Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
2 augustus 2013 om 18:44 In reactie op: Vectra C1 2.2 DTI GTS – Achterstallig onderhoud – BEN GERED #18164012
Zo. Vandaag weer bij Martijn geweest. Hij eerst bij mij aangezien de vec never nooit niet wilde starten. Weer een hoop gedaan. De relais voor de bougies aan te sturen is vervangen en de uitlaat is vervangen voor een vec c L+R systeem. Een uitgebreid verslag volgt.
Zo dan, heel de spiegel? of alleen het glas? alleen het glas is maar 17 euro ofzo en is in 1 dag thuisbezorgd…….
Ja, alleen heeft niet iedereen Kia Cee’d geld :P beetje jammer dus weer.
Lekker de Vec opknappen en gaan. Halverwege Augustus word ie ook flink gepolijst en gewaxed.Is er iemand die me wil/kan helpen met het vervangen van de stuurbekrachtigingspomp? ik ben bereid je uren en moeite te betalen.
Nee, geen enkele auto word mij gegund! hahah ik ben het wel gewend.
Maar het lijstje word wel korter nu, en ik denk dat die bougies met een relais ofzo te maken hebben.
Mijn lijstje tot nu toe:– Remmen
– Bougies werken niet?
– Stuurbekrachtigingspomp vervangen ( heb vervangende liggen )
– Voorveer gebroken (Nieuw setje Eibach pro = 203 eurie)
– Start klote (zal waarschijnlijk een verstuiver zijn)Het lijstje word dus korter, en als ik dit allemaal gemaakt heb weet ik wel dat het goed is en voorlopig mee moet gaan. Tot nu toe verkocht ik elke keer een auto als er zoveel onderhoud om de hoek lag. Dit keer wil ik dat voorkomen.
Dus wie kan mij vertellen waar ik die relais kan vinden voor de bougies? Dat bedrijfje geeft aan dat er geen spanning op komt te staan dus dan denk ik ook dat er iets tussen het stroomtoevoer oid moet zitten wat het tegen houd. De Accu is goed die is gemeten en de dynamo laadt prima/voldoende bij.
Komt geen spanning op de bougies, dus die gaan het ook niet doen als het koud is lijkt me.
Zojuist de Vectra opgehaald. De bougie is eruit en de nieuwe zit erin! weer een hoop kosten, maar ’t moet maar. Bovendien kwamen ze met de volgende mededeling: De gehele lijn bougies doet het niet. Ze hebben ‘m uitgelezen en kwamen uit op P0380 – glow plug/ heater circuit “A”. Dit is misschien een Relais volgens hen. Ook heb ik foutmelding: p0530 – a/c refrigerant pressure sensor circuit.
Maar die bougies zijn voor mij wel belangrijk, en starten doet hij nog steeds ruk. Toch een verstuiver denk ik..Maar de gehele lijn bougies die t niet doen, iemand ervaring mee? En weet iemand misschien wat een verstuiver gaat kosten??
Kijk, das leuke informatie! daar kan ik wat mee. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het 3cm was maar is dus 2. Thanks Jraaf!
Jongens, ik dacht eventjes wat… ja dat lukt me wel eens ;) De GTS is 3cm lager ofzo als een non-GTS, Correct? Is het dan niet te doen dat ik voor de non-GTS verlagingsveren haal van 30/30 en die voor eronder zet ipv GTS veren? dit scheelt een hoop centen. Maar ik wil absoluut niet lager als wat ik nu ben aangezien de drempels hier in de stad al een nachtmerrie zijn.
Wie kan dit voor mij bevestigen?
Ik meen me te herinneren ( ik heb een losse uitlaat liggen L+R) dat die sierstukken een puntlas ofzo heeft.
Terug gaan voor wat? Garantie wat ik niet heb? Je wilt niet weten wat voor rampenbak ik bij hen heb actergelaten ;)
Uitboren/tappen van de afgebroken gloeibougie is niet gelukt. De auto staat nu in Soesterberg bij een stel specialisten die ‘m eruit gaan halen.
Ja, maar Den Bosch is nou niet bepaald klein… dus hoe vind je dat? en hoe kom ik er? ;)
Kan de software niet gewoon ergens als link geplaatst worden? ook ik zoek maar telkens pm’s versturen lijkt me niet ideaal?
Als iemand me kan voorzien, heel graag!
Het leuke is dat de bougie er nog in zit. de bovenkant waar je de dop op zet zit er nog op. net boven het schroefdraad is het afgebroken maar de metalen kabel/buisje ofzo wat in de bougie zelf zit houd alles op zn plek. De bougie is niet meer aan te sluiten door mijn geweld en poging tot eruit halen.
Kan iemand me anders misschien helpen? ik heb niet het juiste gereedschap en wil best vergoeden voor hulpGeen zin in al die meuk.. heb gewoon een Vec C 2.2 dti blok nodig…
iemand?…Ik weet wel dat ik bij Taner een dubbele uitlaat gekocht heb, dus mijn DTI zal er ook 2 hebben :P
Nou, ik zie meer 2.2’s met 1 uitlaat dan met 2 hoor. Die van mij heeft er ook maar 1.
Ok, dus alleen dat? de steunen enzo zijn dus wel gewoon hetzelfde?
Vraag tussendoor, pas een blok van een 2.2 diesel uit een Omega ook in de Vec C?
Heb al een compleet motorblok geregeld. Minder km’s erop en minder gebreken. Zal een dagje klussen worden…
20 juli 2013 om 20:16 In reactie op: To-do lijst en kuren + vragenlijstje – Vec C1 DTI AUT #18159023Zoals sommige al hebben kunnen lezen een hoop dingen mis met mijn Vectra C. Heb vanmiddag een pomp opgehaald bij Taner, en aangezien ik al eerder contact met hem heb gehad over een uitlaatje deze maar gelijk meegenomen! Hij zou al veel meer geinteresseerden hebben maar ik was eerste blijkbaar :D

Groetjes
GTS Vectra heeft me enorm geholpen! morgen heb ik een zelfde pomp bij Taner geregeld voor maar liefst 100 euro. Ben gered! Bovendien zijn we er vandaag achtergekomen dat 1 bougie gebroken is. Helft los, helft in het blok. Met geen mogelijkheid eruit te halen. Opel uitlezen gaf ook aan dat deze kaput was.
To be continued.
Is dit misschien waarom de vec zo slecht start? Wat met de dag erger word?

Jep, helaas. Toch rijd de auto goed op die dingetjes na. Heb de diagnose + 3 ashoezen laten vervangen voor 475 euro… wel gelijk het lijstje meegevraagd wat er nou allemaal mis was. Zag ook dat het motorhuis ruim 300 euro meer rekent voor een nieuwe pomp dan andere winkels. Daarbovenop nog een staggering uurloontje van 85 euries…
De pomp heb ik nog steeds niet gevonden maar wel veel lijntjes uit staan. Mocht het eind volgende week nog niet raak zijn koop ik ‘m toch nieuw…
Ashoezen worden gedaan of zijn al gedaan. Wat ik dan zelf verder ga doen met maatje zijn de veren, de remmen rondom, dat massadraadje en de SBpomp.
-
AuteurBerichten