Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Misschien een beetje een domme vraag maar hoe meet ik de draden door en welke waardes zouden dan de juiste zijn?
@koenelsenaar wrote:
uitlezen met opcom, of trek de stekker eens los van de LMM, gaat deze beroerder lopen is je LMM nog goed.
Uit bovenstaand verhaal begrijp ik toch dat als de stekker losgetrokken is en de motor draait/functioneert hetzelfde als met de stekker aangesloten er een probleem met de LMM is?? is er echt een manier om dit 100% zeker te weten zonder garage erbij te betrekken?
Heb het draadje in de LMM pas geleden nog schoongemaakt dit zonder enig resultaat, maar het is toch ook raar dat het lampje op het dashboard niet gaat branden als de stekker losgekoppeld is en er geen enig verschil is met de LMM aangesloten of niet. :hmmz
Heb gisteren de stekker van de LMM af getrokken en ben een stukje gaan rijden, er is geen enkel verschil merkbaar met of zonder de LMM het rare is ook dat er geen enkele foutmelding gaat branden op het dashboard als de stekker los gehaald is van de LMM. Ben er nog niet aan toe gekomen om hem alsnog uit te lezen met de opcom maar als ik het goed begrepen heb blijkt uit dit testje dus dat de LMM defect is, als ik deze vervang moet dan ook de lambdasondesensor vervangen worden en is deze test 100% betrouwbaar??
Bedankt voor de extra info, zal het gaan proberen. Als de opcom geen foutcode geeft is er nog een andere manier om de LMM te controleren met de opcom?? :???:
Kun je me misschien ook uitleggen wat de beste manier is om deze te controleren op de juiste werking??
Staat de stand van het slot zelf wel goed? Heb je al geprobeerd om het slot een kwart of halve slag te draaien en dan de afstandbediening te gebruiken voor het ontgrendelen?
Maakt het echt een groot verschil in het rijgedrag en weet je misschien een bedrijf die dit uitvoert als het kan een beetje in de buurt van Dordrecht?
Jammer misschien moet ik het dan gewoon maar accepteren misschien zit het wel tussen m’n oren. in ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumbup
heb pas geleden flatblades van Bosch besteld bij http://www.franks-ruitenwissersjop.nl de levering duurt wat langer maar er worden geen verzendkosten in rekening gebracht en naar mijn idee zijn ze erg goedkoop in vergelijking met andere aanbieders. Levering en terug koppeling over de status van de order is erg netjes.
26 april 2013 om 07:34 In reactie op: wat is jou verbruik binnen stad en buiten en wat voor blok #18126418Rijdt een vectra c met Z18XE blok gebruik hem tegenwoordig praktisch alleen voor woon werk verkeer en verbruik is +/- 11,6 liter op de 100 km toen ik nog wat meer afstand reed was dit rond de 7,8 liter op de 100km
Ja ze bestaan echt heb het wel eens nagevraagd bij de VOD en bij de Z18XE is er een uitvoering met en zonder egr. het gaatje van de carterventilatie is helemaal vrij en iets groter geboord ook de slangetjes van de ontluchting zijn schoon.
Bij mijn motor zit geen egr klep het gasklephuis heb ik pas geleden nog gedemonteerd en helemaal schoon gemaakt. Heb ook al regelmatig gebruik gemaakt van meerdere merken additief voor het reinigen van brandstof systeem of injectoren maar dit zonder het gewenste resultaat.
Nee gaat om een benzinemotor Z18XE
Nou de garage heeft het probleem gevonden lekkage komt door kapotte pakking/ring bij de krukas sensor. Verder een gebroken veer R.V. lekke voorpijp en middendemper is ook slecht. Geschatte schade op dit moment +/- € 800,- :cry Maar ja auto rijden kost nou eenmaal geld.
Heb echt alles schoon en droog gemaakt en daarna nagekeken. Het lekt echt minimaal op de pakking tussen de carterpan en de bak een beetje op het gedeelte dan iets schuin afloopt aan de voorzijde. Heb hem vanochtend maar bij de garage gebracht zodat hun de lekkage en nog wat probleempjes kunnen bekijken, durf het zelf toch niet echt aan. Ben weer benieuwd heb zo’n gevoel dat het aardig in de kosten gaat lopen. :cry
Bedankt voor de snelle reactie maar is volgens mij niet zo’n simpele klus als ik gedacht had of vergis ik me?
Misschien een domme vraag maar zit er nog voldoende koelvloeistof in het systeem? De genoemde klachten kunnen ook hier uitvoort komen namelijk :hmmz
Hier dezelfde problemen ook mijn vectra GTS bj 2003 heeft geen EGR (ze bestaan echt) en een z18xe motor ook ik heb last van het stotteren bokken bij vooral het optrekken. Heb het gasklephuis al compleet gereinigd dit zonder enige verbetering ook heb ik brandstofsysteemreiniging toegevoegd aan de brandstof ook dit zonder resultaat. Ik hoop dat iemand hier nog een ingeving heeft want het is behoorlijk irritant.
welkom en veel genot van je nieuwe auto :D
meestal als je aan de bijrijderskant water problemen hebt komt dat omdat de rubberen afvoer onder het interrieurfilter verstopt zit met troep is een kegelvormig rubber als je deze aan de zijkant iets open knijpt gaat het rubber open staan en kun je voelen of er troep inzit of je trekt het rubber er even uit en spoelt het met lauw water schoon S6
alvast gefeliciteerd met je nieuwe aankoop als de koop doorgaat natuurlijk veel plezier mat je nieuwe vec de trilling waar je het over hebt denk ik ook wel eens te horen heb er nog niet naar gekeken maar als jij de oplossing dadelijk weet hoor ik het graag van je :D
mooie bak hoor volle opties gaat je zeker weten veel plezier opleveren geniet ervan :D
31 augustus 2011 om 22:15 In reactie op: Spoed ; Dikke rook uit uitlaat,Power weg,Stank binnenin #17913915denk ook dat de kans groot is dat de turbo de geest gegeven heeft dat zal idd geen goedkope reparatie worden hoop het beste voor je en dat de kosten mee gaan vallen S6
echt dood zonde van zo’n plaatje van een vectra jammer maar begrijpelijk dat je hem niet meer oplapt maar blijft echt dood zonde dat we deze vec nooit meer zo rond zullen zien rijden sterkte en succes met het vinden van een gelijkwaardige plaatsvervanger
-
AuteurBerichten