Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Idd.
Deze hangt er al vanaf september in ;)
Maar wat ik eerder al vermelde is dat ik er niet altijd tijd voor heb.3 november 2012 om 18:27 In reactie op: restauratie kadett c caravan 1.2s —>volvo 2.3 20v turbo #17625466netjes kerel.
respect voor al het werk en geduld tot nu toe…ik hou jullie op de hoogte zodra ik er weer aan verder ga.
ik heb niet altijd de tijd namelijk…Binnenkort maar weer eens een start maken aan de Vectra.
Deze staat op het moment ergens in een hoek geduwd. :(rb26 in een manta.
mmmm, zonde om daar een R32/R33/R34 GTR voor te slopen :DZodra de conversie draadboom erin hangt, maak ik een foto.
Wat beteft de C20LET motoren, gaat het idd om belachelijke prijzen.
Een maat van mij heeft nu een C20LET gereserveerd, nadat we bij 1 adres zijn gaan kijken, 1 iemand hebben gebeld die adverteerde op marktplaats, en nog 1 iemand hebben gebeld die er ook nog 1 had (draaiend te horen enz)Adres 1 was een leuke blokje om te zien maar HELEMAAL kaal, alleen het draaiend gedeelte met spruitstukken en turbo, maar die wou niet verder zakken met de prijs (ik durf het bijna niet te noemen)
Motor was wel compleet gereviseerd, voorzien van sterkere drijfstangen, maar had 10 jaar stil gelegen.
Toen iemand gebeld, die ook adverteerde, maar verder niks meer mee gedaan.
En als laatste nog iemand gebeld, die er 1 had staan die we nog kunnen horen draaien, en die is gereserveerd.Maar jongens, gewoon belachelijk wat ze voor z’n motor vragen…
Ik koop voor minder geld een japanse RB26DETT uit een R32 GTR met nog geen 100… op de teller en garantie.
Is toch wel iets meer motor en kwaliteit dan een C20LET :D hahaking:
conversie draadboom heb ik ook via Mark.
ik moet zeggen, het ziet er heeeeeeeeeeeel netjes uit, en zeker de moeite waard.zoals gezegd nog wat foto’s van m’n 1ste en 2de dagelijkse auto
m’n allereerste auto
V-maxx verlaagd, powersprint kat en middendemper vervanger, universele einddemper, bumpers vectra A2, mattig motorkap verlenger, A2 achterlichten en kofferbakstrip, 17 inch MAM 7 Nuvo velgen
deze reed ik toto op een lantaarnpaal en is dus helaas niet meer onder ons
toen maar een A2 aangeschaft
deze opnieuw v-maxx verlaagd (deze keer met schokkers), powersprint middendemper vervanger, en Sebring einddemper, en velgen over gezet
verkocht aan andere mensen, maar is helaas ook niet meer onder ons
maargoed, dit is dus precies de reden waarom ik voor een Vectra A gekozen heb
oude tijden herleven weer een beetje alleen zal het dit keer niet om het uiterlijk gaan…Leuke en nette Vectra heb je!!!
Hoop dat ik wat verbazende blikken tref straks.
Want dat was met m’n corsa namelijk wel zo!!!steek is idd 5×110…
ja hahahah, maar dat gaat gewoon ;)
nou er moet nog wel het 1 en het ander gebeuren…
maar heb nu weer minder tijd, aangezien de vakantie voorbij is.
maar ik hou jullie op de hoogte.
maak overal foto’s van…Idd.
Koop een Opel Vectra A een Astra F en een Saab 900NG turbo en je kunt een heeeeeeel eind uit de voeten.
De motoren kunnen ook in een Astra G of Vectra B alleen daar weet ik het fijne niet van.Update voor vandaag.
De remmerij van de Saab gemonteerd incl. poten aan de voorzijde.Allereerst de standaard remmen.
Het verschil tussen de Vectra poten en die van de Saab.
Dit is een veerpootlager van een Saab, maar deze moet vervangen worden door die van de Vectra.
Ook de inzetschokbrekers van de Vectra over moeten zetten in de poten van de Saab, omdat anders het lagertje niet paste.
Schokbrekerstift van de Saab is namelijk dikker.Zie hier het resultaat.
Tot snel!!!
Echt alles past gewoon op de radiateur na (hier zal ik de radiateurbalk voor aan moeten passen).
Ook zal ik de leidingen van de stuurbekr. moeten verlengen aangezien de stuurbekr.pomp hoger komt te hangen.
Ik heb de radiateur van de saab echt nodig i.v.m stroomrichting en omdat daar ook de oliekoeler op bevestigd zit.
Een Saab 900NG is op een onderstel van een Vectra A gebouwd, dus de originele steunen kunnen gebruikt worden.
Originele achteras van de Vectra heb ik gebruikt, maar gewoon de naven en ankerplaten van de Saab op gezet (zie foto) is gewoon uitwisselbaar.
Voorpoten zal ik alleen de veerpootlagers op over moeten zetten omdat deze anders bevestigd zitten op de carosserie.
Ik zal hier foto’s van maken.@ astraTD
Saab blok draait standaard 185 PK.
Maar met een beetje aanpassingen makkelijk over de 200 PK richting de 250 PK te krijgen.
Kunnen veeeeeeeeeel meer hebben dan een C20LET en aanschafprijs van een B204L is ook leuker :)@ Trashmetal
Auto krijgt gewoon een sleeper-look, en blijf gewoon op steelies staan, en waarschijnlijk weer met Astra G wieldoppen (net als m’n ex corsa).@ Marcel
Tot nu toe heeft het me (met ruime schatting) nog maar net 1500 euro gekost (incl de auto’s).@ Kaneelschep
Ik ga gewoon met de Saab assen rijden, want ook komen er de poten van de Saab (incl remmerij) onder.
Daar ga ik dadelijk aan beginnen, zal hiervan ook foto’s maken.Voor de rest zal het weer wat langer gaan duren, aangezien ik morgen weer moet gaan werken.
Dus heb ik alleen in de avonduren en in de weekenden tijd.
In de avonduren zal er niet veel gedaan worden, omdat als ik van half 8 tot 6 uur gewerkt heb iedere dag, ik blij ben dat ik in de bank kan gaan hangen :)Hou jullie op de hoogte…
idd en dan heb ik nog liever een astra f station dan een aygo.
idd.
maar het is niet alleen een goede basis, maar ook een leuke basis.
tenminste dat vind ik als Vectra A liefhebber.
dit is m’n derde inmiddels.
heb voor deze nog een ’91er en een ’93er gehad.
weleens foto’s van gepost toch hier??haha, ouwe opa bak volgens je vrienden.
die opmerking heb ik ook zo dikwijls gehoord toen ze meekregen dat ik als eerste auto een Vectra A1 gekocht had.
lekker laten lullen en genieten van die Astra :)nou vooruit.
linker veerschotel achter een klein beetje opervlakkige roest, maar dat wordt verholpen.
en een plekje achter de vulpijp van de tank (te zien op foto).
nou als dat alles is voor een 17 jaar oude vectra ;)ik mag idd niet klagen over de carosserie.
alhoewel er wel een plaatje gelast moet worden.
achter in de kofferruimte waar de contra-platen van de trekhaak zitten.
net naast 1 van de 2 contraplaten zit een gaatje en is wat krokant.
maar met een plaatje van ongeveer 5 bij 5 cm is dit verholpen :) -
AuteurBerichten


















