RemcoV

Aangemaakte reacties

22 berichten aan het bekijken - 176 tot 197 (van in totaal 197)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414834

    Die van de MAP sensor zit gewoon op de powerboxaansluiting. :)

    Even een plaatje dan!

    De blauwe pijlen wijzen het slangetje van de MAP sensor aan, deze zit gewoon precies hetzelfde bij mij als op de foto! Je ziet ook een zelf getekende rode lijn, uit de zijkant van de nippel waar ook de MAP sensor op aangesloten zit komt bij mij dus een extra aansluiting, deze gaat dus bij mij naar de benzinedruk-regelaar, of dat mag is mij dus de vraag?

    Hoeveel bar hierop zit heb ik geen flauw benul van, de druk die in het inlaatspruistuk ( powerbox ) heerst dus waarschijnlijk.

    Ik ga zowiezo van het weekend een T stukje halen + nog een metertje slang om het op de manier aan te sluiten zoals het is aangegeven in de handleiding, was alleen benieuwd of iemand hier wist of het uberhaupt zo wel kan. Anders staat er waarschijnlijk geen of slechte vacuum op de benzinedrukregelaar?

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414832

    Bedankt willem!

    Ik ga van het weekend eens uitgebreid kijken, ik heb trouwens het vacuum slangetje van de benzinedruk-regelaar op de powerbox zitten zie ik net, ik vraag me af of dit wel juist is, dit is tevens de aansluiting waar de mapsensor ook op zit. Zou dat kwaad kunnen?

    In de handleiding sleutel ze hem namelijk aan via de kleine carterontluchting en weer door naar het koolfilter-schakelaar en zo verder.

    We hadden 1 t-stukje te kort en 1 aansluiting op de powerbox teveel dus hadden we hem daar geplaatst.

    Tevens, reset de computer zichzelf? Ik bedoel, de hoeveelheid brandstof dat erin gespoten word is geregeld neem ik aan? Moet daarvoor de accu los zodat hij zelf een nieuwe waarde zoekt of doet hij dat zowiezo? Of is de inspuiting altijd hetzelfde?

    Bedankt voor de tips. :)

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414830

    Update!

    Nou heel erg fijn, het probleem begint zich af en toe weer voor te doen, precies hetzelfde als voorheen. Hij heeft ongeveer 100/150 km prima gereden en net viel hij opeens terug en begon weer enorm te schokken.

    Ik gok dat de bougie(s) weer het probleem zijn, maar dan moet er toch iets anders zijn die dat probleem weer veroorzaakt!

    Heel erg fijn! :(

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414829

    Wat bedoel je? Al die spullen om je vermogen op te krikken?

    Powerbox: Nieuw zijn er alleen nog Crooke powerboxen op http://www.crooketuning.nl
    Nokkenassen: Van Dbilas, http://www.dbilas-dynamic.de/index.htm
    Verlicht vliegwiel: Haal ik bij Sylvester van dit forum
    Spaghetti spruitstuk: Heb ik niet zo 1/2/3 een site voor, staan vaak wel te koop op verschillende fora’s
    Chip: Laat ik als laatste doen bij Mathijssen technics

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414827

    origineel gepost door 1985
    Ik ben er beetje bang voor ;) dus mij niet gezien ;)
    wel zeg ik nooit nooit !!! :P

    Natuurlijk kost het een hoop geld, alleen zou ik eerder
    voor wat “grondiger” werk gaan in de zin van kruk en
    nokken assen + uitlaatje. Het oor wil immers ook wat

    :wub

    origineel gepost door RemcoV
    Ty! :D

    Ja het is zeker een hele opluchting, kon me al bijna niet voorstellen dat er wat ergs kapot was!

    Boxje doet het echt zeer leuk, echt een aanrader voor elke Tigra/Corsa rijder met een 1.4/1.6 ecopech blokje die ,, gemakkelijk en goedkoop ” wat extra vermogen wilt! :)

    True true, alleen nokkenassen is een hoop meer werk, dan moet het hele blok uit elkaar wil je het goed doen natuurlijk.

    Nokkenassen, verlicht vliegwiel en een chip staan zowiezo nog op de planning voor de toekomst! :P

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414824

    Ty! :D

    Ja het is zeker een hele opluchting, kon me al bijna niet voorstellen dat er wat ergs kapot was!

    Boxje doet het echt zeer leuk, echt een aanrader voor elke Tigra/Corsa rijder met een 1.4/1.6 ecopech blokje die ,, gemakkelijk en goedkoop ” wat extra vermogen wilt! :)

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414822

    Thx willem! Bedankt voor je hulp! :)

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414820

    Net terug van het werk, zowel de heen als terug weg reed de tigra weer gewoon heerlijk!

    Nu dus hopen dat het probleem weg blijft, het moet haast wel die 4e gare bougie zijn geweest!

    Thx voor alle hulp!

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414818

    origineel gepost door axel
    Heb je nu al gereden met de nieuwe bougies, voordat je dadelijk pakkingen gaat vervangen enzz

    Uiteraard zal ik eerst een testrit maken voordat ik aan iets van pakkingen begin! :P

    Zometeen naar het werk, gelijk een mooie testrit! I’ll keep you updated!

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414816

    origineel gepost door wim-v6
    zo te zien is dat gewoon olie, en is waarschijnlijk gewoon je klepdekselpakking lek.

    Verbranding is ook niet optimaal, maar dat kan komen omdat ie niet goed vonkt door de olie.

    Controleer dit eens, kan je zien als er olie in je bougie gat ligt is de klepdeksel pakking lek.

    Willem

    Zover ik kan zien ligt er geen olie om/in het bougie gat! Klepdekselpakking eventueel makkelijk te vervangen? Zou een lekke pakking van het deksel die enorme schokken kunnen veroorzaken?

    Ik ga zo eens een testrondje maken met de nieuwe bougies!

    In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414813

    Volgens mij komt het heel ergens anders vandaag, dernet de bougies eruit gehaald en moet je kijken:

    De 1e 3 zijn schoon, de laatste is erg vies en de elektrode zitten onder de rotzooi. Wat heeft dit voor een betekenis? Ze liggen trouwens op volgorde hoe ik ze eruit heb gehaald, van links naar rechts!

    Lijkt wel als of hij te los erin heeft gezeten? Of bougie gewoon stuk?

    Hoi Wim!

    De vacuum slangetjes zijn verdeeld over 3 punten, 2x een T stukje en 1 slangetje op de extra aansluiting op de powerbox. :)

    Ik hoop dat het probleem bij de bougies ligt, of wel enigsinds bij de powerbox, mischien komt het heel ergens anders vandaan? :(

    Hoi Willem,

    De powerbox is van Mantzel. :)

    Zover ik weet hebben we alle slangetje weer aangesloten met de bijhorende T stukjes. We hadden alleen 1 T-stukje te weinig maar op de powerbox zat op de aansluiting voor de Rembekrachtiger en M.A.P. sensor nog een kleine aansluiting. Hier hebben we ook een vacuum-slangetje op aangesloten.

    Zou slecht/geen vacuum voor zulke schokken kunnen zorgen dan? De auto start overigens perfect, loopt wel een klein beetje onregelmatig stationair.

    De 1 zegt: Bougies zouden het probleem moeten zijn, de ander zegt: Bougies zouden zoiets echt niet veroorzaken.

    * Hoopt maar * :(

    Zal ik doen, morgen weet ik meer! :)

    Trouwens een idee wat er zou gebeuren als bijvoorbeeld een vacuum-slangetje los raakt/scheurt? Zou dat ook deze symptonen opleveren?

    Ik ga morgen even een setje Super Plus bougie’s halen, ik hoop dat het probleem dan al weg is, anders moet ik het dieper gaan zoeken!

    Motor zal genoeg zuurstof krijgen, het hele systeem blijft immers gewoon een soort van hetzelfde. Zoveel extra vermogen is het ook weer niet, maximaal 15 tot heel erg onwaarschijnlijk 20 pk. :)

    Uitlaat is prima in orde, gewoon een remus einddempertje zonder tussendemper.

    Brandstofdruk heb ik in ieder geval nog nooit iemand over gehoord na het monteren van zo’n boxje. :)

    Bedankt voor al je tips in ieder geval!

    Bij het monteren van zo’n box worden zowiezo al andere bougies aangeraden, ik zal morgen eens de Super Plus of Super 4 van Bosch proberen, de auto maakt wel zo’n geluid van een onvolledige verbranding dus het zou goed kunnen. :)

    De eerste reacties die ik krijg zijn: De bougies zijn het probleem?

    Ik had hier al aan gedacht, het klinkt ook alsof alles niet volledig verbrand, het zijn namelijk ook nog standaard bougies.

    Dit kan dus het probleem zijn? Zou mooi zijn, dat zou zo verholpen kunnen worden!

    Iemand dan een tip kwa bougies?

    Zozo, dat frist de auto nog wat verder op syl! :D

    Mooie stoeltjes hoor! :wors

    Vandaag deze Corsa mogen aanschouwen in het echt, top gozer die Sylvester!

    Toen de motorkap open ging stond ik echt verbaast te kijken, wat een super nette motorruimte en wat een geweldig gekietelt motorblokje! Klonk echt zeer goed! :D

    Syl, echt een super ding man! :jerry

    Heeey Sylvester!

    Erg gave Corsa TR man! :) Ik zal hem zondag wel in het echt zien! :D

    Tot zondag!

    In reactie op: Hahaha L.O.D Vinkt weer eens af ;) #17395702

    Op de snelweg met een gangetje van 100 ben je met zo’n tigra natuurlijk behoorlijk snel weg, maar stoplichtsprintjes zal je waarschijnlijk kunnen vergeten, 325 pk op de voorwielen wilt niet echt vlot wegrijden zonder spin.

    In reactie op: Show je velgen #17351983

    Lenso Milano 16′ 7J

22 berichten aan het bekijken - 176 tot 197 (van in totaal 197)