Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een donor x16xel zoeken en daar de kop afhalen en je eigen inlaat weer op monteren.
flush wel met nieuwe olie he, anders werkt het niet.
kijk even bij oliewereld 10 liter is dacht ik €79,00 heb je a kwaliteit olie.
met goede olie gaat de omega dat wel weer doen, zolang ze niet roesten op vervelende punten zijn ze super sterk
zelf goede ervaring met castrol edge 5w40, vectra is minder olie gaan gebruiken nu het niet meer verbrand, na un jaar is het nog steeds netjes van kleur.
bij anderhalf jaar heb ik het nu gewisseld omdat het donkerder werd, verbruik is nu 0.5 liter op de 2000 km
Omega v6 gare klepseals gebruikt hier ook 0.5 per 2 en half tank benzine gok dus 900 km. Maar loopt nog wel heel netjes.
ik zou ze ook laten polijsten.
en anders kiezen voor aftermarket units, al moet je dan wel geluk hebben, de mijne van cargoods zitten er al 4 jaar in en doen het perfect, maar ken ook opel rijders die na een half jaar al vocht in hun koplampen hadden.
En dan snel die goedkope olie eruit gooien.
Omega’s willen gewoon een goede full syn 5w30 of 5w40. Zeg maar tegen je zus dat het verbruik ook lager word nadat hij is geflused en weer voorzien is van goede olie.
Wel flushen met nieuwe olie, het is niet anders maar het kosten je 5 liter olie extra en 1 oliefilter extra. Maar koop je gelijk 10 liter bij onze forum sponsor oliewereld zijn dat de kosten ook nietWat is het olieverbruik van de motor?
Bij een koude start, gooit hij er dan blauwe rook uit?
Zijn die 2 ja dan is het motortje niet best meer.Is het nee ontsteking eens controleren, ik zou de oude bougiekabels eens vervangen door een setje nieuwe. Bij de Omega ook gehad, ging broeder lopen na een bougie wissel, bleek dat de oude kabels geen goede vonk meer doorgaven aan de bougies, nieuwe erop gezet en loopt weer als een zonnetje
kan je niet beter opzoek naar een ander x16xel motor?
Als je mijn auto heb 18 jaar oud en 175000 km op de teller, daar is het motortje nog als nieuw, alleen me auto is bijna door gerot.
Zo zijn er nog vele opels te vinden in Nederland.
Als ze roest op haar achterste veerpoot montage plaat heeft is het nu eenmaal einde Omega leven, dat is een plek die niet te lassen is.
En als Opel geen 2.6 met flut rubbers als klep seals zou gebruiken kan zo motor ook veel langer mee, nu is een Omega helaas aan haar einde als ze bijna 15 jaar oud is.
En ze mag best blijven als er iemand haar nieuwe seals, nieuwe koppelingsplaten, nieuwe bak, netjes gelast met apk weer un jaar voor de deur zet voor € 1000,00 dan zou ze zo mogen blijven
Staat er hier ook nog 1 voor de deur, maar daar zegt de apk keurmeester ook al van, dit is ze laatste jaar.
Dan is er weer 1 minder op de nederlandse wegen
Dat is een hele nette Omega
Zou wel eens einde van je koppelingsplaten kunnen zijn, heb je er dan wat toeren opstaan komt hij niet meer vrij en gaat je koppeling slippen.
Kun je testen om hem gewoon een bij 5000 toeren door te schakelen, hoor je dan hetzelfde geluid zijn je platen versleten.
Kan je wel makkelijk van 3 naar 2 schakelen? als dat erg stroef gaat en het is een m32 bak, gaat het een revisiebak kosten en of het bij de c net als met een b is. kan je er heel slecht bij, alleen platen vervangen voor een b vragen ze in de garage al € 850,00.cadeautje van die prut voorwiel aandrijving.
mijn 40mm gaan dan te lang zijn voor je die raak je dan niet kwijt, zeker niet aan de achterkant,
Kan je zo afblinden heeft opel zelf een pakking op de markt gebracht.
erna loop je motortje een stuk lekkerder. Als je bezig bent, controleer ook gelijk of je gasklephuis nog schoon is
Zo als Louwe het doet is het makkelijkste.
Anders zou het voor jouw zijn nieuw 14 mm
en erna meet je oud bijvoorbeeld 10 mm, zoals ik Louwe dan volgt word het dan orginele bout plus 4 mm. Die van mij zijn 40mm tot aan de kop, totaal 50 mm, de originele ff nameten. En ik hoor wel of ze passen
22 mm is tot de kop gemeten.
die ik hier heb zijn 40 mm tot de kop gemeten
wat is de originele hart lengte dan kan je het zo berekenen.
27 maart 2015 om 09:13 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270299Niet elke motor is even gevoelig, sommige opel motoren lopen nu eenmaal beter op a merk benzine, als je dat weet hoef je echt niet uit te lezen. Als het alleen bij tango is en niet bij een ander, dan is er echt niks mis met je auto.
Laat de pomp gewoon links liggen en ga voor die paar cent verschil gewoon naar een pomp waar je auto wel lekker op rijd. Prive bp ultimate 98 of aral 102 of firezone (100) dacht ik, en als rijder ben je blij, betere gas response en je auto is blij. Is het een leaseauto 95 tanken bij een a merk.
@Shane_Astra_g wrote:
@remutr wrote:
@Shane, is jouw EGR afgeblind voordat hij op de rollenbank ging? We hebben namelijk dezelfde motor alleen ik in een Vectra en de mijne was al gechipt doen de EGR nog werkte en hij gaat nu niet meer op de rollenbank, maar ik vind het motortje zonder de EGR nog iets prettiger oppakken. Hij is onderin nog iet soepeler geworden qua trekkracht.
Heel toevallig heb ik mijn egr pas compleet afgedopt, maar wel de egr aangesloten gelaten en los ernaast vast gemaakt. Ik deel die mening ook met jou, onderin loopt de auto veel beter, soepeler zeg maar. Echter is de auto de rollerbank opgegaan met de egr er nog op. Ik moet zowizo eigenlijk op nieuw chippen, want ik had gechipt op een standaard motor(108.5pk) en later de uitlaatsysteem aangepast en weer op de testbank gezet(115.5pk) maar dus niet opnieuw gechipt. Met opnieuw chippen zou ik nog beter moeten uitkomen :jerry
Kun je hem nog scherper laten chippen als je EGR afgeblind is? Wat heb je aan je uitlaat systeem aangepast?
27 maart 2015 om 07:11 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270297Dat zijn mooie prijzen voor un liter euro 98, woonde ik maar dichter aan de grens. Scheelt je € 15,00 per 50 liter t.o.v. hier in de randstad
26 maart 2015 om 19:02 In reactie op: motorstoringlampje gaat soms branden na tanken van benzine #18270294Zou te maken kunnen hebben met de klopvastheid van de Tango. In principe is alle benzine volgens een standaard protocol geproduceerd. Er is alleen 1 nadeel, de A merken nemen zelf de meest verse benzine af van hun bulk voorraad. Die bulk word alleen niet altijd volledig opgemaakt waardoor de tango en andere goedkope aanbieders ook langs mogen komen met hun tankwagen om dat bij hun stations af te leveren. Nu gaat dit wel goed als het super plus, vpower, ultimate of hoe je het noemt heb, dit is een premium benzine waar GEEN 10% ethanol is bij gemekt, hierdoor verouderd deze benzine minder snel.
Heb je nu gewone Euro 95 zit daar 10% ethanol in dit kan alleen vocht opnemen en verouderd daardoor snel(ler) Het aangetrokken vocht verbrand niet zo lekker als zuivere benzine en daar kan je motor dan moeite mee hebben. Mijn Vectra brand er geen lampje maar gaat alleen onregelmatig stationair lopen op goedkope euro 95, nu ik altijd euro 98 tank, a merk of b merk maak niet uit, hij loopt netjes stationair. Omega met 2.5 v6 begon ook het lampje te branden bij b merk euro 95. Ook dat lampje ging uit als je euro 98 bleef tanken.
Voor mij zo ie zo geen 95 meer ben met 98 zoveel zuiniger dat die 8cent per liter me geen pijn doet.
@Shane, is jouw EGR afgeblind voordat hij op de rollenbank ging? We hebben namelijk dezelfde motor alleen ik in een Vectra en de mijne was al gechipt doen de EGR nog werkte en hij gaat nu niet meer op de rollenbank, maar ik vind het motortje zonder de EGR nog iets prettiger oppakken. Hij is onderin nog iet soepeler geworden qua trekkracht.
Als ik jouw uitdraai goed bekijk zou ik persoonlijk zeggen.
bij 6000 toeren heb je 115 pk en maar 130 nm koppel schakel je dan op kom je op
4500 toeren en 105 pk en 135 nm koppel
bij 5000 toeren heb je 110 pk en 145 nm koppel
schakel je dan op kom je op
3500 toeren en 105 pk en 150 nm koppelis dan schakelen bij 5000 toeren niet nog efficiënter? omdat je dan over een de hele range meer koppel tot je beschikking heb? Namelijk 145 nm net voor het schakel moment en 150 nm op het toerental waarop je terug valt. Trek je door tot 6000 toeren heb je maar 130 nm koppel en val je terug op 135 nm.
Bij optie 2 met het gas er nog vol op zit je zo weer aan die 6000 toeren en je lage koppel van 130 nm
Bij optie 1 val je terug tot 3500 toeren en kan je tot 5000 toeren vol door trekken en zit je precies in de range waar je het hoogste koppel haalt.en dat koppel heb je weer nodig op te accelereren.
Bijvoorbeeld op de snelweg je rijd 130 km per uur in zijn 5 heb je 4000 toeren , vol gas is je acceleratie naar 170 km per uur best snel dan zit je tegen de 6000 toeren. je gaspedaal kan je dan nog dieper intrappen maar het laatste stukje van 6000 toeren naar de 6500 toeren gaat tergend langzaam en ook de snelheid neemt km voor km toe, mijn idee is dat omdat je nog wel PK,s over heb bij die 6000 toeren maar geen koppel meer heb om te accelereren.
Misschien zit ik er helemaal naast maar kan iemand dan zeggen wat ik verkeerd zie.
Ik zoek ook nog werk, wat voor werk is er te doen in die mooie windmolens?
bij eneco hebben ze die mooie dingen ook, werkt alleen op papier.
Tot 10 jaar heb je de ruit verzekering erbij daarboven helaas niet.
maar normaal moet de autoverzekering van die vrachtwagen waar hij af kwam niet heel moeilijk doen, doen ze dat wel is het voor je rechtsbijstand verzekering als je die erbij heb.
zelf doen?
je stoel gaat uit zichzelf toch gewoon omhoog en omlaag?
heeft de insignia niet fabrieks uit xenon dan?
Omega 4500 k is geel achtig licht.
Vectra 8000 k is wit met een lichtblauwe gloed.
4500 k is bijna niet meer licht dan een h7 lampje. 8000 k is echt veel beter qua lichtopbrengst.
-
AuteurBerichten