Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@robbie wrote:
@richardw wrote:
De XEP en XER motoren zijn niet geschikt om op LPG te rijden omdat de kleppen daar niet voor geschikt zijn. (geharde kleppen in laten bouwen lost dit probleem op)
Klepspeling moet bij deze motoren op LPG elke 30000 km gesteld worden, dit kan alleen tot ze uitgesteld d.heb het alleen als hij stationair loopt dan tikken de kleppen,zodra ik meer toeren maak en gas geef is het getik over.
Wat voor schade kan dat getikt veroorzaken? Of kan er daardoor iets kapot gaan?
Heb mij laten vertellen dat de kleppen zich vanzelf stellen?
Moet ik ze evengoed binnen een x aantal kilometers vervangen?Als je de kleppen niet elke 30000 km laat stellen verbranden de kleppen.
Pas als ze uitgesteld zijn moeten ze vervangen worden.
XEP en XER motoren zijn vanwege de zachte kleppen niet geschikt voor LPG. (je hebt kans dat ze al na minder als 100000 km uitgesteld zijn)
De Z14XEP motor is iets beter bestand tegen LPG als de Z16XEP en Z18XER maar nog steeds is deze motor niet geschikt voor LPG.Op de volgende site kan je oude prijslijsten van Opels vinden.
http://www.opel-niedersachsen.de/preislisten.html#AstraG” onclick=”window.open(this.href);return false;Er waren problemen met de smering en de kettingspanner. Deze zijn na die datum gemodificeerd.
Maar zelfs dan gaat de ketting niet onbeperkt mee.
Meestal zijn ze rond de 150000 km aan vervanging toe.Jammer genoeg gaan ze maar terug t/m 2005 lijkt het wel.
Ook bij G3 installaties is dit het geval. En een mengstuk installatie kan ook een G3 installatie zijn.
Je moet er ook rekening mee houden dat je benzine verbruikt bij het starten en tot de koelvloeistof temperatuur een graad of 35 is.Denk dat je je vergist hebt in die 10% meer verbruik, omdat het meer verbruik is gebaseerd op de lagere energiewaarde van LPG.
Ik rijd zelf al jaren op LPG en het meer verbruik is toch echt 20%.De XEP en XER motoren zijn niet geschikt om op LPG te rijden omdat de kleppen daar niet voor geschikt zijn. (geharde kleppen in laten bouwen lost dit probleem op)
Klepspeling moet bij deze motoren op LPG elke 30000 km gesteld worden, dit kan alleen tot ze uitgesteld zijn.De Z22SE motor is in tegenstelling tot boven genoemde motor uitstekend geschikt om op LPG te rijden.
Op LPG verbruik je 20% tot 25% meer als op benzine maar dit word ruimschoots gecompenseerd door de veel lagere brandstofprijs.
LPG installatie kost ongeveer tussen de €1500 en €2000 euro.Het is verstandig om te kijken of er een tankinhoud is waarmee je in hetzelfde wegenbelasting tarief kan blijven. 80% van de LPG tankinhoud word bij het gewicht opgeteld.
Als je er nog zolang mee wil blijven rijden totdat je de LPG installatie hebt terugverdiend is het de moeite waard.Thnx!
Waar zijn die 2 sensoren voor?
@camper wrote:
zeer goed aderes ben er geweest
bij jou is de lamdasonde voor de kat
kapot opzeker
meerdere malen het zelfde probleem gehad
hij schakelt naar gas paar kilometer schakelt terug naar benzine
mits een coltec of necam installatie hebt
als je de schakelaar er uihaalt zit er een loose grijsedraad
daar kan je de gasinstalaatie uitlezen
kabeltje aan de massa en aan de grijzekabel
contact aan
als de schakelaar 3 langzaam knippert en dan 4snel
is dat code 34
de codes staan op internet groetjes keesBen je niet heel toevallig de eigenaar van Verdampere.nl?
Ik heb met dit bedrijf een hele slechte ervaring.
Het woord klantvriendelijkheid komt niet in zijn vocabulair voor.
Hij doet zich voor als iemand die zeer kundig is maar dat blijkt helaas niet zo te zijn!
Volgens hem was bij mijn auto zeker de verdamper kapot, na de lpg installatie eerst aan de computer gehangen te hebben.
Deze is toen dus vervangen.Maar het probleem was daarna nog precies even erg als voorheen, € 175,- weggegooid!
Wat het nog aparter maakt is dat hij zei dat andere gasboeren zomaar onderdelen gaan vervangen en je deze dan toch laten betalen, dat zou hij niet doen.
Maar hij wil me op geen enkele manier tegemoetkomen!Toen ik nog een keer terug ging zei hij wel dat de klachtbeschrijving niet past bij een kapotte verdamper, in eerste instantie wilde hij toen helemaal niet meer verder kijken, pas na lang aandringen. Onder het mom van je hebt alleen garantie op de verdamper, dus zoek het maar uit.
Wat me ook is opgevallen is dat hij in zijn advertenties op marktplaats 2 jaar garantie geeft op gereviseerde verdampers en mij gaf hij maar een jaar garantie.Dit is ook op benzine. Een defect motorstuurapparataat zit ook zo langzamerhand aan te denken aangezien deze bij dit type motor vaker kapot gaan.
Ik heb een Opel Vectra Station uit 1999 1.8 16v met Koltec G3 installatie. (220000 km inmiddels)
Nou heb ik het volgende probleem dat het gas blijft hangen. Als ik de airco uitzet is dit vrijwel altijd over en op de snelweg heb ik hier ook maar heel weinig last van.
Weet jij misschien wat dit zou kunnen zijn? (heb er inmiddels al aardig wat geld en tijd ingestoken maar is nog steeds niet opgelost!) (Het probleem is er namelijk al heel lang en is zeer irritant en jammer van het gas) -
AuteurBerichten