Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nja eigen schuld dikke bult.. zonde dat iknu een jaar zo parkeer en niks heb.. en nu die velgen een maand geleden gespoten heb,, is t beschadigd..
shit happens,, moest toch nog wat delen spuiten dusjah
mijn velgen beschadigd.. iedereen lacht me uit dat ik me spiegels helemaal verzet of mijn deur open bij t inparkeren.. nou doe ik even snelsnel en ratsj.. mja.. diezelfde dag ook weer herrinerd aan de reden WAAROM ik m zo dicht bij de stoep moet zetten,, want ze hebben mijn spiegel weer s geraakt.. gelukkig ma n krasje..
Binnekort weer de spuitcabine in king:
Eerste foto met me nieuwe telefoon king: hij is scheef etc.. wel lekker kleurrijk zo

die heb ik niet losgehad, alleen van de stoelsledes,, die klemmen van de achterbank bedoel ik waar de beugels ingeklikt zitten aan de voorzijde van de bank. zitten ijzeren klemmetjes in
jah nogal ja.. maar ik ben ook wel een bizar sterke jongen dus ik kreeg ze er met een beetje moeite wel uit..
Nee hoor king: T sleutel en ringsleutel eraan.. en tien minuten op mn buik en kop naar beneden zwoegen.. Kutkrengen.. heb overigens ook wel direcht nieuwe ( orginele ) bouten erin gezet.. had ik tijd geleden al gehaald omdat ik 1 bout had vernaggeld en je kan ze maar per 10 bestellen.. ( whut ). Zo ook de clips waar de achterbank mee vast zit, was gebroken, gaat rammellen,, = irritaaaaant :jerry
ook weer eens met jou.. maaaaar ik betaal liever 8-900 euro voor een schroefset die kwalitatief heel goed is, instelbaar ( demping van buitenaf ) en niet vast geroest zit als een van 200 euro die ik ( letterlijk ) onder een auto heb zien uitkomen tijdens bochtenwerk.. nou wil ik hier niet alles mee over 1 kam scheren, alleen sommige zijn echt belabberd en in mijn ogen levensgevaarlijk gelast etc..
hobby mag geld kosten toch.. want anderen roepen, een auto meer als X is zonde om niet-orginele zooi onder te mieteren zoals een schroefset, wil de volgende koper niet en dan zit je er mee
king: maar ik snap je wel or
KW :wub
oh ja.. show je auto
:wub :wub :wub :wub

komen inderdaad uit een grijze OPC, zitpositie is idd een stukje anders.. iets hoger maar wel dikke topper. zit echt goed
jah da is wel een idee! zal s kijken! king:
Zo het was weer een productief weekje!
Het eerste weekend de hemel van een BMW vervangen voor een zwart exemplaar..
om vervolgens in de lopende week de OPC van een goede vriend van me te slopen om het voorkopje te spuiten! Heerlijk werk is dat, tenslotte mijn oude beroep waarvan sommige weten dat ik het helaas niet meer mag uitvoeren ( als vaste baan ) in verband met invaliditeit. Het enige probleem was dat toen we de bumper eraf haalde dat de frontbalk plat bleek te zijn…
Nja direct een nieuwe halen zodat we dat meteen mee konden spuiten.. daar aangekomen staat er een OPC1 op de brug..
Even kijken in de auto en bam! Volledig OPC Recaro interieur, ZONDER (instap)schade.. alleen vies..
Prijsje overeengekomen, hand gegeven en met de frontbalk ( en ruitenwisserarm omdat de mijne gaar was :kerst ) aangereden terug naar eindhoven.. om vervolgens met de sprinterbus van mijn werk de volgende dag het interieurtje op te halen!Ik heb weinig foto’s.. dit omdat ik van telefoon gewisseld ben..Maar het ziet er heel erg goed uit, alles goed gereinigd en het ziet er werkelijk als nieuw uit.
Toen we toch aan het spuiten waren voor de OPC kreeg ik het idee om mijn spiegelkappen in de zelfde kleur te zetten als mijn wielen.. twee redenen, 1, khad de lak eraf gespoten met de hoge drukreiniger ( was ooit slecht gespoten ). 2: waarom niet?
het is een beetje hate it or love it.. en helaas, I hate it.. het steekt teveel af.. binnekort als ik zin heb gaat het er weer af, en dan direct met de achterbumper even in de orginele kleur zetten.. is dat ook weer netjes.
Auto gewassen, mooi gecleand en gewaxed met het MCquigers (ofzo) pakketje.. mooi weer een zaterdag bezig geweest!



beetje off topic, maar als je je LET blok verkoopt voor een leuke prijs ( incl zuigerveren die op zijn ) heb ik mogelijk wel interesse :)
@Vinci wrote:
@ricksmits wrote:
idd wat duur spul maar de voordelen zijn zo gigantisch. Bij de sprints die ik rij hebben we ook enorm lichte accu’s, kost wat maar dat scheelt in mijn klasses makkelijk 2-3 kg, want bij ons heel veel is king:
Kan ik met goed voorstellen, zag al dat je in de racerij met 20 ampere uit de voeten kunt, dus bovenstaande accu is nog ‘groot’ in feite. Je kan dus al een accu hebben waarmee je kunt starten van onder de 4 kilo!!
Ik rij met machines op basis van scooters.. Dus voor te starten zoieso geen accu nodig king:
enige waar ik een accu voor nodig heb is voor de electrische waterpomp, en sommige voor de lachgascontroller
idd wat duur spul maar de voordelen zijn zo gigantisch. Bij de sprints die ik rij hebben we ook enorm lichte accu’s, kost wat maar dat scheelt in mijn klasses makkelijk 2-3 kg, want bij ons heel veel is king:
Heb me goed vermaakt voor die 29 euro.
Echter wel op mijn werk de polijstmachine gebruikt.. en na gebruik van de compound in de set toch nog even die van ons zelf erover gehaald ( 3M ). Ben geen kenner of ster in polijsten en dergelijke, maar wel wat ervaring ( al heb ik een hekel aan het werk king: )
Wax en dergelijke doet t goed,
Vond de klei maar aan de kleine kant, niet dat het te weinig is voor de auto, alleen lag niet lekker in de hand. Dus ook die van mezelf maar even gepakt.
al met al een goed setje imo. Alleen als ik mijn auto clean irriteer ik me altijd weer aan kleine plekjes van steenslag oid. dus er liggen weer onderdelen in de spuitcabine te drogen vandaag :afro
De auto van haasje king: toen ik kramachtig een manier zocht om door Best heen te komen ivm de optocht. Stond geparkeerd bij de kerk afgelopen zondag
@81supporter wrote:
Het vreemde vind ik dat als je je meld met een probleem het afschuiven direct begint.
Je hebt ook geen keus van herstelbedrijf , je verzekering heeft een contract en daar moet je t mee doen.
Ik rij nu 30 jaar auto en heb dit nog nooit meegemaakt.
Ja , het is natuurlijk al een oudere auto…wat heeft dat er nou mee te maken ?
Een week terug foutloos door de APK.
Er kan een productiefout zitten in het raam , en misschien is de glazenplakker niet deskundig genoeg of heeft het raam een tik gehad.
Je zal het nooit weten want ik heb nog nooit een garage een fout horen toegeven !Ik vaker als niet haha
Geen steentje op de ruit gehad Willem.
Vandaag de auto niet eens gebruikt. De barst 30 cm langer nu.
De ruit staat zwaar onder spanning !Een gelijmde ruit kan om twee reden onder spanning staan:
aanbouwdelen verkeerd terug gemonteerd.
Of carroserie stond niet op de wielen dan wel op een niet rechte vlakke vloer tijdens het inlijmen van de ruit.jij heb 3 opties
zelf betalen ( niet leuk )
naar de garage gaan, aangeven dat je de manager wil spreken. Aangeven wat er gebeurt is en dan indien nodig schriftelijk indienen en wachten op reactie. soms, als je maar genoeg zeikt ( no offence, ik bedoel het goed ).. dan doe ze t maar om er vanaf te zijn
– verzekering bellen, kheb weer schade, en opnieuw laten doen, desnoods ergens anders. OVERLEG je opties! als jij naar bedrijf 1 gaat en geen eigen risico hebt.. maar jij vind dat een k*tbedrijf, dan kun je t proberen bij een ander.. stel je gaat dan naar bedrijf B, die delen jou mede dat je bji hun een eigen risico hebt van 100 euro.. dan kun je zeggen, he weet je wat, als jullie mijn eigen risico betalen, mogen jullie die ruit doen. of we delen het, of weet ik veel.. altijd wel iets op te verzinnen :) Zo kun je best veel schipperen.Als ik mijn ruit zelf vernieuw ( bedrijf B in dit geval ) had ik een eigen risico van 75 euro, bij carglass zou ik 50 hebben.. MYASS! ik doe het zelf wel, weet ik zeker dat het 100% goed zit. :jerry
daarom. en deze bumper vind ik ook niet lelijk. mijn vorige reactie was trouwens gericht op die irmscher opzet stukken :)
met alle respect, maar dat vind ik persoonlijk echt niet mooi.
waar ik wel aan heb zitten denken is een OPC2 achterbumper van een HB kopen en deze door te zagen, stuk ertussen en weer lassen zodat ik een OPC 2 bumper op een coupe heb.
waarom nog niet gedaan? ken geen bumper vinden :jerry
weet ik nog niet. eerst alles afwerken waar ik mee bezig ben haha.
achterbumper moet namelijk echt gespoten worden als ook de spiegelkappen. lak is losgekomen door een crappy paintjob voor ik m had. en nog wat kleine dingen als de sensoren vernieuwen ( als het regent piept die direct )
Ene ruitje eruitt

Andere ruitje erin! Hopla! Ik ben blij haha

@81supporter wrote:
Ik denk niet dat ik binnen 3 weken aan moet komen bij mijn verzekering voor een 2e nieuwe ruit.
logisch
Naar mijn mening valt dit onder risoco en dekking van de garage.
risico:ja.. dekking? voor dit soort dingen zijn er geen verzekeringen voor garages :)Ze gaven wel aan dat als de ruit contact maakt met metaal (te weinig kit ) dit de kans op barsten vergroot.
als ze dit aangeven is het klaar, dan horen hun het op te lossen. Als ze jou gaan wegsturen met het verhaal dat een werkzaamheid van hun is uitgevoerd met TE: 1 weinig 2 veel 3 scheef 4 geel-gekleurde 5 verzinnogmeervoorgekkedingen dan hebben ze zichzelf
En ik heb absoluut geen zin in getouwtrek tussen de verzekering en de hersteller. ( met mij in t midden )
Doen ze niet. hersteller maakt jou ruit, stuurt rekening naar verzekering. als die zegt nee.. dan zegt het schade bedrijf jammer, en sturen ze jou de rekening. jij mag met je verzekering gaan vechten.Ik vind dat als een ruit binnen 3 weken na plaatsing knapt het een montageprobleem is en daarmee het probleem van de glasboer.
Exact 21 dagen….Het probleem is dat er weinig fout kan gaan als de ruit eenmaal zit. Wat natuurlijk kan is dat bij het aanzetten van de lijsten ze je raam kapot slaan.. alleen dat krakt niet pas na 21 dagen. Op dit moment ”kies ik partij voor het herstelbedrijf”. Ik zie persoonlijk ( met mijn 6 jaar werkervaring in de schade herstel ) niet in hoe het schade bedrijf in dit geval schuld kan hebben. No offence verder
Toch ?
@81supporter wrote:
Hallo allemaal.
Wie weet hier het antwoord op ?
Begin Februari een nieuwe voorruit laten plaatsen.
Nu alweer een barst er in aan de onderzijde aan de bijrijderskant.
Geen steenslag , gewoon zo ineens tijdens een rit van t werk naar huis.Hoe kan dit ?
Verkeerd ingekit ? Nee, dit is niet mogelijk. het enige gevolg van verkeerd inkitten is mogelijk lekkage dan wel suizen.
Spanning ? Ik heb er zelf géén ervaring mee, ik heb klanten gehad die ook gezworen hebben dat er niks gebeurd is en echt door de spanning zou komen. alleen dit is niet te bewijzen en voeren wij hier ook geen garantie op. Een voorruit staat in zekere zin altijd onder spanning.. met de komst van ingekitte ruiten is het namelijk zo dat de ruit deel uitmaakt van de krachtverdeling van de carroserie. in kleine mate uiteraard.Bedankt vast.
ik denk persoonlijk dat je gewoon domme pech hebt. Ik hoop dat je verzekering het dekt
Zo! productief dagje!
Nieuwe voorruit erin! maar goed ook! kit hechtte zo slecht op de ruit dat ik hem er praktisch uit kon duwen! Nu zit die weer goed vast!
Nieuwe schijven en blokken achter! Origineel GM! Ook altijd fijn! Foto’s komen vanavond/in t weekend ergens! Ziet er ineens weer een stuk frisser uit!
nou ik heb net men eigen voorraam vervangen.. 99% zeker dat je primer losgekomen is.. ik kwam er namelijk achter dat de hechting van ruitKit zo slecht was dat ik bji wijze van spreke zo los kon duwen.. dat is overdreven natuurlijk maar in plaats van de kit te snijden kwam gewoon de kit los van de ruit.
dat is je probleem dus. oplossing, eruit laten halen, en weer terug ( eventueel vervangen )
-
AuteurBerichten