Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerYou’re welcome.:D:D:D
rinus de boer
DeelnemerMoet er ook niet nog een lang dun groen vacuumslangetje lopen vanaf je gasklep naar een sensor (met een paars/blauw “hoedje), die op het schutbord gemonteert zit? Dat slangetje zie ik bij jou ook niet lopen. Of heeft een 3 liter dat niet?
rinus de boer
DeelnemerZo, hij zit er weer in. Rad is als nieuw. Er zit nu een fijnere maas met meer dwarspijpjes in, geeft plm 15 % meer koeling, zonder dat de radiateur dikker wordt. De koperen ringen van de banjobouten heb ik ook ook vervangen.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1874925&tid=137736&author=peter777][rquote=1874882&tid=137736&author=rinus de boer]Breken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).[/rquote]
En die kameraad van m ij maar beginnen aan een “opeltje” omdat de onderdelen zo lekker voor handen liggen en goedkoop zijn :afro :D Kadetje is toch goedkoper denk ik :P[/rquote]
Het enige europeese merk, dat de after-sales goed geregeld heeft is Mercedes. daar kun je van een auto uit de 50′ er jaren gewoon bij de dealer nieuwe onderdelen bestellen. mercedes houdt dat gewoon in ere. Zou ik een SL190 voor de deur hebben staan, kan ik gewoon daarvoor onderdelen halen. Bij Opel is het 10 jaar na uitloop model al slecht.
rinus de boer
DeelnemerDie zwarte van de Lidl gebruik ik als wintermatten. De mooie ziten er alleen in de zomer erin, want minder kans op vies worden. In de Monza blijven gewoon de mooie erin zitten, staat toch nooit buiten, dus daar kom ik nooit met vuile / natte schoenen in. Gaat tie voor eenn beurt of apk naar de garage, dan gooi ik altijd even een oude mat in de voetenbak.
rinus de boer
DeelnemerBreken graag, die bevestigingen van de knippers. Bij demontage van de koplamp, ze gewoon laten zitten aan de koplamp. Echte nieuwe knippers (NOS) zijn duur, 69 Euro de stuk (A2 dan, maar dat zal voor een A1 niet veel schelen).
rinus de boer
DeelnemerEven de foto’s bekeken. Heeft inderdaad nog de nodige TLC nodig, maar als de rest van de auto hard is, gaat het allemaal goed komen !! Interieur ziet er nog toppie uit. :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerHeeft nog wat TLC nodig, maar er zeker iets moois van te maken.
rinus de boer
DeelnemerEr was nog een ander exemplaar in Rusland, die zag er een stuk minder uit.
rinus de boer
DeelnemerIk denk, weet haast wel zeker, dat het alu is. Alle sierstrippen op de Monza zijn het ook.
rinus de boer
DeelnemerJa, met het koetswerk zit het meestal nu wel goed. maar als je dan de techniek aanschouwt, en dat vooral het electronische gedeelte. Je hoort de Wegenwachters vaak steen en been klagen over uitvallende electronica.
Dat is bij onze oldies even wat anders, maar dat zit (gelukkig) ook niet zoveel in.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1871004&tid=142858&author=noci].
Rinus, waarom zitten er bijna bij alle nieuwe auto’s dan kunstof leidingen onder, als deze niet jaren mee zouden gaan ;)[/rquote]
Lichter in gewicht, dat is 1 reden. Ten tweede, produktiekosten. Ik weet wel, dat veel benzinetanks ook in kunststof worden uitgevoerd. Opel begon daarmee bij de Vectra en Calibra.
Toch heeft kunststof de neiging om “uit te drogen”. De weekmakers in de kuinststof (de stofjes dus die het “soepel” houden) gaan eruit. maar waarschijnlijk heb je gelijk, dat de tegenwoordige kunststoffen nu net zo lang meegaan als metalen uitvoeringen.
rinus de boer
DeelnemerIk had de mijne van een man, die bij de importeur zat (in Papendrecht/Sliedrecht toendertijd). Toen ze gingen verhuizen, gooiden ze van alles weg, ook spiksplinternieuwe WPHB’S. Ik heb hem toen voor 25 Euries gekocht.
rinus de boer
DeelnemerJe hebt een mooie plek om te knutselen, zeg !!:thumbup
rinus de boer
DeelnemerIk weet niet, of kunststof leidingen wel zo’n goede keus is. Volgens mij gaat benzine op de lange duur een reactie aan met de kunststof, die hierdoor verhard em bros en poreus wordt. Meestal worden de metalen gedeelten van de benzine toevoer vervangen door ook weer metalen (koperen) leidingen.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1869403&tid=142680&author=beheraceeend]@ron,
enorm bedankt. als het goed is, is hij gedownload al ik zo thuis kom ;)
de vraag voor een bij voorkeur nieuwe papieren blijft wel staan. Ik heb namelijk voor al mijn auto’s die ik heb gehad een mooie haynes op de plank staan.. beetje verzamelen zeg maar :D[/rquote]
Een echt Opel werkplaatshandboek kost je een klein fortuin. Reken maar ongeveer op 50 Euro voor een gebruikt en beduimeld exemplaar. Een nieuwe, die ook nog eens bijgewerkt is tot en met 1986 gaat met gemak over de 100 Euries. Niet om je jaloers te maken, maar ik heb een spikssplinternieuw exemplaar. :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerDie i.8 is een OHC toch? Dus geen CIH? Dan kan is principe 10w40 (hetgeen de meeste garage’s gebruiken) goed.
CIH’s hebben liever 15w40. Je zou, omdat er aardig wat kilometertjes op het blok zitten, een wat dikkere olie kunnen gebruiken, echter dan wel in de winter weer een dunnere olie gebruiken, anders is het in de koude tijd waarschijnlijk te stroperig voor de hydraulische klepstoters bij de koude start. Gaan ze van tikken..rinus de boer
DeelnemerWel typisch een geval van “bad luck”.
rinus de boer
DeelnemerZo, vandaag het radje weggebracht. Kan hem volgende week woensdag weer ophalen. Bij een eenmanszaakje, dat al meer dan 40 jaar in het vak zit. Doet veel young- en oldtimers.
[align=center]
6[/align]rinus de boer
DeelnemerGaat allemaal wel goed komen, denk ik zo. :P:P:P
rinus de boer
DeelnemerHet is niet een specifieke Opel kwaal of zo, rubber gaat na 25 jaar echt wel poreus worden, dus lekkages zijn dan schering en inslag. Ik heb ook zo’n beetje alle slangen reeds vervangen.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1865804&tid=142419&author=charlois187][rquote=1865689&tid=142419&author=rinus de boer]Hee, dat is balen, Mario. Kan inderdaad van alles zijn, van lekkage bij de luchtinlaat tot ontstekings perikelen. Dat wordt punt voor punt afgaan, en maar afvinken.[/rquote]
Ja echt raar hoor.
Hij liep al enkele weken niet mooi stationair meer, hij bleef maar van hoog naar laag gaan tijdens het stilstaan.
Ook zag je als het toerental daalde dat ook de verlichting iets flauwer werd en als het toerental weer omhoog ging dan ging ook de verlichting weer iets feller branden.
Ook de econoom meter en olidrukmeter en voltmeter dansen gezellig mee met het toerental dat steeds varieert.:fy1[/rquote]Ik heb dit fenomeen ook eens een keertje meegemaakt met een Calibra van mij (zonder het bokken dan). Toen was de spanningsregelaar van de dynamo naar zijn grootje. Die gaf toen dan weer te weinig, dan weer te veel stroom af aan het circuit. Met alles gevolg ruitenwissers met een variabele snelheid, koplampen met wisselende opbrengst, dansende meters, verzin het maar.
rinus de boer
DeelnemerHee, dat is balen, Mario. Kan inderdaad van alles zijn, van lekkage bij de luchtinlaat tot ontstekings perikelen. Dat wordt punt voor punt afgaan, en maar afvinken.
rinus de boer
DeelnemerNaast die van Monzaron, die ook op MP staat, deze hieronder.
Misschien iets boven je budget, maar ik denk, dat je aan deze geen buil kan vallen..
http://link.marktplaats.nl/391062550
en deze zit binnen je budget
http://link.marktplaats.nl/361309742
Een vroege A2, wel een sobere uitvoering (heb ik ook), maar wat er niet opzit kan ook niet kapot, zeg ik altijd maar. Ziet er op de foto goed uit. Er staan ook nog een paar 2.2’s en een 2 liter op, als je het niet uitmaakt, dat er een 4 pitter inzit.
rinus de boer
DeelnemerWat ik wel schrikken vind, in dat filmpje, dat het dus lijkt of dat er dus helemaal geen kooiconstructie in de Rekord/Commo zit. Dus als ik met m’n Rekord dus zo’n klap zou maken met die snelheid, zou het er dan dus mogelijk zo uitzien. Geen wonder, dat ik altijd een defensieve rijstijl heb in mijn oldies.
Er staat trouwens ook een filmpje op van een botsing met een oude Chevy uit 1959 en een nieuwe. Ik dacht, dat amerikaanse auto’s (ook uit die tijd) behoorlijk sterk geconstueerd waren, niet dus….
-
AuteurBerichten