Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerMisschien heb ik er geen last van, omdat ik de hendel altijd vast houd, en zodra ik het gorgelende geluid hoor van de benzine in de vulpijp, laat ik de hendel een beetje los, en dan tikt hij netjes af zonder benzine te morsen.
Maar als ik dat niet doet, dan heb je inderdaad kans, dat er benzine uitfloept. En dat gebeurt gewoon bij verschillende Opelmodellen, Manta’s, Calibra’s, Monza’s, enz. Alleen bij mijn Kadettje gebeurt dat niet.
rinus de boer
DeelnemerAls de pomp aftikt, en je daarna na even wacht, kan je zeker nog een liter of 3 bijtanken.
Maar dan moeten wel je retourslang enz.. goed zijn, want anders gaat het lekken. Die retourslangen zijn vaak door de jaren heen poreus geworden.
Ik tank altijd tot aan de eerste afslag. En dan staat de benzinemeter echt wel helemaal bovenaan, maar niet uit de schaalverdeling.
rinus de boer
DeelnemerDat rode kunststof zal dan bij de Royale (de engelse A1) zijn, net zoals bij de Rekord E1 de vroege exemplaren rood kunststof hadden, de late bouwjaren zwart.
rinus de boer
DeelnemerDe Varajet II zit wel een stuk complexer in elkaar dan de Solex.
rinus de boer
DeelnemerMisschien heeft met met uitvoeringsverschillen te maken. Je had de gewone uitvoering van de auto, maar ook de C(omfort) en het S(port) pakket, net zoals GSE. Althans bij de Monza. Die C en S pakketten verdwenen weer bij de introductie van de A2.
rinus de boer
DeelnemerZe zijn principe hetzelfde, op de chroomrandjes na dan. Volgens mij heb je, origineel althans, geen uitvoeringen met “rookglas”.
De A1 heeft geen chroomrand in het midden (maar soms wel eromheen als omlijsting van de gehele achterkant), de A2 weer wel, behalve bij de GSE uitvoering, dan weer niet).
De reflectorplaat in het midden hoort alleen bij de A2. Zwart gelakt in het midden alleen bij de A1.rinus de boer
DeelnemerVolgens mij heb je versterkte versies van de dempers, die je dus overal op kunt gebruiken.
22 februari 2010 om 20:20 In reactie op: Gezocht, Instructieboekje en vraagbaak opel senator a 3.0 L #17619076rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door ___Rebel___
Hallo Rinus,
Bedankt voor de informatie betreft handleidingsboekje.
Ik zal wel maanden moeten wachten dat er hier weer een beus is. (oktober en november).Grtz Fred
Hoi Fred,
Misschien hoef je niet zo lang te wachten. Op 25 april wordt er door de HOCN bij M&M te Dronten de Youngtimerdag weer gehouden (voor Rekords, Monza’s, Sennies, enz). en op 6 juni de familiedag van de HOCN (nog geen locatie bekend). En daar worden dit soort zaken ook aangeboden. Hou de site van de HOCN in de gaten (zie Evenementen). En wellicht treffen wij elkaar daar wel.:P:P:P
22 februari 2010 om 08:02 In reactie op: Gezocht, Instructieboekje en vraagbaak opel senator a 3.0 L #17619071rinus de boer
DeelnemerZover ik weet, bestaat er geen vraagbaak voor de Sennie/Monza, tenminste geen eentje van Olyslager. Uiteraard is er wel een GM Handboek Werkplaats, in boekvorm, maar het is ingescand ook op CD-rom verkrijgbaar. Volgens mij heeft Haynes wel een Senator/Monza/Royale boek.
Als je met instructieboekje bedoelt het handleidingsboekje dat met de auto origineel meekwam, kijk eens op automobiel beurzen. Daar liggen ze meestal wel.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Koopje is herplaatst, weer met foto’s :hmmz
en staat te wachten op een nieuwe eigenaar,
dus inpakken en wegwe…….:D :thumbupGeen geld en geen plek, jammer genoeg. D’r staan er al 4 voor de deur.
rinus de boer
DeelnemerZe zitten allemaal vast met moertjes, in een soort verstevingsrails aan de onderkant van de bodem, eentje aan de kant van de dorpel, eentje naast de tunnel. Tenminste, bij mij is dat zo.
rinus de boer
DeelnemerDat hoekje bij de portiergreep, daar zal het slot zitten.
An sich niet verkeerd, had de Monza B kunnen zijn.
rinus de boer
DeelnemerAls je zoveel lood nodig hebt, dan is er toch sprake van een behoorlijke onbalans in de velgen en/of banden. Of zie ik het verkeerd? Bij mij zit er minimaal (plak)lood op.
rinus de boer
DeelnemerJammer, ik heb de rest van de foto’s niet gezien. 1500 Euries was geen prijs (zelfs met kapotte bumper). Daar heb je haast nog geen eens een donor voor.
Laatst nog zag ik op een Engelse site, dat een man een Royale (de Vauxhall variant van de A1) had gekocht met een berg aan onderdelen voor nog geen 300 pond. De auto zelf was zelfs nog “opknapwaardig”, want geen rare zaken. Iedereen had het daar over een “lucky find”.
rinus de boer
DeelnemerC Ascona kan inderdaad ook een goede optie zijn. Plaatwerk onder de motorkap is ook grotendeels hetzelfde als D Kadett.
rinus de boer
DeelnemerMooi sfeerplaatje. In Engeland doen ze er een moord voor, een Monza in deze staat voor deze prijs te vinden.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
smaken verschillen :D
maar kijk nou eens naar die foto’s :wtfzijn deze foto’s wel up-to-date ? :hmmz
Ik snap wat je bedoel. De andere auto’s, die zichtbaar zijn op de foto’s, zijn ook allemaal yountimers onderhand (VW Polo en, als ik het goed heb, een Mazda 626 van een paar generaties geleden). maar dat kan toeval zijn. In de zomer staan er in mijn straat ook meer youngtimers dan moderne auto’s.
Trouwens, wat is die “gereedschapskist” naast de carbs?
Spoilertje is niet erg, is echt van die tijd. Zonnedak is wat minder, maar zolang het niet lekt, wel weer prettig. En ook weer echt uit die tijd. Qua tijdsbeeld klopt het allemaal wel. Voor de rest een mooie auto.rinus de boer
DeelnemerMet een klein beetje geluk kun je tegen een Sennie A aanlopen voor die prijs, die ook nog goed is (dwz dagelijks inzetbaar) en weinig werk heeft. Maar het zal niet meevallen.
Een goede Sennie B zijn eigenlijk in verhouding goedkoper, want totaal niet geliefd bij het grotere publiek, vanwege de (eventuele) elektrische storingen en onderhoudskosten.
Nog niet zolang geleden stond er in het dorp naast mijn dorpje een hele mooie te koop, voor nog geen 1250 Euries, en die was haast in concoursconditie. Heeft maandenlang te koop gestaan. Maar ja, zoals gezegd, onderhoudskosten, verbruik (zeker als dagelijkse auto) en houdersschapsbelasting “killen” de vraag naar het model.
rinus de boer
DeelnemerEn wat gebeurt er, als je de auto een tijdje stationair laat lopen? En als tie op bedrijfstemp. komt? Nog steeds hetzelfde fenomeen?
rinus de boer
DeelnemerAls je het netjes doet, en geen lompe lassen maakt, dan ziet men het (hoogstwaarschijnlijk) toch niet, zeker als het weer ingebouwd is. Volgens mij zijn er hier meer, die met gelaste draagarmen rondrijden.
Die schokdemperschoteltjes is gewoon een kwaal van de Monza/Senator, maar ook van de Calibra en Vectra (ongeveer dezelfde constructie). 5 jaar geleden zijn er bij mij ook nieuwe opgegaan.
Zo heel en en toe zie je die draagarmen op MP verschijnen tweedehands, maar je bent er toch al snel 200 Euries of meer voor een setje kwijt.
rinus de boer
DeelnemerDie schoef op de gasklephuis (venturiehuis) voor de eigenlijke luchtinlaatgallerij is alleen maar om het stationair bij te regelen. Voor de rest doet tie niks.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
Voor de echte Big Opel zoeker, een topper of een flopper :kewlpicskijk hier bij EB
Goed de plaatjes bekijken, dan zie je nog meer Big Opels.
Deze Monza en de andere Opels staan tussen Münster en Paderborn,
das redelijk dichtbij, vanaf de grens 1,5 uur rijden.grtz Ron
Voor jou wel, ja ;););) Maar in onderdelen al meer waard. En stukken beter dan dat ik vaak op englese sites zie. Van die exemplaren lusten vaak de honden geen brood, zo slecht zijn ze. Dus deze is waarschijnlijk wel te redden.
rinus de boer
DeelnemerEven gekeken op Mobile.de Trouwens, ook in Duitsland kennen ze de prijzen wel. Je begint daar toch ook pas bij 3000 Euries een beetje Monza te krijgen. Er staat zelfs voor 5.500 Euro een 2 liter uitvoering. En de duurste zit op 11.000 Euries, maar dat is een “herverbouwde”, niet mijn smaak dus.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Ruud B
origineel gepost door rinus de boer
En er staan echt maar 167 Monza’s op kenteken geregistreerd in Nederland, en 434 Sennies (A en B), Commo 377 stuks en 968 Rekords (E1 en 2). Dit zijn cijfers van de Bovag-Rai 2008.
Dit is het linkje met die info:
http://www.raivereniging.nl/markt-informatie/statistieken/~/media/RaiAssociation/Files/verkoopstatistieken%20%202008/wagenpark%20personenautos%202009.ashxdeze cijfers zijn per 31/8/2009
aantallen zijn ook iets anders.Volgens mij inclusioef de geschorste kentekens. De cijfers uit de link zijn iets recenter, uit 2009. Kleine stijging van de Monza en Commo, een daling van de Senator en Rekord.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij verkoopt elk autoonderdelen bedrijfje dat in “tuningsspullen” doet die dingen wel.
-
AuteurBerichten