Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Misiu wrote:
Bout is los en een moer met aardingskabel ook, maar de startmotor komt niet van zn plaats…
DE startmotor heeft 2 bouten, die de bak inlopen! dus een moer? is dit niet gewoon de MIN?
@ivartje wrote:
@richardschaeks wrote:
F17 wr pakken, heb ik ook op me b corsa 3 liter v6, 2700 toeren in de 5 bij 120,
wat verbruikt hij dan bij jou als je 120 rijd contineu met de F17WR ?
Verstuurd vanaf mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Geen idee, gecombineerd tussen de 1 op 9 en 1 op 10.5, motor is wel gekieteld!
F17 wr pakken, heb ik ook op me b corsa 3 liter v6, 2700 toeren in de 5 bij 120,
Lijkt me niet normaal.. mijn c corsas 2005+2006 gaan langzaam richting de 90 waar ze met elk rijgedrag stabiel blijven dus niet op en neer zoals bij jou! Mogelijk ergens een luchtbel/verstopping of te weinig koelvloeistof
Kabels liggen er niet, heb t zelf met vairiant wel eens aan gezet, stuurschakelaar had ik nog liggen maar het hele verhaal werkte niet, dus weer eruit geprogrammeerd
Dan zit de voorbereiding qua bekabeling er niet helemaal in, dan kom je kabels bij te trekken, ik weet dat er ergens een how to is om dit te doen, ik heb dit ook overwogen te doen maar achteraf toch niet gedaan omdat het toch wel veel werk is en ik amper autobaan rijd
Andere motorsteunen bedoeld wim, die zitten op een andere plek, een z12xe uit een corsa c 2001-2003
Alles is mogelijk… Of je het wilt is het 2de, pk verlies(10 pk) je komt alles over te zetten. Ecu kabelboom bak, en daarbij hoogswaarschijnlijk je motorsteunen en aandrijfassen custom made maken en her en der aanpassingen zoals koelslangen ect! Persoonlijk niet doen, zonde geld! Een z12xe is vrij goedkoop uit te halen en daar zijn er genoeg van te vinden!
Kon je niet bij deze motoren de retourleiding knijpen?
Nieuwe koppakking meteen ook, je draait deze met een moment aan, waardoor de pakking als het ware geperst word! Dus rekbouten+koppakking!
@trashmetal wrote:
Ik zou gewoon ff schuifmaatje pakken en opmeten welke er uit komt ;)
x12xe heeft altijd EGREr zijn er toch echt zonder egr hoor trashmetal, zelfs de Z12xxx serie heeft dit hoor, alleen komt in nederland niet tot nooit voor!
Je moet de dunne hebben, verschil dikte heeft te maken of je wel of geen egr klep heb, heb je egr dan 87 mm, heb je geen egr klep(veelal in duitland uitgebrachte corsas) dan voor de 105 mm gaan!
Hoofdremcillinder of een remcillinder op 1 van je achterwielen, maar dan zou je het aan je binnenkant van je velg moeten zien dat die vol remolie zit
Ketting heb ik zelf vervangen bij mijne ook de 1 liter motor, niet bepaald moeilijk klusje, alleen heb je speciaal gereedschap nodig voor de nokkenas te blokkeren en eraf de krukassensor af te stellen, kitjes kosten max 30 euro inclusief krukas blokkeertool, max 4 uur werk! Loopt die niet op 2 cillinders even en erna 3?
Hallo, jou verhaal te horen loopt die op 3 cillinders en daardoor trilt die mogelijk en zodra 4de cillinder meedoet heeft die weer power en trilt die niet meer, ketting vervangen 700 euro beetje erg teveel! Setje kost rond de 100 euro( ketting tandwielen nokken en krukas 3 geleiders en de oliespanner plus kettingcarterpakking en oliekering krukas, dan nog olie en olie filter en koelvloeistof, al met al moet je makkelijk onder 200 euro klaar zijn met alle onderdelen!
Maar voordat je dit laat doen, vertel iets meer over je auto, bouwjaar 2002 automaat, is dit een 1.2 16 klepper motor met 75 pk? Bobinebruggen geven vaker problemen! Of de ketting, olie spanner wilt stuk gaan bij te weinig olie wisselen, daardoor ratel bij koud start, bij langer stationair lopen en zwaarder lopen en vermogens verlies waardoor de motor zwaarder moet werken wat mogelijk dit zwaardere geluid kan geven!
Welkom, ff voorstellen in voorstel topic! Welk corsa heb he? A b c d of e(bouwjaar)? Heb je niet per ongeluk onder de lichtknop aan het wieltje gedraaid? Hiermee regel je de dashboard en middenconsole verlichting namelijk
Haha, ik droom de bumpers van de corsa, heb er al zo veel eraf en erop gezet!
Is meer rechthoekig dan vierkant, dit model corsa is van 2005 dus een een facelift model, de bevestigingspunten zijn zo ver ik weet gelijk aan het eerste model c corsa 2001-2003,(C1) 2004-2005(C2) en 2005 -2006(C3) want de bumpers zijn anders qua uiterlijk maar niet qua montage!, misschien dat je een sloop op gaat en deze 2 zwarte geleiders eraf schroeft?
Luchtmassa meter is bekende kwaal bij deze motoren, startonderbreker niet teveel waarde aan hechten dan heeft die ooit eens geen contact gemaakt met de transponder en onthoud die dat in het geheugen, stuurkogel toevallig vandaag vervangen, 23 euro en 15 min werk, erna wel uitlijnen! En thermostaat zijn de kosten ook niet en maar 10 min werk!!! Luchtmassa meter orgineel bosch pakken !!!! Geen imitatie meuk pakken, ebay kosten deze meters 107 euro, de dealer 230. En meerdere betere autozaken rond de 160/170 euro!
Ff een update, auto loopt inmiddels weer goed, lampje is uit .Was een massapunt bij de accu, de minkabel moet je best wel aan de kant duwen als je de accu vervangt, deze was afgebroken op het chassis, nieuwe klem erop geknepen en de problemen zijn weg, bedankt voor het meedenken!
Nu heb ik nog 2 werkende ecu’s liggen, kan ik deze gewoon omzetten of start die dan niet meer? Startonderbreker ecu?
Massapunten ga ik morgen nakijken, gasklephuis vandaag verwisseld met een andere maar zelfde probleem, gasklephuis loopt op donorauto wel goed allebei,
Ik heb nooit een booster gebruik, gewoon een andere nieuwe accu, auto start nu weer alleen srpingt even naar de 2000 toeren en zakt erna naar normaal maar voel een minimaal hoestje nog, auto kon weer gas geven na schoonmaken gasklephuis!
Auto loopt inmiddels weer maar niet lekker, jengelt nog stationair, oorzaak leek het gasklephuis te zijn…. Steeksleutel blijft wel branden nog en ik heb het idee dat die tijdens rijden ook niet 100% loopt, mogelijk gasklephuis defect?
-
AuteurBerichten

