oude D-Kadett nog gezien ??? terug gevonden #17419746rinus de boer
DeelnemerMooi Kadettje nog. Misschien duikt tie wel op op MP of Speurders.
rinus de boer
DeelnemerJe hele wielophanging kan goed ontzet zijn aan die ene kant. Dus je zult de auto de brug op moeten zetten, om te kunnen zien wat er daadwerkelijk beschadigd is.
En dan zul je op zoek moeten gaan voor vervangende onderdelen, nieuw of tweedehands. Rob van Opel4ever is een goede startplaats (http://www.opel4ever.nl)
rinus de boer
DeelnemerProbleem was, dat ik de verkeerde aftakking te pakken had. Daarom sloeg de zekering elke keer door. Ik heb nu de stroomdraad gepakt van het lampje van de sigarettenaansteker, en een massadraad die al klaar lag onder het speakerfrontje (bovenop het dashboard). Nu is de radio contactgeschakeld (hij gaat dus uit als het contact af staat).
rinus de boer
DeelnemerHij zit erin en werkt !!:P:P:P
rinus de boer
DeelnemerWat is/zijn roelementen ? :):):)
rinus de boer
DeelnemerAfter market, maar wel uit die tijd ongeveer. Heeft ook een tijdje in m’n Monza gezeten, en daar deed tie het goed.
rinus de boer
DeelnemerKlopt, Bjorn. Echter, ik heb de bedrading van de aansteker losgemaakt, en toen op de radio aangesloten. En hoppa, daar ging de zekering weer. Zie ik iets over het hoofd?
rinus de boer
DeelnemerEen schakelaar zien te krijgen, die deze standen wel heeft? Dus uit een luxere versie? Dat die standen erop zitten kun je gelijk zien aan de “hefboom” zelf.
Misschien heeft Opel4ever zo’n ding wel liggen, en misschien kun je het uit een ander model Opel, bijvoorbeeld een E1, gewoon overzetten. Opel gebruikte toch van alles en nog wat in diverse modellen.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Andreas.Berger
of dat op benzine geur werkt, lijkt mij sterk, heb al 2 bussen weg gespoten, werkte ook al nietNee, de benzine moet echt verdampen, en dan verdwijnt de geur ook. En pas daarna kun je alles schoonmaken, om de laatste restanten weg te werken.
22 december 2009 om 13:54 In reactie op: Mijn nieuwe aanwinst, D Kadett. Foto's 15-12-2009 #17529608rinus de boer
DeelnemerVolgens mij had de GT/E dezelfgde benzineopvoerpomp als de Manta en Ascona. En die zit buiten de tank, gemonteerd aan een beugel (bracket) aan de vloer.
En er zijn universele brandstofpompen van Pierburg, die voldoen ook.
rinus de boer
DeelnemerIk heb gewoon gewoon mijn oude banden (195 breed) erom heen liggen, en de mijn BBS velgjes zijn gewoon 14 inch, en dan heb je van bovenstaande problemen geen last.
Alleen bij grotere maten gaan die problemen opspelen.
22 december 2009 om 07:27 In reactie op: GEZOCHT Radiator Rekord E1 2.0E NU MET 'N PROBLEEMPJE #17571595rinus de boer
DeelnemerHij is gewoon ook nog nieuw te krijgen, nr. R12783 op h-base. (272 Euries, dat weer wel).
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij bestaat het tapijt (bij alle oude opels trouwens zo’n beetje) uit twee stukken. Het voor- en achterstuk. Meestal zit de overlap van beide stukken net aan de voorkant bij de sleden van de voorstoelen, die die zullen er zowiezo uit moeten. Zo ver ik weet, is er geen verschil in 2 of 4 deurs.
rinus de boer
DeelnemerDus in het tapijt en isolatiemateriaal eronder? Dan het tapijt eruit, en laten luchten/drogen.
rinus de boer
DeelnemerZit het in de bekleding? Dan is er niks anders te doen, dan deze te verwijderen en indien mogelijk te wassen. Misschien helpt lang luchten ook, want benzine verdampt ten slotte.
rinus de boer
DeelnemerPlannen? We houden hem helemaal origineel, net zoals mijn andere Opels. Hij is van en voor m’n vrouw. . Hij heeft maar 66.000 gelopen (aantoonbaar, en alles zit er bij, alle rekeningen vanaf 1981, keuringsrapporten, onderhoudsboekje, enz). De auto heeft in z’n eerste 8 jaren van z’n bestaan maar 18.300 gelopen. Alleen rondjes rond de kerk gedraaid. En hij heeft van 1997 tot 2005 geschorst gestaan, altijd in een verwarmde garage. Heeft een Dinitrol behandeling gehad (al gelijk bij de aankoop) en dat is altijd mooi bijgehouden.
Er zit net nieuwe apk op. We gaan de auto eerst maar eens een grote beurt geven, dan is tie weer helemaal toppie. M’n vrouw is de derde eigenaar.
Oh ja, het is een Deluxe, daarom de chroom- en stootlijsten. En geheel beklede kofferbak, en stof op de stoelen. Maar met een mooie 2 knops Philips mono radio, die wel weer 2 (originele GM) luidsprekertjes aanstuurt.
rinus de boer
DeelnemerBMW had onder andere van die mooie honingraadjes, door BBS. En omdat de steek hetzelfde is, kunnen ze bijvoorbeeld mooi onder een Sennie of Monza. Ik heb ook, van orgine, BMW BBS-sen eronder zitten. En ja, door de lagere ET waarde, staat de auto nu wat wijder op z’n poten.
rinus de boer
DeelnemerHet probleem is opgelost. Nieuwe rotor en contactpuntjes (waren erg ingebrand), voor de zekerheid 4 nieuwe bougies erin. Compressie test gedaan, op alle 4 de cilinders erg goed.
Carb stond goed afgesteld, CO was OK.
Rijdt weer als een jacco. :):):)
rinus de boer
DeelnemerNou, hier zijn de eerste foto’s




rinus de boer
DeelnemerMaar beter een openstaande thermostaat dan een dichtstaande. Dan oververhit je blok.
rinus de boer
DeelnemerMario, volgens mij gewoon de kachelslangen loshalen. Je hebt er dacht ik maar twee, eentje in en eentje uit. Zitten boven elkaar. Lopen vanaf je blok naar je schutbord toe. Sluit daar de slang op aan, en laten lopen. Volgens mij hoef je de kachel zelf niet los te halen.
-
AuteurBerichten