Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De problemen komen willekeurig voor, kan zijn dat een rit zonder problemen verloopt en als je dan enkele uren later de auto wil starten de motor niet aanslaat. Of tijdens een rit spontaan in noodloop schieten en totaal geen reactie meer op het gaspedaal (bij zowel koude als warme motor) Als we uitgaan van het ergste geval de ECU dus, is deze net zoals bij de Astra H door middel van het doorverbinden van bepaalde draden te “overbruggen”
@ Liviu2004 Thanks for the offer but we will first try to clean the throttle valve and EGR if that doesn’t help and there is no other solution maybe we can contact you to exchange the ECU for one of your spares.
Haasje bedankt voor de reactie, dat gaan we zeker doen. Is het bij dit motortype ook beter om gelijk het carterventilatie gaatje 2mm op te boren en denk dat het verstandig is de EGR klep ook gelijk schoon te maken of niet? Hebben de gasklep gisteren wel met de opcom getest deze wordt wel goed aangestuurd en je hoort de gasklep bij activeren en deactiveren heen en weer gaan dus aan de aansturing daarvan kan het niet liggen denk ik. Zijn er eventueel nog andere dingen die soort gelijk probleem veroorzaken?
Geen Prof hier, maar heb het zojuist geprobeerd bij mijn vectra c Z18XE BJ: 2003 als ik het gas en rempedaal tegelijk intrap gebeurt er niets en blijft de motor gewoon draaien. Meerdere malen geprobeerd overigens.
Dacht ik dus ook :D
Als het echt niet lukt kun je ook nog de display unit boven de radio demonteren dan kun je van bovenaf de bedrading naar achteren begeleiden tijdens het inschuiven van de radio
is het niet zo dat na het tussen plaatsen van de stekker de draad combinaties niet kloppen de constante stroom (rood) op geel en de geschakelde (geel) op rood???
Je kunt de bedrading toch koppelen aan die van je binnen verlichting deze gaat ook aan als je de auto ontgrendeld en na +/- 30 seconde uit.
Zo gisteren alle raamschakelaars schoongemaakt en gaan weer als een trein, bedankt.
kun je de schakelaars gewoon van buitenaf uit het deurpaneel wippen of met je het deurpaneel ervoor demonteren? :hmmz
Heb toch nog een vraag over de foutcode: P1483-06 Functiestoring ventilatorregeling 3 deze blijft namelijk telkens terug keren maar zoals eerder aangegeven als ik de werking van de ventilator test met de op-com werken ze allemaal goed. Weet iemand wat deze storing kan veroorzaken en wat daarvoor de oplossing is??? :hmmz
Is het probleem verholpen na het vervangen van het scherm?
Onderhoudsinterval is zelf vrij simpel te resetten: Contact uit, rem pedaal intrappen, resetknop dagteller indrukken en ingedrukt houden, contact aanzetten, wachten tot de servicemelding verdwijnt, resetknop dagteller loslaten. S6 :thumb
Nee Mierlo is inderdaad niet echt in de buurt, is een beetje zonde om dan alleen om te testen op en neer te rijden. Ik heb vorige keer ook een 2de hands scherm gemonteerd maar heb deze niet opnieuw in te hoeven leren, weet niet of ik dan mazzel had of dat het gewoon niet nodig is. Succes.
Zojuist maar een nieuwe bobine gehaald bij de VOD en gemonteerd, heb nog niet echt goed kunnen test rijden maar vooralsnog lijkt het probleem verholpen te zijn. Bedankt voor de reacties.
Ramon, ik heb nog wel een display liggen zit alleen een klein “vlekje” (dode pixels) in, maar functioneert voor de rest goed. Weet niet waar je vandaan moet komen maar desnoods kun je het eerst testen met deze display en dan alsnog een andere zoeken.
Het kan inderdaad zo zijn dat er geen EGR op je motorblok aanwezig is, bij mijn Z18XE blok zit er ook geen. Ik heb me in het begin scheel gezocht maar na navraag bij de VOD bleek dat sommige Z18XE blokken zonder EGR zijn uitgevoerd.
Als het goed is zit er ook een zwart gedeelte op / bij, dit is als je bandenspanning sensoren hebt deze moet je dan gebruiken tijdens het oppompen van de banden.
FSRS Opel Webshop levert toch originele onderdelen of niet en is onderstaande dan de juiste?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/bobine-opel-astra-corsa-meriva-signum-tigra-b-vec.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt Willem, kun je voor de bobine ook alleen een originele terug plaatsen of kan hier eventueel een “imitatie” gemonteerd worden.
Kun je ongeveer aangeven waar onder de auto heb er wel eens onder gekeken maar vind daar geen brandstof filter.
Ik wil graag ook het brandstof filter van mijn Vectra C Z18XE vervangen, is het goed te doen heb namelijk wel eens gehoord dat er een speciale tang voor nodig is?? En het brandstof filter is toch alleen te bereiken vanuit de wielkast of ook nog op een andere manier? :hmmz
Heb wel een op-com weet niet of de genoemde zaken ook hiermee ingesteld kunnen worden :hmmz
Welkom, veel plezier met de nieuw aanwinst :D
Ik heb er geen reuze verstand van maar zoals ik het zie heb je de test uitgevoerd met de motor uit en staat onderin dat de motor moet draaien, rem ingedrukt en toerental verhogen tot boven de 4000 RPM en weer loslaten om de test goed uit te voeren.
-
AuteurBerichten