richardschaeks

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 818)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ombouw naar 2.0 16v #18365159

    <p style=”text-align: right;”>Waarom niet een v6? Zoveel vooruitgang qua pks ga je niet maken, 125 om 150 pk, kabelboom en ecu komt er zowieso aan te geloven! Ik weet niet waar je woont in limburg maar in sittard bij autodemontage zelissen staat een x25xe en een x30xe met boom en ecu, die laatste vergt wel wat meer aanpassen ivm mogelijk geen plek hebben en dus aanbouwdelen x25xe te gebruiken.</p>

    In reactie op: Water bij de bobine Opel Corsa D #18365106

    Er zit toch een ecotech kap op? Of mis jij deze soms, ik heb meerdere corsa’s in onderhoud en er zijn er bij die deze kap missen, lipjes breken makkelijk af en de kap komt dan los te liggen en kan tijdens rijden kwijt raken…

    In reactie op: Waarschuwingslampje Opel Corsa 1.3 CTDI 2014 #18365064

    Insp. Heeft met het onderhoudsinterval te maken dus logisch dat deze uit gaat nadat ze deze resetten! En voor de rest laten uitlezen betreft en auto+sleutel symbooltje.

    In reactie op: Lekkage passagierskant Corsa B #18364523

    <p style=”text-align: center;”>Lekt ws langs de interieurfilterbak af zo naar binnen op het treeplankje en de vloermat, parafaan eraf halen, filter eruit, filter bak eruit schoonmaken en afkitten! Meteen een nieuwe interieurfilter erin zetten!</p>

    Max een half uurtje totaal, wel goed schoonmaken waar de oude pakking zat/zit(1200 schuurpapier) je komt er redelijk bij. 1 boutje gaat wat lastiger want oliefilterhuis zit klein beetje in de weg, maar een beetje doppensetje met verlengstukjes kom je wel wel ermee weg!

     

    <p style=”text-align: left;”>De egr zit tegen de cillinderkop! Maar staat los van de koppakking, bij de opeldealer krijg je deze pakking en is niet duur, let op pak wel de metalen versie en niet de papieren!</p>

    Egr pakking? Bij de oliefilter

    In reactie op: ik raak koelvloeistof kwijt ( Corsa c 2003 ) #18364433

    Herkenbaar probleem die egr pakking… Heb er ook ruzie meegehad, ook 2x vervangen en toen opgelost, je zag dat het over de versnellingsbak druppelde.

    In reactie op: Radio advies Corsa C #18364332

    <p style=”text-align: center;”>Ok dankje weer wat geleerd, radio is uit een 2004 corsa gekomen!</p>
     

    In reactie op: opel corsa 2001 acculampje blijft branden #18364330

    Toch je dynamo controlleren…(mis de dop 8 of 13mm moertje op de dynamo niet goed aangedraaid) als de accu op voorhand al slecht was(klevende/plakkende cellen) kan deze de dynamo stuk maken, vervolgens vervang je deze en dit gaat een aantal weken goed en dan gaat weer je dynamo stuk. Probleem is als je de laadstroom meet zal deze goed zijn rond de 13,8 volt zoiets waarop het lijkt dat deze goed is!  Advies, een revisie dynamo halen of een nieuwe, deze hoeven echt niet duur te zijn!

    Ik heb redelijk wat corsa’s in me onderhoud en heb het pas 1x meegemaakt dat de bobine brug stuk was en dat was ook nog mijn eigen corsa Z10XEP blokje(110.000 km zoiets toen) , en de andere waren Z12XEP, A12XER en A14XER

    Vooral de Z blokken hebben al ruim 150k gelopen.

    Ik hoor en lees wel eens verhalen dat de aantal opelfabrieken wel degelijk verschillende kwaliteiten/merken onderdelen gebruiken. Nu weet ik toevallig dat ik er 1 heb uit russelheim wat normaal de betere fabriek van opel is…

    In reactie op: Radio advies Corsa C #18364328

    Je kunt 2 dingen doen, een orginele cd30 mp3 erin zetten( dubbeldins) heb er nog  1 liggen met een werkende aux ingang(toen der tijd via varriant geactiveerd).

    Er zijn ook talloze dubbeldinsradio’s te vinden voor de corsa c, of je gaat voor een enkeldins radio, daar krijg je hele mooie 2 naar 1 dins plastic vulstukken voor voor onder de 30 euro(let wel op de kleur) en dan kun je er een enkeldins radio inhangen!

    <p style=”text-align: center;”>Te weinig koelwater word je auto ook niet warm van binnen, maar dan moet je echt te weinig koelwater erin hebben! Ik zal eerst eens kijken naar het mogelijk koelvloeistoflek! En deze kunnen op veel plekken zitten, van binnen in de kachel(middenconsole)  tot aan de egr(watergekoeld) tot aan koelslangen, radiateur, waterpomp en thermostaathuis en in het ergste geval de cillinderkop/koppakking!, Wat voor een motor ligt erin? 1.0/1.2/1.4/1.8 bezine of een 1.7 diesel?</p>
    Als de motor niet op temp. Komt loopt die onzuiniger! Thermostaat vervangen zou je kunnen doen, kost een tientje. Makkelijke klus als je een benzine motor heb in je c corsa. Maar ik denk dat het koelvloeistof lek toch echt al je problemen oplost, laat het systeem op druk zetten met een pompje en dan weet je meer!

    In reactie op: Olie lampje brand soms bij stationair lopen #18363259

    Nee alleen bij stationair als de motor langer in zeer lage toeren loopt, oliecarter eraf en de zeef in carter goed schoonmaken wilt helpen! Wat voor bouwjaar en motor heb je in je corsa liggen?

    In reactie op: Pinnetjes hoedenplank afgebroken #18363224

    Op de foto lijkt het een gat te zijn dus die kans is aannemelijk, heb je het rondje staafje/pinnetje gevonden in de kofferbak? Zonee dan ligt dat blokje waarschijnlijk achter de kap! Kap eraf en blokje terug eropzetten met een druppel secondelijm! Want die er gaat weer eruitvallen dan! Heb dit al bij 2 c corsa’s meegemaakt!

    In reactie op: X12XE #18363205

    Op de sloop kabelboom+doorvoertulle halen! Voor beide deuren uit een corsa met electrische ramen en spiegels, kan wel ff een werkje zijn! Deurkapjes veranderen ook bij electrische ramen en spiegels!

    In reactie op: Pas aangeschafte Corsa en technische vragen #18363204

    Olie lekkage kan bij die blokjes 4 dingen zijn, krukaskeering in de distributiekap, kettingspanner, oliecarterpakking of de kleppendekselpakking! Als je de auto op een koude motor start hoort je dan de eerste 3 seconden dan alsof je auto als een diesel klinkt?

    De sludge kan van korte stukken rijden zijn, de blokjes komen niet zo snel op temperatuur. Of mogelijk oud gevolg koppakking, ik zou zowieso een oliebeurt met olie filter aan hem doen!

    In reactie op: Pinnetjes hoedenplank afgebroken #18363203

    Nee geen lastige klus,(15min met een torx schroevendraaier)blokje krijg je bij de opeldealer of op de sloop eruit halen.

    Je moet wel de bank neerklappen en die halve boog met die 2 dikkere torx erafhalen(waar de bank in klemt) anders krijg je die kap niet los! Verder wat kleine torxjes losdraaien, de vloermat van de kofferbak eruit en ik meen een stukje deur/kleprubber los trekken omdat de kap daar doorheen loopt!

    In reactie op: Pinnetjes hoedenplank afgebroken #18363192

    Zijn ze gewoon niet naar binnen gevallen? Is namelijk een vierkant blokje met een rond asje eraan, moet de kap wel los!

    In reactie op: Pinnetjes hoedenplank afgebroken #18363164

    Zijn ze op de hoedeplank afgebroken of in de plastickap in de auto? Foto plaatsen?

    In reactie op: X12XE #18363069

    Raam niet helemaal naar onder kan zijn niet orginele speaker(te dik) maar dan zou dit links ook moeten zijn, kabelboom die los zit en dus in de weg zit, of rubber in de geleiders knelt.

    In reactie op: Waar zit de kiekert module #18362988

    <p style=”text-align: center;”>Hij zit bij de bestuurderskant rechts onder, treeplankje+zeikapje aan deurkant verwijderen en deurrubber ff lostrekken en hij zit daar! Kom je beetje moeilijk bij!</p>

    In reactie op: Sotring airbag/gordelspanner #18362856

    Is dat niet een te hoge weerstandswaarde in de kabel die door de stoel loopt gewoon? Me vectra had die ook ooit 2001 model wel, kabeltje van 12 euro vervangen en opgelost

    In reactie op: Opel corsa c 2002 #18362853

    Het enige wat nog in me opkomt is toch een stroomprobleem, waardoor slecht lopen/noodloop maar qua remmen weet ik het niet, de rembekrachtiger werkt alleen op een lopende  motor, dan moet je motor al zo slecht lopen dat die ongeveer uitvalt voordat je iets aan je remmen merkt

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 818)