Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerOvermatige condens duidt altijd op een lekkage, die er al geruime tijd zit. Heb je het tapijt al gelicht, of het eronder niet nat is?
By the way….wat is een “chauffage”?
rinus de boer
DeelnemerZover ik weet… Radio eruit, knopjes van de schuifregelaars erafhalen. Dan kun je het middengedeelte eruit halen. Dat zit vastgeklikt, geen schroefjes geloof ik.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
zal je ff helpen :thumbuporigineel gepost door Paul GSi 16V
Dit moet hem zijn dan, de foto zelf :

Dus, ik zoek voor de bestuurderskant de stoel met de lichte bekleding zoals de rechtse. Alvast bedankt;)
Moet niet al te moeilijk zijn. Met deze kleur bekleding is de E1 vaak geleverd in de Luxus uitvoering. Berlina’s hebben een ander soort stoffering.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door winny
uit ervaring weet ik dat het goed werkt . helaas werkt de schuifdak van deze wagen niet goed .;(
hij gaat wel omhoog maar hij schuift niet naar achter,
hij wil wel maar hij schuift niet door
ik heb de auto pas:D en moet het een en ander nog nakijken.Errst het dak openzetten op de schuine stand.
Dan de geleiderails en de glijblokjes inspuiten met WD40.
Kabels aan de zijkanten goed inspuiten met WD40
Tijdje laten staan, en dan voorzichting, stukje bij beetje, proberen.
Zodra het weer niet gaat, gewoon weer inspuiten, enz. Vooral niks forceren, of kracht zetten.
Eenmaal een stukje open, de geleiderails schoonmaken en inspuiten.Zo kreeg ik het schuifdak van m’n Rekord ook weer operationeel.
rinus de boer
DeelnemerEven een “dom” vraagje tussendoor. Is een dieselbak niet sterker?. Ik bedoel, een diesel levert meestal wat meer Newtonmetertjes, dus koppel, dan een benzinemotor. En zo’n diesel heeft toch 2 accu’s? Waarvoor is dat eigenlijk?
rinus de boer
DeelnemerBy the way….Ik zie dat je een windvanger voor je schuifdak hebt staan. Ik heb dat altijd een mooie accessoire gevonden. Werkt dat nou een beetje?
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij zijn er geoieg universele garages, vooral die al wat langer bestaan, die goed met oudere Opeltjes om kunnen gaan. Gewoon eentje zoeken met oudere monteurs. Daarom zit ik ook bij de mijne. Die mannen hebben deze auto’s toendertijd bij honderden in onderhoud gehad, en hebben dus een berg ervaring ermee.
rinus de boer
DeelnemerHee, die van mij is ook uit 85, hahahahahaha.
rinus de boer
DeelnemerWit staat een Monza goed. Mooi exemplaar, deze, houden zo !! En idd, voor een totale GSE look, moeten de chroomdelen antraciet zijn, en een Recaro interieur erin.
rinus de boer
DeelnemerNou, nou, als dit “naar eigen idee vormgeven” is… Het lijkt wel professioneel gedaan. Chapeau !!
rinus de boer
Deelnemer3 ton is een hele boodschap, maar aan de andere kant…. Als er normaal mee omgegaan is, altijd netjes warm gereden, er is regulier onderhoud aan gedaan, heeft meestal veel lange stukken gelopen, dan hoeft er niks aan de hand te zijn. Ik had een collega, die had meer dan 6 ton op z’n blokje staan (Ascona), ook LPG. Dus kijk of het blok olie verbruikt, niet overmatig zweet, doe een compressietest, dan weet je meer over de conditie van het blok.
En je kunt het blok tzt altijd vervangen door een andere CIH, dat past gewoon.
19 oktober 2010 om 06:56 In reactie op: nieuwe aanwinst diplo-B verkocht en weer wat totaal nieuws #17735135rinus de boer
DeelnemerMooioe auto, van binnen en buiten !! Ook de biesjes op de uitlaten zijn een mooi detail !!
rinus de boer
DeelnemerHee leuk, eentje uit het zelfde bouwjaar als de mijne :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerDe Monza staat zowiezo altijd in de garage, en komt in de winter alleen met goed weer naar buiten. De Rekord en de Kadett staan buiten, en bij pekelen worden ze wekelijks schoongespoten. Bovendien staan ze alle drie dik in de roestpreventie en dit check ik elk half jaar op intactheid.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door JIMMI ZRX
Er zit nu een normaal relais in en de achterruitverwarming werkt wel maar ik moet de schakelaar dan vasthouden.Hee, dat heb ik ook in m’n A2. Niet dat ik de achterruitverwarming nu gebruik (eigenlijk nooit), maar volgens mij hoort het anders
rinus de boer
DeelnemerDie motorkap en interieur zijn echt wanstaltig.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij heeft deze al eens eerder op MP gestaan, nog geen eens zo gek lang gelden (vorig jaar of zo). En ik heb de auto, geloof iik, wel eens in het echt gezien. Ik dacht tijdens een familiedag van de HOCN, of zoiets. Zo’n auto in deze oorlogskleuren vergeet je niet snel. Het is in ieder geval niet mijn smaak. Ik zal de auto daarom toen niet aandachtig bekeken hebben, dus over de staat kan ik niks zeggen..
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door charlois187
origineel gepost door champo
http://www.schokdempersonline.nl/nl/index.php?show=ws_sel&frm=art_am&mrk=OPEL&mdloms=MONZA%20A%20%2822_%29&mdl=MONZA%20A%20%2822_%29&typ=3.0%20GSE&cartypenr=01776&kenteken=48-HT-KK&grp_id=11acjhterdempers is een vervallen nummer.
Ik neem aan dat ze dan niet meer verkrijgbaar zijn?Ik denk hetzelfde ……….
rinus de boer
DeelnemerAha, weer wat geleerd. Een soort van “koelslangtuning” dus. :P:P:P
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Mooi!! Zal binnenkort even informeren.Dank jullie wel.
Als je ze besteld, vergeet dan de bijbehorende stofhoesjes niet mee te bestellen.
rinus de boer
DeelnemerNou, dat is geen “sight for sore eyes”, zoals de amerikanen zeggen. Wat een herverbouwd hok, een oude auto modern proberen te maken :puke Ik heb daar niks mis, hoe mooi dat ook gebeurd is. Die side-pipes slaan echt alles, dat kan alleen maar onder een USA muscle car, en dan alleen nog maar bepaalde modellen (zoals een Corvette). Maar ja, smaken verschillen (gelukkig). Wel erg mooie koelslangen, trouwens. Waar zouden die dingen te krijgen zijn?
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Taxatie is inderdaad een punt van aandacht die al op mijn lijst staat. Alleen als ik hem zelf niet in de prak rijd maar verkoop, is de taxatie niet echt het document om de verkoop prijs vast te stellen. Op het rapport staat dan misschien 8000 euro en de prijs die je beurt is misschien in de 5000. Blijft een lastig pakket met die oude auto’s.Gelijk even een vraag tussendoor:
Wat zijn goeie schokbrekers voor voor en waar kan ik die bestellen? Ook heb ik graag veren die iets stugger zijn, maar niet lage veren. Of is het beter om van die rubbers tussen de veren te zetten?
Taxatiebedrag is never nooit marktwaarde, want de marktwaarde is van veel factoren afhankelijk.
Verkoopwaarde is meestal zo’n 75% van de tax. waarde. Maar, als je de auto niet getaxeerd hebt en dus niet all-risks verzekerd hebt, krijg je, als iemand anders de auto voor jou in de soep rijdt, alleen maar bij WA een dagwaarde. En dat is echt een schijntje (1000 tot 2000 Euro max.?)Dus alleen al hierom, is taxatie plus all-risks aan te raden, naast het feit, dat je auto dan ook is verzekerd voor een heleboel andere zaken, die niet onder een standaard WA vallen.
Voor schokdempers zijn niet zo problematisch te verkrijgen als de achterdempers. Volgens mij heeft o.a. Monroe die nog gewoon in het leverringspromgramma. Zijn oliegevulde dempers.
rinus de boer
DeelnemerRon heeft een punt. Op je Monza zit geen afschrijving meer. Sterker nog, bij goed onderhoud, dat helemaal niet zo erg veel kost, en in goede staat houden, kan de auto zelfs meer waard worden. Elk jaar zijn er minder, die afgerost worden door “verkeerde lieden”, en dus in de shredder verdwijnen.
rinus de boer
DeelnemerDe meeste grote merken hebben ze niet meer , Mario. Misschien heeft Gabriel ze nog. Ik weet het voor de rest niet echt zeker, maar ik denk, dat ze van de Rekord E(1) ook passen.
rinus de boer
DeelnemerWaar haal je dat textiel tape?
-
AuteurBerichten