Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerZoals gezegd, grote kans op dat dat het was.
rinus de boer
DeelnemerDat wil ik ook wel weten. Wat gaat Bjorn nou doen?
rinus de boer
DeelnemerJongens, laten we hier nou eens mee ophouden. Ieder heeft z’n voorkeuren qua blokjes.
By the way, ik heb ook alleen maar k*tblokjes in mijn auto’s liggen. Een 2.5, een 1.9 en een 1.2 Alle drie geen vermogen, traag en relatieve zuipers.:hmmz Maar het gekke is, ze snorren als naaimachientjes en ze brengen me overal…:D:D:D
Trouwens, in de Mercedes 200 lag ook een traag blok, die diesel. Maar ik ken vele verhalen, dat tie de miljoen km’s haalden, zonder panne.
De meeste motoren uit die tijd waren niet echt zuinig of bezaten veel vermogen. Maar voor die tijd, was het (meer dan) zat. en je komt er ook nu nog goed mee weg in het hedendaagse verkeer.
En bij normaal gebruik, zijn de CIH’s haast onverslijtbaar. Ik heb er in ieder geval in meer dan 20 jaar tijd nog nooit eentje aan brokken gehad. Het zijn geen race motoren. Opel heeft nog nooit een echte sportwagen gemaakt (op de i400 series, de Speedster, de huidige GT en de Calibra 4×4 Turbo na misschien). Opel is en blijft een merk voor de “gewone man”, en de auto’s zijn daarom ook in die gedachte geconstrueerd. De meeste sportievere niche modellen van Opel zijn ook never nooit een commercieel succes geworden.
rinus de boer
DeelnemerNou ben ik ook geen expert op motoren wat dat betreft, maar volgens mij maken kapotte krukaslagers geen tikkende geluiden. Maar misschien is het wel een olieschraapveer of zoiets.
Laat eens een goede garage/monteur naar het geluid luisteren. Dan weet je meer, ipv van giswerk van onze kant uit. Bij mijn garage luisteren ze met een soort sthetoscoop (zoals de huisarts), als ze een vreemd geluid in een blok willen opsporen en analyseren.
rinus de boer
DeelnemerBedoel je de kleine stootstrip op de zijkant van het vioorscherm?. Die zitten met twee kunststof klikkers vast. Die kun je nog gewoon bestellen bij de Opeldealer. Kosten 50 cent per stuk ongeveer (misschien iets meer).
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door charlois187
thanks Rinus.
Weer een goede tip ontvangen.PS…gaan jullie nog naar MM van het weekend?
Ik ben er nog niet helemaal uit….moet van het weekend de babykamer
ook ophalen in Sliedrecht en in elkaar flanzen.:hmmzYes, ik ga zowiezo, en Martijn komt vanuit Friesland (hij zit daar dan). Mocht je gaan, kunnen we samen oprijden. Geef dan ff een seintje, kunnen we tijd en zo afspreken.
rinus de boer
DeelnemerMario,
Bij jouw in de buurt zit een garage, die heel veel met oldtimers doet, ook laswerk.
Martijn heeft daar z’n auto’s in onderhoud.
rinus de boer
DeelnemerDomme vraag misschien. Maar wat is de actieradius op gas, met een 80 liter tank (bij 70% of 80% vulling, neem ik aan)
rinus de boer
DeelnemerIn een ex-manta van mij zat ook zo’n soort van startonderbreking ingebouwd. Niks anders dan last mee gehad. Auto viel uit, op de gekste plaatsten, of vertikte het gewoon om te starten. Al die zooi eruitgehaald, en nadien nooit geen last meer gehad.
rinus de boer
DeelnemerLeuke rekensom, Ron. Ik geloof idd best wel, dat het financieel gezien, lood om oud ijzer is. En het is en blijft een feit, een Monza (of Sennie) is geen economisch zuinigheidswonder, daar moet je de auto niet voor rijden.:):):) Voor die paar duizend km per jaar die ik er mee rij…… Vorig jaar nog geen 7000 mee gereden, en het wordt alleen maar minder, nu ik de Monza alleen nog maar voor toerritten enzo gebruik.
rinus de boer
DeelnemerZe komen regelmatig terug in het assortiment van de Aldi, maar ook bij de Lidl. Om de zoveel tijd ligt er weer een nieuwe voorraad in de bakken. Gewoon even in de gaten houden (via de reklamefolder of bij de winkel zelf).
rinus de boer
DeelnemerZoiets heb ik er ook inzitten, alleen dan ovaal, en zonder plankje ertussen.
Maar eh…mooi hoor, knap opgelost zo en het oogt heel origineel allemaal.:thumbup
rinus de boer
DeelnemerZeker nu je zo ver gaat met de Monza, eerst de onsteking maar eens up to date brengen. Dan is er al een boel uitgesloten.
Ik ga er even vanuit dat je op benzine rijdt…
Omdat het lijkt of dat bij het hikken, de gehele ontsteking uitvalt (of niet aangestuurd wordt), kun je daarna de ontsteking module eens kunnen kontroleren / doormeten, en misschien ook wel het motormanagement. Het zou zomaar wel eens een massaprobleem of een overgangsweerstandsprobleem kunnen zijn.
Injectoren lijkt me niet, en ook het haperen op 1 van de 6 cilinders l(door falende bougie c.q kabel) lijkt me ook niet, want dan krijg je niet zo’n grote terugval in toeren of afslaan van de motor.
Misschien ook een af en toe stokken van de benzine toevoer zou misschien kunnen, als zou je dan zeggen, dat wat gas bijgeven ook geen effect zou hebben.
De stappenmotor lijkt me niet, want dan heb je alleen maar last van toerenschommelingen bij het stationair, niet bij normaal rijden.
Ben (GSE) weet meer van dit soort zaken.
rinus de boer
DeelnemerHeeft waarschijnlijk niks anders te doen, dan mensen te vervelen op deze manier :hmmz
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door ckad
Hoogst waarschijnlijk lucht in het systeem. Even goed ontluchten en alles werkt zoals tevoren.Mijn idee ook. Even laten draaien met de dop open, kunnen de luchtbellen eruit (en de verwarming aanzetten !!). Tenminste, zo deed de wegenwacht het, toen ik met een lekke waterpomp stond.
rinus de boer
DeelnemerIk heb daar eigenlijk niet zo’n twijfel over. daar wordt in Nederland streng op gekontroleerd, of 98 ook daadwerkelijk 98 is als dat van de pomp je tank in gaat. Daar heb ik per ongeluk nog niet zo heel lang een gesprek overgehad met iemand, die voor Gulf rijdt.
In andere landen buiten de EU, vaak Oost-Europese landen, kan de kwaliteit van de benzine nog wel een fluctueren. Vaak worden daar ook mindere kwaliteit benzines gemengt met betere kwaliteit, hoewel deze praktijken ook daar steeds minder voorkomen, want ook in die landen wordt het wagenpark steeds moderner.
Vroeger was daar de kwaliteit benzine van minder belang, want bijvoorbeeld de motoren van de Russische Ladas konden zowat op alles draaien, tot op kerosine toe. Dat was anders bij de export Lada’s, die voor de buitenlandse markt bestemd waren.
Anderzijds is het wel zo, dat de hedendaagse benzine veel minder houdbaar is. Het “vergummingsproces” treedt al op rond de 6 maanden.
rinus de boer
DeelnemerDaar zit wel wat werk aan, wil je die mooi krijgen.
rinus de boer
DeelnemerHet is altijd wat een gek er voor geeft, maar ik zie in AutoBild Klassik, dat een mooie toch echt wel 5000 Euries doet (in konditie 2)
rinus de boer
DeelnemerHoeft niet zwaarder te wegen. Het lager kan van een sterker materiaal gemaakt zijn. Blijft het gewicht hetzefde, zo ongeveer.
rinus de boer
DeelnemerBen ook weer present. het zit zowat weer op de oude locatie, op hetzelfde industrieterrein waar het in vroeger jaren ook altijd was.
rinus de boer
DeelnemerBen, deze gasten adverteren ermee.
http://link.marktplaats.nl/333403061
Volgens hun een waterpomp met versterkt lager.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Alfred
origineel gepost door record78
@kenny900wbwaar kan je deze overzet stukken voor de veerpoten vandaan halen heb je misschien n site of adres???
En Rob levert ze in twee dikten, neem de dikste variant van 1.5 mm. Scheelt haast niks in prijs (8 Euries geloof ik).
rinus de boer
DeelnemerHeeft jou auto al een motormanagement lampje, wat aan gaat als er iets niet klopt?
Ik had dit soort problemen toendertijd met m’n Calibra, omdat de spanningsregelaar in de dynamo kaduk ging. De computer sprong dan in en uit het noodloop programma, maar het blok ging ook steeds rotter lopen.
rinus de boer
DeelnemerStaat dat niet in het klepje van het zekeringen kastje ?
rinus de boer
DeelnemerAls je benzinemeter te veel aangeeft (of zelfs vol) en je temp. meter loopt naar rood, dan is vaak de spanningsstabilisator van je klokkenwinkel naar de knoppen. Deze geeft dan een verkeerde spanning af. Is een module, die achterop de print van je klokkenwinkel is gemonteerd.
-
AuteurBerichten