rinus de boer

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,087)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861750
    rinus de boer
    Deelnemer

    Die dingen kosten niet zoveel. Opel4ever heeft ze liggen, ook met PU bussen ipv gewone rubbers.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Toch nog een behoorlljke ” operatie”. Het lijken wel Monza perikelen. :shock:

    In reactie op: Aankooptips Rekord E2 #17758014
    rinus de boer
    Deelnemer

    Veel zaken, die overige Opels ook hebben.
    Roest aan:
    * Dorpels, vooral vooreind en achtereind.
    * Randen achterschem
    * Onderkant deuren
    * Onderkant voorschermen, bij aanhechting A stijl
    * A stijl, zeker bij schuifdak. Afwatering van schuifdak komt via de A stijl in dorpel terecht.
    * Plaatwerk rond veerhoeden. Veerhoeden zelf zijn meestal goed.
    * En nu een “tricky one” : plaatwerk achter de verstevingsdriehoeken bij het binnenscherm. Het water uit de paravan komt daar achter in uit. Hier zit dus vaak (lees zowat altijd) verborgen rottenis. Dat zorgt voor lekkage aan beide kanten in de voetenbakken en bij een E motor zit daar ook nog een de computer, en die gaat dus stuk vanwege het water dat erop/erin komt (kortsluiting).
    * Paravan
    * Keienvanger
    * Plaatwerk achter de koplampen
    * Accubak en eronder
    * Alle chassisbalken checken plus krikpunten.
    * Achterste veerschotels
    * Reservewielbak en holte in de kofferbak aan de andere kant.
    * Binnenschermen achter
    * Bevesting voorstoelen
    * Onder de raamrubbers
    * Benzinetank

    Nou dat is het qua plaatwerk wel het belangrijkste. Belangrijk: Alle afwateringsgaten in balken, deuren, enz. dienen open te zijn.

    Alle CIH’s zijn geschikt voor LPG. Neem dan op z’n minst een 2.0 (je hebt als instapper namelijk ook nog een 1.8 in de E2 liggen). Ergens tijdens bouwjaar 1985 zijjn koppen met geharde zetels ingevoerd (te herkennen aan een P aanduiding op de kop). Motorisch zijn de CIH’s bij normaal gebruik en onderhoud haast onverwoestbaar. Hetzelfde geldt voor de versnellingsbakken. Waterpomp is een zwak onderdeel, en radiateuren kunnen dat ook zijn. Kontroleer op lekkage (meestal aan de zijkant). Injectiesysteem is ook zeer betrouwbaar. Carburatie uitvoeringen (zoals de 2.0S) hebben een tweetraps carb, die kan nog wel eens versleten zijn en dus een revisie nodig hebben.

    Qua uitlaat is vooral de achterdemper rotgevoelig.

    Probeer een Berlina te vinden, die zit basis qua luxe het beste in z’n jasje (al stelt de dat bij Opel eigenlijk nog niks voor). Maar dan heb je in ieder geval mooie Pullman (velours) bekleding, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, getinte ramen, zonneband in voorruit (en vaak ook nog eens geintegreerde antenne), betere geluidsisolatie, mooiere velgen, Volt en oliedruk meter in het dashboard, enz. Veel electrische zaken waren ook op de Berlina klantenoptie, zoals electrische bedienbare ruiten, CV, schuifdak, enz. De eerste eigenaar kon een Berlina helemaal aankleden zoals hij wilde.

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861747
    rinus de boer
    Deelnemer

    Yep !!

    In reactie op: chassisnr Rekord E1 #17888208
    rinus de boer
    Deelnemer

    Yep, is zo bij de Rekord, Monza, Senator en Commodore.

    In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367269
    rinus de boer
    Deelnemer

    In mijn dorpje, een A1 Senator, een licht blauwe. Geheel origineel, en nog een hard exemplaar (zover ik kon bekijken) ook. Wel een import auto, want met drie letters in het kenteken.

    In reactie op: Vraag over Monza Motorswap 2.5 E –> C30NE #17765874
    rinus de boer
    Deelnemer

    @champo wrote:

    Olie verbruik of een veel te rijk mengsel. Versleten zuiger/veren of Lambda sonde niet goed.

    Gokje

    Onze CIH’s hebben geen lambda sonde.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Dat “lipje” zit er ook bij Monza’s, Sennies en Commo’s. Is een soort vuilbescherming.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Geel houden, is een mooie kleur voor een Rekord E1 Ook helemaal van die tijd. Bijkomend voordeel…je hoeft de binnenkant niet te doen als je in dezelfde kleur blijft.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Ik vind het nog hard meevallen. Het is misschien wel een beetje een tegenvaller, maar als je lassen kunt, moet dit geen probleem zijn. De buitenkant van de auto was al een kleine indicatie, dat er meer zou kunnen zitten. Ik heb ze veel rotter gezien.

    In reactie op: monza #17859836
    rinus de boer
    Deelnemer

    Dat is een mooi apparaat. :thumbup Ik had hem ook al gezien op MP. En als de kilometerstand klopt…heb je gewoon haast een nieuwe. Wel een carb. versie, dus geen zuinigheidswonder, maar daar koop je ook geen Monza voor. Blok is net zo sterk als de 2.5E, nl. 140 Pk-tjes. Zo’n carb. versie rijdt voor de rest voortreffelijk, hoor. :D:D:D

    Een carb. versie heeft geen stappenmotor, dat hebben alleen injectiemotoren (voor de stationairloop).

    In reactie op: Gekloenk uit voorwiel ophanging? #17861744
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1920473&tid=146914&author=peter777][rquote=1920468&tid=146914&author=monzaruba][rquote=1920294&tid=146914&author=Goossens Bjorn]Is normaal bij de Monza dat je een klop hoort bij maximale stuuruitslag. Heeft de mijne ook, zoude de veren naar het schijnt zijn die verspringen[/rquote]

    :thumbup
    ben ik het helemaal mee eens…Bjorn…!
    dat doet de mijne ook al jaren…:P[/rquote]

    Mocht dit de oorzaak zijn dan zou het met nieuwe veerschotelrubbers opgelost kunnen worden? Of is dit net zoiets als de zakkende achterklep “hoort er bij” :D[/rquote]

    Doet de mijne ook, en m’n Rekord ook. Zelfs de Kadett D van m’n vrouw heeft dat fenomeen. En ik kan me goed herinneren, dat zelfs mijn Calibra’s dat hadden We praten dan bij maximale stuuruitslag, links of rechts. Hoort er “gewoon” bij. Gebeurt niet altijd, maar vaak wel. Het is een soort harde klonk, alsof er een veer springt (en dat is het dan ook). Altijd bij parkeersnelheden. Een Opel fenomeen. Ik heb me er nooit druk overgemaakt.

    Wazig weggedrag rechtuit zou wel eens met slecht uitgelijnde wielen te maken kunnen hebben, of dat de rubbers van de stab. stang oud en verdroogd zijn en dus ruimte hebben.

    In reactie op: welk blok kan ? #17862672
    rinus de boer
    Deelnemer

    Elke CIH tot en met de 2.4 (uit de Omega) kan, zonder veel aanpassing. 6 pitters moet je wel het e.a. aan passen, al was het alleen maar vanwege het gewicht en de lengte van het blok.

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854697
    rinus de boer
    Deelnemer

    Tja, als dat stuur apparaat overleden is (die zwarte kast aan de bestuurderskant achter de veerhoed)…. dan zijn je klachten te begrijpen. Gelukkig nog nooit dit soort prob’s gehad. Electronica is voor mij meestal abacadabra. Ik heb er geen eentje spare liggen. Maar de man, die ik je hebt doorgegeven, heeft er zeker eentje liggen voor je. Bel eventjes voor de zekerheid.

    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1919153&tid=146861&author=Wiel]Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.

    Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.

    – Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)

    Laat je de auto spuiten of ga je met de roller aan de slag ?

    De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.
    [/rquote]

    Ik rij met m’n 1.9n altijd 1 op 11, en in de zomer nog beter. dan is 1 op 13 mogelijk. Goede afstelling van de carb is wel noodzakelijk, maar het is een eenvoudig ding.

    In reactie op: Plaatwerk gezocht rekord e2 + paar vragen #17858583
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1917884&tid=146679&author=noci]Opel4ever is niet goed bereikbaar ! :hmmz
    heb maandag avond al een order geplaatst en daarna nog een mail.
    Maar ik heb nog steeds niets van hem gehoord . :hmmz :sleeping[/rquote]

    Rob is een druk man, en hij zit vaak op de weg. Zag hem van het weekend nog in Dronten.

    In reactie op: 29 mei Heëlesj AutoSjtuute (Heerlen) #17836163
    rinus de boer
    Deelnemer

    Lijkt wel een beetje de criteria, die automaxx vroeger ook had (of misschien zelfs nu nog heeft, mocht deze organisatie nog bestaan) op meetings. Maa ik kan me het “plastic over the top” auto beeld wel voorstellen.

    In reactie op: Zoek een mistlamp Rekord e2 #17857885
    rinus de boer
    Deelnemer

    Maakt Hella die dingen ook niet?

    In reactie op: 27-28-29 Mei 2011 de 1e Olde Opels Meeting! #17699459
    rinus de boer
    Deelnemer

    Misschien zaterdag. Zondag’s is de HOCN familiedag in Woerden, en daar ga ik zeker heen.

    In reactie op: vraagje over onderdelen van senator #17856799
    rinus de boer
    Deelnemer

    Midden console kan er uit zonder het gehele dashboard te demonteren, ten minste bij een A1 of 2.

    rinus de boer
    Deelnemer

    Nou, vooruit dan maar, nog een paar….

    rinus de boer
    Deelnemer

    Nog een paar..

    rinus de boer
    Deelnemer

    Hier wat foto’s van de meeting…..

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854687
    rinus de boer
    Deelnemer

    Steef,

    NOS delen zijn New Old Stock delen, dus nieuwe onderdelen van de oude voorraad, letterlijk vertaald. Dat zijn dan originele GM onderdelen, die nog ergens verpakt en wel op de plank lagen. Dus geen imitatie, replicatie of naderhand geproduceerde delen.

    Adres bij jou in de buurt is:

    Kees Wesdorp, in Stavenisse (Tholen). Tel: 06- 542 473 93

    Die beste man heeft een ontzaglijke hoeveelheid voorraad Monza onderdelen liggen. En genoeg voorschermen, pas nog geweest toen ik bij hem op bezoek was.

    En als je de auto toch over laat spuiten, dan maakt de kleur van het vervangende voorscherm ook niet meer uit, toch? :D:D:D

    In reactie op: mijn rekord E, 1980 1.9N automatic #17854790
    rinus de boer
    Deelnemer

    [rquote=1914926&tid=146316&author=hans-01]super mooie wagen

    wat maakt het uit of ie niks trekt of veel zuipt
    je hebt zo`n wagen voor je plezier dus hub karre met die handel :D[/rquote]

    Vind ik ook, en het verbruik valt wel mee. 1 op 11 gemiddeld, 1 op 12 bij hele lange stukken. De huidige Astra 1.6 doet hetzelfde. Heb je toch een actieradius van 850 kilometer op ene tank.

    En dat het niks trekt…who cares, het is geen sportauto, en je kunt gewoon goed mee weg in het dagelijks verkeer. In Nederland heb je geen grote motorvermogens nodig. Het komt maar zelden voor, dat ik bij woon-werkverkeer harder kan dan 110. Meer heb je niet nodig. En het rijdt nog comfortabel ook.

25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 1,087)