Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Morgen Saab 900 Turbo halen bij een autobedrijf.
Even proefritje maken, en even alles goed bekijken onder de motorkap.
Ik hoop dat het allemaal netjes draait en goed rijdt.
Zoja, dan koop ik de auto, en heb ik de motor al binnen :)Heb alvast een foto-tje toegestuurd gekregen van Buddy (die werkt daar)
@robert_corsa
Dat moet geen probleem zijn, wij hebben daar de geschikte motortakel voor… :)Ik (links) en Buddy (rechts)
Bezig aan een VERY-LOW-BUDGET-SWAP in een Calibra, voor een vriend van ons.Maakt me eigenlijk niet zoveel uit of het nu een 1.6 1.8 of wat dan ook is.
Zal bij deze ook maar gelijk verklappen wat ik erin ga lepelen.
Een Saab 900 Turbo motor.
Waarom een Saab 900 Turbo motor??? omdat ik geen 2000/3000 neer ga tellen voor een C20LET, want die prijzen gaan nergens over…De koop van een Vectra heb ik nu even uitgesteld, omdat ik komende zaterdag waarschijnlijk een Complete Saab 900 ga kopen.
Foto’s volgen…Zal binnenkort is wat foto’s neerzetten van de Vectra’s die ik heb gehad.
Zie dat ze verdwenen zijn, of niet meer weergegeven worden…Komende vrijdag ga ik op pad voor een Vectra A2 5 deurs.
Wanneer de koop door gaat, zal deze ook weer gelijk in de schorsing gaan, en zal ik aan m’n nieuw project gaan beginnen.27 december 2011 om 21:53 In reactie op: Project SAABSTRA ( astra gsi c20xe–>saab b204l )TOTALLOS! #17948024Zo gaaf dit,
Ik dacht laatst een project te hebben gezien ergens op een U.K site.
Dus dacht ik bij mezelf, laat ik dat ook is gaan doen :)
Wat blijkt… wordt dit dus meer gedaan :(
Maar respect voor het werk en ziet er netjes uit!!!Ik ga komende vrijdag voor een Vectra A op pad, en zal dan ook z’n zelfde swap gaan doen…
Ik wil het liefst een Vectra a.
Ook omdat ik die 2 gehad heb. a1 en a2.Terug van weg geweest…
Tijd terug m’n Corsa verkocht (eigenlijk best wel spijt)
Inmiddels heb ik m’n Skyline R32 GTS-T en een Celica T16.
Maar het jeukt toch weer om een Opel te kopen.Deze keer zal het om een Astra F of een Vectra A gaan.
Wat er in komt, laat ik jullie nog weten :)Bent er zuinig op he kudt!!! :D
Heb al wel weer een beetje jeuk ;)
aangepast 26-02-12
hee.
bekende corsa :)
succes met het “restaureren” ervan
en zet er idd maar is netjes nieuwe randen in i.p.v die popnagel zooi
buddy had hem ook in deze staat gekocht voor z’n vriendin,maar die wou er niet in rijden/gezien worden :D haha
en waarom de keienvanger voor vervangen?? kentum beter goed behandelen bij dat kleine plekje die die heeft
aangezien het achter de keienvanger gewoon hard en goed hard is
en volgens mij is het ook echt gaaf om er schermen op te zetten van een 3 deurs
zie je niet veel,en aangezien je toch andere schermen wilt…Wie o wie kan mij helpen met de Corsa(rens) ?
Heb het idee dat hij de laatste tijd wat tam is…
Heb de tempratuurzender naar ecu vervangen,bougie’s vervangen,en andere gebruikte luchtmassa geprobeerd…
Nu is het grotendeels op gelost DENK IK,maar heb nu dat hij heeeeel af en toe een keer bokt wanneer ik laag in toeren rijd.
Ook is het zo dat wanneer ik met afremmen de koppeling in trapt,hij zover in toeren zakt dat hij bijna uit valt (komt niet veel voor)
Als laatste is dat hij netjes stagionair loopt maar ook af en toe zover in toeren zakt dat hij slecht stagionair begint te lopen..
Lambda regeling miss?? maar werkt deze nog wel zonder kat??
Miss toch ook die andere gebruikte lmm niet goed??
Ontstekingsmodule??
Brandstofpomp??
Stappenmotor/luchtomloopklep??Zal er even bij zetten dat ik met dis rijd M2.8
Hoe lees ik deze met knippercode uit,omdat ik geen diagnose stekker heb????
Vandaag weer even aan die van thomas gesleuteld.
Het volgende is nu gedaan in de afgelopen weken/maanden,wanneer er tijd en zin was…-Onderblok gelakt
-Nieuwe krukaskeerringen en carterpan pakking
-Nieuwe koppeling gemonteerd
-Bak gemonteerd met ALLE bouten
-Gemodificeerde Cilinderkop gemonteerd (By-pass) met nieuwe koppakkingsset en kopbouten
-Nieuwe nokkenaskeerringen
-Nieuwe riem,loop/spanrol en waterpomp gemonteerd
-Ander krukastandwiel gemonteerd
-Nieuwe radiateur en thermostaat
-Kabelboom gelaten voor wat het is
-Nieuwe wiellagers voorWat nog te doen,om hem rijdend en door de APK te krijgen…
-Spruitstuk monteren
-2 waterslangen
-Assen erin en bakolie vullen
-Poly bussen in de trekstangen en draagarmen
-Achterremmen vervangen
-Div kogelhoesjes
-Benzine slangen aansluiten
-Olie en oliefilter vervangen
-Koelvloeistof vullen
-Wiellagers achter
-2 andere koplampen
-HandremkabelsDan zijn er nog kleine schoonheidsdingetjes die moeten gebeuren,want hoe de benzine pomp aangesloten zit,hoe de computer is weg gewerkt en hoe het A3 dashboard is ingebouwd… nondejen.
Nogmaals niet te geloven,hoe die auto is opgebouwd door de vorige eigenaar…Voor de rest hangt er de motor op dit moment netjes bij,vind ik
nog even een filmpje gemaakt
http://www.youtube.com/watch?v=qsdW93Ncp8o” onclick=”window.open(this.href);return false;
er reden ook 2 calibra’s mee.
maar wie zijn dat dan?? ook van het forum hier??dank u…
Zal het filmpje even posten…
Bij deze
Danny en ik bij 2:17 min
http://www.youtube.com/watch?v=c-Vf5tC9fO0
Ik zal idd eens slicks gaan aanschaffen…
Ja was leuk…
ja die van jou ja stinkert…
f*ck die 1ste en 2de versnelling van jou :)Vandaag 16-03-2011 op de testbank gegaan met de Corsa @ Speedcentre Geldermalsen
Hij kwam op 166,7PK en 219NM koppel,zonder kat en met SFI vervanger.
Voor de rest is de motor stock en nog steeds voorzien van een Corsa GSI uitlaatsysteem.
Deze gaat er ook weer onder uit omdat het veelste veel tegendruk geeft.Filmpjes
Serieuze test
http://www.youtube.com/watch?v=FPble0FDZe8
En hem ff voor de gein een keer van 1 t/m z’n 5 laten trappen
goed bezig,ben benieuwd in maart ;)
Ey Freek jonguhh, gooiter dieje turbo is in!!!! BAM!!!
Topic aangepast op 22-02-2011 i.v.m weigerende foto’s pagina 1 t/m 4
Luxus Interieur verkocht…
Max is nu de gelukkige eigenaar
-
AuteurBerichten



