Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerChroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.
rinus de boer
DeelnemerRespect hoor jongens.:wors Dan is het lijstje, dat ik aan het Monzaadje heb (laten) doen, een heel stukje korter. En qua techniek eigenlijk haast niks.
* Na aanschaf, grote beurt, alle vloeistoffen vervangen plus remmenrevisie.
* Inbraakschade laten verhelpen, zijkant helemaal gespoten. Ander voorscherm plus A-stijl preventief behandeld.
* Na zelf schade rijden, andere kant helemaal gespoten. Auto is beide keren tot op het blanke staal kaal geweest en is met 7 lagen weer opgebouwd. Ook nu weer ander voorscherm gemonteerd plus A-stijl preventief behandeld.
* Twee nieuwe banden (achter).
* BBS velgen aangeschaft.
* Bestuurders stoel opnieuw laten vullen en laten stikken.
* Preventief plaatwerk veerpoot bestuurderskant vervangen door dikker materiaal.
* Waterpomp en thermostaat vervangen, plus koelvloeistof.
* Benzineslangen vervangen plus filters
* Luxe matten laten maken.
* Originele Monza (Philips) radio/cassette combinatie geplaatst.
* Klokje vervangen.
* Koplamp vervangen, zelf schade gereden.
* Radiateur laten reviseren, zelf in- en uitbouwen.
* Motorkap opnieuw gespoten vanwege steenslag.
* Cardanas plus lager vervangen.
* Interieurlampje vervangen (vertraagd uitgaan was kapot).,Alles nu uitgesmeerd over 5 jaar, dat ik de Monza bezit.
En dan om de twee jaar een grote beurt, en elk jaar in ene keer door de APK.
rinus de boer
DeelnemerMaar als de bak hetzelfde is, dan zijn wel de pakkingen en filter hetzelfde, mag ik aannemen, ongeacht hoe het staartstuk en as zijn.
rinus de boer
DeelnemerZet hem nou maar op een brug, en laat hem lopen met de achterwielen vrij. Een mannetje eronder, en dan kun je al heel snel zien / horen, of er een onbalans in zit. Zo ja, dan zit er in dat geval niks anders op, dan of een andere as te scoren, of de oude te laten balanceren.
Wat voor automaat heb je, en AW03-71L (4 traps)? Dan heb je de kortste as nodig. Die zijn niet dik bezaaid.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1908219&tid=145887&author=Christian-tsx]misschien dat er toevallig 3 hele clipjes van mijn kadett af zijn gekomen. zal eens kijken als ik er aan denk. de meeste knappen af:([/rquote]
Ik weet het. In principe zijn 2 al genoeg. Bij voorbaat hartelijke dank alvast.
rinus de boer
Deelnemer3 stuks. Het is voor het korte stootlijstje op het achterscherm.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1908128&tid=131636&author=champo]Ook is het meteen weg als je het gas los laat. Dan draait die as toch nog steeds net zo hard door?[/rquote]
Yep, die as draait gewoon door. Zolang de auto rolt, doen alle assen en lagers mee. Ook de versnellingsbak (behalve als je die ontkoppelt).
rinus de boer
DeelnemerNiet dat ik nu een expert op de Monza ben, maar dan ga ik je Monza wel in het echt zien. Ik ben er ook.
rinus de boer
DeelnemerTja, als het nu toch open ligt……….
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1906684&tid=137736&author=bananenbennie]Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?[/rquote]
Ik denk, dat het de sterkte niet zal aantasten. Het valt me op, dat daar de dikte van het metaal vrij dik is. Je zal de lasnaden wel moeten polijsten, want anders kom je voorscherm niet netjes aan te liggen.
rinus de boer
DeelnemerAls het je tussenlager is, gewoon je auto op een brug laten lopen, uiteraard met je achterwielen vrij in de lucht.:D:D:D En dan onder de auto luisteren, waar het vandaan komt. Zo doet mijn garage het ook.
Het lager zelf zit gevulcaniseert in rubber. Daarom lijkt het een rubber ring. En dat zit dan weer in een Omega vormig huis, dat met 2 boutjes vastzit aan de bodem.
Geluid van een tussenlager komt meestal ergens in de buurt van je pook (middentunnel dus) vandaan. maar dat is geen wet van Meden en Perzen, want een koetswerk kan werken als een klankkast, waardoor het geluid zich lijkt te verplaatsen of dat het van een andere plek vandaan komt.
Het zou ook nog kunnen, dat het uit je diff. komt.
rinus de boer
DeelnemerMaar hoe heb je nu die opengesneden stukken in je A-stijl weer gerepareerd?
rinus de boer
DeelnemerKan ik niet achterblijven..

rinus de boer
Deelnemer[rquote=1901949&tid=137736&author=bettus accu]
240 is een 5 bak uit een monza 2.5E
de 4-bak versie is de 262 bak.
[/rquote]
Weer wat geleerd. :thumbup
rinus de boer
DeelnemerTja. Mijn Rekord 1.9n doet in de winter 1 op 10, en in de zomer kan ik, als ik echt een beetje m’n best doe, er 1 op 12,5 mee halen. Maar gemiddeld ongeveer dus 1 op 11.
Nou heb ik wel geen Commo, maar wel een 2.5 in mijn Monza liggen. En ik heb de laatste week eigenlijk alleen met de Monza gereden, en ik doe 1 op 10 (ietsje beter nog). Niks zuinig aandoen, gewoon met het verkeer mee. Ik teken er alleen wel bij aan, dat ik langere stukken met de auto’s rij.
rinus de boer
DeelnemerAl heb ik de auto dan wel niet, ga ik voor de Commo B. Direkt gevolgd door mijn eigen “rijtuig”, de Monza A2.
rinus de boer
DeelnemerMooie vondst, hoor. :D:D:D
rinus de boer
DeelnemerHandbak? Automaat?
rinus de boer
DeelnemerProbeer Opel4ever eens. Heeft heel veel voor de Rekord.
rinus de boer
DeelnemerNou nog je luchtfilterhuis netjes in de lak zetten, en je kleppendeksel, en klaar is kees.
rinus de boer
Deelnemer[rquote=1900028&tid=144014&author=hans-01]vandaag ff onder de motorkap schoongemaakt met een stoomclaener op 90 graden ging echt helemaal geweldig morgen komen de foto`s:D[/rquote]
Toch wel de ontstekingsdelen goed afgedekt, mag ik hopen?
En, ik weet, ik ben een kniesoor…… Je tapijt is te kort :P
rinus de boer
DeelnemerAls je de originele spruitstukken monteert, die bij dat motortype horen, kan daar in ieder geval niks mis gaan. Met de uitlaat zou je een beetje moeten experimenteren. je merkt snel genoeg, als het niet goed is. Motor gaat inhouden, want kan de uitlaat gassen niet goed weggewerkt. Zie het maar (heel extreem gesteld) als een aardappel in je uitlaat als tie te veel tegendruk heeft.
Is die 240 een 4 bak? Want volgens mij heeft die wel in de A1 gelegen.
rinus de boer
DeelnemerLangzamerhand kom je er wel, echt !!!:D:D:D
rinus de boer
DeelnemerGeen flauw idee. Een uitlaat is ontworpen bij een bepaald type auto voor de juiste hoeveelheid tegendruk. Te veel, of te weing ga je merken in het motorgedrag.
Maar als je voorpijpen niet goed aanliggen, dan lekken ze toch ook bij de aansluiting bij het spruitstuk?
rinus de boer
DeelnemerAha, zo komt tie toch boven water drijven. Flinke prijsinflatie op deze auto !!
-
AuteurBerichten