Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerWat is nou weer “recht op overpad”? Woon je niet gewoon aan een straat, met een stoepje, tuintje ervoor (ik zeg maar wat) ?? En hoe groot is de ruimte dan om te parkeren?
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Als het niet vervangen is, is het dan dubbele beplating?Deels dubbele beplating, vooral rond de veerpoothoed. Die loopt onder het binnenscherm door met een vrij dikke rand (kun je ook zien, als je in de wielkast kijkt).
Deze constructie vindt je in de volgende modellen: Monza, Senator A, Rekord E, Commodore C. De overige Opel modellen hebben andere constructies.
Eigenlijk het enige echt zwakke punt van deze modellen, te samen met de ruimte achter de verstevigingsdriehoek bij de afwatering, naast natuurlijk de “gewone”Opelpuntjes.
Maar er zijn ook gewoon goede exemplaren, die daar niks hebben. Mijn Rekord heeft daar helemaal niks, is nog net zo nieuw daar als vanaf fabriek.En die is toch ook 30 jaar oud nu.
Ligt er gewoon ook heel erg aan, wat vorige eigenaren gedaan hebben mbt de roestpreventie, die van fabriek uit miserabel was. Mijn auto’s hebben allemaal vanaf de eerste eigenaar een goede roestpreventie gehad, en dat scheel drie slokken op een borrel. :P:P:P
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door commodore_GS_72
lijkt me wel zwaar zon rekord station in je handen :oas ie schaal 1:24 is, dan is het nog te tillen ;) :D
En vooral makkelijk te stallen….in de boekenkast of zo.
rinus de boer
DeelnemerJa, gooi maar olie op het vuur…..:D:D:D
rinus de boer
DeelnemerIk denk wel, dat het 1 van de weinige Monza’s in Rusland is. Ik weet er nog eentje daar. maar officieel is de Monza nooit verkocht daar. Niemand van mijn Russische kennissen was met het model bekent.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Ach.. het vermogen.. Ik zal jullie vertellen dat ik momenteel in een Astra 1.6 8V 5deurs rijd die misschien heel lang geleden 75 pk had. Ik vind het nog steeds een fijne auto om in te zitten, alleen is even snel inhalen er niet bij.
Mijn auto die ik er tijdje naast had (mooi weer) was een Kadett coupe 1.6S. Die vond ik snel en de meeste lol heb ik gehad met een Corsa tr 1.2 luxus. Dus ik maak me geen zorgen om te weinig vermogen.Dat heb je zowiezo met een Monza meer vermogen (al gebruik je het niet), maar je zit daarnaast ook nog eens in een heel andere klasse van auto. Tov andere Opels, ook moderne, voelt een Monza heel “dik”, of te wel, je hebt echt een auto onder je kont. En het is een weergaloze cruizer.
rinus de boer
DeelnemerLaat je nog even weten, welke het eventueel geworden is?
rinus de boer
DeelnemerIn een GSE zat standaard een Recaro interieur, al was het op de normale varianten ook te krijgen (als klanten optie). Jammer genoeg was het Recaro interieur er maar in 1 kleurstelling, de andere interieur varianten waren afgestemd op de kleur van de auto, wat ik persoonlijk weer erg mooi vind. Er was toen van alles mogelijk met de Monza en Senator.
De 2 voorbeelden van jouw zitten weer (financieel) in het hogere segment, en daar mag je zeker van verwachten, dat het goede auto’s zijn. Zit dit niet in je budget, dan zou ik zeker die bruine zwitser eens bekijken (mits in de buurt bij jou). Je kan later altijd nog een Recaro interieur erin zetten, al zitten de standaard stoelen absoluut niet slecht. Daar kun je het uren in uithouden.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
:hmmz:hmmz. Net wel even een mailtje verstuurd. Zou jammer zijn als ik dik 400kilometen moet rijden om een gare auto te zien.Heb je gelijk in, maar met mailen kunnen ze je nog van alles wat vertellen. Uitsluitsel geeft alleen zelf kijken. Ik heb stad en land rondgereden voor goede Opeltjes te vinden.
Misschien hier nog wat kandidaten (A1):
http://link.marktplaats.nl/344685325http://link.marktplaats.nl/347684866
en dit lijkt me ook een eerlijke (hele vroege) A2. En alle papieren erbij, zegt ook wel wat (vind ik dan).
http://link.marktplaats.nl/329987982Is een Zwitser geweest, dus meestal heel harde auto’s.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Klinkt goed:thumbup:thumbup.Heel erg bedankt voor de snelle info!! Nu nog even flink nadenken over wel of niet. Ik vind de Monz een hele mooi auto. Eigenlijk vind ik een Diplomat v8 mooier, maar dat te veel in de papieren lopen ben ik bang.
Een Diplo gaat heel wat meer in de papieren lopen, en is qua onderdelen voorziening een stuk slechter als de Monzag.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Ik heb een lichte voet en hou van lekker cruisen, maar soms geef ik wel een gas. Als een 3.0 Monz 1op7 haalt, moet hij wel op gas om de kosten nog een beetje leuk te houden. Anders moet ik teveel werken om hem te kunnen rijden.Antwoord op je vragen:
Wat verbruikt het?
Als je van cruizen houdt, haalt tie wel 1 op 9 a 10, op de lange stukken dan. Stadsverkeer en korte stukjes…hoger verbruik.Kan dit type blok goed tegen lpg?
Yep, een CIH kan in het algemeen goed tegen LPG.Is hij na een of twee winters een bonk roest en gaten?
Dat hangt helemaal af van de staat van onderhoud van de auto, en de genoten roestpreventiemaatregelen. En de mate van onderhoud, dat je er zelf in de toekomst aan gaat plegen.Bij het bekijken van de auto goed kijken bij de beruchte plekken op roestvorming. (rond de veerpoten, dorpels, A-stijlen, wielschermranden, enz.)onderhoud/storing gevoelig?
Nee, over het algemeen heel betrouwbaar bij normaal onderhoud.rinus de boer
DeelnemerZoals Ron al zei, ziet er op de foto netjes uit. Echter, er waren inderdaad geen A2 GSE’s in 1981 (pas in 1983). Dus als de auto niet veranderd is van een A1 naar een A2 (en zo ziet het er niet naar uit), dan is de auto van een jonger bouwjaar, en is er toentertijd, laat ik het maar netjes zeggen, “iets” gedaan om de auto eerder houderschapsvrij te krijgen.
Maar ga inderdaad kijken, als je voorgaande geen bezwaar vindt, en maak een proefrit.
rinus de boer
DeelnemerHoewel het schokkend lijkt, was jouw auto er ten tijde van die restauratie op die plaats er nog geen eens zo erg aan toe. Als je soms die engelse restauraties ziet, zoals die link die Ben gaf, dan pas rijzen je de haren ten bergen.
Je kan trouwens op de 3 na laatste foto ook mooi de afvoerslang zien zitten van het schuifdak, die je moet verlengen om de afwatering buiten de dorpel te laten plaatsvinden.
rinus de boer
DeelnemerKijk, zo ben je al een heel eind weer op scheut !! :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerHet hangt natuurlijk ook een beetje af, van hoever het roestproces bij je auto is gevorderd op die plek.
Maar het rotte stuk er ruim uitsnijden, en daarna het nieuwe plaatwerk erin lassen. Opel4ever levert dubbel dik plaatwerk voor die specifieke plek, en dat is redelijk van pasvorm (volgens mijn plaatwerker. Het is er bij mij ook een paar maandjes geleden, min of meer preventief, want een paar kleine roestpuntjes, ingegaan aan de bestuurderskant) en ruim zat qua afmetingen. En dan is het sterker, dan dat het vanaf fabriek uit was.
Maar, als je handig bent ben in plaatwerk, kun je het ook zelf maken, zoals Ben zegt, en dan heb je helemaal de vrije keus qua dikte van het materiaal.
rinus de boer
DeelnemerHoi Gido,
Precies hetzelfde probleem gehad met onze D Kadett, ook een 1.2 Die moest soms ook 6 tot 8 keer starten, voordat die liep.Ik heb toen alles vervangen van de ontsteking, dus bougies, kabels, rotor, contactpuntjes, enz., benzine filter vervangen, daarna de carb gereinigd en laten afstellen, , de hele rataplan.
Dat gaf al een enorme verbetering, hij startte nu in 2 keertjes.
Maar ik kreeg de volgende tip van iemand:
Voor dat je start, 2 x gaspedaal indrukken, dan daadwerkelijk starten met een beetje gas, en hoppa in 1 keer lopen.
Succes !!
P.S. Dat je watertemp meter bij het blauwe vlakje blijft staan, duidt op een kapotte thermostaat. Deze staat constant open, zodat het blok niet op bedrijfstemperatuur komt. Hoogstwaarschijnlijk wordt je kachel ook niet warm. Thermostaat laten vervangen, en klaar is kees. Soms is ook het zendertje geoxideerd, of zit er een breukje in de kabel naar de meter toe, maar dan wordt je kachel wel warm.
rinus de boer
DeelnemerIk ook, hangt er een beetje van af.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door frenkie
staan hirschcars te koop op m.p
http://link.marktplaats.nl/346119540Is dat hetzelfde merk als dat je toentertijd kon krijgen voor de Manta? Daar had je ook van de dubbele vierkante voor. Vond ik toen al erg lelijk, en nu nog steeds, zeldzaam of niet. (mijn bescheiden mening).
7 mei 2010 om 06:01 In reactie op: Vraag: onderhouds en reparatie boek/sleutel opel rekord C #17667560rinus de boer
DeelnemerPas ook nog reservesleutelsetjes laten maken voor de Rekord en Kadett, in Dordrecht. En die man herkende ze gelijk als (oude) Opel sleutels. En hij had ze ook nog op voorraad.
rinus de boer
DeelnemerAls het weer meezit, wil ik hier ook wel eens bij aanwezig zijn. Onder voorbehoud dus.
rinus de boer
DeelnemerOp MP staan zowiezo 2 stuks 2 liter CIH’s te koop. Zo’n beetje alle vier pitters passen er moeiteloos in, van 1.7 tot en met 2.4.
rinus de boer
DeelnemerOp een 1.9 zit een Solex 35 PDSI valstroom carb, op de 2 liters de Varajet II registercarb’s.
Even voor de duidelijkheid.rinus de boer
DeelnemerIk heb hem gevonden !! Fijn, dat BCCP een revisieset heeft.
rinus de boer
DeelnemerYep, je kunt dan een veerbrug aanbrengen. Die worden bij tijd en wijle nog wel eens te koop aangeboden, nieuw of gebruikt. De ABS versies hebben twee brackets (tussenstukken) per kant vanaf de dome naar het binnenscherm gelast als versteviging. Die zou je ook kunnen aanbrengen. En wat ik wel eens op engelse sites zie, is dat ze (op de plek van de rode strepen) verstevigingsprofielen aanbrengen bij een restauratie.
29 april 2010 om 05:50 In reactie op: Witte knipperlichtglazen Monza Senator A1 Commodore C #17545337rinus de boer
DeelnemerDat is wel een forse investering, 250 x 175 euries. Volgens mij rijden er nog geen eens zoveel Sennies/ Monza’s A1 rond hier, dus je hebt maar een beperkte aftermarket voor die dingen. Maar met dat E1 keur, kan ze je toch in heel Europa verkopen?
-
AuteurBerichten