Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rinus de boer
DeelnemerNou, gelukkig snappen ze het bij mij in de straat helemaal. Ik heb nog de ondermarkt aan oldies staan, als je snapt wat ik bedoel :D :D :D Opel is toch voor de “gewone” man? M’n buurman was vroeger ook een Opel rijder, en die kent de Monza maar al te goed. Hij vindt dat ongeveer de enige echte Opel uit die tijd.
Ron heeft nog een extra 24v. Zelf zou ik hem niet in een A1 zetten, ik vind dat het blok daar niet past. In een A2 zou nog kunnen, vooral als de A2 niet origineel meer is. Maar ja, daar zijn al hele discussies over gevoerd. En iedereen moet maar doen, wat hij (of zij) zelf wil. Ik zou hem in ieder geval lekker spare houden. Hoppa, in de conserveringsolie en netjes wegzetten.
Ik ben zowiezo geen fan van multikleps motoren. Op de 1 of andere manier vertrouw ik die motoren niet. De 8 en 12 kleppers van Opel zijn in principe bij normaal gebruik haast onverwoestbaar. Maar de meerkleppers, zoals de Opel Ecotech motoren, hebben niet zo’n beste reputatie, te onderhoudsgevoelig. Die worden niet voor niks Ecopech motoren genoemt.
Daarnaast zegt vermogen voor mij niet zoveel. Je kan er zowiezo weinig mee in Nederland. En daar rij ik 98 % van de tijd. En dan ook nog in de Randstad, en meestal over de provinciale en B-wegen. Het gaat mij bovenal om het model. Ik heb zelfs nog wel eens lopen dubben over een Monza 2 liter. Gewoon, omdat het een “underdog” is. Maar zoiets zou dan alleen in de plaats kunnen komen van de Rekord. Ik heb zowiezo iets met auto’s, die heel basic zijn uitgerust. Instappers zogezegt. Die zijn vaak puur fuctioneel, gewoon waar ze voor bedoelt zijn, om te gaan van A naar B.
rinus de boer
DeelnemerMario is Charlois inderdaad.
Och, ik heb er “nog” maar 4. Ik ken mensen op de diverse fora, die hebben een hele stal vol staan, bij wijze van spreken.
Nee, maar serieus. De Monza staat normaliter in de garage, de Rekord op de carport. De Kadett (van m’n vrouw) gewoon in het parkeervak voor het huis, en daar komt de Corsa ook te staan. Ik woon aan het eind van een doodlopende straat, met meer dan voldoende parkeerruimte voor iedereen die er woont. Veel van mijn buren hebben ook oldies of youngtimers, dus als in de lente de garagedeuren weer open gaan, is het soms net een youngtimermeeting bij ons in de straat, hahahaha.
Zoals gezegd, de Corsa aangeschaft voor hety dageliijks woon-werk verkeer, om de Rekord te ontzien. Ik had daar vroeger een Swift uit 92 voor, maar die is vorig jaar overleden aan overmatige roestziekte. Dus een tijdje met de Rekord als daily getuft, maar toch weer langzamerhand rond gekeken naar iets anders als daily, toen ik bemerkte dat de kilometerteller van de Rekord in rappe sprongen omhoog tikte. De Monza komt echt alleen naar buiten met mooi weer (zoals nu), en dan nog meestal voor toerriten, vakantie, enzo. De Rekord heb ik eigenlijk als een soort back-up, en ik heb hem toendertijd gekocht, omdat hij min of meer op m’n pad kwam (eigenlijk aangeboden werd), voor een hele schappelijke prijs en de auto had donders weing kilometers gelopen (52.000 km aantoonbaar). Daarnaast zijn ze natuurlijk houdersschapsvrij, zitten in de oldtimersverzekering, dus ze enige kosten die je hebt zijn je onderhoud (en dat valt heel erg mee bij Opel) en de benzine die je verrijdt. En omdat ik eigenlijk normalitier niet echt veel kilometers rij (met de Monza sinds de laatste APK vorig jaar augustus nog geen 4000 KM), hoef ik ook geen gas erin te hebben.
rinus de boer
Deelnemer@MonzaRon wrote:
@rinus de boer wrote:
@MonzaRon wrote:
als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbupZover ik kon beoordelen op de lange terijnsweerverwachtig, zal het goed c.q. acceptabel zijn. En trouwens Ron, jij grijpt toch elke gelegenheid aan om in je Monza te stappen, toch? :D :D :D Dat doe ik ook. Met dit mooie weer nu heb ik de Monza ook weer uit de garage getrokken.
kheb meer keuzes hier Rinus, ;)
maar voor een opel familiedag stap ik zekers in mn Monza [A1] :thumbupBy the way… Vanaf zaterdag staat er weer een Opeltje bij Dat wordt m’n daily, kan ik de Rekord ontzien. Ik heb een Corsaatje B gekocht. Een 1.4 8 klepper (ik wilde pertinent geen 16v) met 140 Dkm op de teller. Bouwjaar 1996. Ik heb nog nooit zo’n nieuwe auto gehad, hahahaha.
rinus de boer
Deelnemer@MonzaRon wrote:
als de weersverwachtingen bevredigend zijn, komen wij ook,
want het is nogal een stukkie rijden :D :thumbupZover ik kon beoordelen op de lange terijnsweerverwachtig, zal het goed c.q. acceptabel zijn. En trouwens Ron, jij grijpt toch elke gelegenheid aan om in je Monza te stappen, toch? :D :D :D Dat doe ik ook. Met dit mooie weer nu heb ik de Monza ook weer uit de garage getrokken.
rinus de boer
Deelnemer
Dit is ook een errug mooie kleur !!!
Trouwens, als ik normaliter door Duitsland heen tuf, zie ik ze echt nooit !! Niet op de Autobahn, maar ook niet op de provinciale wegen. Trouwens, zowiezo heel weinig youngtimers zijn er in Duitsland in het wild te spotten.Volgens mij staan die dingen of meestal binnen of op het erf ergens. In Nederland rijden ze veel meer rond in het wild.
rinus de boer
DeelnemerSteef,
Zo rond een uur of 11 zal ik er zeker wel zijn. Mario komt ook met de Monza.
rinus de boer
DeelnemerIk ga er elk jaar naar toe. Is ook lekker in de buurt.
rinus de boer
DeelnemerMooi ding, dezelfde kleur als de mijne, zo te zien (Heliosblau).)Of is tie zilverbrijs?
rinus de boer
Deelnemer@MonzaRon wrote:
jaja meer fotos bij de meetings :thumb
maar deze GSE moet hier in deze topic geplaatst worden, deze krijgt van mij vandaag de titel
‘Ghuru’s Mooiste GSE 2011′ :kewlpics
Deze vond ik de mooiste onder de GSE’s,
strak en orgine van buiten, en super van binnenkijk mee :wub


grtz
Wow, das een hele mooie. In een mooie kleur ook nog eens. :wors :wors :wors
rinus de boer
DeelnemerSteef,
De HOCN (Historische Opel Club Nederland) familiedag is de jaarlijkse, grote meeting van de HOCN. Daar komen honderden Opels op af, en allemaal oldies en youngtimers. Het is nu de 30ste editie. Waarom het familiedag heet? Omdat ze ook wat doen voor de andere leden van het gezin. Er zit ook altijd een onderdelen beurs bij. Hartstikke leuke meetingen altijd, en je komt er ook mensen tegen van dit en het Big Opels Forum.
Plaats van deze familiedag:
Bosch Car Service, Touwslagersweg 14, 3449 HX WoerdenJe kan op deze meeting ook nu je auto GRATIS technisch laten keuren.
rinus de boer
Deelnemer@MonzaRon wrote:
denk dat je die ‘prijslat’, met jou eisen, wel iets hoger mag leggen, rinus ;)
Normaal voor 2500-3000 heb je in NL een GSE project in je handen :shock:
zo niet, dan heb je echt een koopje :thumbupIk weet het. Ik was aan de voorzichtige kant. Het is en blijft natuurlijk, wat een gek er voor geeft.
Over dat gesproken. Ik was vandaag bij een bedrijf, waar ik een leuk Coorsaatje B had gezien (om als daily te hebben), en die man zag mij in de Monza aankomen. Nou, die kwam zowat van z’n terrein aanstormen, liep om de auto heen en bood toch een geweldig bedrag voor dat apparaat van mij. :shock: Ik stond zowaar te twijfelen. De beste man had vroeger ook altijd Monza gereden. Toch maar niet gedaan. :D Maar het Corsaatje wordt het misschien wel, is een fijn karretje, met relatief weinig kilometertjes erop. Kan ik de Rekord weer ontzien.
rinus de boer
DeelnemerOh by the way. Als de Monza toch rijdt, waarom kom je niet met de auto naar Woerden, op de HOCN familiedag op de 29 ste? Kunnen we de auto bekijken en even met elkaar kennis maken. Voor de afstand hoef je het niet te laten.
rinus de boer
DeelnemerZit hij niet ergens voor langere tijd in buitenland, soms? Kan zijn vrouw de situatie niet ophelderen?
rinus de boer
DeelnemerHoi Steef,
Je zal Kees echt even moeten bellen. Ik kan me niet meer herinneren wat voor kleuren had hij liggen, het was zoveel.
Maar het gaat er toch maar om, dat je een goede verkrijgt? Al die witte GSE’s zijn toch Polar Weiss? En wit is vrij makkelijk te spuiten (volgens mijn spuiter, dan). Originele GSE stickers zullen verdomde moeilijk aan te komen zijn, en als je een NOS sticker vindt, vraag ik me af, of dat zo’n sticker nog wel “plakwaardig” is..rinus de boer
DeelnemerErg mooi, maar ik vind het te oud. Ik zou het zelf niet willen bezitten. Volgens mij 6 Volt, en daar ligt de grens voor mij.
rinus de boer
DeelnemerBegin maar te denken aan rond de 2500 tot 3000 Euro voor een auto die dagelijks inzetbaar is, en die daarnaast acceptabel is. Dus geen super strakke bak, maar redelijk netjes en geen werk eraan, dat snel moet gebeuren.Dus APK waardig.
rinus de boer
DeelnemerEn Steef…doet de auto het nog steeds? Is het probleem echt opgelost nu?
rinus de boer
Deelnemer@deziggy wrote:
@rinus de boer wrote:
Als ze in echt goede staat (conditie 1 of 2) zijn, voor veel meer. Een goede oldie Opel (lees zonder of haast zonder werk eraan en geschikt voor eventueel dagelijks gebruik) koop je niet voor onder de 2000 Euries, of je moet geluk hebben. En dan hangt het ook nog zeer af, van het model.
denk dat je bij ons in belgië de prijzen mag halveren….
Is men in Belgie misschien niet zo’n young- en oldtimerminded dan? Op Autoscout.be zie ik toch vaak genoeg auto’s voor behoorlijke prijzen staan.
rinus de boer
DeelnemerAls ze in echt goede staat (conditie 1 of 2) zijn, voor veel meer. Een goede oldie Opel (lees zonder of haast zonder werk eraan en geschikt voor eventueel dagelijks gebruik) koop je niet voor onder de 2000 Euries, of je moet geluk hebben. En dan hangt het ook nog zeer af, van het model.
rinus de boer
DeelnemerIk heb geen klachten over Rob. Ik heb, tot tegenstelling van anderen hier, zelfs het tegenovergestelde meegemaakt. Ik heb ook in het verleden onderdelen bij hem besteld. En dan was het al binnen, en dan had ik nog geen eens het geld overgemaakt. Over vertrouwen gesproken !! :wors :wors
rinus de boer
DeelnemerNou Steef, petje af, hoor. :wors :wors :wors
Ik vind persoonlijk dashboardwerk al helemaal niks, en als ik dat zo zie, dan snap ik weer waarom.Maar wat ga je nu doen? Een nieuw contactslotblokje ergens scoren, voor in het geval dat?
rinus de boer
DeelnemerVogens mij zijn alle benzinepompen van de 2 liters en de 6 cilinders hetzelfde. Je kunt ook een universele van Pierburg kopen, zijn goedkoper dan de Bosch. Wordt ook gebruikt voor Alfa, BMW, Citroen, Fiat, Lancia, enz.
Merk Pierburg
Artikelnummer 7.21287.53.0
Artikelgroep 417
Subgroep BRANDSTOFSYSTEEM 3.0 barEr is ook een universele van Bosch
Artikelnummer 0 580 464 070
Artikelgroep 266
Subgroep BRANDSTOFSYSTEEMDeze 2 pompen zijn in zo’n beetje alle Opels toe te passen met injectie.
10 mei 2011 om 05:25 In reactie op: Erik’s Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht #17861233rinus de boer
DeelnemerHet wordt zo weer een volwaardige Rekord !! :wors Straks een mooi kleurtje erop, en je bent weer het mannetje. king:
En er beter een beetje vaart erachter hebben, dat zo’n ellenlang project, dat nooit afkomt. Daar zijn voorbeelden van te over, toch?
rinus de boer
DeelnemerHeb je niet het idee, dat de auto meer iets toeren draait (soms), dan dat hij zou moeten? Het geluid dat jij omschrijft zou kunnen duiden op lchtjes slippen. En dan zou je nieuwe koppelingsplaten moeten hebben. Dat tie soepel schakelt, heeft te maken met je synchromeshringen en als tie ook nog steeds goed koppelt/ontkoppelt heeft te maken dat je drukgroep ook nog steeds naar behoren werkt, lijkt me.
rinus de boer
DeelnemerUiteraard altijd goed opletten. Sommige dingen zijn goed te herkennen, andere wat minder. Al zul je waarschijnlijk nooit een exemplaar aantreffen, die alles tegelijkertijd heeft. Neem, als je er zelf niet al te veel van weet, iemand mee die de Rekord goed kent.
Onder de 1500 Euro koop je GEEN goed exemplaar. Dan zit er altijd werk aan. Goede exemplaren starten rond de 2000 Euro. Echt goede exemplaren met een lage kilometerstand doen meer. Maar het is en blijft altijd wat een gek er voor geeft.
-
AuteurBerichten