rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Wielkast lijsten #17835776
    rinus de boer
    Deelnemer

    Altijd een beruchte plek bij oudere Opels……Maar je bedoelt reparatieplaatwerk? Dat heeft Rob (Opel4ever) wel. Net even gekeken….4 tientjes per kant. Niet te lang mee wachten,. want als het binnenschermplaatwerk wordt aangetast, ben je verder van huis.

    In reactie op: Zonneklep bestuurderskant Rekord E1 #17834522
    rinus de boer
    Deelnemer

    Antwerpen is wel een beetje uit de buurt. Maar mocht ik hem niet ergens anders kunnen verkrijgen, dan hou ik je in gedachten. In ieder geval bedankt voor het aanbod.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765823
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als je injectoren vervuild zijn door dit gedoe, zul je ze moeten reinigen. Is de vervulling niet zo sterk, dat kun je injectiereiniger toevoegen aan de benzine. Dat is zowiezo goed, om dat 1x in het half jaar c.q jaar erin te doen, afhankelijk van hoeveel kilometers je rijdt. Is de vervuiling meer extreem, dan moet dat ultrasoon gebeuren. (bij een bedrijf, dat een ultrasoon bad heeft).

    In reactie op: sport of openluchtfilter #17835028
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik ga helemaal mee met het bovenstaande, met echter de opmerking nog, dat een open luchtfilter de lucht pakt uit de motorruimte. In de zomer en dan vooral in de file, heeft dit juist weer een nadelige werking. Een motor werkt beter met koude lucht (is beter comprimeerbaar) dan met warme lucht. Je zal in die omstandigheden dus eerder verlies dan winst hebben.

    Daarnaast, vind ik, hebben die open filters heel erg de neiging om vuil te worden. Meer dan een gewoonfilter of een sportfilter, dan in de bak zit.

    De zogenaamde opgegeven winst in PK’s bij zo’n filter raak je zowiezo kwijt in je transmissie.

    Ik heb er eentje gehad in een ex-Calibra van mij, dus daar zijn mijn bevindingen op gebaseerd.

    In reactie op: Zonneklep bestuurderskant Rekord E1 #17834519
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1890731&tid=144461&author=deziggy]in welke kleur wil je hem ?[/rquote]

    Gewoon, een witte, mits mogelijk. Die komen, denk ik, ook het meeste voor.

    In reactie op: velgen voor senator #17833145
    rinus de boer
    Deelnemer

    De bovenste en de onderste…mooi !! De middelste vind ik te modern.

    In reactie op: Monza/Senator 4WD? #17833167
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ook de Manta is er als 4×4 geweest…

    In reactie op: velgen voor senator #17833139
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb deze velgen altijd te massief gevonden. Persoonlijke smaak uiteraard.

    In reactie op: Monza/Senator 4WD? #17833162
    rinus de boer
    Deelnemer

    Er zijn er een paar door Ferguson gebouwd. Die firma nam meer modellen onderhanden.

    In reactie op: wat heb je aan je commodore gedaan #17830012
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1888158&tid=144014&author=hans-01]ja die is ingevoerd vanuit frankrijk:D[/rquote]

    Aaaah, dat verklaart waarom die nog zo strak is.

    In reactie op: automatten #17832875
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als een Como B een “vrachtwagen”gaspedaal heeft (dus zo eentje, die op de bodem scharniert), dan hoogstwaarschijnlijk wel. De matten van m’n Rekord passen ook in de Monza.

    In reactie op: Front Senator A2 op Opel Rekord E Caravan #17832124
    rinus de boer
    Deelnemer

    Van de Senator is de motorkap langer, dus de spatborden ook (en alles wat daar onderzit.) Daarnaast is de Rekord smaller, dus moet je zowiezo de bumper aanpassen. Dat is wat ik weet.

    In reactie op: dweilen opde weg #17831335
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als het maar rond de ET 40 zit, dan heeft het niet zoveel effect op de wegligging. Hoe lager de ET waarde, des te meer de wielen naar buiten gaan staan.

    Op m’n Monza heb ik ET19 liggen (BBS velgen), en hij staat daardoor wat breder op z’n sloffen. De velgen hebben echter wel dezelfde maat als de originele, en de banden zijn ook gewoon dezelfde maat als Opel toendertijd voorschreef. De auto ligt zelfs stabieler op de weg, zeker in de bochten.

    Een lagere ET waarde kan dus ook positief uitvallen, alleen moet je niet extreem gaan qua bandbreedte. Ook niet gezien het gevaar dan van aanlopen.

    In reactie op: dweilen opde weg #17831331
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1886090&tid=144100&author=hans-rekord-e]heb even 1 velg eraf gehaald en aan de binnenzijde stond 7j x 16 h2
    ET 38[/rquote]

    ET 38 is wel netjes, daar zit het dus niet in.

    Maar misschien is het wel ongewennigheid bij jou. Als je een moderne auto gewend bent, dat zit er best wel verschil in de wegligging van die moderne auto en de Rekord. Zitten toch al weer een paar autogeneraties tussen.

    In reactie op: wat heb je aan je commodore gedaan #17830005
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooi auto !!:P

    In reactie op: dweilen opde weg #17831321
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik heb zelf dan een E1 Berlina, waar ik dagelijks in rij, en ik vind de auto geen echt toonbeeld van super stabiel weggedrag, zeker niet bij zijwind of spoorvorming. Daar is de auto best gevoelig voor. Ook als je een vrachtauto passeert en er staat ook nog eens wind, dat voel je dat goed in de auto. Is er (haast) geen wind, of is de weg gewoon goed vlak, dan is er niks aan de hand.

    Ik heb gewoon de standaard maat eronder 175-80-14 met de standaard stalen velgen. Vorig jaar zijn er bij mij ook nieuwe banden er opgeggaan (alle 4), en het weggedrag is wel iets verbeterd, maar niet wereldschokkend. Voor de rest is alles bij mij gewoon standaard en in uitstekende conditie, schokbrekers, wielophanging, enz. Dus daar ligt het niet aan. Het zit gewoon in het comfortabele karakter c.q. afstemming van de auto. Het is absoluut geen “bochtenridder”. Ik heb ook wel eens een E2 geereden, en die vond ik qua afstemming iets stugger dan een E1, maar ook weer niet dat de auto retestrak op de weg ligt.

    Ik vind de Kadett D van m’n vrouw een betere wegligging hebben dan de Rekord. En m’n Monza staat daar weer een paar klasses boven. Maar na een paar jaar en 30 DKm verder ben ik wel gewend geraakt aan het weggedrag van de Rekord, en pas daar mijn rijstijl op aan. Voor de rest een heerlijke, comdfortabele (reis) auto met ruim bemeten meubilair erin. Ik ben er op en neer naar Praag mee geweest, en stapte absoluut niet vermoeid uit de auto na de rit (toch 10 a 11 uurtjes tuffen).

    Heb je “slechte” banden, dan zullen andere (lees nieuwe) banden zeker een verbetering opleveren, maar verwacht geen wonderen. Stuggere dempers zullen waarschijnlijk ook helpen, al doe je dan misschien het comfortabele karakter van de auto geweld aan.

    In reactie op: Ik hoor iets, wat ik vroeger niet hoorde. #17828343
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1883196&tid=143830&author=MonzaRon]miss olie en filter vervangen van de automaat :hmmz[/rquote]

    Ik heb al een afspraak gemaakt met de garage, die altijd mijn auto’s in onderhoud heeft. Dus we zien het wel. Hij moet weer goed (geruisloos) zijn voor in april, want dan wil ik met de Monza naar de Moezel toe. Met de Rekord ben ik daar al geweest.

    Ga ik gelijk langs een oude Opelgarage (daar zitten zelfs de oude logo’s nog op het gebouw), dat gerund wordt door ouder echtpaar. Die vonden de Rekord te gek, en in die garage hebben ze ook nog een paar Opel oldies staan.
    Ik kwam die garage eigenlijk stomtoevallig tegen in een gehucht van drie keer niks, omdat ik tanken moest. Die garage zit vlak bij de plek, waar ik dan verblijf.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367206
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1877826&tid=77459&author=johani500driver]vanmorgen op ik denk dat het de a27 was, een zilvergrijze monza met gouden velgen, denk van iemand van het forum, meen hem te herkennen van een avator [/rquote]

    Ces’t moi, op weg naar m’n werk. :D Ik had hem weer eens uit de garage getrokken.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765814
    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik denk, dat een 240 bij normaal gebruik het best wel lang uithoud. maar als je gaat rauzen….tja….

    Opel bouwde met de 265 een beetrje overkill in de bak. Die kan wel meer aan dan die 180 PK op papier van het blok.

    In reactie op: bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken #17825264
    rinus de boer
    Deelnemer

    Geluk bij een ongeluk, zeggen we dan toch? :D:D:D

    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1879356&tid=138926&author=Mikey006]
    Ik denk dat dit mijn eerste opel treffen gaat worden!

    Wil er graag staan met de auto. Moet je je dan aanmelden, of kan dat daar ter plekke ook? Of kan je er dan alleen als bezoeker terecht?[/rquote]

    Het aanmelden is alleen maar, zodat M&M ongeveer weet, hoeveel auto’s er komen. Je kan gewoon op de bonnefooi langs gaan , hoor.

    In reactie op: Radiateur #17824492
    rinus de boer
    Deelnemer

    Voor een C ongeveer hetzelfde, denk ik. Rond de 100 pietermannen moet het gedaan zijn.

    In reactie op: Radiateur #17824490
    rinus de boer
    Deelnemer

    Elke radiateur is te reviseren. Welke Rekord? E1 of 2? Voor een E1 ben je misschien 100 Euro kwijt, is niet zo’n grote radiateur.

    In reactie op: youtube filmpje #17822817
    rinus de boer
    Deelnemer

    Je hebt een hele mooie Monza, Mario. Maar dat wist je al, hahahaha. Ik heb hem al meerdere malen mogen zien. Jammer dat de kleur niet echt mooi uitkomt op het filmpje. In het echt is dat veel mooier.

    By the way, zit je meisje altijd in de slaapstand in de auto?:hmmz De rugleuning staat zo schuin? :D:D:D

    rinus de boer
    Deelnemer

    Ook aangemeld. Ik ben nr. 129.

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 1,087)