rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793834
    rinus de boer
    Deelnemer

    Je kan een radiateur laten repareren. D’r zijn bedrijven, die zelfs het gehele “honingraat” gedeelte vervangen. Een lekje kun je laten dichtsolderen. Of dit een permanente oplossing is……..dat weet ik niet. Gooi in ieder geval niet van de chemische stopmiddeltjes erin, die verstoppen alleen maar je koelsysteem.

    In reactie op: Achterruit verwarming doet het matig #17802170
    rinus de boer
    Deelnemer

    Bij mijn Rekord duurt het ook vrij lang, afhankelijk van hoe de ruit beslagen is.

    In reactie op: trillingen monza #17782587
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1850333&tid=139324&author=champo][rquote=1850265&tid=139324&author=rinus de boer]Zomaar een brainstorm….

    Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).

    En anders… Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?[/rquote]

    Koppeling in het div? :hmmz. Zolang de auto rolt, dan draait de achteras ook. Met de koppeling in wordt er alleen geen kracht van de kruk op de bak gezet.

    Ik gok dan eerder dat de as eerst gaat trillen door de aandrijf kracht en bij gas los door de weerstand door het remmen op de motor. Als je dan de koppeling in drukt, dan heb je die krachten niet meer.[/rquote]

    Zo bedoel ik het ok. :thumbup

    In reactie op: trillingen monza #17782584
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zomaar een brainstorm….

    Misschien een versleten cardanas tussenlager? Heb ik nu ook aan de hand. dan trilt de auto ook overal. Ook bij gas loslaten, blijft dan de trilling aanwezig, totdat je ontkoppelt, dan is het weg (logisch, want dan draait de as niet meer).

    En anders… Zit je stab. stang nog wel goed vast voor? Geen uitgelubberde rubbers?

    In reactie op: gse spoiler beschadigd #17803909
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik denk, dat dit wel gerepareerd kan worden. Ik zie bij mijn plaatwerker, dat hij verschillende materialen gebruikt om de diverse spoilers te repareren c.q. op te vullen. Hangt af van welk kunststof de spoiler gemaakt is. Het is toch zo’n “zachte” spoiler?

    In reactie op: Rekord 2.0S E2 op LPG #17803843
    rinus de boer
    Deelnemer

    Je kan het “treffen”. In 1985 was inderdaad de invoering van koppen met harde zetels. Is het een vroege 85’er, dan heb je kans dat de kop nog zachte zetels heeft. Mijn Monza is namelijk ook uit (mei) 85, en daar heb ik nog geen P op kunnen ontdekken op de kop.

    In reactie op: Schokdempers Monza A2 #17716833
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1850046&tid=132008&author=MonzaRon]quote=Jigsaw
    deze zouden ook erg goed moeten zijn:

    http://cgi.ebay.de/2-Stosdampfer-Bilstein-Opel-Rekord-Senator-Monza-neu-/160369889804?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2556ca520c

    weet alleen niet of ze harder/zachter zijn dan de originele

    hier dan de foto van de voor schokbrekers van eb ;)[/rquote]

    Dit zijn trouwens voordempers. Die zijn nog regulier te verkrijgen.

    In reactie op: Schokdempers Monza A2 #17716832
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien is het gewoon een voorbeeld foto. Volgens mij moeten het toch een soort pennen zijn met schroefdraad, aan de bovenkant?

    Het klopt wel, dat de voordempers oliegedempt zijn, en de achterdempers gas. Ik ga er zowiezo tzt eens achter aan. Als het maar een kleine batch is, die weer geproduceerd is, is het wel handig om ze op de plank te hebben, voor in het geval dat.

    In reactie op: Commodore C Berlina tweedeurs op MP #17802449
    rinus de boer
    Deelnemer

    Volgens mij nog een originele Nederlander ook, en ook nog een Berlina. Ziet er op de foto’s niet verkeerd uit.

    In reactie op: Schokdempers Monza A2 #17716827
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ja, dat zag ik ook. Eerst kreeg je een plaatje met vervallen nummers (zie eerder in dit draadje), maar nu krijg je gewoon weer dat ze weer te bestellen zijn, van het merk Gabriel. En dat is echt een A-merk. Zou die er weer een batch van gemaakt hebben?

    In reactie op: Nieuw setje velgen voor de Monza #17802182
    rinus de boer
    Deelnemer

    Best mooie velgen, hoewel ik ze persoonlijk te groot vind. Zwarte velgen onder een zwarte auto maakt het wel errug zwart. Misschien zilver hart en zwarte rand? Lijkt me wel mooi. Vallen ze op.

    In reactie op: Monza 3.0E afstelling #17793823
    rinus de boer
    Deelnemer

    Opel4ever heeft de benzinetanks gewoon in het assortiment zitten. En nee, er zijn geen kunststoftanks voor de Monza. Die zijn er pas gekomen bij de Vectra/Calibra, dacht ik.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Uiteraard ben ik daar weer.

    In reactie op: OPEL SPORT CLUB NEDERLAND NEEMT AFSCHEID. #17781849
    rinus de boer
    Deelnemer

    Raar, maar het VW wereldje leeft juist erg sterk, heb ik de indruk. Die meetings zijn ook altijd “uitgebreider” en hebben grote opkomsten. Misschien meer een soort van ” way of life” bij die VW-ers dan bij de Opelers?

    Maar hoe dan ook, jammer van de Geffense meeting. Ik ben er ook meerdere malen geweest (de vaantjes hangen in de gang), en het was in het algemeen altijd een geslaagde meet op een mooie lokatie.

    In reactie op: opel 20t motor rekord 85 loopt op 3cil. #17795849
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1841454&tid=140384&author=deziggy]1985 is dat niet sowieso electronische ontsteking ?[/rquote]

    De topic starter heeft het duidelijk over een carb. Dus een N op S blokje. Volgens mij was in Nederland in 1985 de Rekord standaard met het E blok, maar in Belgie blijkbaar niet.

    In reactie op: mijn senator #17795440
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooi apparaat ! En fully loaded !!

    In reactie op: monza gse lust ineens slokkie meer #17787377
    rinus de boer
    Deelnemer

    Lambdasonde (de sensor althans) zou ergens in de voorpijp van de uitlaat moeten zitten, mits aanwezig. De algemene verschijningsvorm is een soort pijpje met een draadje eraan.

    In reactie op: Show hier je origineel Nederlandse Monza A1 / A2!! #17486623
    rinus de boer
    Deelnemer

    Jee, die heeft best wel een tijdje stil gestaan :o Heeft er A2 spiegels opzitten, zie ik.

    In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679081
    rinus de boer
    Deelnemer

    Het is absoluut geen GSE, maar een “gewone” met wat GSE attributen erop, zoals de side-skirts, achterklep spoiler en velgen. Maar dat maakt voor de rest niks uit. Als het maar weer een mooie Monza wordt.

    In reactie op: monza gse lust ineens slokkie meer #17787366
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als tie op 5 pitten loopt, merk je dat meteen. Staat tie meestal ook te schudden bij stationair.

    In reactie op: Vraagje #17780487
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien is het ” the other way around”. Dat Chevy goed gekeken heeft naar de Monza. Beide merken zitten bij GM, dus het zou me niks verbazen. De Monza was, zoals je al aangeeft, er toch eerder (eind jaren 70) en is van origine een ” italiaans” ontwerrp.

    In reactie op: Holle ruimtes behandelen #17777312
    rinus de boer
    Deelnemer

    Chassisbalken van de voortrein zijn bij een Opel aan de voorkant open en alle balkjes hebben afwateringsgaten, en de dorpels hebben die ook. Daar steek je de slang doorheen, en dan kom je overal bij. De A-stijl kun je benaderen via die schakelaars van de interieur verlichting. Die schroef je los, en door die gaten steek je de slang weer. Dan kun je naar boven en naar beneden.

    In reactie op: nieuw jaar #17785567
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik sluit me hier helemaal bij aan !!

    In reactie op: Rekord E2 met monza neus. #17786366
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zeldzame auto, dan. Waarom is die nooit in produktie is gegaan? Het lijkt me een slagschip van een station. Of zat de Commo station misschien ” in de weg”, en was daardoor geen markt voor dit model.

    In reactie op: Vraagje #17780485
    rinus de boer
    Deelnemer

    De Senator, maar zeker de Monza is altijd een beetje een “niche” model geweest, bedoelt voor een doelgroep klanten, die liever in de andere dikke Duitse merken bleven zitten. Met rond de 44.000 exemplaren (A1 en A2) natuurlijk voor een fabrikant als Opel een hele kleine oplage. De Senator boerde beter, want die kreeg nog een opvolger, de B serie. Daarnaast is Opel nooit echt super succesvol in de dure klasse, maar moest het meer hebben van de (kleine) middenklasse. Laatste flop in een poging tot de grote jongens te behoren, de Signum. Opel heeft altijd zijn imago wat dat betreft tegen gehad.

    De Monza is in Nederland ook een nekkendraaier, hoor. Dat merk ik altijd weer als ik met dat apparaat op de weg zit. Er zijn genoeg mensen, die de auto nog kennen van vroeger.

25 berichten aan het bekijken - 476 tot 500 (van in totaal 1,087)