rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: welke onderdelen zijn universeel? #17758305
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het middenstuk en de einddemper van de E1 is bij alle types gelijk. Alleen de (lange) voorpijp is anders bij de 1700 en 1900 motoren, en die is niet meer via de normale kanalen te verkrijgen. Die van de 2.0 liter wel. Ik heb vorig jaar midden en einddemper vervangen, en bijelkaar was het net 100 euries aan uitlaatdelen. Dus op de voorpijp van de 1700/1900 na, zijn de uitlaatdelen zijn gewoon nog goed te verkrijgen, dus waarom 2de hands?

    In reactie op: Begonnen aan harttransplantatie #17758034
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    Die 24V has er direct ingelegen als het hier in België mocht, maar ik werk zelf in een keuringsstation en ik kan dan moeilijk zelf met een omgebouwde wagen rondrijden.

    En dat is dan zeker ook de reden, waaom Belgen heel veel tuning doen aan het koetswerk en/of interieur, maar het blok ongemoeid laten. Zoals ik zo vaak gezien heb op meetings.

    Veel succes met je transplantatie. En ik zou zeker je oude blok bekijken, waar de tik vandaan komt. Het zou zomaar eens het backend lager kunnen zijn, en dat is goedkoop te vervamgen (info van een vriend van mij)

    In reactie op: gele koplampen voor Opel Monza #17757725
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ze adverteren op eBay, en als je iets zoekt, dat niet op eBay staat, zal je moeten bellen.

    Of je moet per ongeluk het partnummer weten, dan kun je dat invullen op de site.

    Ik heb er een paar keer iets besteld, maar wel via eBay, en dat ging altijd goed.

    Aan de andwere kant ben ik blij met Rob van Opel4Ever. heeft volgens mij net zoveel voor de Monza als die gasten in Trier.

    In reactie op: engelse lampen commodore? #17757665
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zet eens een vraag uit op dit forum…

    http://www.vodc.co.uk/forum.php

    Je moet je wel even registreren.

    In reactie op: gele koplampen voor Opel Monza #17757723
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik vraag me af, of dit straks APK waardig nog is. Ik heb gehoord, dat gele koplampen (zoals in Frankrijk gebruikelijk was), straks niet meer in Nederland mag. Dan mag er alleen nog maar wit licht gevoerd worden. Volgens mij is de Monza met gele koplampen ook niet als type goedgekeurd in Nederland, zoals de DS en vele andere oudere Franse auto’s, dat wel zijn..

    Ik zou het e.e.a. even uitzoeken, voordat je met de ombouw begint, Mario.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367103
    rinus de boer
    Deelnemer

    In mijn dorp de allereerste Sennie gespot. De beste man had eerst een behoorlijk rotte Rekord E2, maar nu een Sennie A1 (lichtblauw met donkerblauw biesje). Ga de auto van de week eens beter bekijken.

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679072
    rinus de boer
    Deelnemer

    Wordt het straks Monza tehuis Ron? ;););)

    In reactie op: schuif/kanteldak Monza #17756182
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon
    was in de buurt bij zo’n webasto dakdekker :D

    als je de maat doorgeeft van dat rubber/vilt
    gaat ie ff kijke of die nog te krijgen is,
    deze komt niet van de rol.

    je hebt u2u, jan ;)

    Oh, men heeft mij altijd verteld, dat het op “een rol”zat. Ik heb het ooit eens bij een Manta van mij vervangen, en toen kwam het idd van een rol af. Was niet helemaal het zelfde spul, maar toen het er eenmaal opzat, zag je het verschil niet meer, en functioneerde even goed. Dat spul kwam toen ook van een dakdekker vandaan (die er jammer genoeg niet meer is).

    Maar misschien goed om te weten voor in de toekomst, als die dakdekker van jou het nog wel kan verkrijgen.

    Raar eigenlijk….er zijn duizenden en duizenden van die dakjes gemaakt, en dat afdichtvilt is niet normaal te krijgen.

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679068
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Uniek

    origineel gepost door rinus de boer
    Als tie droog staat, kun je er ook lekkerder aan werken, zeker in de komende koude tijd.

    En ik vind, dat elke Monza, mits nog economisch en technisch behapbaar, het verdient om gered te worden.

    ik zoek nog een weldoener:P:D

    Tja, wie niet………….:P:P:P

    In reactie op: schroefjes / klikpunten middenconsole (radio) #17752092
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zooo, dat gaat niet in je kouwe kleren zitten !! Veel sterkte dan met de revalidatie !!

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679066
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als tie droog staat, kun je er ook lekkerder aan werken, zeker in de komende koude tijd.

    En ik vind, dat elke Monza, mits nog economisch en technisch behapbaar, het verdient om gered te worden.

    In reactie op: schroefjes / klikpunten middenconsole (radio) #17752082
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door charlois187
    digitaal klokje is inderdaad vanaf 1981 (a-1 buitenkant a-2 dashboard) te verkrijgen als klantenoptie.

    Zo bedoelde ik het ook.

    @ Autounion. Heeft niet iemand van het forum zo’n wijzerklokje liggen. Ik heb het toen ook via een forumlid verkregen.

    In reactie op: schuif/kanteldak Monza #17756178
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dat wat je op eBay hebt gevonden, is niet het spul wat rond het dakje zit. Als ik zo op de foto kijk, is het ook te kort. Wat rond het dakje zit, kun je per strekkende meter kopen, het zit op een rol.

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679062
    rinus de boer
    Deelnemer

    TLC = Tenderness, Love & Care :):):)

    De term wordt in Engeland gebruikt voor auto’s die nog het een en ander nodig hebben om weer op de weg te kunnen.

    In reactie op: schroefjes / klikpunten middenconsole (radio) #17752078
    rinus de boer
    Deelnemer

    Klokje met wijzers werd geleverd tot in modeljaar 1984, zover ik weet. Daarna, in 1985 dus, kwam het digiklokje (als standaard) in het dashboard.

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679060
    rinus de boer
    Deelnemer

    Deze auto heeft nog een boel TLC nodig, maar in Engeland zouden ze deze Monza een eitje vinden qua restauratie.

    In reactie op: schuif/kanteldak Monza #17756172
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het is eigenlijk geen rubber, maar een soort vilt met een kunstststof pees erin. Het vilt gaat kapot, en de pees komt eruit zetten (is gewoon slijtage c.q. verteren van de viltlaag) Bij mij is het gelukkig maar over een paar mm lengte kapot.
    Het heeft als hoofdfunctie niet de waterafdichting, maar het is meer om windgeruis te voorkomen.

    Dit spul (of iets wat er erg op lijkt) moet je kunnen verkrijgen bij een opendaken fabrikant c.q. leverancier, zoals Webasto. Bij Opel zelf zal wel moeilijk worden. Wel eens geprobeerd in het verleden, maar nul op het rekest gekregen.

    In reactie op: Voetenbad #17713880
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door champo
    Ik heb ook vrienden die monteur zijn, maar die zijn vaak druk en hebben geen w/p waar ze mogen beunen.

    jij heb een garage, en je hebt vrienden die monteur zijn, ze kunnen best ff kijke, en evt maken, zo niet, geen echte vrienden :hmmz

    die wagens van mij zien geen ‘garage’,
    probeer alles zoveel mogelijk in ‘eigen beheer’ te houden,
    en op die manier ook mijn geldbuidel :D

    werkplaats-uren zijn duur, 50-60 euro per uur moet je nie van schrikken, btw hier en daaro erbij op,
    zien de rekeningen van een andere regelmatig onder m’n ogen,
    nee dankjewel :agent

    Zou je een beetje moeten nuanceren, denk ik. Kleine dingen doe ik zelf ook. Maar gewoon regulier onderhoud en echte reparaties, daar gaan ze voor naar de garage, en qua kosten valt dat alllemaal wel mee. Soms moet ik zelf de onderdelen regelen (als ze niet meer via de normale kanalen te verkrijgen zijn), maar dat is weer een deel van de sport en de hobby. Daarom heb ik het nodige ook als spare op de plank liggen.

    Gisteren nog de Rekord voor een grote beurt, en dat was alles bij elkaar 275 Euro. Staat in geen verhouding tot een moderne auto, ben je vaak meer voor kwijt. En de zekerheid dat het goed gebeurt, vind ik ook wat waard. En mocht het eventueel zo zijn, dat er roch iets niet goed is, dan kun je reklameren, en dan wordt het (in ieder geval bij mijn garage) gratis opgelost, en met de nodige verontschuldigingen.

    Daarnaast vind ik, dat als je het onderhoud en reparaties niet kan betalen, moet je geen oldie rijden. Oldies kunnen gewoon wat meer onderhoud- en reparatiegevoelig zijn (kortere intervallen, enz,). Maar ook voor moderne auto’s geldt, dat je geld moet reserveren voor onderhoud en eventuele reparatie. Mijn bescheiden mening maar. ;););)

    In reactie op: 'Koopjes' op ebay, nu of nooit :-) #17753600
    rinus de boer
    Deelnemer

    :o Ik snap het al, dat ding heeft 24 karaats vergulde aansluitpinnen. Corroderen niet, dus bij lekkage blijft tie werken.:D:D:D

    In reactie op: Voetenbad #17713865
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb de originele Ronals, in goede conditie, ook nog liggen in de garage (echter zonder banden, die komen er ooit wel weer eens op). Ik doe ze niet weg, want ze eten geen brood.

    In reactie op: Voetenbad #17713860
    rinus de boer
    Deelnemer

    origineel gepost door Uniek

    origineel gepost door rinus de boer
    Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z’n poten, want de ET waarde is lager.

    Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde.

    En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.

    welke bandenmaat horen bij de originele ronals?

    Je had van fabriek uit 2 smaken. Of 14 inch, met ik dacht 185/70, en als klanten optie 15 inch met 205/60. Merk band vanaf fabriek uit weet ik niet zeker, maar heel veel Opels werden toendertijd op Continentals of Michelin als eerste band gezet. Volgens mij kon je kiezen bij de dealer.

    In reactie op: Voetenbad #17713858
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb ook BMW velgen eronder, maar deze zijn gewoon dezelfde maat als de originele Ronals. Ik heb er dus ook gewoon dezelfde maat banden erondergezet, dwz 195-70 14. En ik heb nergens last van, alleen staat de auto nu iets wijder op z’n poten, want de ET waarde is lager.

    Maar ga je een grotere maat BMW vellg nemen in combinatie met een bredere band, dan krijg je de effecten die jij ondervindt. Zou je dezelfde maat velg en band eronder willen, dan moet je uitwijken naar een andere velg met een hogere ET waarde, die dichter bij het origineel komt (ergens een ET van rond de 40 dacht ik).

    En even terzijde of het nu mooi is of niet, zet de auto maar eens op de originele Ronals, en je rijdt waarschijnlijk al een stuk beter.

    In reactie op: schroefjes / klikpunten middenconsole (radio) #17752075
    rinus de boer
    Deelnemer

    En hij heeft airco (al dan niet werkend). :):):) En digiklokje, dat ik vervangen heb door eentje met wijzers. Vind ik mooier en makkelijker af te lezen. (en bovendien had de verlichting van mijn digiklokje een eigen leven, dan brandde het wel, dan weer niet, en wat ik ook eraan deed, het bleef een eigen leven leiden).

    In reactie op: Voetenbad #17713854
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als ik het allemaal zo hoor, vraag ik me af:

    1. of de auto wel goed uitgelijnd is.
    2. of er eigenlijk niet een te brede band/velg combinatie op de autoi zit. Het staat dan wel stoer, maar je bent dan ook meer gevoelig voor sporen, aquaplanning, enz.

    Ik weet niet of het rare effecten heeft, als de vacuumslangen omgekeerd gemonteerd zitten. Wat ik wel weet, is dat ze goed aangesloten moeten zijn en niet lek, want dat heeft wel gevolgen.

    Trouwens, met dit soort klachten, had de mijne allang bij de bandenboer en/of garage gestaan. Ik ga daar zelf niet aan klooien, vooral niet als ik denk, dat mijn veiligheid (en van mijn mede-weggebruikers) daardoor in het geding zou kunnen komen (want remmen/rijgedrag)

    In reactie op: Voetenbad #17713847
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zitten aan de bovenkant van de dempers, volgs mij. Je koopt ze per setje voor links en rechts.

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 1,087)