Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@wim-v6 wrote:
dat andere stukje lijkt wel op de binnen snuffelaar van de lambda sonde.
zou m er eens (proberen) uit te draaien om na te kijken.
Ik denk niet dat dat het is. Ik heb begrepen dat er een soort keramisch element in de lambda sonde zit en dit is gewoon een stukje staal (massief). Iemand een idee waar dat vandaan kan komen?
@mvolkerink wrote:
Het zou ook het voorste stukje van de lambda sonde kunnen zijn.
Dit stalen busje wil nog wel eens los gaan en in de katalysator terecht komen.Is dan ook maar een oplossing voor en dat is uitlaat er onder weg halen en op de kop houden ;)
Zeg ben jij soms helderziend?
Vandaag ouwe kat er onderuit gesloopt (de nieuwe lag al klaar) en op z`n kop gehouden. Resultaat:
Dat kapje lijkt wel heel er op:

Dus heb ik de nieuwe kat weer terug gebracht naar de winkel :D
Komt dat andere stukje staal op mijn foto ook van de lambda sonde of ergens anders vandaan? Is de werking van de sonde nog wel goed zonder het kapje erop?
Bedankt,
Remco@itsthedch wrote:
hoe klinkt die rammel, als een metaal op metaal geluid?
heb ook last van een rammel, maar zelfs naar een bezoek aan de garage niks wijzer gewordenAls ik tegen de voorkant van de katalysator aantik met bijvoorbeeld een schroevendraaier klinkt het alsof er een ringetje in los ligt en hij verder hol is.
@Lemmens wrote:
Kat eronderuit, katje doorkloppen, pijp erin en even vastbakken op een paar puntjes, kat weer eronder en rijden maar. Heb je een paar PK winst. Tot nog toe nooit problemen gehad bij APK’s met gasmetingen en geen dure reparaties voor een nieuwe kat. Let wel: de kat-behuizing NIET verwijderen. Zolang het van onder lijkt alsof er een kat onder zit en hij haalt de APK is er niks aan de hand. Een smalle vervangpijp wordt niet leuk gevonden. ;)
Ja heb ik aan lopen te denken alleen loop je dus wel een risico bij de keuring en dit moeten ze echt wel zien in de gasmeting. Als ze dan constateren dat ie leeg is ben je de sjaak. Het kan inderdaad goed gaan maar garantie krijg je daar niet op.
@wim-v6 wrote:
Of niks aan doen, of kat vervangen..
Willem
Zijn er goede aftermarkt opties? Of wordt het de hoofdprijs voor een originele?
@jeroenk wrote:
Spul in de katalysator is een soort steenachtig spul. Waarschijnlijk is daar een stuk(je) vanaf gebrokkelt en rammelt dat nu… Een magneet zal weinig tot geen zin hebben, omdat alleen ijzer en cobalt worden aangetrokken door de magneet…
Dank, daar was ik al bang voor. Ik kom nog steeds door de keuring zo dus wil geen paardemiddel gaan toepassen zoals er een schroef doorheen jassen….. Is er een optie dat ik het deel eruit kan schudden oid?
@arjontje wrote:
Dat is ook de slang die ik bedoelde. Volgens mij zit daar geen benzine in met een niet tot de nok volle tank. Dus kan je zonder problemen los halen.
Jij hebt nog geluk ik moet de tank laten zakken :(
Dank voor de reply. Ik zal hem binnenkort loshalen en een stukje opschuiven!
@svdk20 wrote:
waarvoor kort je de slang niet iets in ??
heb ik bij de mijn ook gedaan 2 tot max 3 cm inkortenJa dat bedoel ik dus ook als optie. Alleen wat gebeurt er als ik die slang losmaak? Zeikt dan de hele tank leeg of komt er maar een beetje peut uit, zeg maar alleen de inhoud van die slang?
@wim-v6 wrote:
Slangen welke de Vulhals buis met de tank verbinden, die drogen vaak uit.
Willem
Dat was hem idd :)
Heb het voor nu even opgelost met een extra slangenklem:
Nou kan ik die slang vervangen maar daarvoor moet zo te zien de middendemper er af en dan de tank denk ik? Andere optie is om een klein stukje van de slang af te snijden en hem dan iets op te schuiven. Daarvoor moet ie er wel af… hoeveel benzine zit er in deze slang? Gewoon het restant tussen vulhals en tank of loopt de complete tank leeg als ik hem loshaal?
Bedankt!
Kleine toevoeging: Benzine lag recht onder de tank en er was ongeveer 10km mee gereden. De vulslang zou dan leeg moeten zijn toch?
[rquote=1838181&tid=139875&author=VectraDennis]er staat op het forum ergens een lijst met foutcodes.
kan hem alleen niet zo snel vinden.[/rquote]http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117943&page=6
Daarzo maar daar staan geen alarm codes bij helaas…
Een collega van me heeft m`n alarm uit kunnen lezen. Wellicht heeft de dealer wel gewoon bij ‘Central door locking’ gekeken in plaats bij ‘Anti theft warning’.
In ieder geval, m`n alarm geeft de volgende code:
Na het clearen van de code komt deze gelijk weer terug.
Wie weet wat dit betekend?
Dank![rquote=1836766&tid=139875&author=wim-v6]klopt, alarm kan je uitlezen.
indien het een B1 is, en als ie het alarm niet wil uitlezen, kies dan model 2001, die pakt ie wel namelijk.
Maareuh, Alarm kast heeft NIKS met de sleutel te maken, alleen met de Afstandsbediening.
Willem [/rquote]
Sleutel is een beetje spraakverwarring in dit topic (sorry daarvoor). Bij mij zit de afstandsbediening in de sleutel, als ik dus sleutel zeg bedoel ik idd afstandsbediening
[rquote=1834880&tid=139875&author=VectraDennis]dan zou je dus eerst moeten weten, wat die storing is.
misschien dat iemand in de buurt met een opcom hem uit kan lezen?[/rquote]Kan je het alarm ook uitlezen dan in op-com? Ik heb begrepen dat dat een ander kastje is bij de passagier zijn voeten.
[rquote=1834063&tid=139875&author=VectraDennis]had in november hetzelfde probleem bij de VOD.
bij mij zeiden ze gelijk dat er een nieuwe ecu in moest :swear[/rquote]In de ECU konden ze nog wel komen, dat vroeg ik nog. Het schijnt echt iets met het alarm te zijn.
Edit:
– Net even getest: Als ik m`n deur 2x dicht draai (dus het alarm inschakel) gaat deze gelijk knipperen wat volgens het boekje op een storing duidt. Wellicht kan de dealer daarom geen sleutels meer inleren. Iemand dit wel eens gehad?Goedemorgen,
Ik heb niet echt 1 2 3 de mogelijkheid om te filmen, maar het geluid valt niet binnen de norm van nieuwe demper. Als ik 130 op de snelweg rijdt rond de 4K toeren hoor je nog steeds een dikke brom in de auto…
Avond,
Nou ook na een aantal dagen rijden klinkt hij nog als een petjes auto, ding maakt echt flink wat herrie. Wat me vanavond opviel was dat als ik met de uitlaat beweeg, de middendemper lijkt te rammelen. Kan het zijn dat die gewoon door is van binnen? (aan de buitenkant zie ik niets)
Ik heb de einddemper vervangen omdat als ik m`n hand op de uitlaatmond hield, er boven op een klein beetje lucht ontsnapte (was dus wel door maar nog niet erg) maar begin te vermoeden dat het probleem wellicht in de middendemper zit.
Kan een rotte middendemper voor een lage brom zorgen?
Ik heb de flens ingesmeerd met wat vloeibare pakking en nieuwe veren geplaatst (had ik nog liggen). Dat mag nu even drogen. Mocht dat niet helpen laat ik het inderdaad wel even zo om te zien of de delen op elkaar inslijten.
origineel gepost door arjontje
Even los halen en er uitlaat cement tussen smeren.
Dan is hij weer dicht.Zou kunnen, alleen deze verbinding zit met veren etc in elkaar en moet dus (voor zover ik het begrijp) flexibel blijven. Gewoon vol duwen met uitlaatpakking zorgt ervoor dat er geen speling meer mogelijk is lijkt me, toch?
Ja, netjes opgeschuurd. Je kon je haar er zo ongeveer in kammen… Geen idee waarom ze er niet gewoon inschoven.
Maarja, nu maar op zoek naar een pers of goede tool.
Gistermiddag een poging gedaan om de bussen te vervangen.
Wat foto`s (excuses voor de brakke kwaliteit)
Allereerst het binnenwerk eruit trekken

De ring die overblijft heb ik doorgezaagd, hierna tik je hem er zo uit.

Daarna liep ik tegen een probleem aan. De Moog bussen waren netjes op -25 en ik heb de ring flink warm gestookt, echter gleden ze er dus niet zonder weerstand in. En zodra ze er een stukje inzitten zie je dat ze binnen 10 seconde ontdooit zijn.
Ik heb dus een trekker moeten bouwen om ze er weer in te persen. Dit is het volgende geworden:

Het probleem hiervan is alleen dat je daar alleen bij de bovenste rubbers ruimte voor hebt. De onderste heb ik dus niet kunnen vervangen.
Is er iemand bij wie ik de ’tool’ (tegen vergoeding) kan lenen? M`n auto bonkt nu veel minder, maar nog wel een beetje. De onderste moeten dus ook vervangen worden.
Bedankt!
Oke, en dus 4x die, boven en onder is hetzelfde?
Dank!
Kan iemand deze vragen beantwoorden?
– Het zijn dus 4 dezelfde bussen?
– Via H-base zie ik dat ze daar voor de ophanging ook Moog verkopen alleen heb ik moeite het juiste artikel te vinden. Heeft iemand het artikelnummer daar?origineel gepost door wim-v6
Speling bij stilstaande auto is helaas niet altijd te voelen.Bij mij kon ik als ie voor de deur stond op het stoepje de speling voelen.
maar bij verzetten van de kont tijdens rijden op richels en drempels is wel een teken..
Knakkelen of bonken achterin op korte hobbels.
Willem
Verzetten komt wel bekend voor ja. Reed gister over een putdeksel en de auto ging spontaan een iets andere richting in. Kwam van achter.
Maare, het zijn dus 4 dezelfde bussen? Via H-base zie ik dat ze daar voor de ophanging ook Moog verkopen alleen heb ik moeite het juiste artikel te vinden. Heeft iemand het artikelnummer daar?
Dank!
origineel gepost door wim-v6
vraag eens bij een onderdelen zaak.Kijk wel uit met goedkoper rommel, die slijten harder.
ik heb ze van MOOG dat is opzich goed spul.
en ja, ze zijn boven en onder gelijk.
Ik kan van buiten niet zien of ze versleten zijn.
dat ze gedraaid staan is normaal, tis namelijk niet echt een BUS, maar een Kogel gewricht.
Willem
Dank voor de tip, ik ging er vanuit dat schuin versleten was, maar als het een kogel gewricht is is dat natuurlijk anders.
Dank ook voor de how-to. Ik had hem al gevonden maar bleef met een paar vraagjes zitten.
Hoe kan je dan het best bepalen of ze versleten zijn??? Gewoon vervangen en maar hopen dat dat het was? Hoe bepaal ik of dit wel echt het probleem is… Ook vraag ik me af of bv boven eerder slijt als onder.
-
AuteurBerichten