Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Probleem was de krukas olie keering zoals verwacht. Het eruit krijgen was meer werk dan verwacht! Kapje eraf bij rechtervoorwiel, 6stuks torx 10 los op de krukaspoelie, dan multiriem eraf. Dan poelie eraf, dan timing op 0 zetten(kleppendeksel er ff af) en de krukasblokkeertool erin, torx 18 krukasbout losdraaien en eruittrekken. En dan het achterste deel van de poelie eruit wippen met een banden ijzer, dit ging dus best lastig bij mij. De keering zelf was er zo uit! Goed schoonmaken, nieuwe keering erin en met grote dop en hamertje aangeklopt en weer opgebouwd en ondertussen al 1000 km zonder 1 druppel olie onder de carter te hangen weer gereden!
Uitlezen als je motorstoringslampje aangaat! Kan ook een misfire zijn op 1 van de 3 cillinders, wat weer wijst op een slechte bobinebrug, je kunt het goedkoop zelf testen door 3 nieuwe bougies erin te zetten en kijken of het probleem zich voor een 5000km oplost en dan weer terug komt, dan weet je zeker dat de bobinebrug defect is, heb dat ook gehad namelijk bij me c corsa, wel een 1 liter uit 2006.
Luchtmassameter defect als je een 1.2 16v heb(zie je heb 1999 corsa dus die kans is groot), zijn precies de klachten als deze stuk gaat. Soms erg inhouden bij optrekken verkeerslicht, en rond de 4000 toeren inhouden.
Hai, nee lijkt me niet de olie komt van boven de carterpakking en is echt nat rondom de oliekeerring. Ga morgen er een nieuwe inzetten!
vocht in bcm? zitten relais in deze vind je als je motorkap opent rechts, zwarte kap, zit ook het grootlicht op! eruit trekken en kijken of je wit/blauwe aanslag vind..
99 van de 100 keer de ketting, dan moet je ook lichte vermogensverlies voelen
laats ook gehad bij de b corsa van me vriendin, voorraamrubber heb ik voorzichting met van de spuiterstape omgebogen en erna gekit nachtje laten drogen en tot nu toe geen problemen meer, 3 maanden geleden uitgevoerd
Meet de laadstroom eens, auto heeft geen bougiekabels maar een bobinebrug.
Richard
Ik heb dit probleem niet meer, heeft bij mij in de accu gezeten toen der tijd. Op het moment dat het probleem plaatsvind auto stoppen motor laten lopen en de accupolen meten wat die laad. Hij zat toen bij net onder de 12 volt, klemmen even los, erop en dan ging het dagen soms weken goed, uiteindelijk was het de accu, heb het erna nog 1 x gehad na een hoosbui maar loste zichzelf op
Luchtmassa vervangen! bekend problem bij deze torretjes! orgineel bosch !!!!! bestellen op ebay, 110 euro, dealer 230 euro, lokale onderdelenboer 165 euro
In het gasklephuis kijken of het carterventilatiegaatje niet dicht zit, zoja uitboren! Door roetaanslag verdwijnt het gaatje gewoon! Veroorzaakt uitval, veelal bij intrappen koppeling voor een stoplicht bv, geeft ook soms een hoestje!
Pakking egr? Aangezien je deze losgehad heb ivm schoonmaken, denk dat je die kant op moet zoeken!
Even dit topic omhoog halen, me teller is vorige week weer begonnen met te dansen, valt dan terug maar een andere snelheid dan ik rijd, vorige keer was het uiteindelijk een nieuwe accu die het oploste, nu is het probleem dus terug, echter nu geen storing op de accu zodra de klachten ontstaan! Gewoon 13,6 v laden! Bij stilstaan zie je teller van 0 naar 10 dansen, probleem ontstaat tijdens rikden, de auto schokt/houd in 0,1 sec en erna gaat de teller dansen, de auto rijd gewoon goed! Mogelijk dat er iets nat is geworden na t noodweer, ben door best wel diepe plas gereden echter klachten kwamen paar dagen erna!
Op de zekeringenkast bij knipperlicht relais
Ja die soldeer je vast aan de kiekert. Deze zit rechtsonder bij de bestuurds kant bij de voeten, kapje loshalen en hierachter zit die, bij mijn oude b van 2000 ook gedaan! Werkt perfect!
De eps corsas b en c hebben vaker hier last van. Vooral de b corsas hadden dit, ik heb toen via ebay 2 potmetertjes besteld en ertussenin gesoldeerd, dit loste het probleem op, heb t meerdere malen gedaan en tot nu toe resultaat! De klachten waren vooral naar rechts de de eps niet werkte en opeens midden in eem bocht ging werken, wat overigs best gevaarlijk kan zijn!
http://www.ebay.com/itm/NEU-fur-OPEL-CORSA-C-Servolenkung-EPS-Reparatur-PRAZISIONS-Reparatursatz-SERVO-/171352039195?hash=item27e5609f1b:g:3IYAAOSwymxVNUVF” onclick=”window.open(this.href);return false; zon dingen zijn t!
Verwacht er niet extreem veel van he! Deze motoren worden heel erg stil gemaakt door de kathalysator, aka uitlaatspruitstuk! Dit geeft wel meer effect, zit bij een maat van me eronder met alleen sporteinddemper, http://m.ebay.com/itm/VAUXHALL-CORSA-C-1-2L-1-4L-SPORT-DECAT-MANIFOLD-00-06-/381144725495?nav=SEARCH” onclick=”window.open(this.href);return false;
Komt wel niet door de apk, dus elk jaar de orginele terug plaatsen tijdens apk, gelukkig goed te doen bij deze motoren
middendemper vervangen voor een vaste pijp, heb ik ook gedaan, geeft net wat meer geluid en komt netjes door de apk! deze worden overal goedkoop aangeboden! winparts tot de vele tuningsites!
29 mei 2016 om 20:47 In reactie op: Corsa b 1.2 16V (bj:1999) hikt/bokt vanaf 3e versnelling #18319999Begin maar met de lmm, orgineel bosch pakken! Iets meer dan 100 euro op ebay! Bekend probleem bij de x12xe!
28 mei 2016 om 22:27 In reactie op: Mijn Corsa komt al 4 jaar niet probeemloos door de APK heen #18317299Door de weinige kilometers veel vliegroest. Je remmen lijden dan wel erdoor! Schijven blokken en handrem, Uitlaat was bij 80.000 ookal rot bij mij,
Ja die 2, vriesstop lekken normaal niet, of er moet alleen maar water in het koeldeel zitten en een keer redelijk gevroren hebben.
Oliefilterhuis zelf weet ik niet of deze watergekoeld is!
Egr pakking alle 2 vervangen! Lekken hier wel vaker op! En dit blok heeft een vriesstop op t onderblok!
Beste. Welk display bedoel je? In de teller of boven je radio of onder je radio?
Hallo, om welke corsa gaat het? A b c d of e? Bij de c corsa is het schakelmechanisme vaak.het probleem,
9 mei 2016 om 13:58 In reactie op: Koelvloeistof -> motor – kapot HELP!! Opel Corsa C uit 2005 #18318420Jup waterpomp, opeldealer heeft revisie kitsjes hiervoor, uitboren en een messingkleurige buisje erin slaan, lukt dit niet waterpomp vervangen, daar moet motorsteun voor los! Is niet extreem veel werk al vaker gehad bij de c corsa’s
-
AuteurBerichten