Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
klopt, je hebt gelijk, de ene hangt stargon aan, andere argon. Had toen nog geen ervaring met RVS Mig/Mag lassen, en men zei bij de gereedschaphandel hier in het dorp, dat ik er die fles aan moest hangen (met tig las je er beide metalen mee) dus zou je zeggen dat dat logisch zou zijn. Dacht dat ik ook met de gewone gasfles gelast had, maar dat was niet zo, excuses!
Word wel wat, dashboard en uitlaatje zien er ook goed uit!
Met ander gas werkt wel degelijk beter (zoals gezegd, minder spetteren) en bij een goede afstelling een netter eindresultaat. Heb zelf ook diverse lasdiploma’s, zowel mig/mag, Tig, BMBE (electrisch) en autogeen lassen (van de lts:P). Ik moest een tijd geleden een RVS frame lassen, dat met Tig veeel te lang zou duren, en dus een rol RVS draad gehaald. Dit met de gewone fles (van het Tig apparaat) geprobeerd maar laste niet lekker, het ging wel, maar idd enorm veel spetteren en niet echt netjes af te stellen, dit is met het andere gas net wat makkelijker. Is mijn ervaring, misschien dat het merk lasapparaat (in dit geval een RE-ON) ook nog wat uitmaakt.
Ik heb toen iig wat info ingewonnen bij m’n oude lasinstructeur (tevens keurmeester en dergelijke) en die raadde toen wel aan om ander gas te gebruiken.Succes ermee iig!
gehad, in volgorde;
Audi 90 2.3E 1989
Nissan Kingcab 4×4 2.5D 1987
Mazda 323 1.3 1990
Nissan Patrol 4.2D 1989
Citroen XM 2.0I 1991
Opel Kadett C Coupe 1979
Daihatsu Feroza 1.6I 1991
Opel Monza 3.0E 1979
Nissan Patrol 2.8TD 1991
Nissan Patrol 4.2D 1989 (dezelfde ja, en nog in bezit)
Opel Admiral 2.8 1972 (nog in bezit)Crossauto’s
Saab 900
Opel Corsa 1.4I
Peugeot 309
Alfa 155
Opel Kadett 1.8I (nog in bezit)Op zeker ander beschermgas gebruiken, zeker met de goedkopere (lees minder goed in te stellen) lasapparaten. Heb zelf ook geprobeerd met hetzelfde gas als voor staal te lassen, maar het eindresultaat was een stuk minder. Misschien dat het met een goed, pulserend Mig/Mag apparaat wel kan, daar heb ik geen ervaring mee. Weet zo code niet die op de gasfles staat, misschien dat de firma Google je daar wel aan kan helpen. Edit; dit moet Argon zijn met 1%zuurstof, terwijl voor staal 80%Argon, en 20%Co2 gebruikt word. http://www.jagerrvs.nl/rvs_info/rvs_lassen/bescherming-__backing-gassen/
en wat moet je met 280 pk als je het niet fatsoenlijk op de weg krijgt? Nog een puntje, de afwerking waar ie die knopjes voor z’n electrische ramen op heeft gezet ziet er gruwelijk cheap uit ten opzichte van de rest. Vind het allemaal leuk gedaan, maar totaal niet mijn smaak.
origineel gepost door Christian-tsx
GTR 1, GTR 2, GTR 3, orginele of replica, …………wat houd dat allemaal in? heb je foto’s?
denk dat het eerdere driftauto’s waren, die gesloopt zijn voor andere auto’s??verder goed bezig, waar heb je je as laten uitklokken? ben benieuwd hoe de buitenkant gespoten is, wil de kadett zelf misschien ook spuiten
Die GTR’s daar word een (of meerdere) Manta mee bedoeld waar Koekie een Ascona neus en kont op gemaakt had (echt een dikke wagen), alleen die was gauw genoeg total loss. Misschien dat op de JBF site nog foto’s staan.
origineel gepost door Asko
origineel gepost door Kermitkiller
origineel gepost door sniksnak
@kermitkiller wat voor velgen zijn dat op die irmscher replica?En wat voor maat en et waarde?
de maat velgen zijn 13 inch old school 8JJ ET -13 PAST onder een normale manta niet zelfs onder een TE2800 NIET
made in australiaheb ze eens hier op.t forum gezien onder een manta b met 400 uitbouw dat zegt al genoeg
velgen lijken een beetje op western wolfrace
werden veel onder amerikanen gebruiktIemand anders op het forum had ook soortgelijke, dan onder een commodore, dat waren ronal turbo performance 8Jx13″ ET-20
Die zaten onder de (mooie) uitgebouwde Rekord van @bigsexy, gebouwd door een lid van JBF als ik me niet vergis
origineel gepost door GTC-Freak
Hallo MonzaRon,Ik volgde je project over je schitterende Monza Gold. Super mooie wagen is het weer aan het worden. :wors:wors Ik zie echter dat je topic is verdwenen. Jammer, want het is schitterend hoe de auto weer in zijn oude glorie wordt hersteld.
Ik dacht al dat ik gek aan het worden was, kon hem ook niet meer vinden. Zou het leuk vinden om te zien hoe uiteindelijk word!
origineel gepost door mayhem
volgens mij is dat die dodge die jaren 60/70 begraven is met tekeningen en dingen uit die tyd. boyd coddington moest m toen nog aan t lopen krijgen met z’n mensen.Was dat geen Plymouth?
Edit; een Plymouth Belvedere: http://www.forwardlook.net/19571958Plymouth/countdown.asp
Je vrouw laten zeggen dat ze het heeft gezien heeft doorgaans weinig zin, de verzekering laat zich zo makkelijk niet voor de gek houden, die gooien het er dan toch op dat jullie dat onderling hebben geregeld. Vraag dan een vriend ofzo, dat is misschien beter.
Maar als dat bedrijf schades netjes kan repareren zou ik het gewoon daar laten doen, maar laat ze in iedergeval een schadeformulier ondertekenen.
origineel gepost door sik
deze dus


dit is de enige digitale actie foto die ik heb :cry
heb je ooit op het hokersweekend (weet niet hoe ik dat streepje er door krijg) bij camping Kom es an gezien met die Manta, was ook een 6 cilinder he?:thumbup
Achterschermen vind ik dik, en voor kloppen ze op de een of andere manier niet…
Staat vlakbij de molen in Asten nog een auto (blauwe golf 5) die ook voor een goeie te grazen is genomen met afbijt.
Succes met herstellen van je Monza!
zal wel 1.350 euro zijn :jerry :puke wat een ding
Deze ascona staat er nu weer op MP, voor 4500 MET nieuwe apk tot augustes 2010, misschien dat er nu wel iemand geintresseerd is? Ik wel, maar mis helaas de benodigde euro’s
origineel gepost door Stender
Idd mooi om te zien ja, ken het van Youtube.In de eerste serie zat ook een Manta :P
in dat zwembad: WAT DENK’TE JONGEUH, 700 WATT SPIEKES JONGE (nogwat) :jerry
Hoe heette die serie dan Stender? Lijkt me wel gaaf om te zien.
15 juli 2009 om 10:38 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446315origineel gepost door pipo
origineel gepost door Rene_Wijlaars
Heb die city afgelopen zaterdag in Asten bij de Shell gezien, klonk idd wel zwaarder als een 2 litertje haha.wel mm wat voor auto had je zelf dan??
Blauwe Nissan Patrol GR, was m aan het wassen. Vrij hoge auto met brede hoge modderbanden eronder.
10 juli 2009 om 10:01 In reactie op: kadett c stationcar zeer grote opknapbeurt (city tussendoor #17446311Heb die city afgelopen zaterdag in Asten bij de Shell gezien, klonk idd wel zwaarder als een 2 litertje haha.
29 juni 2009 om 10:02 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470657Laat dat paseike maar lullen, super mooie wagen!

Kenteken FG-13-DL
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming MONZA 3.OE AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK 13-04-2010
Datum eerste toelating 21-08-1979
Datum aanvang laatste tenaamstelling 15-09-2007
Datum eerste afgifte Nederland 21-08-1979
Hallo, deze Monza is van mij geweest, heb deze foto toen ook gemaakt. Zie trouwens ook dat de prijs en mn woonplaats in je link staan:P. Deze Monza is ergens in Friesland terecht gekomen. Hij was in helemaal originele staat, was nooit aan gelast geweest. Op de bekende plekken begon ie wel een beetje roest te krijgen maar niks bijzonders. Het is een Monza met zwart interieur en het is een S uitvoering, had geloof ik met onderstel te maken. Was een fijne auto maar heeft helaas plaats moeten maken voor mn andere hobby, 4×4 rijden.Groetjes Rene
-
AuteurBerichten