rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765854
    rinus de boer
    Deelnemer

    Chroomstrip op je A-stijl is van een A2. Die eindigt beneden dikker/breder. Je moet eigenlijk de smallere hebben, die van de A1. Maar hij zou eigenlijk moeten passen.

    In reactie op: Voetenbad #17713914
    rinus de boer
    Deelnemer

    Respect hoor jongens.:wors Dan is het lijstje, dat ik aan het Monzaadje heb (laten) doen, een heel stukje korter. En qua techniek eigenlijk haast niks.

    * Na aanschaf, grote beurt, alle vloeistoffen vervangen plus remmenrevisie.
    * Inbraakschade laten verhelpen, zijkant helemaal gespoten. Ander voorscherm plus A-stijl preventief behandeld.
    * Na zelf schade rijden, andere kant helemaal gespoten. Auto is beide keren tot op het blanke staal kaal geweest en is met 7 lagen weer opgebouwd. Ook nu weer ander voorscherm gemonteerd plus A-stijl preventief behandeld.
    * Twee nieuwe banden (achter).
    * BBS velgen aangeschaft.
    * Bestuurders stoel opnieuw laten vullen en laten stikken.
    * Preventief plaatwerk veerpoot bestuurderskant vervangen door dikker materiaal.
    * Waterpomp en thermostaat vervangen, plus koelvloeistof.
    * Benzineslangen vervangen plus filters
    * Luxe matten laten maken.
    * Originele Monza (Philips) radio/cassette combinatie geplaatst.
    * Klokje vervangen.
    * Koplamp vervangen, zelf schade gereden.
    * Radiateur laten reviseren, zelf in- en uitbouwen.
    * Motorkap opnieuw gespoten vanwege steenslag.
    * Cardanas plus lager vervangen.
    * Interieurlampje vervangen (vertraagd uitgaan was kapot).,

    Alles nu uitgesmeerd over 5 jaar, dat ik de Monza bezit.

    En dan om de twee jaar een grote beurt, en elk jaar in ene keer door de APK.

    In reactie op: AW03-71L automatenbak #17850779
    rinus de boer
    Deelnemer

    Maar als de bak hetzelfde is, dan zijn wel de pakkingen en filter hetzelfde, mag ik aannemen, ongeacht hoe het staartstuk en as zijn.

    In reactie op: Voetenbad #17713908
    rinus de boer
    Deelnemer

    Zet hem nou maar op een brug, en laat hem lopen met de achterwielen vrij. Een mannetje eronder, en dan kun je al heel snel zien / horen, of er een onbalans in zit. Zo ja, dan zit er in dat geval niks anders op, dan of een andere as te scoren, of de oude te laten balanceren.

    Wat voor automaat heb je, en AW03-71L (4 traps)? Dan heb je de kortste as nodig. Die zijn niet dik bezaaid.

    In reactie op: Klemmetjes voor stootstrippen D Kadett #17849775
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1908219&tid=145887&author=Christian-tsx]misschien dat er toevallig 3 hele clipjes van mijn kadett af zijn gekomen. zal eens kijken als ik er aan denk. de meeste knappen af:([/rquote]

    Ik weet het. In principe zijn 2 al genoeg. Bij voorbaat hartelijke dank alvast.

    In reactie op: Klemmetjes voor stootstrippen D Kadett #17849773
    rinus de boer
    Deelnemer

    3 stuks. Het is voor het korte stootlijstje op het achterscherm.

    In reactie op: Voetenbad #17713905
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1908128&tid=131636&author=champo]Ook is het meteen weg als je het gas los laat. Dan draait die as toch nog steeds net zo hard door?[/rquote]

    Yep, die as draait gewoon door. Zolang de auto rolt, doen alle assen en lagers mee. Ook de versnellingsbak (behalve als je die ontkoppelt).

    In reactie op: Voetenbad #17713901
    rinus de boer
    Deelnemer

    Niet dat ik nu een expert op de Monza ben, maar dan ga ik je Monza wel in het echt zien. Ik ben er ook.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765848
    rinus de boer
    Deelnemer

    Tja, als het nu toch open ligt……….

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765845
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1906684&tid=137736&author=bananenbennie]Die zijn nog niet gerepareerd, maar kwestie van gewoon even dicht lassen toch?[/rquote]

    Ik denk, dat het de sterkte niet zal aantasten. Het valt me op, dat daar de dikte van het metaal vrij dik is. Je zal de lasnaden wel moeten polijsten, want anders kom je voorscherm niet netjes aan te liggen.

    In reactie op: Voetenbad #17713895
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als het je tussenlager is, gewoon je auto op een brug laten lopen, uiteraard met je achterwielen vrij in de lucht.:D:D:D En dan onder de auto luisteren, waar het vandaan komt. Zo doet mijn garage het ook.

    Het lager zelf zit gevulcaniseert in rubber. Daarom lijkt het een rubber ring. En dat zit dan weer in een Omega vormig huis, dat met 2 boutjes vastzit aan de bodem.

    Geluid van een tussenlager komt meestal ergens in de buurt van je pook (middentunnel dus) vandaan. maar dat is geen wet van Meden en Perzen, want een koetswerk kan werken als een klankkast, waardoor het geluid zich lijkt te verplaatsen of dat het van een andere plek vandaan komt.

    Het zou ook nog kunnen, dat het uit je diff. komt.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765843
    rinus de boer
    Deelnemer

    Maar hoe heb je nu die opengesneden stukken in je A-stijl weer gerepareerd?

    In reactie op: Mooiste model #17844636
    rinus de boer
    Deelnemer

    Kan ik niet achterblijven..

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765834
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1901949&tid=137736&author=bettus accu]

    240 is een 5 bak uit een monza 2.5E

    de 4-bak versie is de 262 bak.

    [/rquote]

    Weer wat geleerd. :thumbup

    In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845934
    rinus de boer
    Deelnemer

    Tja. Mijn Rekord 1.9n doet in de winter 1 op 10, en in de zomer kan ik, als ik echt een beetje m’n best doe, er 1 op 12,5 mee halen. Maar gemiddeld ongeveer dus 1 op 11.

    Nou heb ik wel geen Commo, maar wel een 2.5 in mijn Monza liggen. En ik heb de laatste week eigenlijk alleen met de Monza gereden, en ik doe 1 op 10 (ietsje beter nog). Niks zuinig aandoen, gewoon met het verkeer mee. Ik teken er alleen wel bij aan, dat ik langere stukken met de auto’s rij.

    In reactie op: Mooiste model #17844627
    rinus de boer
    Deelnemer

    Al heb ik de auto dan wel niet, ga ik voor de Commo B. Direkt gevolgd door mijn eigen “rijtuig”, de Monza A2.

    In reactie op: Schuurvonds Rekord 1968 #17844982
    rinus de boer
    Deelnemer

    Mooie vondst, hoor. :D:D:D

    In reactie op: motor uitval in 3e versnelling C30NE #17845256
    rinus de boer
    Deelnemer

    Handbak? Automaat?

    In reactie op: Velgenmaat opel rekord #17844878
    rinus de boer
    Deelnemer

    Probeer Opel4ever eens. Heeft heel veel voor de Rekord.

    In reactie op: wat heb je aan je commodore gedaan #17830021
    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou nog je luchtfilterhuis netjes in de lak zetten, en je kleppendeksel, en klaar is kees.

    In reactie op: wat heb je aan je commodore gedaan #17830016
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1900028&tid=144014&author=hans-01]vandaag ff onder de motorkap schoongemaakt met een stoomclaener op 90 graden ging echt helemaal geweldig morgen komen de foto`s:D[/rquote]

    Toch wel de ontstekingsdelen goed afgedekt, mag ik hopen?

    En, ik weet, ik ben een kniesoor…… Je tapijt is te kort :P

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765830
    rinus de boer
    Deelnemer

    Als je de originele spruitstukken monteert, die bij dat motortype horen, kan daar in ieder geval niks mis gaan. Met de uitlaat zou je een beetje moeten experimenteren. je merkt snel genoeg, als het niet goed is. Motor gaat inhouden, want kan de uitlaat gassen niet goed weggewerkt. Zie het maar (heel extreem gesteld) als een aardappel in je uitlaat als tie te veel tegendruk heeft.

    Is die 240 een 4 bak? Want volgens mij heeft die wel in de A1 gelegen.

    In reactie op: bout motorkap scharnier bijrijderskant afgebroken #17825269
    rinus de boer
    Deelnemer

    Langzamerhand kom je er wel, echt !!!:D:D:D

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765828
    rinus de boer
    Deelnemer

    Geen flauw idee. Een uitlaat is ontworpen bij een bepaald type auto voor de juiste hoeveelheid tegendruk. Te veel, of te weing ga je merken in het motorgedrag.

    Maar als je voorpijpen niet goed aanliggen, dan lekken ze toch ook bij de aansluiting bij het spruitstuk?

    In reactie op: Show hier je import Monza A1 / A2!! #17486974
    rinus de boer
    Deelnemer

    Aha, zo komt tie toch boven water drijven. Flinke prijsinflatie op deze auto !!

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 1,087)