Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerIk vind hem niet verkeerd. Zo had misschien de A3 eruit kunnen zien.
rinus de boer
DeelnemerHahahaha. In Rusland vind je veel van dit soort “gedrochten”. Ze hebben daar een rare smaak qua tuning, en omdat het meestal zo goedkoop mogelijk moet, worden er de vreemdste materialen gebruikt. Ik heb wat rare apparaten gezien daar in Rusland. Ook links en rechts sturend rijdt daar dwars door elkaar heen.
99% van de Russen kent de Monza nog geen eens. Ik heb wel eens foto’s aan onze vrienden en kennissen laten zien, maar die herkenden de auto niet. De auto is ook nooit officieel naar Rusland ge-exporteerd (was nog in de communistische tijd). De Calibra daarintegen wel. Die zijn na de val in 1990 toch in redelijke getale richting Rusland gegaan (meestal als tweedehands). Rusland kent een grote Calibra club (zo’n duizend leden !!!).
By the way….er rijdt daar ook een electrische, roodkleurige, Monza. Ook al zo’n “project”.
rinus de boer
DeelnemerMocht de auto inderdaad in Litouwen zijn beland, dan zal ik eens rondkijken straks. 2de week van januari zit ik daar hoogstwaarschijnlijk.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1820278&tid=138772&author=FrankDruten]Ik wil in de paar vrije dagen na de kerst alle holle ruimtes in mijn Commodore gaan behandelen. Bestaat er ook een soort “tectyleerschema” van mijn auto? of heeft iemand een overzichtje waar alle ruimtes zijn die ingespoten moeten worden?
[/rquote]Gewoon alle holle ruimten inspuiten, heb je geen schema voor nodig. Dus kokers, dorpels, deuren, de hele santekraam. En beter te veel dan te weing. Dus in een paar lagen, met elke keer even een nacht ertussen, zodat hetb overal in en tussen kan vloeien.
Geen ervaring met het door jou genoemde merk (Ron dus duidelijk wel), maar het mooiste is, als het te gebruiken middel enigszins flexibel (zacht) blijft. Er zijn legio merken, die roestpreventieve middelen hebben.
Bij mijn Monza zijn alle holle ruimten superdik behandeld met transperante wax (al door de eerste eigenaar gedaan, 26 jaar geleden) en dat is altijd netjes met nabehandelingen bijgehouden. Bodem en wielkasten zijn gedaan met Dinitrol. Elk half jaar kontroleren of er geen stukjes zijn losgelaten (vooral na en voor de winter) scheelt daarna ook een boel roest-trammelant.
rinus de boer
DeelnemerKan natuurlijk zijn, dat de bougies er al een hele lange tijd ingezeten hebben. Sommige mensen nemen het niet zo nauw met het onderhoud van hun oldie. Dus goed van je, dat je alles aan het vernieuwen bent, voorkom je een boel narigheid mee. Doe ik ook altijd, als een een “nieuwe” oldie hebt aangeschaft. :thumbup
rinus de boer
DeelnemerEen E blok heeft zelfstellende kleppen, dus daar hoef je (als het goed is) eigenlijk nooit wat aan te doen. Ook de ontsteking wordt geregeld door het motormanagement.
Contactpuntjes hoef je ook eigenlijk nooit te vervangen. Het blok is hetzelfde als in de Manta, en daar heb ik nog nooit wat aan laten stellen.Mocht het ooit echt mis zijn, of als de boel uit elkaar is geweest, dan moeten de kleppen met lopend , op bedrijfstemperatuur zijnd, blok terug naar hun basispositie worden gebracht. Volgens mij 0.3 mm in en 0.3 mm uit.
rinus de boer
DeelnemerHier word ik dus bijzonder opgewonden van. Zeer zeker in het echt.
Dit moet ooit nog eens in de garage komen te staan.
rinus de boer
DeelnemerGaaf model en een super zeldzaam ding. Als er 10 in Nederland zijn, is het veel. Mooi origineel houden, brengt de auto later weer het meeste op bij verkoop, als je dat van plan bent.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Mwa dorpels bij Opels van die jaren rotten allemaal Kadett/Rekord/Manta enz enz..Sideskirts ziet gewoon veel beter uit,na mijn idee.
waren ook op die plek en waar dorpel naar achterscherm overging slecht.Weet ik wel, maar zonder die skirts zie je het sneller en kun je de roestschade beperkt houden.
En ook Opels van recenter datum, hoor. Calibra’s en Vectra’s kunnen er ook wat van.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door senatorman
Vandaag maar even bezig geweest met hetgeen er achter mijn zijskirts schuil ging.Er waren in de loop der jaren twee gaten ontstaan in het achterste gedeelte van mijn rechterdorpel. Vooraan zag alles er nog als niet uit, alleen des te dichter bij het achterwiel werdt het steeds krokanter.
Daarom ben ik niet zo kapot van zij-skirts. Daar achter kan van alles gebeuren.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door champo
Ik heb net de midden console er weer in zitten en nu met de kou merk ik dat de kachel weinig doet. Ook merk ik dat de aanjager eigenlijk alleen maar stroom trekt i.p.v. blaast, dus ik gok dat het dashboard er bij mij ook eruit mag…. Kan ik ook gelijk een mooi plekje voor de computers zoeken. Die liggen nu onder het tapijt.:hmmzNog meer hobby
Wiellager rechts voor en het middenas lager voor het gebrom(hoop dat dat het is). Ook even andere wielen. Nu heb ik er smalle wielen onder zitten en de wagen trekt niet meer en gaat ook niet alle kanten op met een beetje spoorvorming.
Andere wielen hebben dan toch effect gehad :P:P
Ik ben ook geen fan van dashboardwerk, maar ik heb toentertijd bij aanschaf overal nieuwe lampjes ingezet, ook onder de schakelcoulisse. Maar dan moet je echt goed uitkijken, dat niks afbreekt. Al dat kunststof is best wel teer.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door GSE
Weet je niet hoe je auto werkt hehehe:PNou, er staan wel een paar dingen in, die handig zijn om te weten. Zoals dat ventilatiesysteem, met die schuiven onder het dashboard bij het stuur. Dat zie je niet in elke auto, zelfs niet bij andere Opels, dat is best wel apart.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door eccabrio
Beste mensen,Verdampen heb ik niets mee te maken, het is een injectie en geen carburateur met vlotter zoals jullie beschrijven.
Het is inderdaad warm 1 keer sleutel draaien en wat langer aanhouden voordat hij aanslaat.
Ontstekeing en CO afgesteld maar geeft geen verandering.
Ik praat over injectie, hoor. Accepteer het gewoon maar, het hoort een beetje bij de Monza/Sennie. Ik heb de mijne al meer dan 4 jaar, en hij heeft nooit anders gedaan. Trouwens, mijn Calibra’s hadden het ook. Onsteking en CO hebben er niets mee te maken.
rinus de boer
DeelnemerHet is geen kwestie van slecht starten, zo in de trant van 20 x de sleutel omdraaien… Alleen zoals gezegd, zijn er condities waarop het iets langer duurt, voordat het blok aanslaat bij gewoon de eerste keer de sleutel omdraaien. Ik heb er meer mensen over gehoord.
rinus de boer
DeelnemerBeetje een kwaaltje bij de Monza. Bij koude start gelijk aanspringen (zelfs na 6,7 weken), bij warme start, gelijk na uitzetten , ook gelijk aanspringen, maar als je een kwartiertje of meer wacht, en daarna weer starten, heb je iets langer tijd nodig, voordat het blok aanspringt.
Dat het blok daarna even hoger in toeren draait, en daarna terugvalt naar normaal stationair, is ook normaal.
Maar 20 keer rondraaien is ook weer een beetje te veel van het goede.
Oh ja, ik draai de sleutel altijd pas door naar starten, wanneer het oranje tanklichtje op het dashboard uitgaat. Tegen die tijd heeft het boordcircuit zich, electrisch gezien, gestabiliseerd. Heb ik eens gehoord van een monteur.
rinus de boer
Deelnemerorigineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
Zelfde kleur als de mijne, Heliosblau. Ziet er an sich niet verkeerd uit.Klikkie doen ……voor meer grijze foto’s ;)
Yep, nu zie ik het kleurverschil ook goed. Wel een aardige auto, denk ik. Alleen skirts in kleur, dat is niet origineel, toch?
rinus de boer
DeelnemerEn anders op een beurs of zo scoren, kom je ze nog wel eens tegen. De mijne zat gelukkig nog steeds bij de auto.
rinus de boer
DeelnemerZo heb ik toentertijd een Calibramodel helemaal hetzelfde gemaakt als degene, die ik toen bezat. Was leuk om te doen, al ging er wel wat tijd inzitten.
rinus de boer
DeelnemerTrouwens, Ron, heb je het model wel eens aandachtig bekeken?
Het is een rare mix. De onderkant is van een A1 (want vlamdover in de voorpijpen) en het interieur is ook uit de A1, terwijl het koetswerk van de A2 is. Beetje een omgekeerde wereld in vergelijking in het echt :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerZelfde kleur als de mijne, Heliosblau. Ziet er an sich niet verkeerd uit.
rinus de boer
Deelnemer:D:D:D:D Hee, Ron, die is goed !!!!:D:D:D:D:jerry:jerry:jerry
Ik heb dezelfde staan, ook nog in de verplaatsbare loods, op de boekenkast in de slaapkamer.
Deze modellen waren eigenlijk alleen bedoeld als relatiegeschenk, en nooit bedoelt voor in de normale handel. Ik heb hem een paar jaar gelden gekocht op de HOCN familiedag.
De A1 van Minichamps (1 op 43) is trouwens wel een stuk mooier in detaillering.
rinus de boer
DeelnemerGefeliciteerd met je aanwinst, Ron. We wachten op de pics !!
rinus de boer
DeelnemerMooi apparaat. Die zullen niet veel geleverd zijn.
rinus de boer
DeelnemerVraag ik me af hoe die Manta erbij staat………
rinus de boer
DeelnemerOpel4ever heeft die benzinedoppen wel liggen, radiateuren ook. Sennie en Commo C benzinedoppen zouden moeten passen.
Verschil ook bij A1 radiateuren is de vulopening op de radiateur. De radiateur van de A2 heeft die niet, dat systeem wordt bijgevuld via het expansievat.
-
AuteurBerichten