rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Matten set Mona #17698160
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb van hun matten in m’n Monza en Rekord liggen, en de kleur en pasvorm is OK.

    Hier de matten in de Rekord.

    Die van de Monza verschillen niet veel qua vorm.

    In reactie op: Brandstof Monza 3.0E #17695971
    rinus de boer
    Deelnemer

    We hebben toch ARKO ? :P:P:P

    In reactie op: Brandstof Monza 3.0E #17695967
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien dat de eerste eigenaar het Recaro interieur niet mooi vond, en ook de rest van de GSE uiterlijkheden ook niet (behalve de spoiler op de achterklep), en een gewoon interieur in kleur erin heeft besteld en choom aan de buitenkant. Alles was mogelijk bij Opel in die dagen. Het was allemaal uitwisselbaar. Ik zie trouwens ook geen skirts op de dorpels, die de GSE wel had.

    En de GSE had ook geen Monza 3.0 E aanduiding op de achterklep.

    Blijft een uitzonderlijke mix.

    In reactie op: Brommen/zoemen #17695791
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het is SAE 90 olie, ik heb het gecontroleerd in de documentatie.
    De olie in het achterdifferentieel moet je om de 2 a 3 jaar na laten kijken c.q. vervangen mits nodig.

    Als het bij het wiel is, kan het ook het achterwiel lager zijn. Maar ook de aandrijfas aan de kant van het wiel misschien.

    In reactie op: luchtmassa meter #17696580
    rinus de boer
    Deelnemer

    Deze man heeft hem ongetwijfeld liggen, zie link

    http://link.marktplaats.nl/355192728

    In reactie op: Hertaxatie van de Monza #17696464
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien wel, want de marktwaardes van young- en oldtimers zijn in het algemeen wel wat gestegen, ook van Monza’s. Volgens mij werkt dat ook mee in taxaties. Voor de rest is er aan de auto niks gewijzigd en is tie in dezelfde staat (eigenlijk nog iets beter, na de laatste werkzaamheden), behalve dat er 12 DKm meer op de teller staat.

    In reactie op: monza schoonmaken #17696308
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hoge druk op je auto beveel ik niet aan, en zeker niet in je motorcompartiment. Zelfs als je alle electronica goed afdekt, is er kans dat er ergens vocht inslaat.

    Zo’n motorontvetter is een goed alternatief. Opspuiten, even in laten werken en zonodig met een kwast de hardnekkige stukjes doen.

    Echt opgedroogd teer is kl*tespul om ergens af te krijgen. Daarom maak ik m’n velgen om de twee a drie ritten schoon. Even werk, dat wel, maar dan gaat het nergens inbutteren.

    In reactie op: Brandstof Monza 3.0E #17695959
    rinus de boer
    Deelnemer

    Succes met je aankoop. Leuke Monza, die wel een beetje (optische) TLC nodig heeft om weer hlemaal lekker in z’n vel te zitten. Maar dat komt wel goed, denk ik. Mooie kleur trouwens.

    Ook leuk, digi-dash zonder een GSE te zijn. Als deze er niet later is ingezet, is het 1 van de weinige “normale” Monza’s, die dat als klantenoptie erin hebben zitten, want het was gewoon te bestellen (net zoals Recaro interieur trouwens). Is de KM stand 182 DKm ongeveer ?

    Die bol heb ik ook nog nooit gezien, mischien van de airco? Het lijkt me wel origineel, want de paravanafdekking (dat zwarte kunststof stuk) zit er netjes rondheen.

    In reactie op: onbekende knopjes, rekord E1 #17696431
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zo zie je maar, zijn we er met z’n allen uitgekomen.:thumbup Het zijn in ieder geval knopjes, die je niet altijd vind in een Rekord (ik heb ze geen van alle).

    In reactie op: Brommen/zoemen #17695789
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij SAE 90 olie.

    In reactie op: onbekende knopjes, rekord E1 #17696425
    rinus de boer
    Deelnemer

    Knop op de 3de foto is idd schakelen tussen voor- en achterspeaker.

    Knoppen op foto 1 en 2 niet origineel.

    In reactie op: Brommen/zoemen #17695786
    rinus de boer
    Deelnemer

    Trouwens, banden die zijn gaan cuppen geven ook een brommend geluid. Bij cuppen zijn de vlakjes op de band tegengesteld afgesleten van elkaar. Dat geeft een soort frictie, en dat veroorzaakt zoemen/brommen. Komt eigenlijk alleen maar op de achteras voor.

    In reactie op: Ratelend geluid versnellingsbak #17695841
    rinus de boer
    Deelnemer

    Schakelt de bak nog wel normaal?

    In reactie op: Brommen/zoemen #17695784
    rinus de boer
    Deelnemer

    De aandrijfas/homokineet aan de rechter achterkant? Wiellagers brommen niet, die zingen meestal (wat een beeldend taalgebruik toch).

    En ja, een goede krik, of assteunen, zijn wel een vereiste om een beetje veilig te werken. Liever combinatie van beide.

    In reactie op: Brommen/zoemen #17695780
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik vermoed ook als eerste een onbalans in 1 van je velgjes, of een onbalans in je banden (onrond), dat zou ook nog kunnen. Dat komt typerend bij bepaalde snelheden naar voren. Laat gelijk eventueel de wielen uitlijnen. Alle andere geluiden uit de transmissielijn zijn er vaak constant, over alle snelheden en toerentallen heen, en nemen qua intensie bij toenemend toerental alleen maar toe.

    In reactie op: 95 of 98 #17647049
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Uniek
    maar ik zeg de gek heb een vraag over het “duitse” 100 octaan (v-power)
    kan dat kwaad in de 30E? ongeacht dat het duurder is!

    en hoe lang blijft dit goed?

    Een hogee octaan gehalte gebruiken kan nooit geen kwaad. Of het zin heeft, dat is maar de vraag.

    Huidige benzines kunnen niet superlang bewaard worden (denk bijvoorbeeld aan winterstalling), maar een maand of 6 overleeft de benzine het wel voordat deze gaat vergummen (= verouderen). Gooi er anders een beetje WYNNS loodvervanger (die roze flesjes) bij, die gaat het vergummen van de benzine tegen.

    In reactie op: onze diplo #17692498
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooie auto,.William. Als hem straks weer helemaal oppie toppie hebt en de puntjes op de i hebt gezet, heb je er jaren plezier van.:thumbup

    In reactie op: Aantal kilometerjes op 1 tank #17682066
    rinus de boer
    Deelnemer

    En als bovenstaande niet helpt, draai het vulpistool eens een beetje. Wil ook wel eens helpen.

    In reactie op: vreemd start probleempje monzaadje #17689743
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Uniek

    origineel gepost door noci
    Klopt die worden anders aangestuurd als je die op contact zet draait de benzinepomp al even en bij de oudere is dit nog niet, die gaat pas draaien als je start.

    nu kan ik mij vergissen maar volgens mij draait mijn benzinepomp als ik de sleutel op het contact zet

    laat ik het anders zeggen er komt lawaai uit de achterkant:o

    Als je echt lawaai hoort, betekent dat meestal wel, dat je pomp aan het einde van z’n latijn is. Die hoort te zoemen, geen lawaai te maken.

    In reactie op: vreemd start probleempje monzaadje #17689742
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door GSE
    Klopt maar bij al mijn 30E,s kan ik zeggen dat ze koud aanslaan als een bom,zijn ze warm en zet je ze uit voor 5/10 minuten slaan ze perfect aan,staan ze ongeveer een half uur + of langer met warm weer,springen ze iets moeilijker aan,maar lopen wel gelijk op 6 maar je moet langer starten.

    Ik heb dezelfde ervaring, Ben. Koud slaat tie gelijk aan, hoeft tie nog geen eens te denken. Warm, en even later weer starten, meestal ook gelijk. Warm, en een uurtje of later, even doorstarten voordat tie aanslaat.

    Wat ik wel doe, is dat ik pas echt start, als het benzinetanklampje uit is. Maar dat is meer een gewoonte van mij.

    In reactie op: pookknop verwijderen? #17689129
    rinus de boer
    Deelnemer

    Euh…. Wat is een “eightball “?

    In reactie op: Aantal kilometerjes op 1 tank #17682060
    rinus de boer
    Deelnemer

    Bjorn…

    Is mij ook enkele malen overkomen. Gelukkig zag ik het spoor op de grond gelijk

    Als je toch bezig bent de benzine leidingen te controleren, doe ze dan allemaal, en vervang ze eventueel, inclusief de klemmen. Ik heb ondertussen alles bij de pomp en de brandstoftank vervangen, en ook die kleine stukjes slang net voor de kriksteun. Check ook de slangen in de motorruimte en die doorzichtige retourslang, die achterop de tank uitkomt, onder de bumper (bestuurderskant). Het vervangen kost je qua kosten de kop niet, maar je bent gelijk van een boel narigheid af.

    Al dat spul is ondertussen meerdere decennia oud en de slangen kunnen poreus en/of uitgedroogd en gescheurd zijn. En als het systeem er dan weer eens druk opzet, heb je lekkage.

    In reactie op: vreemd start probleempje monzaadje #17689732
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als ik start, loopt tie heel even rond de 2000 RPM, om daarna gelijk te zakken naar plm. 800 RPM. Ik geef nooit gas bij, dat is ook onzinnig (zoals Ben zegt) bij een injectiesysteem. Bij een carb ligt dat soms anders.

    In reactie op: CTN meeting 2010, 11/12/13 juni 2010 #17622524
    rinus de boer
    Deelnemer

    Normaal gesproken vereer ik deze meeting altijd wel met een bezoekje, maar dit jaar zat ik in Duitsland.

    Als ik zo de foto’s bekijk, opvallend veel Vectra’s en nog veel meer nieuwer spul. Tot mijn vreugd stonden er toch nog een paar oudjes tussen.

    In reactie op: senator A #17683000
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Ghanz
    geen 180 pk..
    hoeveel heeft ie dan ?

    de 30e motoren hadden 180pk, de c30ne 177

    (of je moet de variant me het blauwe kapje hebben, die heeft dan 156 pk)

    Ik zie op de foto’s een LMM met blauw kapje.

25 berichten aan het bekijken - 676 tot 700 (van in totaal 1,087)