Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat voor topsnelheden halen jullie met wat voor overbrengingen, met een 3.0 12v ? Ik zet er hoogstwaarschijnlijk een 3,44 in, met een 240 bak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde overbrenging heeft, en wat zijn topsnelheid is.
gr’s Rico
@ christian: Ga er maar vanuit dat niets wat 400 gerelateerd is, nog betaalbaar is! En geloof me, ik kan het weten. Ik ben al een tijd op onderdelenjacht, en de prijzen rijzen de pan uit!
gr’s Rico
is gemaild!
Ik wil m zo origineel mogelijk opbouwen, dus met handrem in de trommel!
gr rico
Tijd voor een update: Afgelopen week wat meer tijd gehad, dus behoorlijk wat aan de Manta kunnen doen. Het blok hangt op zn plaats, motorsteunen moet ik alleen nog afwerken. Ik heb ervoor gekozen het blok zover mogelijk naar achteren te bouwen, zodat ik voor in de neus wat meer plek heb. En het komt natuurlijk de gewichtsverdeling ten goede:

Het koelvloeistofreservoir heb ik een plaats gegeven:


Nu nog:
Steunen voor een luchtfilterbak maken
radiateur een plaats geven
Schakelmechanisme aanpassen, zodat mn pook op de goede plaats naar binnen komt
Uitlaat op maat makenwat betreft de uitlaat, weet ik nog niet zo goed hoe ik het aan ga pakken. Ik heb een groep A systeem liggen, die komt er ook onder, maar hoe het met de voorpijpen moet weet ik niet. Hier een plaatje van een originele i300:


Ook de carterpan moet nog pas gemaakt worden, maar dat doe ik als het blok er weer uit is.
Origineel:

In de tussentijd ook nog effe mn achterspoiler eraf gehaald, deze heb ik geruild voor een originele met een medeforummer:thumbup

Volgende week weer volgas verder met de auto!gr’s Rico
Ik heb al een 5 gats achteras met sper, dus dat idee wat jij noemt is niet zo verkeerd.
Gr’s RicoIk zal het eens proberen… als ik er geen aan kan komen moet mn i300 het maar doen met een gewone manta as met sper…
Was eigenlijk alleen benieuwd of dit hetzelfde zou zijn, ben inderdaad niet van plan om er een hierheen te laten verschepen.
gr’s ricoJe chassisbalken zien er netjes uit:thumbup
gr’s Rico
Zou leuk zijn als ik er een aan zou kunnen komen, wel van een b gse?
Nee, niet over:P! Heb wel een 400 kap, maar die is in het midden doorgezakt, die moet ik nog in zn gelid krijgen en verstevigen, maar als ik een goede op de kop zou kunnen tikken, zou ik m ook wel willen:P. Tevens nog op zoek naar 2 400 wielen:thumbup
En als ik een commodore as zou tegenkomen, bouw ik m er ook onder, heb de smaak te pakken;)gr’s rico
Haha:P! Waar een Opel forum wel niet allemaal goed voor is:wors
@ Redmen: Daar had ik ook al aan zitten denken!
Verder komt de blok erin zoals die ook in een originele i300 ligt.
gr’s Rico
Vandaag mn blok er eens in geworstelt! Volgende week het blok recht en op zn plaats hangen, motorsteunen maken, en alle andere delen een plaats geven.
gr’s Rico


Onder een originele i300 hangt een carter zoals op onderstaande foto. Heeft iemand zo’n carterpan ooit vaker gezien?

gr’s rico
Over het algemeen is CDA behoorlijk boerengezind
9 januari 2010 om 19:02 In reactie op: Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande #17585162Winterbanden is een genot, dat ben ik met iedereen eens, ik heb ze ook onder mn BMW liggen. Maar… de grootste factor, als het op rijvaardigheid aankomt, is de mens zelf!
Die kun je niet veranderen, ook al heb je de beste winterbanden eronder liggen die er zijn.
En ik ben ook van mening dat je ook met zomerbanden goed in de winter kunt rijden, als je maar weet wat je doet en je gemak maar houdgr’s Rico
Deze week de auto van onder afgewerkt, op een paar kleine details na. We hebben met een paar man de auto uit het spit getild, en deze op bokken gezet. Ik heb inmiddels ook foto’s van een originele i300 onder de motorkap. Ik ga komende week ook effe naar deze auto kijken, hij staat in Duitsland, bij een behulpzame man, die niet te beroerd is me vooruit te helpen! In een originele auto ligt de motor ver naar voren, dus voor de kachel.
Effe een paar foto’s:



gr’s Rico
Knap werk ! Hoelang ben je er mee bezig geweest?
gr’s rico
Weet iemand toevallig ook of de gele koni’s te reviseren zijn?
gr’s rico
De autocrossmanta was van Peter Breederland, wat voor motor erin lag weet ik niet, maar volgens mij de versnellingsbak van een volkswagen transporter t2 4×4 , een veelgebruikte bak in de autocross. Deze auto heeft ie niet meer, hij rijd nu in een Astra 4×4. Heb m een vaak zien rijden met de Manta, was wel een machtig apparaat. Ik zal ns kijken of ik foto’s kan vinden.
gr’s Rico
“Een Opel is voor de boeruh, en een lul voor de hoeruh”:D
Ben vandaag in contact gekomen met een bezitter van een originele i300. Ik houd zn naam verborgen ivm privacy, maar een foto van zn auto heb ik wel voor jullie:

:worsgr’s Rico
De afrol omtrek is bij mij hetzelfde als bij een originele i300. Overbrenging van de 5e versnelling is nagenoeg hetzelfde, motor is ook hetzelfde, alleen mijn diff is anders. Dus eigenlijk is dat de bepalende factor. Als ik een 3,44 af kan draaien doe ik dan hoogstwaarschijnlijk. Dan heb ik de gulden middenweg denk ik.
gr’s Rico
Als ik er een 3.44 diff bij zoek, zou ie theoretisch 206 km/h moeten lopen, uitgaande van dezelfde eindoverbrenging van de 5e versnelling.
Is er iemand die ooit een 3.44 heeft afgedraaid?
gr’s Rico
-
AuteurBerichten