Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerJe kan een radiateur laten repareren. D’r zijn bedrijven, die zelfs het gehele “honingraat” gedeelte vervangen. Een lekje kun je laten dichtsolderen. Of dit een permanente oplossing is……..dat weet ik niet. Gooi in ieder geval niet van de chemische stopmiddeltjes erin, die verstoppen alleen maar je koelsysteem.
rinus de boer
DeelnemerBij mijn Rekord duurt het ook vrij lang, afhankelijk van hoe de ruit beslagen is.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1850333&tid=139324&author=champo][rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm….
Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).
En anders… Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?[/rquote]
Koppeling in het div? :hmmz. Zolang de auto rolt, dan draait de achteras ook. Met de koppeling in wordt er alleen geen kracht van de kruk op de bak gezet.
Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.[/rquote]
Zo bedoel ik het ok. :thumbup
rinus de boer
DeelnemerZomaar een brainstorm….
Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).
En anders… Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?
rinus de boer
DeelnemerIk denk, dat dit wel gerepareerd kan worden. Ik zie bij mijn plaatwerker, dat hij verschillende materialen gebruikt om de diverse spoilers te repareren c.q. op te vullen. Hangt af van welk kunststof de spoiler gemaakt is. Het is toch zo’n “zachte” spoiler?
rinus de boer
DeelnemerJe kan het “treffen”. In 1985 was inderdaad de invoering van koppen met harde zetels. Is het een vroege 85’er, dan heb je kans dat de kop nog zachte zetels heeft. Mijn Monza is namelijk ook uit (mei) 85, en daar heb ik nog geen P op kunnen ontdekken op de kop.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1850046&tid=132008&author=MonzaRon]quote=Jigsaw
deze zouden ook erg goed moeten zijn:weet alleen niet of ze harder/zachter zijn dan de originele

hier dan de foto van de voor schokbrekers van eb ;)[/rquote]
Dit zijn trouwens voordempers. Die zijn nog regulier te verkrijgen.
rinus de boer
DeelnemerMisschien is het gewoon een voorbeeld foto. Volgens mij moeten het toch een soort pennen zijn met schroefdraad, aan de bovenkant?
Het klopt wel, dat de voordempers oliegedempt zijn, en de achterdempers gas. Ik ga er zowiezo tzt eens achter aan. Als het maar een kleine batch is, die weer geproduceerd is, is het wel handig om ze op de plank te hebben, voor in het geval dat.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij nog een originele Nederlander ook, en ook nog een Berlina. Ziet er op de foto’s niet verkeerd uit.
rinus de boer
DeelnemerJa, dat zag ik ook. Eerst kreeg je een plaatje met vervallen nummers (zie eerder in dit draadje), maar nu krijg je gewoon weer dat ze weer te bestellen zijn, van het merk Gabriel. En dat is echt een A-merk. Zou die er weer een batch van gemaakt hebben?
rinus de boer
DeelnemerBest mooie velgen, hoewel ik ze persoonlijk te groot vind. Zwarte velgen onder een zwarte auto maakt het wel errug zwart. Misschien zilver hart en zwarte rand? Lijkt me wel mooi. Vallen ze op.
rinus de boer
DeelnemerOpel4ever heeft de benzinetanks gewoon in het assortiment zitten. En nee, er zijn geen kunststoftanks voor de Monza. Die zijn er pas gekomen bij de Vectra/Calibra, dacht ik.
19 januari 2011 om 09:15 In reactie op: Groot internationaal Opel Treffen 2011, 17 april (Dronten) #17778740rinus de boer
DeelnemerUiteraard ben ik daar weer.
rinus de boer
DeelnemerRaar, maar het VW wereldje leeft juist erg sterk, heb ik de indruk. Die meetings zijn ook altijd “uitgebreider” en hebben grote opkomsten. Misschien meer een soort van ” way of life” bij die VW-ers dan bij de Opelers?
Maar hoe dan ook, jammer van de Geffense meeting. Ik ben er ook meerdere malen geweest (de vaantjes hangen in de gang), en het was in het algemeen altijd een geslaagde meet op een mooie lokatie.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1841454&tid=140384&author=deziggy]1985 is dat niet sowieso electronische ontsteking ?[/rquote]
De topic starter heeft het duidelijk over een carb. Dus een N op S blokje. Volgens mij was in Nederland in 1985 de Rekord standaard met het E blok, maar in Belgie blijkbaar niet.
rinus de boer
DeelnemerMooi apparaat ! En fully loaded !!
rinus de boer
DeelnemerLambdasonde (de sensor althans) zou ergens in de voorpijp van de uitlaat moeten zitten, mits aanwezig. De algemene verschijningsvorm is een soort pijpje met een draadje eraan.
rinus de boer
DeelnemerJee, die heeft best wel een tijdje stil gestaan :o Heeft er A2 spiegels opzitten, zie ik.
rinus de boer
DeelnemerHet is absoluut geen GSE, maar een “gewone” met wat GSE attributen erop, zoals de side-skirts, achterklep spoiler en velgen. Maar dat maakt voor de rest niks uit. Als het maar weer een mooie Monza wordt.
rinus de boer
DeelnemerAls tie op 5 pitten loopt, merk je dat meteen. Staat tie meestal ook te schudden bij stationair.
rinus de boer
DeelnemerMisschien is het ” the other way around”. Dat Chevy goed gekeken heeft naar de Monza. Beide merken zitten bij GM, dus het zou me niks verbazen. De Monza was, zoals je al aangeeft, er toch eerder (eind jaren 70) en is van origine een ” italiaans” ontwerrp.
rinus de boer
DeelnemerChassisbalken van de voortrein zijn bij een Opel aan de voorkant open en alle balkjes hebben afwateringsgaten, en de dorpels hebben die ook. Daar steek je de slang doorheen, en dan kom je overal bij. De A-stijl kun je benaderen via die schakelaars van de interieur verlichting. Die schroef je los, en door die gaten steek je de slang weer. Dan kun je naar boven en naar beneden.
rinus de boer
DeelnemerIk sluit me hier helemaal bij aan !!
rinus de boer
DeelnemerZeldzame auto, dan. Waarom is die nooit in produktie is gegaan? Het lijkt me een slagschip van een station. Of zat de Commo station misschien ” in de weg”, en was daardoor geen markt voor dit model.
rinus de boer
DeelnemerDe Senator, maar zeker de Monza is altijd een beetje een “niche” model geweest, bedoelt voor een doelgroep klanten, die liever in de andere dikke Duitse merken bleven zitten. Met rond de 44.000 exemplaren (A1 en A2) natuurlijk voor een fabrikant als Opel een hele kleine oplage. De Senator boerde beter, want die kreeg nog een opvolger, de B serie. Daarnaast is Opel nooit echt super succesvol in de dure klasse, maar moest het meer hebben van de (kleine) middenklasse. Laatste flop in een poging tot de grote jongens te behoren, de Signum. Opel heeft altijd zijn imago wat dat betreft tegen gehad.
De Monza is in Nederland ook een nekkendraaier, hoor. Dat merk ik altijd weer als ik met dat apparaat op de weg zit. Er zijn genoeg mensen, die de auto nog kennen van vroeger.
-
AuteurBerichten