Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
alléé vandaag nieuwe egr klep aangekregen
morgen auto naar de garage
ga ook maar direct de thermostaat laten mee vervangen
nu maar duimen dat het opgelost geraakt
:thumbup:thumbup:thumbupknoppen loswrikken en dan frontje eraf halen ?
frontje zit dan vast met klepjes of zo ?hey mercikes hé
het is er vanaf ,sjiek :worsdas goed
dat de datum er niet op staat is geen probleem
heb kalenders genoeg thuis
maar ga hem dat zeker zeggen maandag en de foto s afdrukken
al heel hard mercikes hé , want niks zo ambetant als constant naar de garage moeten
ik hou u op de hoogtedag willem
heb alles gezien op problem car
ik denk dat ik deze foto s ga afdrukken en mee ga nemen naar de garage
dan hoop ik dat die man daar de oplossing in vindt en dat het dan toch niet de egr gaat zijn
ik heb nog wel een andere vraagje voor je
ik moet naar het schijnt de originele radio verwijderen uit de boordcomputer
ik heb nl de originele radio vervangen door een andere radio niet compatible met de boordcomputer
kan de garagist dit met zijn diagnose toestel ?
die man had daar eigenlijn nog nooit van gehoord en wist dan ook niet hoe hij dit moest aanpakken
naar het schijnt kan een niet originele radio wat foutjes veroorzaken als je die niet verwijderd uit uwe boordcomputerten eerste is mijne radio die er nu in staat niet compatibel met de boordcomputer, veel te oud .
maar die valse foutmeldingen die u vernoemt, kan dit ook gaan naar een motorstoring ?
ik zit nl nu met een motorstoring , en ze zijn er achter aan het zoeken wat het zou kunnen zijn
waarschijnlijk gaat het de egr zijn , maar hoop toch dat de radio die storing niet geeften hoe wordt juist de boordcomputer omgezet van originele radio naar gewone radio ?
kan de garagist dit gewoon met zijn diagnose toestel ?
hij had er nog nooit van gehoord zei hij
misschien kan ik hem nog slimmer maken dan hij isdie van de garage heeft alle toevoerleiding gecontroleerd op fitten
niks gevondenauto naar officiele dealer gebracht
nieuwe software en 1 nieuwe gloeibougie opgezet en probleem moest weg zijn
50 meter vertrokken aan de garage opnieuw het service lampje aan
terug gedraaid en garagist laten kijken
hij heeft in neutraal wat gas en zo gegeven en dan ging lampje weer aan, dan lampje weer uit
als het lampje aansprong ging het niet hoger als 3000 toeren en daar voelde je hem dan precies ploffen
wat laten zakken terug en weer gas geven en het lampje uit
terug gas los en lampje terug aan voor hij om 1000 toeren stond
maar bij gewoon rijden lampje constant aan
hij denkt misschien toch egr , al heeft hij die nagekeken , ofwel uitlaat verstopt
hij denkt dat de wagen niet met de uitlaatdruk weg kan
iemand nog een ander gedacht ?ik heb de blauwe kabel aangesloten op het op stekker
nu is wel de datum weg als ik de radio inschakel
krijg voorlopig wel niet meer ontvangst maar heb hem nog maar geprobeerd in de garage
dinsdag moet wagen toch binnen in de garage , dan vragen voor omschakelingwaar vind ik dan de stroomtoevoer van de antenne ?
en waar zou ik die moeten aansluiten op de radio ?hoe moet ik stroomtoevoer aansluiten op een antenne ?
ik kan toch alleen maar stroom, constante stroom voor geheugen , mast en de boxen aansluiten ?
en dan de antenne achter in de radiohela rechtzetting
alles gaat nog van de boordcomputer hé behalve de info over de radio
ik kan alle info nog zien van de wagen , het uur en de datum
en tja dat ik geen stuurbediening heb, dat weegt niet zo op tegen dat ik nu een wisselaar op deze kan aansluiten en anders maar één cd heb
en met kinderen ben je constant van cd aan het veranderen
en ik heb op deze radio ook een aparte stuurbediening , die werkt draadloos vanop het stuurwiel
die radio heb ik ook niet moeten kopen die had ik nog liggenik heb vandaag de originele radio eruit genomen en mijne kenwood erin gezet
voorlopig is alles nog in orde met de boordcomputer
in plaats van info van de radio, staat er nu de datum om het scherm
hopen dat het zo blijft hé en dat ik hem niet hoef om te laten schakelen in de garagetis ne a
denk dat die zafira s dat allemaal hebben
in de zomer gaat de mijne vlot omhoog, maar in de winter duurd het een hele tijd voor er beweging inkomt
verwarming werkt wel goedwat gebeurd er als ik het niet laat instellen ?
waar moet ik dit laten instellen ?het probleem van de klep blijft toch voor problemen zorgen
ze hebben de debietmeter ook al vervangen en toch blijft er de foutmelding p0400 opkomen
dus zit er niks anders op dan de egr klep maar te vervangenop tunex.nl loopt er een aanbieding voor zo eentje die minder doet verbruiken en meer vermogen geeft
is dit iets of toch maar niet ?dus toch maar vervangen ?
moet hij daarna terug uitgelezen worden ?ben toch nog moeten terug gaan naar de garage
wagen viel constant in veiligheid na het zuiver maken van de egr klep
terug laten uitlezen, alles laten resetten en nu is het probleem zo goed als zeker wel van de baan
wel is gebleken dat de debietmeter in de luchtmassa meter zijne beste tijd gehad heeft
zou naar het schijnt verslijten na 100 000 km
dus daar kan ik nog eens een foutmelding voor krijgen als de slijtage harder wordt
zou ik dan misschien niet uit voorzorg de debietmeter al laten vervangen ?
en moet de wagen dan erna terug uitgelezen worden, ook zonder dat hij een foutmelding heeft gehadde mijne is een 2.0 dti
zo ook van die “Luchtmassameter PIERBURG Opel Meer Flow / Meer Vermogen !!!”
klopt dit allemaal wel ?
werkt de luchtmassameter maar 70 procent meer na 100 000 km
en maakt het echt verschil of je een gewone steekt of zo een specialeke ?dit is van een andere motor dan de mijne
mijne zit heel vooraan
maar het is opgelost
vooraleerst was de egr niet kapot zoals ze in de garage wel zeiden
die man heeft hem terug laten uitlezen en de egr klep was nog goed
die man heeft hem er toen toch afgekregen en heel goed gepoetst
wat produkten tegen roetvorming ingedaan en het was in orde
1/4 van de prijs van in de garage waar ze normaal een nieuwe hadden gestoken
in die prijs zat dan ook nog eens een smeringzafira a doet daar niet aan mee zeker ?
-
AuteurBerichten