Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik rij de 1.4T 140pk met 20′ wielen. Als ik geluk heb haal ik de 1:13, maar echt niet meer! ;)
De blokjes zijn al zeker niet zo zuinig tegenover de concurrentie, en met zijn +-1350kg is het ook geen lichtgewicht natuurlijk. Dus die 1:12 kan prima kloppen!
Zo, kan eindelijk fatsoenlijk mijn Astra’tje showen. Terug bij Opel, ik hoop dat het een betere ervaring wordt als het jaartje Volkswagen!









Het is een 1.4T 140pk’tje geworden met AFL, Flexride, 20′, OPC line, Executive, Leder, Navi 900, Alarm, LED achterlichten, elektrisch inklapbare spiegels etc etc. Bomvol dus.
Binnekort wel even laten chippen en dat vind ik het prima. Het rijdt in ieder geval voortreffelijk, komend vanaf een kleine stuiterende Polo GTI 6R. De kracht mis je wel, maar dit is verder ook prima te behappen.
Voor de rest doe ik er niet teveel aan. Zou nog wel graag de OPC wielen van de Astra willen hebben en een Vauxhall grille / logo’s. :thumbup
Greets!
@Juffer1 wrote:
Even aan de lichthendel trekken (seinen) als je uitstapt ?
Ik zou het toch liever allemaal automatisch zien gebeuren! king:
@dissie wrote:
Jaa dit is mogelijk, alleen moet je een zogeheten happylight show chip aanschaffen, schijnt goed te werken, maar ikzelf heb dit niet, vind het tog wel een beetje prijzig voor alleen deze functie
http://www.happylightshow.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Bedankt! Ik had al iets gelezen over deze chip. Ik ga er eens naar informeren! :thumbup
Mooie Astra’s mannen!
Wil mijne ook showen, komt alleen pas begin Oktober, ik moet nog even geduld hebben. :sleeping
@kaneelschep wrote:
:) vw dealers zijn niet altijd de meest behulpzame nee. Maar lees hier eerst maar eens goed hoe mensen tegenwoordig ook over de opel dealer denken. dan kom je misschien nog wel snel op je besluit terug ;)
Een tigra was inderdaad een prima auto, maar geen vergelijking met wat er allemaal stuk en fout kan gaan met een nieuwe opel. en de afhandeling daarvan door de dealer.
wat je ook kiest; succes!!Wat ik al gemerkt heb / had is dat sommige Opel dealers / verkopers een beetje hoge pet van zichzelf / het merk op hebben.
Voordat ik de Polo kocht was ik serieus geïntresseerd in de Corsa D OPC. Bij de dealer hier wezen praten maar de verkoper werkte echt niet mee. Allemaal slappe excuses waarom een proefrit niet mogelijk zou zijn.
Vorige week was ik in Rotterdam en kwam ik toevallig langs een kleine Opel dealer, daar stond de GTC in de showroom. Even naar binnen gelopen, de GTC bezichtigd / erin gezeten etc maar de verkopers zaten rustig languit in hun stoel en waren niet van plan eruit te komen. Na 15 min liep ik naar een verkoper toe: Zo, geen zin om een nieuwe auto te verkopen? * o sorry, wist niet dat je geïntresseerd was! * Nee, ik kom hier voor jandoedel een GTC bekijken, adios!
Ik ben dan nog een jong ventje en ik zal mij echt niet kleden alsof ik een belangrijk iemand ben, maar ik vind het zo irritant als je niet eens geholpen wordt omdat er in hun hoofd om gaat dat ik geen geld heb / toch geen potentiële koper ben. Stakkers, ik verdien heel wat meer als zo’n verkopertje. king: Bij Ford, Peugeot, Renault en zelfs de VW vliegen de verkopers bij wijze van spreken op je af. Je wilt toch auto’s verkopen of niet? ;)
Bij de werkplaats werdt ik hier altijd wel netjes geholpen, dus ik ga volgende week de dealer hier nog maar opnieuw een kans geven om mij een van de in gedachte keuzes aan te laten smeren en anders ga ik naar de dealer waar ik destijds mijn Corsa’tje vandaan heb. :)
22 augustus 2008 om 20:33 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414878Ja hij rookt wit, de tigra gaat de deur uit, heb het gehad met het dingetje. Helemaal standaard maken en inruilen tegen een 2/3 jaar oude auto met de nodige bijbetaling uiteraard.
Moderator: Topic mag weg!
Thx voor alle hulp btw!
22 augustus 2008 om 08:25 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414876Update: De apk boer zei dat er uitlaatgassen in mijn koelsysteem zaten, dit zou dus betekenen dat de koppaking aan het lekken is en binnekort er helemaal uit kan klappen?
Dit zou dus de problemen goed kunnen rechtvaardigen?
21 augustus 2008 om 20:57 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414875Precies, dat was toch eigenlijk wel het belangrijkste waar ik op zat te wachten!
21 augustus 2008 om 20:00 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414873Vanmiddag om half 6 werd de voicemail ingesproken, ze hadden een steekproef op mijn auto dus het was een beetje laat geworden! :D
Hij stond voor mij klaar, niks mis mee in apk ,, termen ” dus. Ze heeft alleen niks verteld over het uitlezen, morgen ochtend maar even navragen dan!
21 augustus 2008 om 08:26 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414871Erg spannend idd!
Net de auto weggebracht, hij starte na 2 weken stilstaan gelukkig gewoon super. :D
Zo werken tot 21:00, ze zouden de voicemail inspreken hoe of wat, ben benieuwd!
Keep ya posted! :jerry
20 augustus 2008 om 14:48 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414869Dat zijn zeker naaistreken, helaas dat er zulke garage’s bestaan, gewoon dingen verzinnen die er helemaal niet zijn. :(
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar morgen, in de ochtend de auto droppen, werken en een telefoontje afwachten. :)
19 augustus 2008 om 21:20 In reactie op: Motor problemen na inbouwen powerbox, please help! #17414867Apk herkeuring laat echt lang op zich wachten, ben meteen bij die kut garage weg gegaan, netjes de standaard veren eronder gezet, zou binnen 7 dagen herkeurt worden: Ja pas na 1 september hebben we weer tijd. :swear
Hij kan eindelijk donderdag weer voor APK, hij word daar meteen uitgelezen dus ik hoop dat er iets simpels naar boven komt. :)
Hij staat ondertussen echt alweer lang stil, ook niet goed. :mad:
Edit: Theun, wat voor hobbel ik ook neem, als de tigra gewoon op zijn poten staat kunnen de achterveren nimmer nooit niet losschieten uit de veerschotels. Als ik de tigra maximaal opkrik zitten de veren ook nog muurvast, de auto moet dan vliegen wil de veer ertussenuit kunnen springen.
Maar goed, APK afkeur dus doe je gewoon niks tegen, std veren zitten er nu onder, leuk zo’n 4×4. :jerry
Meteen volgende maand een leuk schroefsetje halen, was ik toch al van plan dus meteen maar doen. :)
Hij mag toch niet op zo’n brug, dan hadden ze dit ook nooit gevonden right?
Ik vind het mierenneuken, Opel zelf gaf ook al aan dat dit nergens over ging. Vandaar dat hij vorig jaar daar wel gewoon is goed gekeurd omdat hij op een 4 koloms brug stond.
Het is idd maar 35mm verlaging, de veren zullen onder het rijden nooit zover uit veren dat er geen druk meer op staat.
Maar goed, ik ga er maar niet tegen in, morgen gaan de std achterveren eronder en word hij goed gekeurd, thuis zet ik de Apex gewoon weer terug.
De schokdempers achter zijn gewoon standaard, ik heb net gehoord van iemand die bij Opel werkt dat de APK keuring op een 4 koloms brug moet gebeuren en niet op zo 1.
Het gaat ook helemaal nergens over, zodra de auto op 4 wielen staat zullen nimmer de veren ertussenuit kunnen komen, omdat de as nu maximaal hangt kunnen de veren ertussenuit gepakt worden.
Maar er zit niks anders op dan de standaard veren te monteren anders moet ik een herkeuring aanvragen en dan moet ik weer naar een bepaald RDW punt. Helemaal geen zin in.
Ik kom iig nooit meer bij dat zaakje, mierenneukers…
Apk afgekeurd, op de achterveren.
Ik heb Apex 35mm verlagingsveren achter, hij stond op zo’n brug met 4 poten zodat alle wielen vrij in de lucht hangen. Ze konden de achterveren er zo tussenuit halen en dit mocht niet volgens hem.
Daar moet dan iedereen last van hebben, het zijn maar 35mm verlagingsveren. :fy1
Ik heb 7 dagen de tijd de standaard achterveren te monteren en dan was hij gewoon prima. :wtf
Zo, vacuumslangen goed gelegd, FR6DC bougies erin en het carterfiltertje erop.
Op de weg naar de APK reed hij weer gewoon prima, ik ben benieuwd of er nog iets uit de APK komt.
De FR6DC bougies weten te bemachtigen dernet!

Zijn best wel andere dingen inderdaad, maar of het daar aan ligt?
Zo eerst nog even een carterontluchtingsfiltertje halen en dan naar de APK!
Ik moet zeggen, de dag dat ik de powerbox in heb gebouwt had de Tigra s’ochtends bij vertrek heel even last van 2 stoten zoals hij nu eigenlijk ook doet alleen dan veel erger.
Morgen hoop ik de FR6DC bougies te kunnen bemachtigen ergens, dan gaat de auto ook naar de APK, mischien dat daar nog iets uit zal komen.
Km stand van het blok is 60.000, zou wel een schande zijn als de zuigerveren al op zijn? :P
Zo, vandaag bezig geweest en alle vacuum slangetjes zoals het hoord aangesloten!
Aangezien hij weer begon te stotteren een paar dagen geleden heb ik net de 150 km oude bougies eruit gedraaid en wat zag ik:

Juist ja, net zoals de vorige keer is weer de meest rechter bougie helemaal vervuilt of iets, de andere bougies zien er gewoon net zo uit als de linker, clean.
Ik ben echt benieuwd wat dit is, heb ik echt persé die FR6DC bougies nodig? Of is hier iets ergers aan de hand?
origineel gepost door Jim21
origineel gepost door Orang-pinda
Nou iedereen die zin heeft in sprinten, komt gewoon lekker naar Drachten 8 augustus. :wors:worsL.O.D. kan ook best leuke tijden neerzetten.:thumbup
Wat doe die kar van 0 – 100 nou eigenlijks… ?
100-200 is leuker om naar te kijken, een tigra met 300+ op de voorwielen is zoals gezegd bij hard optrekken niet zonder wielspin weg te krijgen in zijn 1e 3 versnellingen.
Op het gasklephuis dus, ok bedankt, eens kijken of de vorige eigenaar deze nog schoon heeft gemaakt.
Haha, ja hoe het eruit ziet weet ik nu, maar wist niet dat de LFR het stationairklepje was! :P
Waar bevind deze zich een beetje? :)
Kijk, dat zijn goede tips! :D
Wat is de LFR? Waar vind ik deze precies?
Zaterdag haal ik wat nieuwe T-stukjes om de vacuumslang vanaf de benzinedrukregelaar ook zo aan te sluiten zoals het moet, ook zal ik de FR6DC(+) bougies proberen te krijgen anders bestellen.
Powerbox/Gasklephuis heb ik bij inbouw helemaal schoon gemaakt. :)
origineel gepost door axel
Ik dacht even dat je een power boost valve had, een vervangende benzine regelaar. Maar je rijdt standaard zie ik, dan was mijn vraag niet van toepassing.Slangetje van de powerbox naar de mafsensor zit goed aangesloten wat ik op de foto zie.
Dat het slangetje van die sensor goed zit weet ik, alleen mag het vacuum slangetje dat ik rood heb aangegeven in het plaatje iets verder naar boven zo zitten?
Want normaal gesproken worden de vacuumslangetjes op deze manier aangesloten:

1: Kleine carterontluchting
2: Slangetje vanaf wit/gele ding
3: Vanaf rembekrachtiger
4: Koolfilterschakelaar
5: Benzinedrukregelaar -
AuteurBerichten