rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: lekkage monza #17736739
    rinus de boer
    Deelnemer

    Overmatige condens duidt altijd op een lekkage, die er al geruime tijd zit. Heb je het tapijt al gelicht, of het eronder niet nat is?

    By the way….wat is een “chauffage”?

    In reactie op: schroefjes / klikpunten middenconsole (radio) #17752069
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zover ik weet… Radio eruit, knopjes van de schuifregelaars erafhalen. Dan kun je het middengedeelte eruit halen. Dat zit vastgeklikt, geen schroefjes geloof ik.

    In reactie op: Aankoop: Rekord E1 '79 #17743586
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon
    zal je ff helpen :thumbup

    origineel gepost door Paul GSi 16V
    Dit moet hem zijn dan, de foto zelf :

    Dus, ik zoek voor de bestuurderskant de stoel met de lichte bekleding zoals de rechtse. Alvast bedankt

    ;)

    Moet niet al te moeilijk zijn. Met deze kleur bekleding is de E1 vaak geleverd in de Luxus uitvoering. Berlina’s hebben een ander soort stoffering.

    In reactie op: mijn opel monza #17746470
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door winny
    uit ervaring weet ik dat het goed werkt . helaas werkt de schuifdak van deze wagen niet goed .;(
    hij gaat wel omhoog maar hij schuift niet naar achter,
    hij wil wel maar hij schuift niet door
    ik heb de auto pas:D en moet het een en ander nog nakijken.

    Errst het dak openzetten op de schuine stand.
    Dan de geleiderails en de glijblokjes inspuiten met WD40.
    Kabels aan de zijkanten goed inspuiten met WD40
    Tijdje laten staan, en dan voorzichting, stukje bij beetje, proberen.
    Zodra het weer niet gaat, gewoon weer inspuiten, enz. Vooral niks forceren, of kracht zetten.
    Eenmaal een stukje open, de geleiderails schoonmaken en inspuiten.

    Zo kreeg ik het schuifdak van m’n Rekord ook weer operationeel.

    In reactie op: wat voor versnellings bak onder 2.3 diesel ? #17749839
    rinus de boer
    Deelnemer

    Even een “dom” vraagje tussendoor. Is een dieselbak niet sterker?. Ik bedoel, een diesel levert meestal wat meer Newtonmetertjes, dus koppel, dan een benzinemotor. En zo’n diesel heeft toch 2 accu’s? Waarvoor is dat eigenlijk?

    In reactie op: mijn opel monza #17746467
    rinus de boer
    Deelnemer

    By the way….Ik zie dat je een windvanger voor je schuifdak hebt staan. Ik heb dat altijd een mooie accessoire gevonden. Werkt dat nou een beetje?

    In reactie op: garage gezocht #17748017
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij zijn er geoieg universele garages, vooral die al wat langer bestaan, die goed met oudere Opeltjes om kunnen gaan. Gewoon eentje zoeken met oudere monteurs. Daarom zit ik ook bij de mijne. Die mannen hebben deze auto’s toendertijd bij honderden in onderhoud gehad, en hebben dus een berg ervaring ermee.

    In reactie op: garage gezocht #17748002
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hee, die van mij is ook uit 85, hahahahahaha.

    In reactie op: mijn opel monza #17746463
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wit staat een Monza goed. Mooi exemplaar, deze, houden zo !! En idd, voor een totale GSE look, moeten de chroomdelen antraciet zijn, en een Recaro interieur erin.

    In reactie op: Projectje: Rekord D 1977 update:10/01/2011 #17733510
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, nou, als dit “naar eigen idee vormgeven” is… Het lijkt wel professioneel gedaan. Chapeau !!

    In reactie op: Rekord D 1978? #17745960
    rinus de boer
    Deelnemer

    3 ton is een hele boodschap, maar aan de andere kant…. Als er normaal mee omgegaan is, altijd netjes warm gereden, er is regulier onderhoud aan gedaan, heeft meestal veel lange stukken gelopen, dan hoeft er niks aan de hand te zijn. Ik had een collega, die had meer dan 6 ton op z’n blokje staan (Ascona), ook LPG. Dus kijk of het blok olie verbruikt, niet overmatig zweet, doe een compressietest, dan weet je meer over de conditie van het blok.

    En je kunt het blok tzt altijd vervangen door een andere CIH, dat past gewoon.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooioe auto, van binnen en buiten !! Ook de biesjes op de uitlaten zijn een mooi detail !!

    In reactie op: Aankoop: Rekord E1 '79 #17743574
    rinus de boer
    Deelnemer

    Hee leuk, eentje uit het zelfde bouwjaar als de mijne :D:D:D

    In reactie op: Jouw Bolide, de Winter door of gaat ie op Stal ? #17743138
    rinus de boer
    Deelnemer

    De Monza staat zowiezo altijd in de garage, en komt in de winter alleen met goed weer naar buiten. De Rekord en de Kadett staan buiten, en bij pekelen worden ze wekelijks schoongespoten. Bovendien staan ze alle drie dik in de roestpreventie en dit check ik elk half jaar op intactheid.

    In reactie op: Relais achterruitverwarming Monza #17742962
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door JIMMI ZRX
    Er zit nu een normaal relais in en de achterruitverwarming werkt wel maar ik moet de schakelaar dan vasthouden.

    Hee, dat heb ik ook in m’n A2. Niet dat ik de achterruitverwarming nu gebruik (eigenlijk nooit), maar volgens mij hoort het anders

    In reactie op: dit is mijn monza v8 #17473194
    rinus de boer
    Deelnemer

    Die motorkap en interieur zijn echt wanstaltig.

    In reactie op: wie weet er meer over deze commo #17742222
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij heeft deze al eens eerder op MP gestaan, nog geen eens zo gek lang gelden (vorig jaar of zo). En ik heb de auto, geloof iik, wel eens in het echt gezien. Ik dacht tijdens een familiedag van de HOCN, of zoiets. Zo’n auto in deze oorlogskleuren vergeet je niet snel. Het is in ieder geval niet mijn smaak. Ik zal de auto daarom toen niet aandachtig bekeken hebben, dus over de staat kan ik niks zeggen..

    In reactie op: schokdempers achter #17738214
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door charlois187

    origineel gepost door champo
    http://www.schokdempersonline.nl/nl/index.php?show=ws_sel&frm=art_am&mrk=OPEL&mdloms=MONZA%20A%20%2822_%29&mdl=MONZA%20A%20%2822_%29&typ=3.0%20GSE&cartypenr=01776&kenteken=48-HT-KK&grp_id=11

    acjhterdempers is een vervallen nummer.
    Ik neem aan dat ze dan niet meer verkrijgbaar zijn?

    Ik denk hetzelfde ……….

    In reactie op: Opel Monza bij Mobile voor 15000 euro #17739333
    rinus de boer
    Deelnemer

    Aha, weer wat geleerd. Een soort van “koelslangtuning” dus. :P:P:P

    In reactie op: Voetenbad #17713845
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door champo
    Mooi!! Zal binnenkort even informeren.

    Dank jullie wel.

    Als je ze besteld, vergeet dan de bijbehorende stofhoesjes niet mee te bestellen.

    In reactie op: Opel Monza bij Mobile voor 15000 euro #17739327
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, dat is geen “sight for sore eyes”, zoals de amerikanen zeggen. Wat een herverbouwd hok, een oude auto modern proberen te maken :puke Ik heb daar niks mis, hoe mooi dat ook gebeurd is. Die side-pipes slaan echt alles, dat kan alleen maar onder een USA muscle car, en dan alleen nog maar bepaalde modellen (zoals een Corvette). Maar ja, smaken verschillen (gelukkig). Wel erg mooie koelslangen, trouwens. Waar zouden die dingen te krijgen zijn?

    In reactie op: Voetenbad #17713841
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door champo
    Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto’s.

    Gelijk even een vraag tussendoor:

    Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?

    Taxatiebedrag is never nooit marktwaarde, want de marktwaarde is van veel factoren afhankelijk.
    Verkoopwaarde is meestal zo’n 75% van de tax. waarde. Maar, als je de auto niet getaxeerd hebt en dus niet all-risks verzekerd hebt, krijg je, als iemand anders de auto voor jou in de soep rijdt, alleen maar bij WA een dagwaarde. En dat is echt een schijntje (1000 tot 2000 Euro max.?)

    Dus alleen al hierom, is taxatie plus all-risks aan te raden, naast het feit, dat je auto dan ook is verzekerd voor een heleboel andere zaken, die niet onder een standaard WA vallen.

    Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.

    In reactie op: Voetenbad #17713833
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ron heeft een punt. Op je Monza zit geen afschrijving meer. Sterker nog, bij goed onderhoud, dat helemaal niet zo erg veel kost, en in goede staat houden, kan de auto zelfs meer waard worden. Elk jaar zijn er minder, die afgerost worden door “verkeerde lieden”, en dus in de shredder verdwijnen.

    In reactie op: schokdempers achter #17738208
    rinus de boer
    Deelnemer

    De meeste grote merken hebben ze niet meer , Mario. Misschien heeft Gabriel ze nog. Ik weet het voor de rest niet echt zeker, maar ik denk, dat ze van de Rekord E(1) ook passen.

    In reactie op: Een Senator rijder erbij ! #17728498
    rinus de boer
    Deelnemer

    Waar haal je dat textiel tape?

25 berichten aan het bekijken - 551 tot 575 (van in totaal 1,087)