Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
24 april 2020 om 16:30 In reactie op: Corsa d 1.2 benzine de bobine defect misschien dat het goedkoop kan opgelost #18374038
Die ” goedkope” imitatie bobines zijn vragen om problemen bij deze motoren, gewoon idd merk pakken als bosch.
Autodoc/misterauto ect bijna allemaal b/c kwaliteit uit Polen, vandaar dat ze zo goedkoop zijn en 5 werkdagen levertijd hanteren.
[quote quote=18373877]Weet voor 99% zeker dat het via een kabel gaat op de (bovenkant) van de bak. zelfde principe als bij een scooter zon kabel die heel snel ronddraait[/quote].
Dan heeft die 1% gelijk :happy02: haha is geen mechanische teller maar een electrische zoals nickgsi al zei. Ik trek morgen de homokineet nog eens uit de bak, schoonmaken en ook de baksensor kijken of het wat helpt.
Richard
Zo ver ik bijna zeker weet heeft deze geen sensor bij t wiel aangezien die geen ABS heeft. Kan ik op 1 andere manier deze baksensor geraakt hebben ofzo?
Richard
De RELAIS 16 t/m 21( die grijze dingen) heb ik al eens vaker vast zien zitten/vol vocht/groenblauwe aanslag, check die eens?!
Riem, om de 150.000 km of 10 jaar vervangen.
Uitlaatrubber, moeten er wel opzitten anders gaat je uitlaat loshangen en breekt op den duur over.
De corsa C gsi is nooit standaard geleverd met een turbo, allemaal 1.8 16v met een 125 pk. Probleem word erger naar mate de motor warmer is, warmte zet uit, dus ergens een pakking, egr, in/uitlaat(al denk ik dat laatste niet), bus remmenreiniger, motor starten en dan spuiten op de pakking delen kijken of de motor ff slechter gaat lopen of juist wat hoger in toeren.
Voorverwarming achter sonde werkt niet meer, dan zijn ze niet voorzichtig genoeg geweest met het vervangen van de uitlaat, deze sonde(bosch) kun je kopen voor een 90/95 euro zonder stekker( dus zelf de stekker omsolderen om geld uit te sparen) normaal kosten deze achterste sonde al snel 180 euro anders. Het komt weleens voor dat ze beschadigd raken, ze gaan er moeilijk uit zeker als de uitlaat er al lang onder ligt. Voorste sonde is normaal wat duurder(230 euro orgineel bosch) let op pak NOOIT goedkope sondes van 30 euro ofzo want dat is vragen om problemen. En aangezien je auto na 2006 is is dit motorstoringslampje ook nog eens apk afkeur.
Ik zou daar niet teveel mee doen, je klachten klinken zuiver dat je eps aanstuurapparaat te weinig naar de servo stuurt.
Klinkt als dynamo-ruis. Dit kan de dynamo zijn maar vaak heeft het een andere oorzaak, slechte bekabeling, aftermarked spul, lampen, radio ect… Je geeft aan dat het erger word als je je verlichting aanzet, dit zijn best wel behoorlijke stroomverbruikers 55 watt per voorlamp al.. deze auto heeft eps(electrische stuurbekrachting), als je stilstaat en aan het stuur draait links rechtoms helemaal hoor je dat ook even een ruis? Als je de blazer volle bak openzet stoort de radio dan ook even? Met het open van beide electrische ramen tegelijkertijd ook een ruis hoorbaar?
Er zitten 3 lampjes in je middenconsole, deze gaan vrij snel kapot, oplossing vervangen en het liefst voor led want deze houden het langer uit. Lampjes kosten niet veel, maar de reparatie is wel wat pielerij om te maken.
Betreft stand 1 en 2, kan de kachelweerstand zijn
Welk bekende EPS probleem? Electrische stuurbekrachtiging zal wel problemen hebben, op te lossen door 2 variabellen weerstanden(potmeters) ertussen in solderen, setjes staan op ebay voor rond de 30 euro. Zat corsa’s Zowel c en b corsa’s gemaakt hiermee. Soms in een bocht stuurd die opeens ff licht wat ook gevaarlijk kan zijn
Auto op een brug zetten of de hele draagarm uitbouwen….moeten idd uitgeboord worden.
23 november 2019 om 19:48 In reactie op: Corsa c wordt warm en loopt dan op 2 pitten en rookt dan #18370086<p style=”text-align: left;”>Op het moment dat je auto inhoud, handrem aan, motor laten lopen en de accu/laadspanning eens meten. Ik heb vergelijkbaar probleem gehad, hierbij was tijdens het probleem de laadspanning net onder de 12 volt, dynamo vervangen en toen ging het 3 maanden goed totdat de accu ermee stopte erna nooit meer dit probleem gehad. Het vreemde was toen dat ik de tellerverlichting even zag wegvallen en erna hield die in, accu klemmen loshalen wou het probleem wel eens oplossen voor een paar dagen</p>
Egr is watergekoeld, mis dat de pakking slecht is en het intern weglekt
Klinkt als de ketting die opgerekt is(of kettingspanner op zijn eind) hoe is de onderhoud qua olie gebeurd? Niet van 10w40 terug gegaan naar 5w30? Of telang doorrijden op oudere olie???
26 oktober 2019 om 22:18 In reactie op: Corsa D 2011 | ESP brandt, KM-teller valt kort omlaag, motor houdt kort in) #18369523Zo ver ik weet voor het snelheids signaal pak het deze van de abs sensor, en je abs lampje ging branden, misschien in die hoek zoeken. Je electronische stabilisatie programma lampje durf ik je geen antwoord op te geven. Ook het inhouden heel kort heb ik geen antwoord op, los contact teller unit?, want zonder teller unit loopt je auto ook niet.
Kun je gewoon afdoppen hoor, had het bij mijne b corsa toen ook gedaan ook een 3 cillinder uit 2000, heb toen bij de dealer de blindplaat gehad zelfs! Mis wel handig dat je de egr goed schoonmaakt voordat je hem afdopt!, Let op is wel een watgekoelde egr, dus er zal koelvloeistof moeten bijgevuld worden!
<p style=”text-align: right;”>10 km rijden is al teveel, die blokjes kunnen niet zo goed tegen te weinig koelvloeistof, maar 2000 euro, is niet goedkoop maar ook niet extreem duur, heb zelf vaker die blokjes open gehad, kop eraf enzo, tis het arbeidsloon en de revisiekosten wat vooral in de prijs zitten.</p>
<p style=”text-align: center;”>Dringend is een groot woord, die kap beschermd natuurlijk tegen vooral regen/plassen water! Ik zou er gewoon 1 op de sloop halen!</p>
Meestal bij de bcm lekt die, 9 van de 10 c corsa hebben of krijgen dit!
<p style=”text-align: center;”>Als het aantal tandjes gelijk is gaat die gewoon passen, lengte ziet er goed uit.</p>
Spacers gebruiken, let op kans erop dat je langere wielbouten nodig heb, de velg te ver kan gaan uitsteken t.o.v. wielkast en dan eventueel apk niet erdoor gaat krijgen, en bij het gebruik van spacers krijgen je visè en stuurkogels duidelijk meer op hun donder.
Bij eventuele aanschaf spacers moet je GEEN universele pakken, deze hebben meestal een een steek gat van 4*98/102 en om de ze dan recht ertussen te krijgen is bijna niet te doen en zal je auto heel erg vibreren op het stuur.
Daarbij moet je ook kijken naar de et waardes van beide velgen, want dat is de rede dat die tegen te remklauw aanloopt.
Ja past gewoon, alleen de ET waarde moet gelijk zijn of in de buurt anders kan de velg tegen de remklauw aankomen.
-
AuteurBerichten