Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt! Eigenlijk wil ik ook alle leidingen vervangen. Ik kom alleen geen sets tegen welke kant en klaar zijn en van een beter materiaal als origineel.
Heb jij de leidingen zelf vervangen of laten doen? Tips?
Ziet er goed uit!
Je hebt het over “het wondersponsje”, maar… wat is dat?
Vanmorgen begonnen aan het opknappen van een roestplek op de deur.
Ik ben bij een aantal spuiters geweest om op drie deuren roestplekken te laten verwijderen. Ik denk dat de spuiters het hier in de omgeving erg moeilijk hebben omdat er voor drie plekjes achtelijke prijzen worden gerekend.
Dus… na even zoeken toch maar zelf alles besteld om het zelf te gaan doen. De originele Opel lak komt morgen binnen, dus kan eerst de grondlak lekker drogen voordat ik deze netjes ga afschuren en ga aflakken.

Eerst heb ik met Fertan het roestplekje laten inwerken.
Daarna even het plekje geschuurd met een stukje er om heen.

Toen netjes afgeplakt en de eerste lagen erop.

En na het verwijderen van de krant.

Het zit er nu wel lekker dik op, dus als alles lekker is uitgehard ga ik met een fijne korrel lekker schuren zodat het oppervlak mooi glad is en de kleur erop kan.
Ik bedoel inderdaad de leiding van voor naar achter. Weet ik dat ook weer.
Gisteren is m`n Zafira voorzien van een nieuw jaar APK. Alles perfect, alleen in de toekomst zullen de remleidingen wat onderhoud nodig gaan hebben. Dus van de zomer maar eens kijken hoe ik nieuwe remleidingen erop ga krijgen.
Worden er in auto`s ook wel eens stalen remleidingen gemonteerd net zoals in de motorfiets? Dus flexibele staalgevlochten remleidingen? Deze kan ik namelijk via mijn werk gemakkelijk zelf maken…

T,ja een klein beetje olie zit er altijd wel in de slangen. Dit is wat ik meer zie bij turbo motoren.
Hoeveel olie bedoel je met vol?oke thx! Dus niet een perfect systeem zoals ik nu van jou begrijp…
Mooie wagen!
Wat voor climate system is het eigenlijk wat je in de Zafira hebt zitten?
Nee dat niet, ze gaan wel gewoon uit en aan als de temp te hoog gaat worden.
Op het moment dat ze aanspringen voor de eerste keer gaat het lampje aan en gaat pas weer uit bij opnieuw contact maken.Bedoel je nog een extra weerstand ertussen?
Dat van de noodloop heb ik uit het boekje. Als je in je instructieboekje kijkt bij de uitleg van dit lampje (vierkantje met een vinnetje in de hoek) staat er dat het koelsysteem in de noodloop gaat.
Verder helaas nog steeds geen reactie van TX of oplossing voor dit probleem gevonden…
Besankt!
Ik heb inderdaad netjes de weerstand ertussen zitten.Had ik laatst ook met mijn Z20LET. Bougiegaten vol met water.
Bobinebrug goed droog geblazen en volgespoten met siliconenspray.
Bougiegaten drooggebrazen met perslucht.
Daarna weer gaan rijden, maar nog storing. Toen de bougies vervangen en was het over.Groeten Rick
Ik heb afgelopen week een TX setje op mijn zafira gemonteerd. De versie met 63mm slangen.
Ik heb wel lopen :swear tijdens de montage. Past niet echt lekker en de slangen en pijpen moest ik op maat maken. Nu zit de intercooler nog scheef omdat deze gewoon niet achter de bumper past en tegen de airco aan komt. Binnenkort de complete radiateur iets naar achteren plaatsen en dan gaat het wel lukken.
Ook heb ik een storing met de koeling. Als de koelvinnen aanslaan krijg ik een foutmelding dat het koelsysteem in noodloop gaat. Helaas krijg ik niet echt goede response van TX over deze storing. Wil toch eigenlijk wel dat ik deze storing niet krijg!Edit: Wel -offtopic maar wellicht heeft iemand ook deze ervaring met de koeling? Dan wellicht een tip…
Ik doe er altijd een beetje keramisch vet op. Nooit geen last meer van vastzittende ventielen. Het is ook handig wanneer je RVS boutjes in aluminium gaat draaien er een beetje vet op te doen.
Vandaag m’n intercooler gemonteerd

Eigenlijk is de cooler iets te dik, daardoor past deze niet in het midden. Kan wel in het midden, maar dan past het rooster in de bumper niet meer en dat wil ik wel.
Vandaag m’n Zafira een beurtdienst gegeven.
– motorolie ververst
– bougies vervangen
– luchtfilter schoongemaakt
– remklauwen schoongemaakt en voorzien van een kleurtje
– draagarmen vervangen ivm speling fuseekogel
– zomerwielen er weer opWat foto’s



Zag alleen iets minder leuks! M’n voordeuren aan beide kanten hebben een roestplekje. Aan beide kanten op dezelfde plek, komt dit vaker voor???

Morgen weer verder.
Ok netjes!
Wil ik eigenlijk ook dinsdag gaan doen als ik me zomervelgen ga monteren. Hoe/waarmee heb je het gedaan?Ook direct de klauwen een kleurtje gegeven zie ik…
Ziet er heel dik uit met deze velgen!
Staan er heel netjes onder!
Net een blauwe Zafira A OPC gespot op het kruispunt N207 vanaf Ter Aar richting Woubrugge.
Vandaag mijn zomervelgen opgezocht en de banden laten trimmen ivm cuppen. De Zafira is al uitgelijnd, dus kunnen de zomervelgen er zo weer op.
Ook de wielen direct even gewassen en voorzien van een antraciet plastidip coating.



Binnenkort groot onderhoud aan de Zafira, dus al aardig onderdelen aan het verzamelen.
Olie, filter, bougies, interieurfilter, benzinefilter, fmic :wubJa er zitten nu nieuwe bougies in en de afgelopen dagen geen last meer gehad.
Vanavond een aantal inspecties gedaan.
Vacuumslangen zaten goed en geen droogtescheurtjes
Intercooler droog, geen olie.
Bougiegaten droog.Ik had een setje Bosch F5DROP bougies liggen voor als m’n Zafira Phase 2 gerunde gaat worden. Deze er even in gezet en een testrondje gereden. Het schokken is helemaal over!
Kan het verder kwaad om met de F5DPOR bougies te rijden zonder phase 1 of 2?
Is dit met op-com uit te lezen?
Edit: @Jerk: Zat er bij jou toen olie in de intercooler of hoe merkte je dat het je Turbo was? Heb er denk ik een 6000km een LEH op zitten en rijd altijd rustig weg en laat de turbo rustig koelen.
Denk nu zelf dat het in de bobinebrug zit, maar om nu zo`n ding te kopen en blijkt niet zo te zijn. Zijn er mensen met een reserve welke ik eventueel kan testen?
-
AuteurBerichten