Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
gelukkig!
gr’s Rico
Ik had eens effe wat uitgezocht, en ik kwam erachter dat in een Manta i300 standaard een 3,18 overbrenging zit, samen met 40% sper.
Dus dan zal mn 3,67 wat kort zijn.Heeft iemand een rekenvoorbeeld voor me wat het verschil is in eindsnelheid. Ik heb geprobeerd het uit te rekenen, maar kom er niet uit:
Een i300 heeft een 3.18 overbrenging
220 topsnelheid
400 versnellingsbak
Max toerental weet ik niet, hoogste vermogen bij 6000 omw/minwat zou dan het verschil in snelheid zijn met een 3.67 overbrenging?
gr’s Rico
@ Redmen, misschien een stomme vraag, maar past je stuurhuis nog wel met die motorsteunen?
gr’s Rico
Dacht ik eerlijk gezegd ook al. Denk dat ik er maar meteen een 3:44 bijzoek..
Zijn er nog wel vervangingsonderdelen voor mn sper te krijgen Henk?
ik heb ze zo gekocht van een medeforummer. Zijn omgebouwde assen, met commodore delen. Er is ergens een topic over 5 gats assen, daarin staat wat je nodig hebt.
gr’s Rico
Was toen ook een mooie Manta! Jammer dat ze de 5 gats assen en wielen voor mij eronderuit hebben gehaald. Weet iemand nog meer van deze auto, wat voor motor er destijds inlag?
gr’s Rico
Ik heb trouwens een 3,67 overbrenging in mn achteras, zou dit een goede overbrenging zijn in combinatie met een 3.0e?
gr’s Rico
das nuttige info! Ik moet zowieso mn achteras reviseren, de lagers hebben speling, dus ik denk dat ik mn sper er maar meteen bijpak.
gr’s Rico
Ik wist niet dat er verschil in zit, bedankt voor de tip!
gr’s rico
Mn zoektocht naar onderdelen is in volle gang! Eergisteren mn 5 gats assen opgehaald, zie foto’s.


Heb ook besloten mn kunstof achterspoiler te vervangen door een originele driedelige spoiler. Als iemand een kunstof zoekt, zoals die ik er nu op heb zitten, dan laat maar effe weten!
gr’s Rico
Denk ook dat ik er een andere op ga zetten, komt de originaliteit in ieder geval wel ten goede.
gr’s Rico
Ik zit nog met een dilemma, en wil graag jullie mening daarover: Op mijn Manta zit een'”nep”achterspoiler op, zoals op de foto te zien. Nu zit ik te twijfelen of ik deze eraf zou slopen, en een originele driedelige achterspoiler erop bouw, of deze laat zitten. Een originele is natuurlijk wel mooier, maar deze zit strak en blijft ook zo zitten, wat bij een originele wel eens anders is. Wat vinden jullie?

Vanuit Deurne ook een gelukkig nieuwjaar!
gr’s Rico
Zijn assen met commodore delen. compleet met schijfremmen achter, en platensper.
De velgen voor achter weet ik nog niet, ligt er ook aan wat ik aan kan komen. 10j is natuurlijk wel het mooiste ..
gr’s Rico
De mijne valt wel mee wat roest betreft, alleen de balken voor en kriksteunen.
Heb voor mn project gisteren 2 5gats assen met sper opgehaald, dus ik heb bijna alle zeldzame onderdelen bij elkaar!
gr’s Rico
@ H-400 : bedankt voor de tip! Das net zoiets om later, als alles gespoten is, achter te komen.
gr’s Rico
nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).
Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?
gr’s Rico
Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben, ik had m puur voor de motor en bak
gr’s Rico
Ik ben hem gelukkig kwijt!
gr’s Rico
Als je de bitak insmeert met afgelopen olie, en effe laat inweken, kun je m er veel makkelijker afsteken, tenminste bij mij werkte dat perfect!
Mooi project trouwens !
gr’s Rico
Je vader heeft ooit nog een kennis van me meegeholpen om een c20xe in een Manta te krijgen, das al een jaar of 15 geleden, toen een c20xe in een Manta nog iets aparts was!
Vandaar dat ik meteen de link naar jou legde.Mooie Ascona trouwens!
gr’s Rico
Heet je vader toevallig Mark van den Brand, voormalig navigator van Hans Stacey?
gr’s Rico
Inderdaad handig, en ik had m in een uurtje in mekaar gebakken, dus das de moeite ook niet.
gr’s Rico
Ik heb inderdaad effe een draaibok in mekaar gebakken, mooi is ie niet, functioneel zeker wel!
Ik heb achter de trekogen, en de boutgaten voor de achterbumper gebruikt:
Heb effe een paar fotootjes voor je gemaakt ter verduidelijking:



Ter versteviging van de achterkant heb ik aan de bout waarmee ik de bok heb bevestigd, een stuk ijzer gelast die ik aan de andere kant aan de schokdemperbevestiging heb gelast:

aan de voorkant heb ik gewoon een kokertje in de kokerbalk van de auto gestoken, en vastgeschroefd aan de bevestiging van de voorbumper:

Hoop dat het zo een beetje duidelijk voor je is!
gr’s Rico
De striping komt er bij mij ook op.
gr’s Rico
-
AuteurBerichten