Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerMooie kleurencombinatie !! Waar is de durf bij Opel tegenwoordig toch gebleven?
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Jo
Past.
En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)Ach, wat zijn PK’s? Het blok heeft vermogen zat. En ook koppel genoeg. Dat was toen zeker zo, en nu nog.
En mooi, dat je hem origineel houdt. :thumbup:thumbup Geen herverbouwingspraktijken. Ze zijn al zeldzaam zat tegenwoordig, zeker in deze uitvoering
Laat je de auto nog taxeren, wanneer je klaar bent?
rinus de boer
DeelnemerMooie auto, vrij zeldzaam, want 2 deurs, en helemaal origineel. :wors Jammer, dat er alweer herverbouwingsplannen zijn. Zo verdwijnen de originele auto’s. Maar ja, dat is mijn mening maar.
rinus de boer
DeelnemerIs dit wat ??
Geen foto bij, maar is donkerbruin, LPG, APK tot half 2011 en een prijs van 1750.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
origineel gepost door rinus de boer
Dit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.Inderdaad een mooie bak. Beetje zonde voor het doel dat ik voor ogen heb.
Dan is er ook nog deze:
http://link.marktplaats.nl/377664406:wub:wub:wub
Die gaat niet voor onder de 3000 weg. dat bod staat namelijk al.
Heb je deze al gezien…
http://link.marktplaats.nl/3653884592100 vraagprijs, 2 jaar APK, weinig Km (volgens de ad dan), alleen geen LPG.
Er zijn toch wel veel groene in de aanbieding. ;)
rinus de boer
DeelnemerHet is en blijft een feit, tot 2000 Euries geen goede Monza.:( In ieder geval, niet eentje zonder werk.
rinus de boer
DeelnemerDit lijkt me een mooie A1 1/2 (het tussenmodel), maar is way out of league qua prijs.
rinus de boer
DeelnemerDan is nog een aardig boodschappenlijstje om te doen, Eric, zou je voor die auto “vallen”.
Over de gordelspanners kan ik zeggen, dat die vaak bij oudere Opels niet lekker werken. Ze rollen vaak niet lekker uit zichzelf terug (je moet ze vaak een handje helpen), ook in mijn Monza niet, en in de Kadett ook al niet. Alleen in de Rekord werken ze naar behoren. Maar het heeft voor de rest geen gevolgen voor de APK.
De rest zijn veel electrische problemen, zo te lezen. Zou zomaar oxidatie provblemen kunnen zijn, dus slechte contacten, enz. Misschien zelfs wel door de nattigheid, door jou geconstateert.
En dat tie problemen heeft met de brandstofvoorziening, is ook al niet lekker. En daarboven op dan nog het laswerk….
En de fan hoort bij het starten niet gelijk voluit te draaien (ik neem aan, de fan bij de radiateur). Dat is een viscofan, en die draait stationair maar heel langzaam.
Het zou, zeker voor die prijs, geen optie voor mij zijn.
rinus de boer
DeelnemerIs meestal een hele leuke meeting. Ik zit nog te twijfelen, of naar Oss, of naar 1ste HOCN meeting voor voorwielaangedreven Opels in Markelo. En uiteraard, all is depending on the weather.
rinus de boer
DeelnemerHee Sjors, mooie bak, man. Zuinig op zijn. Zoals Ron reeds zei, was toch wel het vlaggeschip van Opel toentertijd. En zoveel CD’s (Corps Diplomatique) zijn er niet gemaakt.
En ik wist niet, dat er een RDW keuringsstation zat in Zwijndrecht. Dat zit notabene in m’n achtertuin.
rinus de boer
DeelnemerIk vind de digitale klokken winkels van Opel er niet uit zien. Grof, heel erg banaal qua layout, en in de zon zie je er niks van.
Geef mij maar gewoon de klassieke ronde klokken, kan je haast blind aflezen. Zou ik een GSE met digidash hebben, zou ik er normale klokken in terug zetten.
Mijn mening maar.rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
maar euh……… tis nog lang geen winter,
denk dat de monza van champo wel voor de koude periode klaar is :thumbuptot die tijd, brom, brom, brom, op de ‘winter brommer’,
dat rijdt lekker goedkoop :DZekers te weten. Wat doet dat ongeveer? 1 op 20/25?
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Ik vind het echt knap Rinus hoe jij altijd die waardes voor de dag kunt toveren…1 op 11 met een 2500E automaat blijft me verbazen zelf 1 op 9 had ik bijzonder gevonden…
Als je die waardes al echt haalt,dan rij je niet maar doe je zuinigheids ritten maken,want ik ken niemand die zulke waarde haalt of zelf maar in de buurt komt.
Ga der bij een carby maar vanuit van 1 op 5/6 misschien op de lange reis 1 op 7 max 8.
De carby blokken zijn de grootste zuipers die je kunt vindenNee hoor, geen zuinigheidsritten, maar wel lange stukken, bij 110 a 120 Km p/u. constant. En ik tover niet, maar ik haal het echt wel. Laatste lange rit met de Monza door Duitsland zowat 800 km gehaald op 1 volle tank. Nog een paar liter over, maar gele lampje ging nog net niet branden (lichtte wel flauw op in een scherpe bocht).Ik sta er zelf ook versteld van. En op kortere stukken, dan bedoel ik stadsverkeer gemixt met snelweg, haal ik uiteraard ook lagere waardes, maar ik ben nooit echt lager uitgekomen dan 1 op 8. Bijvoorbeeld bij een toerrit, waar je veel secondaire en B-weggetjes rijdt, veel tempowisselingen hebt , stil staat en weer optrekt, enz, gaat het verbruik natuurlijk omhoog.
En die andere twee carb motoren die ik heb, hebben dat verbruik ook, wat ik neergepend heb. Op vakantie naar Praag, van mijn huis uit iets van 920 km, met de Rekord, 50 km voor de Tsjechische grens getankt. En toen ging er 65 liter in (dus nog 5 liter aanwezig). Ik had een reservetank bij me met 10 liter benzine, maar die heb ik niet gebruikt. Snelheid 100/110 km per uur gemiddeld.
En dus zat ik met m’n idee, dat een carb 6 pitter in de buurt van de 1 op 6 a 7 niet echt op het verkeerde pad.
En uiteraard heb je in de winter ietsje meer verbruik.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door asconahobbyist
@rinus
doe de D Kadet maar,en ik wel benieuwd naar!Zou zomaar kunnen. Vrouwlief is op vakantie dan, dus ik kan de auto zo meenemen en de Monza is misschien nog niet klaar. Die wordt geholpen aan de ziekte “steenslag”.
rinus de boer
DeelnemerAls het weer meezit, kom ik ook wel even langs. Met welke Opel, dat weet ik nog niet.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door pastry
waneer heb je eigenlijk een youngtimer?20 jaar en ouder.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door Ruud B
origineel gepost door Uniek
maar 1 ding koop NOOIT geen gislavet (of iets wat op deze naam lijkt)origineel gepost door GSE
En Gislavet is toch wel een redelijk bekende band,als die echt zo slecht geweest zouden zijn,dan was dat merk niet zo bekend geworden,maar das mijn visieIk heb een van mijn vorige auto’s (geen opel) in 6 jaar tijd 2 sets Gislavet versleten en dat was een prima band.
Maar ik hoor die verhalen ook over Conti’s…
De een zweert erbij en de ander vindt het niks.
Zal misschien ook wel per auto uitmaken.En rijstijl……
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
origineel gepost door rinus de boer
Is deze wat? Lijkt me een vrij strakke bak…http://link.marktplaats.nl/365388459
Misschien kun je nog wat de prijs afkrijgen.
Die ad had ik ook al bekeken en die ziet er wel goed uit!! Vraag me alleen af hoe hard die slubberatuers de tank leeg trekken.. Niet dat de injecties van toen echt goed waren, maar toch.
Gewoon gebruik? 1 op 7 moeten ze wel kunnen halen, denk ik. Geen ervaring met 6 pitter met carb. Ik zou het Andre eens moeten vragen, die heeft een 2.8 met carb in z’n Monza ligen.
4 pitters met carb heb ik wel ervaring mee. De Rekord doet 1 op 11/12 ongeveer, de Kadett 1 op 13/14. Carb is ook iets meer onderhoud (punten, rotor, condensator, afstellingen carb, eventueel schoonmaken, enz). Injectie heb je (meestal) geen omkijken naar.
rinus de boer
DeelnemerIs deze wat? Lijkt me een vrij strakke bak…
http://link.marktplaats.nl/365388459
Misschien kun je nog wat de prijs afkrijgen.
rinus de boer
DeelnemerYep, bodem en de rest onderkant staat daar ook mee in.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door charlois187
origineel gepost door rinus de boer
Is Eric nog (veel) goedkoper uit dan. :D:D:D Kan hij er voor het resterende geld, eventueel, nog een goede roestpreventie tegen aan gooien. Houdt tie nog over….Wat kost zo’n roestpreventie eigenlijk?
En met welk spul is het beste om de wagen mee te behandelen?Er zijn verschillende soorten behandelingen.
Holle delen worden meestal gedaan met (transperante) wax, dat blijft enigszins vloeibaar en daardoor dus flexibel. De mijne staat helemaal in dat goedje.
Voor de buitenkant (bodem, binnenschermen, enz.) zijn er ook weer verschillende oplossingen. De mijne staat in de Dinitrol.
Prijzen varieren, want hoe groter de auto, des te duurder de behandeling. Reken maar op 800 Euries om te beginnen.
Hier een interessant artikel, is wat ouder, maar nog steeds heel informatief. het bedrijf bestaat ook nog steeds.
[url=http://www.autozine.nl/text/224.html[/url]
rinus de boer
DeelnemerIs Eric nog (veel) goedkoper uit dan. :D:D:D Kan hij er voor het resterende geld, eventueel, nog een goede roestpreventie tegen aan gooien. Houdt tie nog over….
rinus de boer
DeelnemerVoor het geld van de winter bak, kun je je eigen Monza helemaal voor laten herverbouwen (bij wijze van spreken dan) :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerJammer, ben je net iets te laat.:(
rinus de boer
DeelnemerHet maakt niet uit wat je doet, zolang je er maar goed bij voelt.:thumbup
-
AuteurBerichten