Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerAltijd een beruchte plek bij oudere Opels……Maar je bedoelt reparatieplaatwerk? Dat heeft Rob (Opel4ever) wel. Net even gekeken….4 tientjes per kant. Niet te lang mee wachten,. want als het binnenschermplaatwerk wordt aangetast, ben je verder van huis.
rinus de boer
DeelnemerAntwerpen is wel een beetje uit de buurt. Maar mocht ik hem niet ergens anders kunnen verkrijgen, dan hou ik je in gedachten. In ieder geval bedankt voor het aanbod.
rinus de boer
DeelnemerAls je injectoren vervuild zijn door dit gedoe, zul je ze moeten reinigen. Is de vervulling niet zo sterk, dat kun je injectiereiniger toevoegen aan de benzine. Dat is zowiezo goed, om dat 1x in het half jaar c.q jaar erin te doen, afhankelijk van hoeveel kilometers je rijdt. Is de vervuiling meer extreem, dan moet dat ultrasoon gebeuren. (bij een bedrijf, dat een ultrasoon bad heeft).
rinus de boer
DeelnemerIk ga helemaal mee met het bovenstaande, met echter de opmerking nog, dat een open luchtfilter de lucht pakt uit de motorruimte. In de zomer en dan vooral in de file, heeft dit juist weer een nadelige werking. Een motor werkt beter met koude lucht (is beter comprimeerbaar) dan met warme lucht. Je zal in die omstandigheden dus eerder verlies dan winst hebben.
Daarnaast, vind ik, hebben die open filters heel erg de neiging om vuil te worden. Meer dan een gewoonfilter of een sportfilter, dan in de bak zit.
De zogenaamde opgegeven winst in PK’s bij zo’n filter raak je zowiezo kwijt in je transmissie.
Ik heb er eentje gehad in een ex-Calibra van mij, dus daar zijn mijn bevindingen op gebaseerd.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1890731&tid=144461&author=deziggy]in welke kleur wil je hem ?[/rquote]
Gewoon, een witte, mits mogelijk. Die komen, denk ik, ook het meeste voor.
rinus de boer
DeelnemerDe bovenste en de onderste…mooi !! De middelste vind ik te modern.
rinus de boer
DeelnemerOok de Manta is er als 4×4 geweest…
rinus de boer
DeelnemerIk heb deze velgen altijd te massief gevonden. Persoonlijke smaak uiteraard.
rinus de boer
DeelnemerEr zijn er een paar door Ferguson gebouwd. Die firma nam meer modellen onderhanden.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1888158&tid=144014&author=hans-01]ja die is ingevoerd vanuit frankrijk:D[/rquote]
Aaaah, dat verklaart waarom die nog zo strak is.
rinus de boer
DeelnemerAls een Como B een “vrachtwagen”gaspedaal heeft (dus zo eentje, die op de bodem scharniert), dan hoogstwaarschijnlijk wel. De matten van m’n Rekord passen ook in de Monza.
rinus de boer
DeelnemerVan de Senator is de motorkap langer, dus de spatborden ook (en alles wat daar onderzit.) Daarnaast is de Rekord smaller, dus moet je zowiezo de bumper aanpassen. Dat is wat ik weet.
rinus de boer
DeelnemerAls het maar rond de ET 40 zit, dan heeft het niet zoveel effect op de wegligging. Hoe lager de ET waarde, des te meer de wielen naar buiten gaan staan.
Op m’n Monza heb ik ET19 liggen (BBS velgen), en hij staat daardoor wat breder op z’n sloffen. De velgen hebben echter wel dezelfde maat als de originele, en de banden zijn ook gewoon dezelfde maat als Opel toendertijd voorschreef. De auto ligt zelfs stabieler op de weg, zeker in de bochten.
Een lagere ET waarde kan dus ook positief uitvallen, alleen moet je niet extreem gaan qua bandbreedte. Ook niet gezien het gevaar dan van aanlopen.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2
ET 38[/rquote]ET 38 is wel netjes, daar zit het dus niet in.
Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.
rinus de boer
DeelnemerMooi auto !!:P
rinus de boer
DeelnemerIk heb zelf dan een E1 Berlina, waar ik dagelijks in rij, en ik vind de auto geen echt toonbeeld van super stabiel weggedrag, zeker niet bij zijwind of spoorvorming. Daar is de auto best gevoelig voor. Ook als je een vrachtauto passeert en er staat ook nog eens wind, dat voel je dat goed in de auto. Is er (haast) geen wind, of is de weg gewoon goed vlak, dan is er niks aan de hand.
Ik heb gewoon de standaard maat eronder 175-80-14 met de standaard stalen velgen. Vorig jaar zijn er bij mij ook nieuwe banden er opgeggaan (alle 4), en het weggedrag is wel iets verbeterd, maar niet wereldschokkend. Voor de rest is alles bij mij gewoon standaard en in uitstekende conditie, schokbrekers, wielophanging, enz. Dus daar ligt het niet aan. Het zit gewoon in het comfortabele karakter c.q. afstemming van de auto. Het is absoluut geen “bochtenridder”. Ik heb ook wel eens een E2 geereden, en die vond ik qua afstemming iets stugger dan een E1, maar ook weer niet dat de auto retestrak op de weg ligt.
Ik vind de Kadett D van m’n vrouw een betere wegligging hebben dan de Rekord. En m’n Monza staat daar weer een paar klasses boven. Maar na een paar jaar en 30 DKm verder ben ik wel gewend geraakt aan het weggedrag van de Rekord, en pas daar mijn rijstijl op aan. Voor de rest een heerlijke, comdfortabele (reis) auto met ruim bemeten meubilair erin. Ik ben er op en neer naar Praag mee geweest, en stapte absoluut niet vermoeid uit de auto na de rit (toch 10 a 11 uurtjes tuffen).
Heb je “slechte” banden, dan zullen andere (lees nieuwe) banden zeker een verbetering opleveren, maar verwacht geen wonderen. Stuggere dempers zullen waarschijnlijk ook helpen, al doe je dan misschien het comfortabele karakter van de auto geweld aan.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1883196&tid=143830&author=MonzaRon]miss olie en filter vervangen van de automaat :hmmz[/rquote]
Ik heb al een afspraak gemaakt met de garage, die altijd mijn auto’s in onderhoud heeft. Dus we zien het wel. Hij moet weer goed (geruisloos) zijn voor in april, want dan wil ik met de Monza naar de Moezel toe. Met de Rekord ben ik daar al geweest.
Ga ik gelijk langs een oude Opelgarage (daar zitten zelfs de oude logo’s nog op het gebouw), dat gerund wordt door ouder echtpaar. Die vonden de Rekord te gek, en in die garage hebben ze ook nog een paar Opel oldies staan.
Ik kwam die garage eigenlijk stomtoevallig tegen in een gehucht van drie keer niks, omdat ik tanken moest. Die garage zit vlak bij de plek, waar ik dan verblijf.rinus de boer
Deelnemer[rquote=1877826&tid=77459&author=johani500driver]vanmorgen op ik denk dat het de a27 was, een zilvergrijze monza met gouden velgen, denk van iemand van het forum, meen hem te herkennen van een avator [/rquote]
Ces’t moi, op weg naar m’n werk. :D Ik had hem weer eens uit de garage getrokken.
rinus de boer
DeelnemerIk denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen….tja….
Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.
rinus de boer
DeelnemerGeluk bij een ongeluk, zeggen we dan toch? :D:D:D
27 februari 2011 om 16:17 In reactie op: Groot internationaal Opel Treffen 2011, 17 april (Dronten) #17778760rinus de boer
Deelnemer[rquote=1879356&tid=138926&author=Mikey006]
Ik denk dat dit mijn eerste opel treffen gaat worden!Wil er graag staan met de auto. Moet je je dan aanmelden, of kan dat daar ter plekke ook? Of kan je er dan alleen als bezoeker terecht?[/rquote]
Het aanmelden is alleen maar, zodat M&M ongeveer weet, hoeveel auto’s er komen. Je kan gewoon op de bonnefooi langs gaan , hoor.
rinus de boer
DeelnemerVoor een C ongeveer hetzelfde, denk ik. Rond de 100 pietermannen moet het gedaan zijn.
rinus de boer
DeelnemerElke radiateur is te reviseren. Welke Rekord? E1 of 2? Voor een E1 ben je misschien 100 Euro kwijt, is niet zo’n grote radiateur.
rinus de boer
DeelnemerJe hebt een hele mooie Monza, Mario. Maar dat wist je al, hahahaha. Ik heb hem al meerdere malen mogen zien. Jammer dat de kleur niet echt mooi uitkomt op het filmpje. In het echt is dat veel mooier.
By the way, zit je meisje altijd in de slaapstand in de auto?:hmmz De rugleuning staat zo schuin? :D:D:D
25 februari 2011 om 07:05 In reactie op: Groot internationaal Opel Treffen 2011, 17 april (Dronten) #17778753rinus de boer
DeelnemerOok aangemeld. Ik ben nr. 129.
-
AuteurBerichten