Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerHeeft ook al een tijdje op MP gebivakkeerd. Is inderdaad geen originele GSE, alhoewel ze het we wel van hebben geprobeert te maken. Zwarte raamomlijstingen, maar de rest is nog steeds chroom. Als de auto hard is, lijkt het me een redelijke prijs. Op de foto’s is tie toch wel netjes. Al die blauwe accenten weg, andere velgen (vind ik dan) en klaar.
Zoals al gezegd, die onderdelenprijzen zijn uit de lucht gegrepen, zelfs toen ze nog nieuw waren. Radiateur origineel nieuw is plm 350 Euro, revisie onder de 200 Euro.
rinus de boer
DeelnemerMet die schuiven kun je de luchtstroom regelen bij je voeten, links en rechts onafhankelijk en via de zijopeningen van de middenconsole. Dat werkt alleen in combinatie met een bepaalde stand van je normale schuiven op je middenconsole.
Kan wel voor je nakijken in de handleiding, bij welke standen ze wat doen.
rinus de boer
DeelnemerJe kan hem (laten) reviseren, of een andere nieuwe nemen (de jouwe moet je dan inleveren). Een nieuwe kost nou ook weer niet een berg aan centen. of je zoekt via de gebruikelijke kanalen (MP en fora) een andere goede gebrukte. Die voor de 2 liters zijn heel universeel gebruikt door Opel, dus niet al te moeilijk te vinden.
rinus de boer
DeelnemerDat is toch zo’n “Nachrustungs katalysator”? Volgens mij gewoon het gedeelte van de uitlaat, waar dat ding in zit er tussen uit halen, en een origineel deel er weer in steken. Er zijn voor de rest geen sensoren, zover ik weet. Het waren/zijn de eenvoudigste soorten katalysator.
rinus de boer
DeelnemerLelijk hok. Zou het niet voor de deur willen hebben. Ik vind dat soort ombouwapparaten eigenlijk haast nooit mooi. Het bederft de gehele lijn van de auto.
rinus de boer
DeelnemerKorte stop: gewoon in D met (hand) rem erop.
Lange stop (waarvan ik weet, dat deze langer gaat duren): in N met handremAls ik de auto wegzet in de garage of parkeren: In N met handrem of in P zonder handrem (net wat uitkomt).
Maar gedurende de winter buiten: in P zonder handrem (voorkomt “vastkleven” van de handremsegmentjes).rinus de boer
Deelnemer@dqp-sammy wrote:
Wat de meesten niet weten is dat bitter de kadett c aero ontwickelt heeft.
hij heeft toen en paar prototypes gebouwd en opel heeft ze toen als voorbeeld voor de aero genomen.
Gr. PeterSterker nog. De Aero was Bitters grootste inkomstenpost. Hij ontving voor elke gebouwde Aero 600 DM van Opel, als een soort royalty’s. Zodoende kon Bitter zijn auto’s bouwen.
Ik vind dit wel de mooiste Bitter, gebaseerd op de Sennie.

Van deze zijn er 450 stuks gebouwd, waaronder 21 cabrio’s en 5 sedan’s.
Bij Bitter is uiteraard de techniek niet zo’n probleem, maar wel interieur en plaatwerkdelen.
rinus de boer
DeelnemerIk weet nog wel, dat ze toentertijd nieuw ongeveer dezelfde prijs waren, maar dan in guldens, nl. 240 gulden per kant (voor een Manta B althans). Maar ja, dan waren ze wel nieuw, niet “gebraucht”. :D
rinus de boer
DeelnemerVoor deze keer ben ik het met Ben eens. Wat een leljke apparaten zeg. Never nooit onder mijn auto.
rinus de boer
DeelnemerOK, dat is duidelijk. Heeft die andere garage ook nog gekeken naar de conditie van de remmen in het algemeen? Dus de schijven, blokjes, remschoentjes, cilindertjes, enz. Anders zou ik wel in de naaste toekomst een remmenrevisie overwegen. Goed kunnen remmen is haast nog belangrijker dan rijden. Toen ik mijn Rekord kocht heb ik dat gelijk laten doen, en toen kwam er nog wel het nodige naar boven drijven, dat aan vervanging toe was. Vooral in de trommels achter kan er nog wel eens het 1 en ander mis / vergaan zijn.
rinus de boer
DeelnemerRick, ik heb je een PM gestuurd.
rinus de boer
DeelnemerHet hangt er een beetje vanaf, in hoeverre ze be4schadigt zijn. Lichte krassen of plekjes kun je mooi camoufleren / wegwerken met….zwarte schoenpoets. Lekker dik opbrengen, even laten drogen en daarna uitwrijven. Krijg je al je stootstrippen weer mooi zwart mee. En het bl;ijft ook lang mooi zwart. Ik doe het om de zxoveel tijd bij de stootstropen van de Monza, en ik maak ook de kunststof bumpers van de kadett daar weer als nieuw mee. Werkt mijn inziens beter dan al die speciale middeltjes, die werken maar een weekje of twee (of tot de volgende wasbeurt).
Kleine happen uit het rubber, of diepere krassen wordt een heel ander verhaal. Die moet je opvullen. Je kan daar van die hele dikke bodycoating uit een pot voor gebruiken, die enigszins hard wordt, maar toch ook een beetje zacht / flexibel blijft. Ik heb daar goede ervaringen mee. Dat vult heel mooi op, je kan het goed strak trekken en het blijft goed zitten. En het daarna weer camoufleren. Ik heb het op de rubber stootstrippen op de voorbumper van mijn E1 Rekord gebruikt toendertijd. Als je het netjes doet, zie je er niks meer van. In geen geval plamuur of zoiets gebruiken, dat wordt hard (terwijl het rubber “zacht” blijft), en dat valt er dus gewoon weer uit op den duur. Beetje experimenteren dus.
rinus de boer
DeelnemerIk heb er eentje liggen, NOS (dus nog nieuw in de doos). Volgens mij incl. binnenverstelling. Ik zal hem eens even opsnorren.
rinus de boer
DeelnemerDan heb je ook de kortste cardanas nodig en moet je niet een andere steunbalk voor onder de bak plaatsen?
rinus de boer
DeelnemerHoe kunnen de velgen de looks van de auto verwoesten :shock: :shock: :shock: Dit is een prachtig voorbeeld ervan. Het is gelijk een Sjonnie bak geworden. Maatje kleiner, en dan mooie, in het tijdsbeeld passende velgen, bijvoorbeeld mooie BBS-sen, en je houdt de klassieke uitstraling van de auto overeind en het staat veel chiquer.
Kleurcombi op de auto vind ik daarintegen wel weer mooi.
rinus de boer
DeelnemerVoor de E1 zijn er nooit verlagingssets geleverd.
rinus de boer
DeelnemerEn anders heeft Kees Wesdorp in Stavenisse wel een deur voor je staan, en waarschijnlijk ook nog wel in de goede kleur. Is alleen een beetje een stukje rijden voor jou.
rinus de boer
DeelnemerEn anders gewoon weer een 1 dags meeting, het hoeft toch niet altijd meerdere dagen te beslaan? Veel mensen komen vaak toch maar voor 1 daagje. Mijn ervaring is, dat 1 dags meetings een hogere opkomst hebben (ik heb er meerdere georganiseerd vroeger), vooral in het drukke meetingsseizoen, waarin mensen vaak de keus hebben om naar andere meetings te gaan. En 1 dags meetings zijn in de regel makkelijker te organiseren.
Verder was het idd een top locatie, al moest ik er dan zowat 100 km voor rijden, maar dat vind ik niet erg, want ik maak er altijd wel een mooie rit van (over secondaire wegen).
rinus de boer
DeelnemerErg veel D-Kadettjes !! Leuk. Alleen vind ik van die Duitsers heel vaak, dat ze zulke ontzettend foute velgen eronder hebben staan. En, als ik in Duitsland ben, zie ik ze (haast) nooit rijden.
rinus de boer
DeelnemerVolgens mij zijn die 2 bracketjes van de ABS versteviiging niet altijd een voordeel. Er kan vocht in blijven staan, vooral als er troep in ligt. En dan rot het alsnog.
rinus de boer
DeelnemerIk vervang ze gewoon 1 voor 1. Kan het nooit misgaan. :D
rinus de boer
Deelnemer@astrastationgsi wrote:
heeft iemand een idee hoe je scheuren in het dashbord kan reparen motorkap en linkerzijscherm heb ik roestvrij gemaakt en behandelt zo spoedig mogelijk wordt die delen gespoten
Monzaron heeft in het recente verleden dit wel eens gedaan met zijn dashboard. Zoek maar eens even op dit forum. Er zijn ook bedrijven, die dit voor je kunnen repareren, maar dat gaat je uiteraard wel geld kosten. Ik heb gelukkig maar een heel klein scheurtje in het dashboard zitten. Die scheurtjes zijn echt wel een kwaaltje. Gewoon ervoor zorgen, dat het niet al te veel bloot kan staan aan de zon, dat scheelt echt een heleboel. Moet mijn Monza echt in de zon staan, dan heb ik altijd zo’n kartonnen zonnescherm achter de voorruit zitten, al was het alleen maar daarom.
rinus de boer
Deelnemer@Ghanz wrote:
zo… na een klein ommetje zijn wij dan inmiddels al weer een poosje thuis.
moesten toch nog even naar Putten toe, kentekenplaatje halen :argue
en die zojuist maar weer gemonteerd, en geloof me.. die waait er niet weer af :Den ik zeg.. volgend jaar gewoon weer !
ookal was het niet zo heeel druk.:thumbup


Toen was ik al weer weg. Ik heb die gele A manta nog gezien op de terugweg. Toen ik er was, waren er plm 20 auto’s, en het merendeel Mantaatjes.
rinus de boer
DeelnemerIk denk, dat Devil het wel goed heeft wat betreft de spanningsaansluiting van je radio. Zo hoort het in ieder geval niet te zitten. Er zijn idd plekjes vrij zat in je zekeringenkast.
rinus de boer
DeelnemerGoed bezig !!
-
AuteurBerichten