Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zolang je maar Stalen moeren/bouten gebruikt om het vast te zetten,. aluminum en rvs gaan neit zo goed samen.. dan krijg je het spruidstuk er na n half jaar bijna niet meer af
gr richard
oke, dan zal ik hier ook even na kijken..
iedereen bedankt voor de reacties
gr richard

Het is idd een X18XE,. Voor wat ik mee heb gekregen passen de motorsteunen en bak er gewoon op.. :)
Weet iemand of ik de zuigers van het C20NE blok ook moet vervangen als ik voor een turbo ga ?
Ik ben niet van plan om er 300+ pk uit te halen.. het C20NE blok zit std rond de 140pk dacht ik.. tegen de 200 pk aan zou mooi zijn.
Nu heb ik wel gesmede zuigers gevonden al,. maar dat is me net wat Te duur voor een hobby projectje.Ff tot nu toe..
eerst maar bezig om het hele blok uit elkaar te halen, schoon te maken en daarna alles even netjes stralen:




En de Vec waar het om gaat.. Het is de bedoeling dat de gehele auto matzwart word.


gr richard
http://www.ebay.com/itm/KWP2000-plus-OBD2-ECU-REMAP-Flasher-Tuning-Tool-EOBD-Chip-Tuning-Tool-HOT-/320953663120?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item4aba543e90&vxp=mtr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zijn er hier ervaringen mee ??
mv gr richard
@ haasje 17
Ik heb een X18XE, Komt het vaker voor dan dat er een Nokkenassensor storing word gegeven als het om de krukas sensor gaat ?
Soms heeft hij wel wat moeite met aanslaan..En ja de c20ne heeft bijna evenveel electronica, hoor hier alleen veel minder klachten over met sensoren.. en mocht ik toch voor een turbo gaan dan hang ik liever de C20NE er in (ook een leuk projectje :) )
gr richard
een Vectra B uit 1996 met een C18XE
Moest vandaag overwerken dus heb jammer genoeg geen tijd gehad om er mee bezig te gaan,. Post morgen wat meer informatie
gr richard
Moest vandaag lang overwerken dus heb jammer genoeg geen tijd gehad om fotos te maken en om bezig te gaan met de vectra..
@Haasje17
Ik heb geen imitatie sensor maar 1 van siemens.., ik heb de kabel meerdere keren door gemeten en die is gewoon goed..
Als de sensor kapot zou zijn, Of de kabel… waarom kan ik dan wel normaal rijden als het blok warm is en ik hem een 2e keer start ? ik denk toch echt dat het probleem ergens anders zit, de ECU zelf misschien.. bij de sloop hier vlak bij hebben ze nog 2 ECUs,
@wim-v6
Ik heb zelf weinig ervaring met deze motoren.. maar als ik zo eens op internet rond kijk zie ik dat er aardig veel problemen zijn met storingen veroorzaakt door sensoren.. zelf hou ik niet zo van electronica, vandaar dat ik snel aan een c20ne zat te denken. niet dat deze vrij is van veel electronica, maar het is beter te doen dan de c18xe, , ik wil eventueel later ook voor een turbo gaan.. dan lijkt me een 8klepper toch wat beter,. En wat is je richtprijs voor het blok wat je aanbied ? Je kan me anders wel een pm sturenGr Richard
@Haasje17 wrote:
Nieuw typpe sensor werkt niet goed op oud type nokkenas wielen en ecu.
‘Ik heb 2 types sensors geprobeerd, ik heb nu een orginele sensor met een oud type stekker.. deze moet goed zijn, ‘
Ik heb inmiddels besloten om er een ander blok in te lepelen.. Ik hoor weinig goede verhalen over de XE motor, Kmstand is ook al dik 220dkm .. en aangezien ik nog een C20NE blok heb liggen met een bak, lijkt me dat een betere optie..
in ieder geval bedankt voor de reacties
gr richard
Bedankt voor de snelle reacties
@wim-v6 wrote:
X18XE let op, geen sensor met nieuwe type stekker erop plaatsen
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
Ik heb 2 types sensors geprobeerd, ik heb nu een orginele sensor met een oud type stekker.. deze moet goed zijn,
.
ik denk dat ik van de week ga kijken voor een andere ECU, Mocht dit niet werken dan heb ik nog een C20NE blok liggen uit een opel astra GSI, Heeft iemand ervaring met het overzetten van dit blok in een vectra ?gr richard

Vectra tot nu toe,
-
AuteurBerichten