Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
oke, denk dat het ook wel moet passen idd, ik heb inmiddels ook al wat meer info,. het is gewoon een X25XE. zit alleen een andere inlaat op, dus lijkt totaal anders..
Morgen gaat het oude blok er uit.. 317000 gelopen, rare tikjes.. lekt koelvloeistof,. dus zsm ombouwen :)mv gr richard
Bedankt voor de reacties nog wat betreft de kabelboom en ombouw.. Maar dat is niet meer nodig,.. ik heb al een VectraV6 donor gekocht :)
Dus het ombouwen kan beginnen :angel
Wel een andere vraag.. Voor zover ik mee heb gekregen zit in deze donor Vectra een X25XEV. En het blok wat ik er in wil hangen is een X25XE. Hoe komt dit met de ECU uit ? Kan ik dit blok er zo aan hangen.. of moet ik alsnog opzoek naar een ecu voor een X25XE ?
Mv Gr richard
Idd.. ik ga het ook zeker doen, Ruimte heb ik wel gelukkig.. dus moet goed komen :)
Updates volgen..
mv gr richard
Ik heb na jullie reacties nog eens goed nagedacht en ben toch maar even op marktplaats gaan zoeken.. en ben een mooie V6ctra tegen gekomen..het lijkt me een goed idee om die deze week op te halen als donor auto.. Of heeft iemand hier toevallig nog iets moois staan ?
Bedankt voor het advies tot zover in ieder geval :)
mv gr richard
Bedankt voor de reacties. Maar het gaat mij niet om het geld, ik wil gewoon zelf iets bouwen, niet iets kopen wat al goed is, het is nou eenmaal een ‘hobby’
Een 2e V6 vectra is wel een goede optie ja, zit hier ook sterk over na te denken.. Maar dit blok wat ik nu heb is compleet gereviceerd. met 3 liter nokken assen.., Kon m voor een koopje krijgen.. dus kon hem niet laten liggen :) Ook heb ik er al een ECU + Chip + receiver bij..
Ik wil de blokjes leren kennen..ik leer hoe de vec onder de motorkap in elkaar zit. + hoe de kabelboom en het electronische systeem in elkaar zit. Dus het is idd ook een leer project,
en ja het is mischien teveel werk en romplslomp voor de meesten,. maar ik hou wel van n uitdaging..
Ik heb hier voor een ruime garage ter beschikking en er zit geen haast achter
En wat betreft de polyester dat valt echt wel mee hoor. Ik slijp het polyester er af en het word met metaal weer opgebouwt.. eerst polyester omdat ik daar nog zat van heb liggen en het mooi bewerkbaar is ( Ik ben totaal Geen Fan van Glasvezel of polyester delen)
Voor het metaal werk heb ik ook een compleet uitgeruste werkplaats om plaatstaal te bewerken. Dus het word Zeker geen Trabant! :)mv gr richard
Zo even een kleine update.. door de drukte heb ik niet veel tijd over om achter de computer te kruipen..
Maargoed, Ik heb dus een X25XE gekocht voor de vec.. Nu heb ik het hele forum al afgesneupt en heel wat info gevonden voor de ombouw.. Er zijn me alleen nog een paar dingen onduidelijk, Hoop dat 1 van jullie me daar bij kan helpen
Ik heb me laten vertellen dat mijn orginele Bak er achter zou passen..(Bak van de X18XE) Hier twijfel ik alleen nogal aan, Ik kan er evt ook een F25 bak bij krijgen
Verder heb ik nog een probleem met de kabelboom,. Ik heb bij de ECU geen keyring/chip of orginele sleutel.. Valt dit te omzeilen ? Of is het het best om een donor auto op te zoeken incl ecu en contact slot ?
Mv Gr
RichardBeetje druk gehad de afgelopen dagen.. Maar heb weer een nieuwe aanwinst en vond het wel de moeite waard om hier even snel een foto van te posten..
:wubMorgen meer info + een foto van de teller verlichting, compleet vergeten..
gr richard
zal vanavond n foto maken van de teller met verlichting.. :), en ja sorry dat je het zegt.. iets beter lezen :p
Quote van mezelf :
””” Ik maak eerst alles van glasvezel en eventueel hout om te kijken hoe de vormen er uit komen, omdat dit veel makkelijker te bewerken is dan metaal en natuurlijk ook goedkoper. Uit eindelijk slijp ik het meeste glasvezel er weer af en word het vervangen door metalen plaatwerk, ”””
@-BlendjuH- wrote:
Maak je er een winkelwagen van king:
Spoiler vind ik echt niet passen :???:
Maar als jij t maar mooi vindt :thumbvind t zelf ook wat te.. word snel anders, zoizo een stuk lager
@gose91 wrote:
@Richard88 wrote:
De welbekende Vectra teller :

de orginele plaat ingescant, en bewerkt met photoshop.. daarna op goede kwaliteit foto papier wat niet dof word door de zon uit geprint. Het is de bedoeling om de auto uit eindelijk matzwart te maken met groene tinten, dus dit leek me wel bijpassend..
Het resultaat :

Jammer dat die erbij gesoepte 240 er net afvalt. Moet de Vec ook harder gaan lopen?
Haha, Scherp.. Klopt hij past net niet, niet rekening mee gehouden tijdens het photoshoppen.. maar dat buig ik nog bij.. even verwarmen met de hete fuhn dat plastic en dan in een houten malletje drukken en hard laten worden, net of het zo uit de fabriek komt :)
het is wel de bedoeling dat de vec harder gaat lopen ja. ik ben er nog niet precies uit wat voor blok ik er nou in wil hangen, Ben wel een Omega V6 Donor tegen gekomen.. misschien is dat wat
gr richard
Even een kleine update :
Ik kwam nog een mazda 323 spoiler tegen en dacht die moet vast passend te maken zijn op de vectra, Mooi van glasvezel dus goed te bewerken.. heb besloten om hem eerst passend te maken op de imscher spoiler, het is uit eindelijk net iets te overdreven geworden vind ik.. dus ben bang dat de slijpschijf er binnenkort weer door heen gaat, en dan de spoiler direct op de achterklep.
Even wat foto’s :





En weer even snel matzwart gespoten

Eind resultaat :


Update 2 :
Ook had ik mijn dashbord half uit elkaar om wat lampjes te vervangen, toen heb ik maar besloten om meteen de tellerplaat even aan te pakken..
Foto’s :
De welbekende Vectra teller :

de orginele plaat ingescant, en bewerkt met photoshop.. daarna op goede kwaliteit foto papier wat niet dof word door de zon uit geprint. Het is de bedoeling om de auto uit eindelijk matzwart te maken met groene tinten, dus dit leek me wel bijpassend..
Het resultaat :

@remutr wrote:
Vind de kleur van je Vectra wel mooi, zeker je achterdeur met het mee gespoten handgreepje, maakt hem toch chic,er.
-offtopic : Je woont ook in een leuk oud huisje, is dat aan de grote rivieren.
Ik denk dat ik toch voor Matzwart ga..
-offtopic : Nee niet aan de grote rivieren.. bolsward/friesland. wel een redelijk oud huisje idd
@remutr wrote:
Persoonlijk had ik het in de kleur van de auto gespoten.
Maar vind je modificaties wel mooi
Dankje :),. Ik ben nog niet helemaal uit over de kleur van de auto.. ik heb nu voor matzwart gekozen omdat deze verf goedkoop is en super snel droogt.. (na 15 min overschuurbaar)
ook omdat er nog zoveel aan de auto moet gebeuren wacht ik liever met het overspuiten.. zodra ik blij ben met het ontwerp bewerk ik alles voor en dan gaat de auto richting de spuitcabine :)@sw_reijnders wrote:
@Richard88 wrote:
in een spuitbus krijg je geen 2 componenten,. 2 componenten wil zeggen 1 deel verharder, 1 deel verf.. samen bij elkaar word dat hard,.
dus in een spuitbus kan dat gewoon niet. ik weet wel welke je bedoeld, maar dat is alsnog dunne zwakke blanke lak waar je zomaar steenslag op krijgtgr richard
in een spuitbus kun je WEL 2 componenten blanke lak krijgen . . . nie eigewijs doen!!!!! :angel
http://www.harolds.nl/p/airbrush/toebehoren/hulpmiddelen_1/pag/2/p/spraymax-2k-blanke-lak/#.UxJZfE2A0fI” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.auto-lak.nl/2k-blanke-lak/2k-blanke-lak-hoogglans-spuitbus.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Oke, had hier nog nooit van gehoord. een spuitbus met 2 compartimenten ? , apart.. zal het eens proberen dan of het wat is :)
Iedereen bedankt,. Ik heb de Krukas sensor ook nagelopen, kabels gecheckt, contacten gereinigt.. en het probleem is over :) nu hopen dat het niet terug komt
gr richard
in een spuitbus krijg je geen 2 componenten,. 2 componenten wil zeggen 1 deel verharder, 1 deel verf.. samen bij elkaar word dat hard,.
dus in een spuitbus kan dat gewoon niet. ik weet wel welke je bedoeld, maar dat is alsnog dunne zwakke blanke lak waar je zomaar steenslag op krijgtgr richard
blanke lak van de action is idd echt rommel, nooit gebruiken.. als je een onderlip hebt van zacht kunstof zou ik even zoeken om 2 componenten blanke lak, enige nadeel is dan dat je een compressor spuit moet hebben
ooh zo, nu begrijp ik je :), Bedankt voor de info.. Ik zal er volgende week weer mee verder, ik hou jullie op de hoogte
gr richard
Wat voor matariaal is je onderlip ? daar meot je eerst naar kijken.. als er >PP< op staat. dan kan je het NIET spuiten met gewone spuitbussen maar moet je er plasticprimer op gebruiken, PP is een raar soort plastic waar gewone verf na een paar dagen van af bladerd.
Mocht de lip van glasvezel,polyutheraan, of een ander matariaal wezen dan kan je hem gewoon over spuiten
Volgorde,
Schuren met P240
afnemen,
ontvetten,
Primer er op spuiten (Action primer, Kost maar 2 euro.. is na 20 min overschuurbaar) En ja het is gewoon een goede ondergrond..
Daarna licht schuen met P400/500,.
Dan de kleur er op. (kan je ook kiezen van de action, ook goedkoop.. let er wel op dat je hem aflakt met goede lak dan.. anders is je voorlip binnen notime kaal door de steenslag)
Dan goed afnemen/ontvetten, eventueel met een kleefdoekje..
Daarna dus aflakken. Hier voor zou ik een 2 componenten verf kiezen. Mocht je niet beschikken over een compressor met een spuit.. dan zou ik bij de verf winkel om Goede Harde lak vragen,. Ga iig NIET naar de lokale auto zaak. daar gaat het je een vermogen kosten,Edit: Let op als je iets overspuit waar nog kleur op zit,. 2 verfsoorten kunnen gaan vreten.. Verwarm dus eerst je matariaal en spuit de primer er in wolken op, Echt Weinig gebruiken.. dat herhalen tot de hele lip in de primer zit, probeer hem dus niet in 1 keer dicht te spuiten
Mocht je in de buurt wonen.. dan wil ik hem ook wel voor je over spuiten, heb alles liggen er voor, incl 2componenten lak/kleur
mv gr richard
ja klopt, maar ik heb nu een dubbele nokken as,. en met de kop van de c20ne een enkele, dus dan is mijn distriebutie riem te lang lijkt me..
en hoe zit het met de poulie op het blok dan ? het lijkt me stug dat alles op tijd te zetten valt met de orginele x18xe krukas poulie in combinatie met nokkenaspoulie van een c20neDe kop van een c20ne past op een onderblok van een x18xe? hoe komt het dan met mijn distributie riem en mijn 2 nokkenas poulies bij de X18XE ?
Als alles dan past incl bak zou dat heel mooi wezen.. zou ik ook zuigers uit een ander 2.0 blok gebruiken om een turbo op te bouwen ? bijv uit een x20se ?
Ik wil juist wel voor turbo gaan (even beter lezen)., met het budget zit het wel goed. maar doe het liever met het spul wat ik nog heb liggen als dat mogelijk is,. vandaar dat ik het nu hier vraag.. als ik het al zou weten zou ik het niet vragen :)
beetje duur, ik heb laatst alle 4 veren + alle 4 schokbrekers vervangen van een vectra C
Matariaal:
2x Schokbrekers voor € 120,30
2x Schokbrekers achter € 1024x Chassis Veer € 218,38
Klein Matariaal € 10Totaal € 450,68
Weet niet of hij er ’tussendoor’ ook veel voor rekend per uur,. maar als die 412,50 alleen voor het matariaal is zou ik voortaan zelf ff wat bestellen
kabelboom komt wel goed, daar ken ik iemand voor..,
Maar ok 115 pk.. stel ik wil voor 180/200 pk gaan,. Moet ik dan mijn zuigers vervangen ? of kunnen de std zuigers het gewoon aan als ik de compressie verlaag ?
ik weet dat het beter is om ze te vervangen natuurlijk.. maar 5/600 euro voor een setje zuigers in een hobby auto is net wat te veel van het goede :)
gr richard
-
AuteurBerichten


