Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier een vergelijkbaar probleem, De accu polen zijn er bij onze vectra c ook vanaf geweest. en werken de ramen ook niet meer naar behoren.
Is het ook mogelijk om de ramen in te lezen met een OP-COM?
Ik was al van plan die een keer aan te schaffen. Misschien die plannen nu maar even versnellen.Dank jullie voor jullie advies!
Helaas is de auto niets geworden. De auto zag er netjes uit, ook technisch had hij geen een van alle gebreken.
De auto is uit 2005 en heeft 106k gelopen.Moesten nog wel 2 nieuwe banden op, versnellingsbak maakte een bijgeluid en de klemmen om de ashoesen moesten vervangen worden, wan die zaten los.
Wel wilde de beste man er nog €4950,- voor hebben en moest ik zelf voor nieuwe banden zorgen.
Zonder garantie en afleveringsbeurt wilde de man nog €4300,- hebben.
Aangezien hij echt niet verder wilde zakken en ik dit gewoon te veel vindt, ga ik maar op zoek naar een andere..
@Corsa_GSi wrote:
Persoonlijk zou ik opzoek gaan naar een 1.4 motor die heeft net wat meer power.
Kijk vooral ook naar de uitrusting, een Cosmo of Silverline is echt kompleet.
EN wat er al gezegd wordt een aantoonbare onderhouds historie.
Daarnaast sludge vorming houd je altijd bij deze motoren als ze alleen korte stukjes rijden.
Gewoon 1 keer per jaar verse olie erop (Valvoline Synpower 5w40) en wat vaker koelvloeistof verversen (1x per 5 jaar).Heb zelf eerst ook naar een 1.4 gezocht. Maar die zijn in de luxere uitvoeringen weinig te vinden. OF ze zijn vaak een stuk duurder.
De auto waar ik gisteren naar ben wezen kijken was een full Rythem, dus wel aardig vol.
Sludge hebben heel veel motoren last van natuurlijk. Als ik naar me school rij dan is hij wel goed warm. dus dat moet dan maar 1x in het jaar..
Bedankt voor je advies!
Inmiddels heb ik ook iets gevonden over problemen met de achter vering dat die nogal eens voor problemen en been bonkend geluid zorgt.
Iemand die hier iets van herkent..
bron: autoweek.nl (beter gezegd vagweek.nl :swear )
@EddyReuneker wrote:
voornaamste Corsa C probleem is water in de voetenruimte van de bestuurder. kan meerdere oorzaken hebben maar meest voorkomende is de afdichting van de BCM kast. Bij mij was het echter de kitlaag waarmee de rembekrachtiger in het schutbord gekit zit….behoorlijke klus om dit weer waterdicht te maken…dus til even de matjes op en kijk even of je ergens (sporen van) water ziet….bij mij kwamen er echt LITERS uit namelijk!
Aangezien je over 80PK praat gaat het om een Z12XEP blok, de twinport versie dus. Zit een exra klep in de inlaat welke nog wel eens kapot wil gaan, en nieuwe inlaat is prijzig! Verder betrouwbaar blokje, ik rijd er al 2 jaar en ruim 20.000km probleemloos mee rond. Distributieketting “tikt” wel eens een beetj (zo ook bij mij) maar kan geen kwaad.
Succes!
Bedankt voor je advies.
Helaas niet gecontroleerd. De auto heeft buiten gestaan en kwam ook net uit de wasstraat dan had ik het denk ik wel moeten kunnen zien.
Maar dat is iets voor vrijdag. Dan ga ik terug en zal daar gelijk even naar kijken !@man!ac wrote:
Was er met de 12xep ook niet het probleem van de nokkenaslagers, met name datgene wat ze op hun plaats moet houden (schalen?)
Heb al verschillende keren gelezen dat een nokkenas brak door het lostrillen van de (schalen?)
Misschien iemand die de juiste benaming weet…Klopt, hier wist ik ook iets van. Mijn opa rijdt een Agila Z12XEP en heeft deze nieuw gehaald en heeft daarvoor een terugroepactie gehad.
Dus misschien wel een idee om na te gaan of deze daarvoor al gecontroleerd is.Bedankt voor de tip!!
@robert_corsa wrote:
Beste advies.
Goede olie elke 15.000 vv incl filter. Eerder mag ook.
Goed luisteren naar de moter. Eens per maand.
Hoor je iets vreemds gelijk hier melden.
Ga lekker brutaal meerdere auto’s proefrijden.Problemen komen van de pomp af. Dit moet jr kinnen horen.
Kijk verder ook goed naar je olie dop. Bij spudge vorming dr boel goed schoonmaken en olie wissel.Verder puik blokjes. Lijkt erger dan het is
Heb inderdaad ook al wel met verschillende auto’s gereden.
En deze rijdt het beste maar weet niet wat echt zwakke punten zijn.Zijn er bijvoorbeeld ook nog zwakke punten aan de carrosserie?
De traction control werkt idd prima.
Ook heb ik soms het idee dat als het lampje knippert heb ik soms het idee dat het lijkt of de krachten beter worden verdeeld.Hoe zou ik er achter kunnen komen.. ?
Aangezien de Vectra nog in de garantie zit hebben we de garage opdracht gegeven om het probleem op te lossen.
De afspraak is gemaakt. Waarschijnlijk nieuwe veren en schokbrekers (origineel omdat het nog garantie is!)
Wel komen er hulp veren bij te staan. De auto word hooguit 1 – 2 cm hoger. Dit echter alleen aan de achterkant.
Auto word daardoor iets stugger, Qua uiterlijk denk ik dat het er wel mooier op word. De voorkant staat nu namelijk een
stuk hoger dan de achterkant, om de voorkant te verlagen kost ook weer zoveel geld, en dan is het probleem achter nog niet
verholpen.Dus denk ik dat dit de beste oplossing is.
@Fearless wrote:
De std schokdempers en veren zijn idd niet fijn. Nieuwe schokdempers en veren is een oplossing.
Heb jij ook het probleem gehad dat hij over de grond ging?
en is dat nu volledig opgelost?@GTS Power wrote:
De GTS ligt 20 mm lager dan de ‘gewone’ C
Ik heb het ook altijd gehad bij net iets te hoge stoepen en dergelijke.
Nadat ik mijn vec nog eens 25mm heb verlaagd raak ik bijna elke stoep en zo’n 20% van de drempels schaaf ik lichtjes overheen.
Ik zou er een niet al te groot probleem van maken aangezien je rubberen onderlip erg veel kan hebben( ik kan het weten ;) )
Gr Tom
Ik wist dat de GTS lager ligt dan de sedan en station, dacht zelf dat het 30mm was. Maar dat zal ik fout hebben dan!
De vraag is echter waar dat in zit. Is de ophanging hoger of is de veerpoot alleen korter?
De voorkant is het probleem ook nog niet zo, die kan idd wel veel hebben, Maar aan de achterkant gaat de trekhaak over de grond,
die geeft de klappen door aan het chassis en dat lijkt me niet al te goed voor de auto, ook gaat de stekkerdoos voor de aanhanger ook over de
grond en die slijt aanzienlijk.Wij, (mijn ouders en ik) ervaren dit als ongemakkelijk. Heb je daar zelf geen last van dan?
@ wim-v6 : iig bedankt voor de moeite.
Voor het aanzicht zou het inderdaad zonde zijn om de auto op te hogen.
Maar om alles onder de auto vandaan te rijden is ook niet alles. Dus moet er wat gebeuren.
Misschien is het mogelijk om hulp-veren te plaatsen.Maar als het ophogen de enige oplossing is, welke veren/schokbrekers zouden dan geplaatst moeten worden?
Waarin zit het hoogte verschil tussen een Sedan en een GTS? -
AuteurBerichten