Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@midnight black wrote:
Heel goed bezig! Geef je de auto ook de optie die ze in de fabriek altijd vergaten? -> Roestbescherming!
Yes dat komt nog, hele bodem gaat kaal en word in de epoxyprimer gezet met daarover heen carrosserie verf, balken van de auto komen in de ML
Subframe, achteras veerpoten etc. worden allemaal gezandstraald en opnieuw gepoedercoat of carrosserieverf een van beide.@.:Stoffel:. wrote:
Even omhoog halen en kijken als er nog iemand info heeft over Vectra turbo’s :thumbup
Volgens de website http://www.rdwdata.nl nog 5 vectra A turbo
34-GZ-ZD = APK vervallen 10-07-2004
FN-SV-66 = APK vervallen 01-11-2014 orgineel NL
FS-TS-56 = APK vervallen 09-01-2002 orgineel NL
GB-XT-15 = APK 15-5-2016 en orgineel NL
GN-LR-59 = APK 20-11-2016 en orgineel NL@astrawez wrote:
Mooi topic! :thumb Vooral die HP-DB-75 is een érg mooi exemplaar geworden!
Alleen, heb je deze nu nog wel? Hij is vorige maand overgeschreven zie ik. :angelUiteraard, alleen is overgeschreven op eigennaam , verkopen betekend het einde van deze auto.
Echt nog geen einde van alles….
ik wilde nog een restaureren en mijn dagelijkse auto kon mooi voor onderdelen dienen dat was deze.
In tussentijd werd er nog een zwarte gsi aangeboden ook een c20XE van 1994 en deze heb ik ook aangekocht.
Deze beide auto`s konden mooi voor onderdelen dienen, de blauwe had slechts 86.000 km, met als gevolg dat ik de wereld eigenlijks in nieuwstaat verkerende onderdelen heb zoals isloatie,kachelhuis boutjes,moertjes,klemmetjes etc etc,
Begin 2014 besloten om nog een gsi te restaureren maar ik wilde een blauwe en eigenlijks een full optie gsi, de markt in duitsland,belgie is inmiddels aardig leeg maar in spanje zijn nog veel te vinden met veel meer opties die daar standaard zijn zoals airco,alarm etc.
Eindelijk in 2014 een blauwe gsi gevonden in spanje het was wel een aardig uitgeleefd exemplaar maar dat was opzich niet erg ik heb zelf alle onderdelen op hem opnieuw op te bouwen.
De gsi had als opties:* Airco
* Alarm
* mistlampen
* electrische ramen
* electrische spiegels en verwarmd
* achterbank met hoofdsteunen
* electrisch verstelbare koplampenOpties die voorbereid zijn in de kabelboom
* Stoelverwarming
* koplampsproeiersDeze auto kan ik van maken wat ik graag wil en dus alles geregeld en de auto op transport hier naar toe.
Bij binnenkomst betrof het een auto met lichte aanrijdingsschade en toen de volledige auto gestript, alles wat in deze auto zat heb ik in de container gegooid op de motor en de volledige kabelboom van de auto na deze ben ik natuurlijk weer nodig.Tsja wat hebben we nu.. ook schade aan de linker en rechter buitenpanelen die kon je eerst niet zien omdat het interieur ervoor zat toen ook besloten om ermee te stoppen het is eigenlijks gewoon een sloper vervolgens ermee gestopt planning was sloop.
Auto heeft een tijdje in de garage gestaan in de hoop om nog een andere te vinden dit was helaas tevergeefs ze zijn er gewoon niet meer.Uiteindelijk besloten om ermee te beginnen, schade hersteller gebeld die heeft de auto bekeken en hij was gelukkig niet krom dit scheelde alweer een heel eind, vervolgens kenteken erop.
Ik ben toen begonnen met nieuw plaatwerk te verzamelen denk aan nieuwe motorkap,nieuwe voorschermen, nieuwe voor en achterbumpers,nieuw voorfront compleet nieuwe spoiler set alles origineel Opel en splinternieuw.
Maar een ding had ik nog niet en dat was schuifdak tevens ook in overleg een compleet nieuwe dakplaat op de auto laten maken zodat ik hem nu kan voorzien van alle opties die er waren op de gsi daar ging het mij om, ik heb tenslotte zelf nog een hemeltje met schuifdak liggen, dakplaat erop maken was net zo duur als een nieuw hemeltje kopen bij Opel.De auto zal straks de volgende opties hebben;
* schuifdak
* electrische ramen
* electrische spiegels en verwarmd
* airco
* alarm
* Electrisch verstelbare koplampen
* Mistlampen
* stoelverwarming
* Achterbank met hoofdsteunen
* koplampsproeiersVoor de rest de standaard gsi opties.
Inmiddels is de auto compleet van binnen en van buiten blauw gespoten en komt deze week terug in Nieuwstraat, voormij rest alleen het opbouwen nog en van de week zullen de eerste foto`s verschijnen….
@PaintEd wrote:
Mooie plaatjes en een hoop werk! :thumb
Ik zou zeggen….genieten er van!!Dat doe ik nog elke dag ;) @Jerremy wrote:
Werkelijk prachtig Rene ! :wors
Echt een schitterende GSI, en wat is rood toch een geweldige kleur voor de Astra F GSI !Hoe staat het met die Spaanse GSI waar je mee bezig was, is dat nog wat geworden ?
Groet, Jeroen.
Jahoor die komt deze week terug van de spuiter, word een nog groter project.
@sgtmeat wrote:
hallo allen,
kan ik ergens een complete lijst vinden met de uitrustingspakketen van de astra f. dealer f.
motoren staan wel op wikipedia maar niks tot weinig over de uitrustingbvd
Ik heb hier een Duits auto tijdschrift( auto motor und sport) en daar staan wel opties in beschreven voor de astra F caravan gsi c20xe die daar geleverd is.
Het volgende staat erin:Serienausstattung:
Airbag fahrer,antiblockiersystem,bord-computer,dachreling,drehzalmesser,gepackraumabdeckung,gurthohenverstellung vorn und hinten,lederlenkrad,Nebelscheinwerfer,niveauregulierung,rucksitz-bank asymmetrisch geteilt umklappbar,servolenkung, sitzhohenverstellung fahrerseite, warmeschutzverglassung, Zentralverriegelung.Extra opties:
anhangerkupplung abnehmbar 959,- DM
Außenspiegel elektrisch einstell-
und beheizbar 312,- DM
Diebstahlwarnanlage 498 ,- DM
Fenster Vorne elektr.betatigt 648,- DM
Klimaanlage 1888,- DM
Kopfstutzen hinten 305,- DM
Leichtmetallrader 870,- DM
Metallic-lackierung 560,- DM
Scheinwerferreinigungsanlage 251,- DM
Schiebe-Hebedach elektr 1105,-DM
Sicherheitsnetz fur gepackraum 350,-DM
Sitzheizung vorn 518,- DMNederlandse opties en prijzen heb ik helaas autobladen van.
Duurt wrote:mijn dealer is Liewes in Roden, toffe jongens en altijd bereid om via de fisches te kijken of onderdelen voor de oudere Opel’s nog leverbaar zijn
moet eerst nog wel de ruitesproeierpomp vervangen, geeft een pulserend straaltje, wel een hele klus om er bij te komenGoed adres liewes kom er zelf ook geregeld voor onderdelen.
@Jerremy wrote:
Mooi Rene ! Gaat het toch lukken met de Astra waar je al lang naar zocht ! :thumb
Wat ik me trouwens afvraag, voor fase 1 en fase 2 modellen, is ook de hoogte verstelling bijrijders stoel een optie geweest volgens mij.
ik heb dit zelf wel op mijn fase 2 GSI.
Yes gaat aardig de goede kant uit!
Hoogte verstelling had mijn astra met leer destijds wel op passagiers zijde, overigens kun je die slede nog steeds bestellen bij opel als je het wil hebben.
Ben ik ook na opzoek geweest en heb een duits autoblaadje waar opties instaan alleen van modeljaar 95 en later.
Van astra F 1991/1994 heb ik geen nuttige info kunnen vinden.
ben zelf met een astra gsi bezig met de volgende opties ( af fabriek)* koplampsproeiers
* Mistlampen
* Schuifdak
* Alarm ( orgineel opel)
* Airbag stuur ( spaanse markt had dit niet standaard was daar een optie)
* Stoelverwarming
* achterbank met hoofdsteunen
* Airco
* Electrisch verstelbare koplampen
* electrisch verstelbare spiegels en verwarmd
* electrische ramenDuitsland schijnen ook astra gsi`s te zijn met lederen interieur van 1991 tot 1994 nooit geen info over kunnen vinden maar van 1995 en later is het er wel.
bedankt voor de foto`s dit type heb ik zelf ook in mijn phase 2 gsi alleen van de phase 1 gsi kan ik nergens info vinden over het alarm.
Het schijnt dat het type op jou foto pas in modeljaar 1995 en later zit, ik heb diverse draadschema`s gevonden van het alarm maar er word niet omschreven of een phase 1 astra gsi ook een glasbreukmelder heeft.
In het handleiding boekje wat ik van een astra f van 1993 heb staat dat hij ook het schuifdak bewaakt alleen niet dat er een sensor of iets dergelijks zit, en de handleiding van juli 1994 staat deze voor het eerst omschreven.Vandaar dat ik graag een foto zou willen van een astra gsi met schuifdak en alarm van omstreeks 1992/1993 of daar ook een sensor bij de interieur verlichting zit.
niemand die toevallig nog een astra gsi heeft met schuifdak en alarm..?
Het gaat mij hoofdzakelijk om wat er tussen de beide lampen van de interieur verlichting zit, bij de gsi van modeljaar 1995 en later zit hier een glasbreuk melder die je uit kunt schakelen, ik weet alleen niet wat de eerste gsi`s daar hebben met schuifdak, of helemaal niks of alleen een breukmelder.
Kan nergens informatie vinden.
Als dit jou eigen astra is dan heeft deze inderdaad een glasbreukmelder, of is dit alleen een sensor?
uniek wat een mooie kadetjes zie je nooit meer, misschien gekke vraag maar woon jij in `EEN drenthe` de tweede foto van de kadett en de kerk op de achtergrond komt mij heel erg bekend voor.
ik heb 2011 ook ARP drijfstang bouten gemonteerd maar de lager kap niet bewerkt met de boormachine, wist trouwens ook niet dat het moest of nodig was maar tot op heden nog geen probleem gehad.
Is dit wel iets om in de gaten te houden?
auto word overigens niet gebruikt voor racen/driften etc is een mooi weer auto die nooit op maximum toerental komt.nu heb ik dit onderwerp doorgelezen en snap er eigenlijks helemaal niks meer van.
Wat is nu een goeie originele GM oliepomp die ik rechtstreeks op een C20xe Dis motor kan zetten zonder buizen etc aan te passen.
ik heb na zoekwerk alleen opel nummer 646042 gevonden voor de eerste X20XEV motors.Welke pomp kan ik zo kopen en monteren?
vandaag zag ik je auto in zevenhuizen(gr) bij russchen.
volgens mij reed je een paar dagen geleden in Marum met de calibra klopt dat?
@Daniel1982 wrote:
Wat wil je weten?
Hoe plaats ik foto’s hierop?
Plaats ik foto’s vanavond erbij, ben nu niet thuis.Auto staat helaas al ruim 5 jaar stil en deels uit elkaar.
Door persoonlijke redenen en vooral tijdgebrek kom ik er maar niet aan toe om eraan te werken. Dus dan moet je keuzes maken helaas.Ben heel benieuwd naar foto`s van deze auto, misschien ook nog wel interesse in de auto…
@Jerremy wrote:
Dank je wel Rene !!
ja is originele kleur, Nautilusblauw. En deze kleur komt er gewoon weer op. Vind het zelf ook wel een mooie kleur !
De auto blijft verder origineel (voorzover er over ‘origineel’ te spreken is), de donkere ramen achter gaan er ook uit, komt gewoon normaal glas in. Een fase 1 GSI achterklep spoiler ga ik monteren.Ja origneel fabrieks alarm zit er ook op. De eerste – Duitse – eigenaar van deze wagen heeft in 1997 alle beschikbare optie’s aangevinkt, behalve 2 opties’s niet; lederen bekleding & hoofdsteunen achter.
(die laatste heb ik liggen en komen erin)
Mijn geduld van jaren zoeken werd dan destijds ook uiteindelijk beloond toen ze te koop stond op mobile.de.. :)Die van jou was een hele dure in 1997, zuinig op zijn is echt uniek!
Als je hem laat overspuiten heb je hem denk ik nu ook helemaal uit elkaar liggen of..?Blits kleurtje en een nette F, en zelfs met koplampsproeiers heb je toevallig ook alarm etc erop?
@Mr.F wrote:
Heb er ook eentje op de oprit staan, een c20ne uit 1992
112.000 km en werkelijk alle documentatie erbij tot de originele folder aan toe king:
Hier een foto die Vincent_R gemaakt heeft toen, zal morgen eens mooie foto’s maken en plaatsen :thumbsuper!
KS400 is toch alleen geleverd op de c20let? dacht dat KS700 op de c20xe zat.
-
AuteurBerichten




































