Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Andere accu uit me z10xep geeft hetzelfde probleem dus de accu is goed!
ik kan de foutcode voor je uitlezen, komt zelf uit voerendaal en kerkrade, stuur me maar een PM,
mvg
richard
hallo,
nee niet veel werk
stuurkapjes eraf, 2 schroeven,
dan de grote kap bij je knieen, 2 torx schroeven
dan kom je bij de 2 torx schroeven van je cockpit, en dan bovenin cockpit 1 torxje,
dan de teller, 2 torx schroeven, en hij is los, dan stuur op contact zetten voor je stuurslot en hem ertussen uit pielen, tussendoor even de stekker los maken, maar dit wijst zich voor zichIdd nokkenas meestal een combi met een klepstoter die dan erdoor overlijd bij deze motortjes
Die 3 pitters trillen nogal bij t wegrijden vooral rond de 1100/1200 toeren, heb ik ook, koude motor als je hem.start en die 30 seconden op de shoke loopt trilt die ook?
Hoort niet bij een d corsa, heb er tijdje 1 gereden, 1.3 dieseltje en deze stuurde goed en de hele stuurweg soepel, misschien een eps probleem wat de c en b corsa ook hadden 99/100 keer was het 2 potentiaal meterstjes(variabele weerstanden/potmetertjes) er tussenin solderen afstellen en gaan met die banaan!, ik zou tegen de verkoper zeggen laat de auto uitlijnen en kijk eens naar de banden, spanning draairichting profiel
Baksteun kan orgineel, motorsteun distributie kant moet op maat gemaakt worden, igg bij mij is dat zo
X12XE en X10XE kun je niet met paperclip uitlezen, tech2000 systeem.mist pin 5
Probleem opgelost, was inderdaad de nokkenas sensor, motor loopt stationair nu ook lekker stil, jengelde voorheen heel lichtjes! Thanks voor het meedenken mensen!
Teller unit had ik er al als eerste uitgehaald en stekker aangepakt, dit helpt niet! Krukassensor ecu en bobine ga ik zaterdag testen met een donor auto die wel gewoon loopt! T probleem lijkt in een warme motor te zitten, zodra die uitvalt start die niet meer. Laat je hem afkoelen een half uur start die weer loopt die weer totdat die warm word en valt dan uit!
Auto is inmiddels aan de opcom gehangen en zoals verwacht geen foutcodes, auto liep 20 min en toen viel die weer uit, gewoon warmdraaien op de oprit, erna wil die niet aanslaan, pas als die even uitstaat en wat afgekoeld is lijkt het wel
Jeej weer een v6 corsa tje, mijne is nu weer zo goed als klaar, heeft tijdje stil gestaan, nieuwe motorkap erop, wat roest aan gepakt rechtsachter kokerbalk apk was goed als ik er 4 nieuwe banden op plak!
En apk/rdw technisch zal t niet uitmaken, 10 pk winst en het blok ziet hetzelfde uit,en je moet je ecu met variant laten aanpassen, dit laatste heb ik laten doen door iemand die bij de opeldealer werkt
Je kunt er een z14xep inhangen alleen zijn die nog slechter uit te halen en duurder, ik heb in duitsland een z12xep gehaald voor 500 euro met 3 maanden garantie, alleen had dit blok geen egr, maar die kon ik zo overzetten van de oude kop, auto loopt inmiddels weer met een nieuwe ketting tandwielen en spanner erop!
meestal als het derde remlicht blijft branden is het dubbelpolig lampje in de linker lampunit achter stuk, vervang deze lampjes eens! komt wel eens voor bij de c-corsa’s
Als jij een 1.2 16v uit 2004 hebt(z12xep 80pk) dan heb een multi riem en geen v riem! En deze word door de automatische riemspanner op spanning gehouden en niet door je dynamo! Maak eens een foto van de riem!
De multiriem heeft een automische spanner met een spiraalveer erop, deze kun je dus nix zelf aan aanspannen..!
Slipt je multi riem niet? Die loopt over je waterpomp en dynamo o.a.! Verklaart misschien het lampje accu en het warm worden, de riemspanner wilt vaak zwak worden waardoor je deze grapjes krijgt!
Schakel mechanisme vervangen, die hebben teveel spelling, is een revisie voor uitgekomen! Is inderdaad een bekende kwaal
Ik had dit ook van de 1 naar de 2 vooral, alsof je pook in een soort hele grote vrije versnelling komt te staan, naar een paar keer klooien en hard trekken kreeg ik hem weer in de versnelling,
Ik heb de 1.0 12v 60 pk, tis leuk voor binnendoor maar op de autobaan ben je nergens, hij haalt wel 160 van zichzelf, heb verbruik tussen de 1.0 en 1.2 is te verwaarlozen! 1.0 moet harder werken, ik rijd 1 op 16.7 gemiddeld en als je een beetje je best doet haal je dit ook met de 1.2 !
Verder inderdaad de ketting is een kwaal! Op goed warme motor paar minuten stationair laten lopen en dan luisteren alsof die als een diesel gaat klinken!
En het lekken bestuurderskant van water! Is goed op te lossen trouwens!
Roest hebben die auto bijna niet tot niet!
Schakelen goed testen, de schakelstangen willen wel eens versleten zijn waardoor je soms niet in de versnelling te krijgen is! Merk je meestal als je van de 1 na de 2 gaat op een koude motor!
Ok thnx! Ga em dinsdag laten afpersen wel ff,
Miss wat extra info, wat waterpomp het slangetje naast de tempsensor was afgebroken 3 maanden voordat de kop stuk ging, deze gemaakt, maand later slaat de radiateur lek, deze vervangen, kan dit overdruk zijn in het koelsysteem?
K hoor zowieso ketting geluid bij de start! En idd multiriem even los en motor staeten dan sluit je al een heleboel uit!
Dan word t toch een z12xep, vandaag in duitsland geweest ervoor, verschilt behoorlijk van 1100 tot 525 euro, en de xe tje krijg je zo voor 250 euro
1.2 in de D=onzuinig! Tijdlang 1 gehad een bi fuel uit 2011, op gas 1 op 11 op benzine 1 op 14 en niet vooruit te branden!
Egr geeft meestal niet lekker starten en soms licht stotteren bij alle snelheden, ik geef de lmm ook eerder de schuld van het inhouden
-
AuteurBerichten